Stig87 Opublikowano 11 Maja 2012 Opublikowano 11 Maja 2012 Mam taką dziwną sytuację z wskazaniami wskazówki temp. płynu chłodzącego na desce. Otóż zdaża się, że po przejechaniu nawet 20 badź inawet około 40 km wskazówka wogóle się nie podnosi, stoi jak wryta na 50 C, ale gdy zgasze silnik i raz jeszcze przekręce kluczyk w pozycje zapłonu to wskazówka wędruje tam gdzie powinna być czyli na 90 C, zauważyłem też, że czasem zdaża się, że wskzówka dochodzi tylko do 75 C a dwukrotnie pokazywała 110 C lecz nie słyszałem aby włączył się wiatrak chłodnicy, dziś w dodatku miałem taką sytuację, ze po przejechaniu około 30 km wskazanie było ok czyli 90 C natomiast po zgaszeniu silnika na około 10 min i ponownym uruchomieniu i przejechaniu około 5 km wskazówka wogóle nie drgnęła, a po kolejnym zgaszeniu silnika i przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu wskazówka weszła na 110 C, a po wyjęciu kluczyka zamiast spaść do zera (czyli 50 C na desce) zatrzymała się na 70 C. Proszę o porady, dodam, że nie mam dostępu do VAGa, fakt domyślam się, że czujnik może być walnięty, ale zastanawiam się czy problem nie tkwi w mechanizmie wskazówki. Miał ktoś podobny problem ?
PyRaS Opublikowano 11 Maja 2012 Opublikowano 11 Maja 2012 Panowie proszę o uświadomienie. Termostat wymieniałem sobie w marcu ( Ori z ASO), temperatura na blacie skacze, nieraz po przejechaniu 5 km pokaże się na 70 st C. nieraz po 10km wskoczy na 90. Zmaleje gwałtownie, później trzyma 80 zmaleje do 70 i wskoczy na 90. Ale bez względu na temperaturę jaką pokazuje kanał 49, kanał 51 pokazuje 90 st C ( idzie do 90 st wmiarę jednostajnie) a nawet jak na blacie pokazuje 70 st. (szczególnie jest tak po nocce jak do pracy jadę, ok 7km) rura górna która idzie do termostatu jest bardzo gorąca. Zauważyłem że nie ma takiego zjawiska że rura nagrzewa się od włączenia silnika, tylko jest taki moment że lekko u góry robi się mocno ciepła i naglę mega gorąca( znaczy termostat prawidłowo się otwiera?? )
bediks Opublikowano 12 Maja 2012 Opublikowano 12 Maja 2012 U mnie na blacie jak jeżdżę po mieście pokazuje ok 80 stopni. Do niedawna non stop pokazywała 90. Kiedy mam te 80 na blacie Klima na 49c pokazuje 78 stopni. Kiedy się zatrzymam i stoję np na światłach wskazowka wędruje na 90 na blacie, Klima pokazuje max 81 stopni. Kiedy tusze to odrazu wskazowka na 80, Klima 78. Do wymiany termostat czy czujnik cieczy?
Biszczan Opublikowano 12 Maja 2012 Opublikowano 12 Maja 2012 U mnie na blacie jak jeżdżę po mieście pokazuje ok 80 stopni. Do niedawna non stop pokazywała 90. Kiedy mam te 80 na blacie Klima na 49c pokazuje 78 stopni. Kiedy się zatrzymam i stoję np na światłach wskazowka wędruje na 90 na blacie, Klima pokazuje max 81 stopni. Kiedy tusze to odrazu wskazowka na 80, Klima 78. Do wymiany termostat czy czujnik cieczy? tak samo, niestety robiłem pomiary czujnika i temperatur na zimnym i rozgrzanym motorze, ale wszystko jest w normie. Czujnik mam nowy, także wymieniam termostat(wymieniałęm na ori z ASO w sierpniu) ---------- Post dopisany at 07:42 ---------- Poprzedni post napisany at 07:42 ---------- U mnie na blacie jak jeżdżę po mieście pokazuje ok 80 stopni. Do niedawna non stop pokazywała 90. Kiedy mam te 80 na blacie Klima na 49c pokazuje 78 stopni. Kiedy się zatrzymam i stoję np na światłach wskazowka wędruje na 90 na blacie, Klima pokazuje max 81 stopni. Kiedy tusze to odrazu wskazowka na 80, Klima 78. Do wymiany termostat czy czujnik cieczy? tak samo, niestety robiłem pomiary czujnika i temperatur na zimnym i rozgrzanym motorze, ale wszystko jest w normie. Czujnik mam nowy, także wymieniam termostat(wymieniałęm na ori z ASO w sierpniu)
bediks Opublikowano 12 Maja 2012 Opublikowano 12 Maja 2012 Zastanawia mnie czemu na blacie 90 a Klim 49c pokazuje 81.
ZAGATO Opublikowano 13 Maja 2012 Opublikowano 13 Maja 2012 Panowie a o co chodzi z tym wiatrakiem na chlodnicy w a4 afn (pierwszy tdi), bo mi sie od zakupu jeszcze ani razu nie wlaczyl a dolny waz od chlodnicy ciagle zimny. Samochod mial uszkodzony termostat na wyswietlaczu bylo 65-70 stopni, teraz zmienilem na gates i jest rowno 90 ale ten waz nadal ciagle zimny, ten duzy obieg wogole sie kiedys otwiera??
yahoo Opublikowano 16 Czerwca 2012 Opublikowano 16 Czerwca 2012 Aby nie zakładać nowego tematu. Od kilku tygodni faluje mi temperatura silnika, na klimatronicku i wskazówka się pokrywają. Czasem mam maksymalne 84 stopnie potem nagle mi spada w ciagu kilku sekund do 71 i sie utrzymuje, potem jak rusze to rosnie to 80 itp. Wskazowka też faluje. Termostat 2 lata temu był wymieniany, czujnik jedynie miał w listopadzie oring wymieniany. Aha mam mały wyciek oleju (prawdopodobnie spod filtra oleju) oraz cieknie troszkę chyba z trójnika mi płyn chłodzący, chciałem te wycieki zrobić na jesień ale teraz pojawił się problem z falującą temperaturą więc od razu teraz to zrobię. Te wycieki mogą być w ogóle powiązane z tymi małymi wyciekami ? No i teraz moje pytanie czy od tej falującej temperatury czasami spadek w kilka sekund o ponad 10 stopni to wina czujnika (mój typ) czy termostatu ?
Magicbattle Opublikowano 16 Czerwca 2012 Opublikowano 16 Czerwca 2012 obstawial bym czujnik. chodz termostat tez moze ci sie zacinac ale to by zlapal wyzsza temp i by sie gotowal
yahoo Opublikowano 16 Czerwca 2012 Opublikowano 16 Czerwca 2012 Błędów nie mam, aha no i ciekawostka, że to się dzieje nie za każym odpaleniem auta. Dziś miałem problem, postał pół dnia byłem teraz na się przejechać i było wszystko ok, trzymało około 86 cały czas zero wahań. Wczoraj miałem tak samo, raz wariuje temperatura skacze i nie dogrzewa a innym razem jest ok.
bediks Opublikowano 16 Czerwca 2012 Opublikowano 16 Czerwca 2012 Kilka dni temu wymieniłem ori termostat i trzyma 92 i teraz nie wiem czy pokazuje dobrze czy za dużo czy jest różnica miedzy benzyna a ropa w prawidłowych temp płynu
daro125 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Panowie miałem problem z temperatura ,,, skakała na blacie , wymieniłem czujnik i było wszystko w porządku ok miesiąca. Teraz temperatura na blacie maksymalnie 70 st i taka sama na klimatroniku na kanale 49 . Więc wymieniłem termostat myśląc że tu przyczyna..po wymianie dalej bez zmian temperatura na blacie 65 i klimatronik 65st. Dodam ze autko zaczęło gorzej chodzić i non stop przy zapalaniu załącza się ssanie.. Czy padł czujnik i on świruje czy też kupiłem wadliwy termostat? już sam nie wiem co wymieniać....pozdrawiam i dzięki za wszystkie porady
ROBERT Opublikowano 26 Czerwca 2012 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Na pewno kupiłeś nie ORI i tu szukaj przyczyny
Biszczan Opublikowano 3 Lipca 2012 Opublikowano 3 Lipca 2012 Kilka dni temu wymieniłem ori termostat i trzyma 92 i teraz nie wiem czy pokazuje dobrze czy za dużo czy jest różnica miedzy benzyna a ropa w prawidłowych temp płynu Bardzo dobrze Ci pokazuje więc nie martw się na zapas . Kilka postów wyżej napisałeś (przed wymianą termostatu), że temp. pokazywał 80C, a na blacie 90C - Też tak miałem i jest to wytwór inżynierów VAG aby wskazówka dobijała do 90C pomimo niesprawnego termo.
Sebastian1983 Opublikowano 24 Lipca 2012 Opublikowano 24 Lipca 2012 z kolei u mnie, jest klopot ze moja wskazowka lata sobei jak chce, zauwazylem ze podczas ostrych zakretow zmienia sie wskaznik temp cieczy chlodzacej, tj. skacze sobie z 70 na 120... skrece ostro i spada sobie do ponizej 90, podlaczylem vag, i jest 88 / 95 w tych przedzialach , czyli wariuje tylko wskaznik, wymienilem juz czujnik, termostat, i nadal to samo, czyli zegary do wymiany ?
rafal1985 Opublikowano 6 Września 2012 Opublikowano 6 Września 2012 A jak na kanale 49 jest 0 to znaczy ze czujnik jest do wymiany ??
bediks Opublikowano 6 Września 2012 Opublikowano 6 Września 2012 u ciebie chyba 51 odpowiada za wskazania plynu
wojthass Opublikowano 3 Października 2012 Opublikowano 3 Października 2012 Właśnie wymieniłem termostat i cały płyn chłodniczy i mam mała zagadke... otoż termostat wedlug instrukcji mial sie wkrecic w blok silnika, zaczac od pozycji poziomej i przekrecic 90st. noi i tak zrobilem i sie krecil i tak, tak ze nie dalo rady go przyczepic, no wiec wlozylem go, ladni sie ulozyl, na to uszczelka i tak docisnalem tym plastikowym kolankiem i skrecilem, co myślicie, pożyje? póki co nic nie ciekło, niedługo wybieram sie na przejażdzke zobaczyć czy temp byla ok, a płynu weszło mi 6 litrów, spodziewałem sie 4 Sprawdzone. Wszystko działa. Temperatura na desce sztywno 91st. Miło:)
d4widoV Opublikowano 4 Października 2012 Opublikowano 4 Października 2012 Kilka dni temu wymieniłem ori termostat i trzyma 92 i teraz nie wiem czy pokazuje dobrze czy za dużo czy jest różnica miedzy benzyna a ropa w prawidłowych temp płynu jest ok, u mnie po wymianie termostatu temperatura jest 96-98 na 49c klimatronika. Ale to V6.
bediks Opublikowano 4 Października 2012 Opublikowano 4 Października 2012 u kolezki w V6 2.8 trzyma po wymianie 88-90
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się