Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wady i zalety 4.2 V8 BBK


winczako

Rekomendowane odpowiedzi

tylko w teorii - tak byc powinno

są tacy co mają nowe A6 za 250tys a jezdza caly sezon na zimowkach

to jest polska niestety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów po dłuższej przerwie :) w końcu odebrałem swoje auto po małym remoncie :) (wymiana kompletnego rozrządu, wymiana zaworków trzymających ciśnienie na głowicach, całego przedniego zawieszenia i regeneracji układu kierowniczego) no i niestety ... brakuje mu mocy :( byłem dzisiaj na hamowni i stwierdzili że fazatory, ale przy okazji wymiany rozrządu wymieniłem jeden fazator z mojego starego silnika (który miał naprawdę niezłego kopa). Mechanik twierdzi że to może być wina pompy olejowej a raczej jakiegoś zaworku który tymi fazatorami steruje. Macie może jakieś pomysły ?

wykres.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie oleju na nagrzanym silniku i na wolnych obrotach 1 bar czasem spada troszkę niżej, ale jak wtedy też zaczyna coś klekotać ... jak by rozrząd. Trudno powiedzieć czy czujnik pokazuje prawidłowo ... to dodatek tuningowy "auto guide" czy coś takiego ;/ muszę jeszcze zwykły manometr podłączyć ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a rozbierałeś fazatory przy okazji wymiany rozrządu?

gniazdo na trzpień jest ok, czy wyklepane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest zaworek , który otwiera do niego dopływ oleju i na tym koniec, reszta to czysta mechanika.

Z tego co wiem, jesli zaworek padnie to wywala błąd przy diagnozie np.VASem

zobacz tą stronę

JHM Mechanical Adjuster Repair Kit (PAIR) for B6-B7 S4, C5-allroad w/ 4.2L - JH Motorsports Inc. -

znajdziesz na niej filmik jak to wygląda i jak sprawdzić fazator czy jest ok.

Jeśli fazator jest mechanicznie ok i nie ma błędu zaworka przy diagnostyce komputerowej to przyczyny trzeba szukać gdzie indziej moim zdaniem.

Ale najlepiej zapytaj winczako on BBk zna tu najlepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie ale co tu sprawdzać jak ciśnienia oleju to ten silnik nie ma , co to za ciśnienie poniżej 1 bara :facepalm:

Micha w dół i trzeba się przyjrzeć pompie oleju, napędowi itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście mam pompę oleju na pewno sprawną :) jutro auto do mechanika i do wymiany ... ale czy to może mieć wpływ na moc ? bo małe ciśnienie czyli 1 bar ma na naprawdę rozgrzanym oleju po dynamicznej jeździe

i jak, co stwierdził mechanik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam s4 2005 przebieg w tej chwili 204.000

zauwazylem trzy rzeczy na ktore mnie zaczely zastanawiac: i w sumie chcialbym zebyscie cos tu doradzili ci ktorzy macie wieksze doswiadczenie bo za 2-3 dni auto jedzie do mechanika na pierwszy wiekszy serwis oleje filtry ew jakies niedomagania itp itd

1. auto dopoki bylo serwisowane w audi ok. 170.000 jezdzilo na castrolu 10w40(bodajze ale jutro zedytuje jak spojze w papiery) natmiast nie wiem czemu wlascieil od konca serwisowania przez audi zaczal lac castro 0w30 i na tym oleju auto jezdziobecnie. Jako ze autem jezdze prawie 3 tyg kupilem 2l oleju uczuluony tym co wyczytalem w tym czasie zrobilem 1500km i wlalem 1.5l oleju. predkosci max nie przekraczaly 130km/h natomiast do tych 130 pare razy przycisnalem. wiec jazda mieszana ostra z lagodna

2.silnik raz po mocnym ganianiu rano przy odpalniu puscil chumrke... wiec poprosilem o poprowadzenie kogos eski ja pojechalem za nia przy przyspieszaniu nie kopci

3.przy rozruchu czasem troszke zarzegocze na sekunde potem cisza, poza tym nie ma jakichs niepokojacych dzwiekow, chodzi rowniutko czy 40 czy 20 na dworze bez roznicy. przy 176.000 byl robiony serwis na 4900$ jutromoze wrzuce skan co bylo robione. no i zasatanawiam sie czasem musze troszke dluzej pokrecic silnikiem zanim odpali ale nie jest to jakas ogromna roznica

stad moje pytania:

-jaki olej polecacie? wiem ze piszecie motul/liqymoly tyle wiem ale ktory jednak bedzie lepszy i jaka lepkosc

-jakie swiece

-na co radzilibyscie zwrocic uwage aby mechanik to sprawdzil oczywiscie bez wyjmowania silnika na razie?

natomiast co do auta potwierdze to co pisali inni

po zakupie tego auta w moich oczach sens traci kupno nowego auta gdzie auta 5 razy drozsze przy tym aucie wygladaja jak tanie zabawki

i jeszcze jedno auto daje takie wrazenie ze ktos w nim polaczyl dwa swiaty pierwotna sile duzej v8 i technologiczne dopracowanie audi/jakosc

wyjatkowy wozek

;)

pozdro dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej do eski ja bym lał tylko coś pokroju 5w50 lub 10w60 ale syntetyk... pod maską jest tam gorąco, silnik spory, miejsca mało... więc 5W30 który ma małą lepkość w wyższych temperaturach to pomyłka... o 10W40 nei wspomne :) oby tam sieczki nie było wewnątrz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jeżdzę na takim i moim zdaniem jest bardzo dobry

liqui moly 5w40 synthoil high tech

co do świec to bardzo dobre są irydowe

Denso IK20 (ja jestem z nich zadowolony)

a co do puszczania dymka to ja bym proponował sprawdzić odmę i ew. wymienić (dostęp nie sprawia większych problemów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na piatek jestem umowiony do jhm

bedzie zmiana oleju 5w40 liqui albo motul a wczesniej plukanie

filtry oleju paliwa powietrza/ swiece nowe

compression test i ecu tune up jesli wszystko bedzie sprzyjalo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...