r.kuderawiec Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Siema Tak sie zasstanawiam czym sie różnią silniki 1.6 bo wiem ze sa adp i jeszcze jakieś radzaje ale nie wiem jakie ALe może mi ktoś powiedzieć jaka jest miedzy nimi różnica i który jest z nich najlepszy ja osobiście posiadam adp
edekxp Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Różnica prawie niezauważalna. ADP,AHL starszy ANA nowszy, przepustnica bez linki (elektroniczna), dwie sondy Najlepszy to 1.8T, bo 1,6 to ledwo się odpycha Dlaczego pytasz chcesz silnik zmieniać?
edekxp Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Opublikowano 15 Sierpnia 2013 1.8t ale tylko AEB Teraz masz taki
r.kuderawiec Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Nie nie chce zmieniać po prostu ciekawiło mnie to czym sie te silniki różnią Osobiście chce kupić b6 z 1.6 wiem ze zaraz mi odradzicie no ale ja nie jezdze szybko i taki mi wystarczy a na swój silnik nie narzekam wiadomo demonem prędkości to on nie jest no ale daje rade mało mi pali bo zaledwie 6,5 litra oleju nić mi nie bierze ssprężanie ma na tłokach bardzo dobre A w b6 1.6 jaki jest zamontowany silnik z jakiem kodem silnika ? AHL chyba?
serko Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Silniki ADP ma jedną cewkę ze stopniem mocy i rozdzielacz zapłonu (kopułka i palec). Pozostałe mają tylko cewki zapłonowe bez rozdzielacza. ARM i ANA mają plastykowy kolektor dolotowy. Również posiadam ADP, najprostsza konstrukcja i prawdopodobnie najmniej awaryjna.
sokal Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Jeszcze kwestia sprzęgła, po ADP montowali dwumasy (czy we wszystkich to akurat nie mam 100% pewności). I nie prawdą jest że 1.6 ledwo się odpycha, ale to już temat rzeka poruszany miliard razy na tym forum Co kto lubi
serko Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Według katalogu silniki 1.6 bez dwumasy to: ADP do numeru silnika 170000, AHL do numeru silnika 060000,
Piotrek98igo Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Opublikowano 16 Sierpnia 2013 wrazenia po jezdzie 1.6 w skrócie :1bieg nic sie nie dzieje ,nic sie nie dzieje,odcięcie.2bieg to samo,zeby na kolejnych dojechac do odciecia trzeba miec 20km prostej
JohnnyWalker Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Różnica prawie niezauważalna.ADP,AHL starszy ANA nowszy, przepustnica bez linki (elektroniczna), dwie sondy Najlepszy to 1.8T, bo 1,6 to ledwo się odpycha Dlaczego pytasz chcesz silnik zmieniać? Nie dla każdego najlepsze jest 1.8T. Na chwilę obecną 1.8T to nastoletni kapeć z przelotem 200-400tyś w którym jest sporo droższych części i które mogą jeb**ć w każdej chwili z racji wysłużenia. No chyba, że ktoś znajdzie igłe 1.8T, ale ja sięz taką nie spotkałem
edekxp Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Nie nie chce zmieniać po prostu ciekawiło mnie to czym sie te silniki różnią Osobiście chce kupić b6 z 1.6 wiem ze zaraz mi odradzicie no ale ja nie jezdze szybko i taki mi wystarczy a na swój silnik nie narzekam wiadomo demonem prędkości to on nie jest no ale daje rade mało mi pali bo zaledwie 6,5 litra oleju nić mi nie bierze ssprężanie ma na tłokach bardzo dobre A w b6 1.6 jaki jest zamontowany silnik z jakiem kodem silnika ? AHL chyba? B6 jest cieższy i bedzie bardziej mulasty Kiedyś jak szukałem b6 to też myślałem o 1,6 - dużo tańszy Przejechałem się 2.0 i jak dla mnie szału nie było w porównaniu z B5 1,6 (ADP) Było pytanie zmieniać tylko dla budy - nie warto Oczywiśnie 1.6 prostszy silnik, pewnie mniej awaryjny , bo mniej podzespołów Oczywiście wybór należy do Ciebie, jak dla mnie wkur.... bym się jak byle golf bierze mnie z pod świateł
r.kuderawiec Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2013 dla mnie 1.6 to fajne proste silniki i nie jeden mówił ze najlepsze bo mało awaryjne i super do lpg Mi nie zależy na mocy co z tego ze taki 1.8 t ma moc ale jak coś walnie w takim silniku to koszta masakryczne dużo palą wiem bo znajomy miał Jeżeli komuś szybka jazda w głowie to i 1.8 T bd mu za słaby mi zależy tylko na tanim mało awaryjnym audi a to ze bd mnie golf wyprzedzał to mało mnie to interesuje ---------- Post dopisany at 22:34 ---------- Poprzedni post napisany at 22:33 ---------- no i ile te b6 jest cięższe od b5 100 kg hee nawet tego nie odczuje ---------- Post dopisany at 22:42 ---------- Poprzedni post napisany at 22:34 ---------- i co ty mi tu gadasz moja audi od stówy jak jej dowaliłem na 5 biegu bez żadnej redukcji do 160 bujnełem ją na odcinku kilometra i chyba 200 metrów wiem bo mierzyłem zanim dowaliłem pedał w podłogę skasowałem licznik No ale wiem wiem 1.6 to nie jedzie no ale ja nie narzekam może po prostu przejechałeś sie padłem co ledwo jechało
edekxp Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Myślisz że wszyscy z silnikiem 1.8T to tylko do ścigania. Miałem ADP 6 lat, wydawał się wystarczający.Kupiłem drugie auto dla żony A3 1.8 bez T, tylko 125KM, wtedy jakby ADP przestał się rozpędzać. Kupiłem 1,8TQ w B6, a 1,6 sprzedałem chociaż był b.dobrze utrzymany. Bałem się turbiny itp, ale nie żałuję. 1,6 palił mi 8-9 litrów LPG, 1.8TQ pali 10-12 LPG, no i ile te b6 jest cięższe od b5 100 kg hee nawet tego nie odczuje Żebyś się nie zdziwił. Przejedź się B6 z silnikiem 1,6 oraz 1,8T
Armi Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Opublikowano 16 Sierpnia 2013 dla mnie 1.6 to fajne proste silniki i nie jeden mówił ze najlepsze bo mało awaryjne i super do lpg Mi nie zależy na mocy co z tego ze taki 1.8 t ma moc ale jak coś walnie w takim silniku to koszta masakryczne dużo palą wiem bo znajomy miał Jeżeli komuś szybka jazda w głowie to i 1.8 T bd mu za słaby mi zależy tylko na tanim mało awaryjnym audi a to ze bd mnie golf wyprzedzał to mało mnie to interesuje---------- Post dopisany at 22:34 ---------- Poprzedni post napisany at 22:33 ---------- no i ile te b6 jest cięższe od b5 100 kg hee nawet tego nie odczuje ---------- Post dopisany at 22:42 ---------- Poprzedni post napisany at 22:34 ---------- i co ty mi tu gadasz moja audi od stówy jak jej dowaliłem na 5 biegu bez żadnej redukcji do 160 bujnełem ją na odcinku kilometra i chyba 200 metrów wiem bo mierzyłem zanim dowaliłem pedał w podłogę skasowałem licznik No ale wiem wiem 1.6 to nie jedzie no ale ja nie narzekam może po prostu przejechałeś sie padłem co ledwo jechało Wcale nie chodzi o szybką jazdę bo dynamicznie można jeździć każdym autem. Dlaczego na trasie za tirami wloką się samochodu z pojemnościami 1.6 i mniejszymi? Dlaczego auta z takimi silnikami blokują ruch? A no dlatego, że nie mają czym wyprzedzać. Każde wyprzedzanie to duże ryzyko:whistling: Takie 1.6 trzeba bujnąć a auto z silnikiem o większej pojemności albo z turbo, podjedzie, bezpiecznie wyprzedzi (mając zapas mocy) i pojedzie dalej. Jak ktoś jeździ tylko w mieście to ok ale na trasę takie auto to
r.kuderawiec Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Nie zgodze sie z tobą jechałem do gdańska na lotnisko jechałem autostradą i ja nie miałem żadnego problemu wyprzedzić tira możesz mi nie wierzyć ale tak jest wiadomo ten silnik nie bujnie sie tak szybko jak mocniejsze silniki ale myśle ze troche słabo je oceniasz
bediks Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Opublikowano 17 Sierpnia 2013 b5 od lipca 2000 r, b6 i b7 maja silnik 1,6 o kodzie ALZ ( w b5 juz na dwumasie )
JohnnyWalker Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Dlaczego na trasie za tirami wloką się samochodu z pojemnościami 1.6 i mniejszymi? Dlaczego auta z takimi silnikami blokują ruch? A no dlatego, że nie mają czym wyprzedzać. Każde wyprzedzanie to duże ryzyko:whistling: Takie 1.6 trzeba bujnąć a auto z silnikiem o większej pojemności albo z turbo, podjedzie, bezpiecznie wyprzedzi (mając zapas mocy) i pojedzie dalej. Jak ktoś jeździ tylko w mieście to ok ale na trasę takie auto to Gdzie Ty widzisz te 1.6 które nie mogą niczego wyprzedzić ? Robię trasy 2x w tygodniu, głownie krajówkami i nigdy nie widziałem, żeby jakieś 1.6 nie mogło sie zebrać. Wloką to się Pandy 1.2 czy Seje 900, ja też w życiu miałem 3 auta z 1.6 i spokojnie starczają i do wyprzedzania. Nawet ostatnio jechałem z 80km za a4 b5 1.6 i gościu wyprzedzał wszystko jak leci, nei było mu 2.8 V6 potrzebne:decayed:
bediks Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Bo to nie samochód wyprzedza tylko kierowca jeśli ktos jest pisda a nie kierowca to i mu v6 nie starczy Osobiście nigdy nie mialem problemu z wyprzedzaniem za wyjątkiem 5 osób wewnątrz Ale z taka publicznością jedzie się przepisowo bo niechce mieć nikogo na sumieniu
Piotrek98igo Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Opublikowano 17 Sierpnia 2013 no jak z kilometra nikt nie jedzie to mozna wyprzedzac
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się