Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wady i zalety 4.2 V8 BBK


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej
Ponieważ wciąż dostaje pw z zapytaniami o ten silnik to postaram się napisać parę słów o tym co ja wiem.

Pare faktów:
- raczej niezniszczalny
- olejolubny
- paliwożerny
- przy ignorancji właściciela może stać się silnikiem specjalnej troski ;)
- wielki
- przerażająco gorący
- sprawiający, że przestaje się się lubić lato ;)
- przyprawiający o nadżerki w kącikach ust od nadmiaru banana na twarzy

Wybierając taki samochód trzeba brać pod uwagę, że sama moc i przeciążenia, którym poddawane są wszystkie elementy mechaniczne jest dużo większa niż przeciętnego samochodu, stąd tym bardziej odradzam samochody powypadkowe. Dopuszczalne bardzo niewielkie stłuczki bez najmniejszego ruszenia elementow bazowych. Jesli jest jakieś podejrzenia --> natychmiast geometria.
Wiele części jest wspólnych ze zwykłym B6, nawet takie, ktore pozornie wydają się być indywidualne dla eSy. Ale jest też trochę faktycznie dedykacją... i one niestety są drogie, trudna znalezc zamienniki poza ASO.

Mity o nietrzymaniu mocy tych motorów wsadziłbym w przypadku zadbanego egzemplarza częściowo miedzy bajki. Problemem jest olbrzymi gabarytowo silnik wraz z osprzętem w stosunku do niewielkiej komory silnika. Powoduje to złą, lub baaaardzo złą cyrkulację powietrza, przewietrzanie i przez to chłodzenie tej jednostki. Nie pomaga b. wysoka temperatura pracy. Straty mocy w gorący dzień, szczególnie po zatrzymaniu samochodu ipozostawieniu na pare/parenaście minut, są nieprawdopodobne (szacuje, że w okolicach 60-80KM). Dużo większe niż w przypadku samochodów turbodoładowanych. Stąd pomiar na hamowni stacjonarnej wydaje mi się mało miarodajny dla tej jednostki. Owszem- są normy, którymi posługują się hamownie- ale one, tak jak wszystko na świecie, zostały ustalone na zasadzie uśrednionej/gaussa. Natomiast ta jednostka jest niestety poza zakresem. Stąd uważam, że normy nie są argumentem. Pewnym pomysłem na lekką poprawę tego stanu rzeczy jest firm JHMOTORSPORT ze stanów, którzy dość dobrze rozkminili owy silnik, a mianowicie termoizolująca uszczelka pod kolektor dolotowy, która znacznie wydłuża czas w którym następuje tak drastyczna strata osiągów. Nie zapobiega jej jednak w zupelnosci. Przesuwa granicę temperatury o kika stopni - ale to juz dużo daje - wiem bo mam. ;)
Silnik ma mnóstwo osprzętu, wiele przewodów i przewodzików podciśnien, które warto przejrzeć w poszukiwaniu zaburzen.
Audi nie popisało się też montując go w sposób uniemożliwiający naprawy... rozrząd jest z tyłu, dostęp do czegokolwiek wymaga rozebrania połowy samochodu. Rozrząd jest newralgicznym pktem niestety. Silnik jest oparty o łańcuch i napinacze. I własnie te drugie zostały wyprodukowane z zasłabego materiału. Szczególnie największy napinacz łańcucha - tworzywo ktore potrafi pęc.Jednak nie jest też tak jak to demonizują niektórzy - lekkie zachrobotanie podczaas rozruchu nie jest objawem uszkodzenia tych elementow. To nie moze trwac dluzej niz 1 sek. Problemem sa zaworki oleju (takie male gumowe gowienko), ktore nie trzymaja i po postoju samochodu lekkozapowietrzają górną część rozrządu, przez co w pierwszej sekundzie nie ma tam dobrego smarownia. Martwić się należy jesli chrobocze dłużej.
Wymiana rozrzadu wiąże się z wydatkiem 3-8 tyś zł (zaleznie co i za ile jestescie sobie w stanie zalatwic). Są też tzw fazatory - bywa że się zkiepści i wtedy również trzeba silnik zwalić.

Cewki są newralginczym elementem. Byla akcja serwisowa audi i wymieniali. W tej chwili wiekszosc egzemplarzy jest juz po wymianie, jednak mimo wszystko , nawet jesli cewki nie powoduja wypadania zaplonow, w stanach wyraznie sugerują ich dosc wymiany. Podobno roznica mocno odczuwalna (ja jeszcze nie wymienilem wszystkich po raz drugi, choc samochod jest po akcji serwisowej kiedys). Objawy standardowe typu trzęsienie budą są raczej przewidziane dla momentu kiedy bledy beda tez w komputerze. Ale trząść to on się potrafi z różnych rzyczyn, od dwumasu przez cewki, uszkodzone fazatory, skonczywszy na gubieniu filtru oleju przy przegrzaniu i oleju 5w30. Polecane są najwyzszej jakości 5w40 oraz 10W60 pelne syntetyki (np. Liq. Moly itp).

Przy kupnie warto zrowcic uwage na alternator i klimatyzacje. Do obu elementow jest fatalny dostep. Do tego stopnia ze sprezarke trzeba wyjmowac po uniesieniu silnika...

Zdarza się zatarcie mechanizmu regulujacego prace kolektora zmiennej dlugosci... JHM ma na to rozwiązanie.... drogie rozwiazanie. Prostsze to szukac eSy bez tej usterki. Objawia sie to tym, ze samochod najczesciej nie jedzie do 4500rpm. od tej wartosci za***rdala. Normalnie zapierd***a od ok 2800rpm, a dobrze jedzie od 1000rpm (przy normalnej jezdzie na 5/6 biegu od tej wartosci mozna wyprzedzac jak komus dwumasa nie szkoda ;). W przypadku osprzetu kolketora - tam od frontu jest taka gruszka na podciśnienei z dzwigienką która też ma coś wspólnego z tą regulacją - ponieważ to jest wysłane od wewnątrz gumą, to bywa że się przedziurawi - nie ma tego elementu zamiennie, tylko z calym kolektorem - 6tysi w ASO, uzywka z kolektorem na alledrogo 700-900, ale mozna sprobowac wydebic od sprzedajacego samą tą gruszkę ;) - mi się udało za stówę ;).
Podczas brania oleju warto tez sprawdzic/wymienic zawor PVC - 300zl a bywa ze tutaj spora czesc oleju ginie ;).

Generalnie bardzo polecam fora USA (np. audizine, rs246 itp), bo to skarbnica wiedzy o tych motorach.
Polecam też firmę JHM, bo jako jedni z nielicznych na swiecie zaproponowali wiele kompleksowych i sprawdzonych rozwiazan specjalnie do S4 B6/B7. Dzielą się tą wiedzą również przez maila, więc proponuję wam w razie potrzeby spokojnie ich pytać.

Silniki te podobno zwiekszaja branie oleju na trasach >400km.
Najczesciej biora w granicach 1l/1000km przy dosc dynamicznej jezdzie.
Bywa że więcej.
Można instalować dobrą instalację LPG i rozsądnie z niej korzystać (trasa, miasto, bez topspeedow i startow z pod swiatel) - takie rzeczy proponuje robic na PB98+. Pamietajmy ze gaz ma wyzsza temp pracy co -jak pisalem wczesniej- srednio wplywa na osiągi.. juz nie mowie o przegrzewianiu glowic...

Samochód i silnik jest genialny, kocham go jak kazdy wlasciciel, ktory mądrze wybrał swój egzemplarz.

EDIT:
Zarówno V8 w s4, jak i w s6 jak i w a8/s8 potrafią mieć takie jakby "gładkie wahnięcia" - trochę jak przy padającym dwumasie. Po wyeliminowaniu cewek, swiec, dwumasu itp można jeszcze szukać powodów w podciśnieniach. Jest też ten nieszczesny zawór PCV, który jeśli nie do końca sprawny, również może powodować owe wahnięcia. Zamiennik 80zl, ASO ok 320. Warto bo efekt widoczny prawie od razu ;).

Jak mi się bedzie na bierzaco przypominac, to dodam wiecej.

Opublikowano

Dla mnie temat na czasie. Właśnie jutro rano jadę do Cieszyna z siostrzeńcem odebrać dla niego po naprawie sprowadzone S4 B6 czarny sedan 2003r. Małolat ma prawko niecałe trzy lata i już mu się w du..ie poprzewracało, ja w jego wieku miałem pod prawym sandałem 54 KM ale cóż podobno inne czasy.

Muszę dzieciaka trochę przypilnować bo do tej pory jeździł Imprezą w wolnym ssaku i chciał zmieniać wyłącznie na STI. Całe szczęście kumpel który sprowadzał moją perełkę wyczaił toto cudo z uszkodzonymi blacharsko dwoma drzwiami z prawej. Na pokładzie RNS-E, białe Recaro w elektryce i takie tam.

Pewnie Młodego z czasem zjedzą koszty utrzymania a wtedy jeśli furka się sprawdzi to może przesiądę sie z klekota w BBK.

Oczywiście po powrodzie zagonię go na forum, niech sie loguje i pochwali.

Opublikowano

Problemem sa zaworki oleju (takie male gumowe gowienko), ktore nie trzymaja i po postoju samochodu lekkozapowietrzają górną część rozrządu, przez co w pierwszej sekundzie nie ma tam dobrego smarownia. Martwić się należy jesli chrobocze dłużej. Kolega wyjaśni dokładniej co to jest jak to wygląda i działa

Opublikowano

Witam mam pytanko pytałem w aso co to jest zawór PVC I nie wiedzą, czy moze ktoś wyjasnic ,gdzie się on znajduję jak jak ciężko jest go wymienić co trzeba zrobić .

Opublikowano

Literowka : PCV.

Wyglada tak: Wyniki Szukania w Grafice Google dla http://img10.allegroimg.pl/photos/400x300/34/19/25/50/3419255060

Znajduje się z tyłu za przepustnicą mniej wiecej w tak jak wskazuje to strzalka (rysunek pogladaowy z neta).:

Wyniki Szukania w Grafice Google dla http://images38.fotosik.pl/441/e3f38afc8493bc95med.jpg

Opublikowano

aha dzięki za info jak myślisz pomoże jak wymienię to, jak trochę oliwy mój pobiera

Opublikowano

moze tak moze nie, trudno powiedziec. Zalezy od przyczyny pobierania oliwy. Ale to najtansza i najprostsza w wymioanie opcja ;)

Opublikowano

do tej pory myslalem ,ze to jednostki prawie idealne .ale jak czytam o tych silnikach to coraz bardziej mnie odsuwa od zakupu.u was tez takie mysli snuły sie po glowie?mieliscie obawy przed kupnem?bo ja poprostu zaczynam sie bac kosztow .

Opublikowano

nie ma co się bać tylko poszukać dobrą fukrę ja poszukałem i znalazłem

Opublikowano

Niestety większość nie osiąga mocy powyżej 300KM

Opublikowano

Piotr, tak jak już wczesniej pisałem. Nie zamieniłbym sie na zaden inny. Kazdy samochod ma wady. Jak kupujesz taki samochod to nei mozesz liczyc sie z kosztami na poziomie 1,9 avf. Są wyższe, ale nie jakoś chorendalnie. Z duzym zapasem rekompensuje to frajda z jazdy:). A poza tym bolączki tego silnika nie są w zdecydowanej wiekszosci usterkami ktore trzeba koniecznie naprawiac. Ja lubie jak jest wszystko na tip top, to inwestuję. Ale tak na prawdę, to mógłbym nie robić tego co zrobiłem, dolewać ten litr oleju na 1000km i dalej jezdzic. Jesli tylko nie jestes studentem, kochasz motoryzację i masz odrobinę więcej pieniędzy, to ja bym się na Twoim miejscu nie zastanawial.

Może jeszcze napiszę w ten sposób- > znajomi pokupowali sobie NOWE z SALONÓW octavie, leony,, itp w cenach do 70tys zl. I za kazdym razem patrzą z zazdrością na mój samochód. Pytam się więc, po kiego hu*a kupowali je? mogliby kupic zdrową eSkę za 40 tys, nawet zakładając remont silnika i parę innych spraw, to cena nawet nie zblizy się do 60tys. Starszy generacją silnik , więc o dobre i sprawnie dzialajace LPG nie trudno. A i tak w kieszeni zostaje sporo monet. ;).

Co do mocy.

Wydajesz 900zl np na kreatora mocy i masz wynik >300.

Opublikowano

dokładnie, jak kochasz motoryzację to kupisz V8:decayed:

powiedz mi jeszcze winczako czy skręcając koła na suchym asfalcie takie s4 przy 18" feldze i napędzie quattro potrafi zamielić kołami tudzież narzucić tyłek?:naughty::decayed:

przyznam szczerze że w przyszłości chętnie bym sie przesiadł na którąs z esek s4/s6 i trochę mnie tymi wadami przeraziłes i skłoniłes do bliżego przyjrzenia się s6:wink:

Opublikowano

Oczywiscie ze eSa4 zarzuci dupcią. Bączki to na jedynce nawet na suchym ukręcisz ;).

Ale zaraz, s6? w ktorej budzie? c5 czy c6? C6 to sobie odpusc 5.2 jest baaardzo awaryjny i to bez sygnałów prodromalnych :/. C5 bedzie miala gorsze osiagi i bedzie jeszcze większym klocem niz s4.

Opublikowano

Wielce zasugerowany opowieściami o nietrzymaniu mocy przez 4.2, sam poczułem że jest słabo i wybrałem się na hamownie :)

ceab375ab124bb0bm.jpg

Motor zaskoczył mnie pozytywnie - jak na serię chyba jest ok !

Natomiast co mnie zdziwiło to straty mocy w napędzie: 103 KM. Wydaje mi się to dużo - czy to normalne w typ typie ?

S4 B6 2004, manual, silnik BHF (nie bierze oleju)

Opublikowano

trochę mało niutona.Ale moc ok.

Strat quattro nie przeskoczysz, choć to dużo patrząc na wyniki WHP w stanach. Coś Ci nie hamuje któregoś koła?

Opublikowano

jak tam furka lata

Opublikowano

czyja?

Opublikowano

Kurde to ja mam niesamowite szczęście. Kupiłem egzemplarz który nie bierze mi w ogóle oleju a przejechane ma 191 tysięcy. Kupiłem go od kolegi z tego forum i jestem zachwycony autem. :) Popieram opinię że jest to super wóz i również nie rozumiem ludzi którzy wydają ponad 50 000 na nowe samochody które są robione ideą downsaizingu. :)

Opublikowano

no twoja winczako pisałes na pw ze cos tam w niej robiłes moze napisz co robiłes ciekawego

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...