Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak podłączyć nie ori alarm?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, kupiłem alarm bloker z firmy Stig i chciałbym go zamontować w swoim aucie. Ale że jestem kompletnie zielony w tym temacie więc proszę o podpowiedż jak to zrobić i gdzie najlepiej się wpiąć w przewody?

Opublikowano

podjedz do elektronika to Ci podepnie, jak jesteś zielony w elektronice to nie zabieraj się za montaż, możesz sporo popsuć.

Opublikowano

Sprzedawca twierdzi że łatwo jest podłączyć ten alarm ale nie wiem gdzie szukać kabli w które trzeba się wpiąć?

Opublikowano

Dolna częśc słupka kierowcy, tu pewnie znajdziesz kierunkowskazy, napięcie 12V

Po co Ci ten alarm?

Zwykle alarmy mają obcję zamykania i otwierania auta, potwierdzenie kierunkami, czujnik wstrząsowy itp.

Jak chcesz rozwiązać otwieranie drzwi jak komunikacja idzie po can?

Nie masz alarmu fabrycznego? Może masz tylko trzeba zmienić kodowanie

Opublikowano

Niestety nie mam ori alarmu dla tego chce coś zamontować.

Opublikowano

Ale chcesz aby ci wył samochód jak ktoś wybije szybę, czy jak?

Jak pisałem wcześniej komunikacja z zamkami w drzwiach jest po canie więc trochę lipa.

Chyba że bedziesz zamykał auto oryg. pilotem a alarm uzbrajał drugim

W B5 założyłem u siebie oraz innych ale w B6 gorsza sprawa

Opublikowano

Chciałbym żeby auto było jakoś zabezpieczone bo stoi pod chmurką. Chce właśnie żeby wyło jak ktoś będzie coś kombinował przy aucie i żeby działało domykanie szyb.

Opublikowano

Może lepiej wymień moduł komfortu i bedziesz miał alarm itp.

Domykanie szyb również po can-ie więc lipa z innym alarmem.

Owszem dało by się ale przeróbek sporo.Trzeba by ciągnąć dodatkowe kable do silników szyb, odseparować diodami.

Tapatalk

Opublikowano

Kolego maxim 79 mogłeś najpierw zapytać a potem kupić alarm, ale do rzeczy - magistrala CAN w B6 akurat jest tu bardzo pomocna pod warunkiem posiadania alarmu który będzie z nią współpracował wtedy montaż jest nawet prostszy niż w B5. Jeżeli chodzi o montaż alarmu analogowego to faktycznie może przysporzyć sporo problemów np. sygnały otwarcia drzwi nie są nigdzie dalej wyprowadzone i trzeba prowadzić przewody do każdych drzwi. Alarm który kupiłeś uzbrajany jest chyba tylko z pilota, a powinieneś mieć wersję bezpilotową bo według mnie to nie za bardzo jednym pilotem zamykać samochód a drugim uzbrajać alarm.

Opublikowano
Kolego maxim 79 mogłeś najpierw zapytać a potem kupić alarm, ale do rzeczy - magistrala CAN w B6 akurat jest tu bardzo pomocna pod warunkiem posiadania alarmu który będzie z nią współpracował wtedy montaż jest nawet prostszy niż w B5. Jeżeli chodzi o montaż alarmu analogowego to faktycznie może przysporzyć sporo problemów np. sygnały otwarcia drzwi nie są nigdzie dalej wyprowadzone i trzeba prowadzić przewody do każdych drzwi. Alarm który kupiłeś uzbrajany jest chyba tylko z pilota, a powinieneś mieć wersję bezpilotową bo według mnie to nie za bardzo jednym pilotem zamykać samochód a drugim uzbrajać alarm.

A gdzie taki alarm mogę kupić?

---------- Post dopisany at 15:43 ---------- Poprzedni post napisany at 15:36 ----------

Fakt, mogłem najpierw zapytać ale sugerowałem się tym że w mojej b5 montaż był formalnością. Jak wspomniałem jestem zielony w tym temacie więc proszę o wyrozumiałość. Jeśli polecicie mi jakiś alarm który będzie odpowiedni do b6 to spróbuję zwrócić ten który zakupiłem. W sumie nie przeszkadzałoby mi gdybym musiał uzbrajać alarm drugim pilotem ale jeśli znacie lepsze rozwiązania to proszę o poradę.

Opublikowano

Znajdziesz na allegro np seo perfect can, z tym że cena dobrych alarmów CAN jest o wiele wyższa niż analogowych

Opublikowano
Opublikowano

analoga podepniesz łatwo i can Ci nie przeszkodzi w tym, w cale nie trzeba przeciągać kabli do każdych drzwi a tylko do dzrzwi kierowcy reszta podłączeń jest jak najbardziej dostępna w b6 tj.krańcówki drzwi ,klap przód jak i tył.

Opublikowano
analoga podepniesz łatwo i can Ci nie przeszkodzi w tym, w cale nie trzeba przeciągać kabli do każdych drzwi a tylko do dzrzwi kierowcy reszta podłączeń jest jak najbardziej dostępna w b6 tj.krańcówki drzwi ,klap przód jak i tył.

To może kolega pokaże na załączonym schemacie drzwi pasażera gdzie jest sygnał krańcówki wewnątrz samochodu, bo ja widzę że wchodzi on do modułu przy siłowniku szyby a dalej ta informacja idzie już po CAN

drzwi.jpg

Opublikowano

mam analoga u siebie i dział bardzo dobrze

sygnał otwartych drzwi to np. czarny duży konektor -> brązowo biały = drzwi w MK.

Opublikowano

Tak jest to przewód który sygnalizuje otwarcie drzwi ale nie jest to bezpośredni sygnał z krańcówki i względem masy jest na nim różnica potencjałów a niestety są alarmy które mają z tym problem

Opublikowano

podpinałem kilka i nie było problemu z tym co piszesz, a co dokładnie się działo?

a w jakim celu używać sygnału bezpośrednio z krańcówki?

Opublikowano

miałem przypadek z alarmem który reagował tylko na podanie masy, nie reagował na minus który steruje lampkę wnętrza, wiąże się to z tym że lampka ma funkcję ściemniania, lampki oświetlania przestrzeni nóg też wyłączają się po ok 10min bo są sterowane przez elektronikę i właśnie spadek napięcia na tej elektronice był skutkiem tego że alarm nie reagował na otwarcie drzwi. Zdecydowana większość alarmów nie mają tego problemu i nawet przystosowane są do współpracy z lampką która po zamknięciu samochodu jeszcze przez chwilę świeci. jeżeli jesteśmy pewni ze alarm będzie poprawnie współpracował to podłączenie się pod przewód który podałeś rozwiąże nam problem z sygnałem otwarcia drzwi

Opublikowano

Panowie widzę że jesteście mocni w tym temacie więc powiedzcie czy te alarmy do których podałem linki będą dobre?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...