Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak powinna pracować prawidłowo sonda lambda


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam takie pytanie wymieniłem niedawno sondę lambda bo moja wcześniejsza zdechła całkowicie. Kontrolowałem VAG-iem jak pracuje sonda i chciałbym się dowiedzieć jak jest u was z pracą sondy na wolnych obrotach na luzie i np podczas jazdy w okolicach 2 tys i w okolichach 3 tys. Czy sonda powinna cały czas oscylować między 0,1 V a 0,9V czy może ona podczas pracy silnika przystawać na dłuższą chwilę np przy 0,6V. Sonda Bosch 1V. Bardzo proszę o pomoc i wasze pomiary , jakby co to kanał 31,33,30 w blokach silnika sprawdzając VAG-iem.

---------- Post dopisany at 20:30 ---------- Poprzedni post napisany at 13:36 ----------

bardzo proszę o pomoc u mnie sonda na wolnych obrotach stoi cały czas na 0,7 - 0,8 V a podczas jazdy oscyluje w całym zakresie. czy sonda jest wadliwa czy moze instalacja lpg cos psuje z ta sonda błagam pomozcie bo nie wiem co zrobic , błagam

Opublikowano

Na wolnych obrotach powinna oscylować.Może masz coś nie tak z lpg. Sprawdzałeś na benzynie.

Skasuj błedy bo może lpg ci rozjechał mapę

Skoro masz 0,8v to masz bogato.

Jaki masz gaz

Tapatalk

Opublikowano

no właśnie na wolnych obrotach cały czas trzyma się na 0,76- 0,81 V , podczas jazdy pracuje od 0,19 - 0,79 V.

Po zdjęciu nogi z gazu podczas jazdy spada na około 0,2V .

Instalację mam taką Stag 4 , reduktor Palacar Shark, Wtryski Valtek czerwone .

Czy faktycznie instalacja LPG mogła zrobić coś takiego z sondą.

Jej napięcie nie zmienia na wolnych się czy to na PB czy to na LPG cały czas 0,79V sprawdzałem vagiem.

Pomóżcie bo nie wiem czy warto jechać do gazowników i ich opierniczyć .

Opublikowano

Sprawdz wskazania na Pb i na LPG. Zwykle jest tak ze na LPG na wolnych obrotach bedzie szło na bogato.

Opublikowano

Skoro bedzie bogato na LPG to wina wtrysków gazowych - za wolne i leją

Ustawiałem u siebie i sonda chodzi tak samo na PB i LPG

Opublikowano

a więc tak błedów w kompie brak , zrobiłem jazdę próbną na PB i żadnych zmian , potem jazda próbna na LPG i żadnych zmian cały czas na wolnych trzyma się na bogatej a podczas jazdyy ładnie oscyluje. Zastanawiam się jeszcze może mam uszkodzony przepływomierz i nie daje tyle powietrza co trzeba . Ile powinien dawać mg/s przepływomierz na wolnych obrotach , Dziękuje

Opublikowano

Tak powinna oscylować na wolnych obrotach - oczywiście to w stagu

145d2f439af8de75med.jpg

Opublikowano

O mnożnik to masz fatalny, ta pomarańczowa linia przy końcu wykresu powinna być przy 1 a u ciebie jest stanowczo za wysoko i przez to sonda szaleje. Kto ci LPG ustawiał ?? Powinno być mniej więcej coś takiego: 6213916700_1364419521.jpg chociaż i ten nie jest do końca idealny :)

Opublikowano
O mnożnik to masz fatalny, ta pomarańczowa linia przy końcu wykresu powinna być przy 1 a u ciebie jest stanowczo za wysoko i przez to sonda szaleje. Kto ci LPG ustawiał ?? Powinno być mniej więcej coś takiego: http://obrazki.elektroda.pl/6213916700_1364419521.jpg chociaż i ten nie jest do końca idealny :)

Temat dotyczy sondy lambda a nie mnożnika, a poza tym wykres nie z mojego auta, dałem przykład wykresu sondy

U siebie mam sondę szerokopasmową

Opublikowano

no tak ale źle ustawione LPG wpływa na sondę daj swój screen i wtedy będzie wiadomo coś więcej bo na tym co załączyłeś LPG jest fatalnie ustawione, a u siebie zrób logi daj do działu VAG to tam ci sprawdzą i powiedzą czy coś jest nie tak, a po za tym to LPG potrafi czasami mapy PB rozwalić i też będzie na bogato więc dobrze ustawiona instalacja LPG ma wpływ na pracę sondy i jeżeli przejedziesz się kawałek na PB to nic się nie zmieni żeby się coś poprawiło trzeba zrobić ze 300km na samym PB wtedy mapa PB się ułoży po swojemu w innym przypadku LPG porozwala ją i ECU za krótko chodzi na PB żeby to skorygować.

Opublikowano

Ja u siebie mam wszystko OK, coś Ci się pomyliło pisz o problemie kolegi @darkb

Opublikowano

no witam ponownie pojechalem do gazownika dzisiaj na wymianę filtrów gazu i powiedział mi że sonda w stagu pokazuje na wolnych 0,37 V ale po lepszym rozgrzaniu silnika u gazownika do 89stopni sonda zaczęła nawet falować na wolnych. gazownik powiedział mi że sonda może stać na stałe na jednej wartości na biegu jałowym a podczas pracy tzn jazdy powinna ładnie oscylować i tak też u mnie jest. Gazownik podpowiedział mi że nawet mój aktualnie zamontowany katalizator może być już przybrudzony i sonda wtedy też na wolnych będzie stała. Wykonałem wasze sugestie i okazuje tzn pojedziłem na PB około 30 -40 km i auto i jego praca wróciła do normy . Widzę że napewno mam termostat raczej do wymiany ponieważ u mnie podczas jazdy rozgrzewa sie auto do około 75 stopni chyba że jeżdzę po mieście lub na postoju to ładnie dochodzi do 90. u gazownika chciałem nawet zeby mi wgrał nowe oprogramowanie do sterownika LPG ale powiedział że nie ma to sensu jeśli samochód działa poprawnie na LPG. Problem pozostał tylko kiedy jadę i wrzucę na luz to obroty spadną mi do około 650 a potem się podnoszą do 850 obr/min tak samo dzieje się wtedy kiedy dohamowuję auto gdzieś przy dojezdzaniu do skrzyzowania. Adaptację przepustnicy zrobiłem prawidłowo a nastawnik przepustnicy myłem ze 3 miesiące temu . i co wy na to wszystko

Opublikowano

Może sprawdź szczelność dolotu.Często jest to wina falowania obrotów jak również złej pracy sondy.

Sprawdź odmę i pozostałe wężyki

U mnie w drugim aucie A3 1.8, też czasem falowały obroty albo trzymały się około 1000 obr.

Przeważnie na zimnym silniku

Sprawdziłem wszystkie węzyki itp.Dopiero z czasem znalazłem winowajcę - uszczelki pod kolektorem ssącym.

Wymienione i wszystko OK

Jeżeli w stagu masz 0,37 V to masz ubogo czyli za dużo powietrza, albo mało paliwa.

Skoro masz podobnie na PB i LPG, czyli nie paliwo pewnie powietrze - za dużo

Jaki masz kolektor - plastik czy amelinium?

Podaj kod silnika

Opublikowano

no ja mam kolektor plastikowy i nie wiem czy to dużo roboty zeby wymienić te uszczelki oraz jakie to uszczelki miałby by być czy cos wiecej trzeba dokupić

---------- Post dopisany at 13:56 ---------- Poprzedni post napisany at 13:55 ----------

a czy gdybym zrobił logi to powiedzielibyście mi co mam zobaczyć , tzn które logi bym musial zobić z których kanałów i przy jakiej temepraturze silnika

---------- Post dopisany 26-08-2013 at 20:45 ---------- Poprzedni post napisany 25-08-2013 at 13:56 ----------

a czy ktoś kto posiada silnik ARG podał by mi logi dynamiczne i statyczne z kanałów 30,31,32,33,41 które dotyczą sondy lambda

---------- Post dopisany 02-09-2013 at 10:35 ---------- Poprzedni post napisany 26-08-2013 at 20:45 ----------

koledzy pomóżcie sondę wymieniłem na używaną a ona nadal stoi na bogato 0,7 na wolnych obrotach , czy to jest walnięta sonda czy coś jest popsute inne w aucie .

Opublikowano

koelgo zrob logi z kanal 2, 7, i 31 oraz odczytaj wartosci w kanale 32 a potem zaloz sobie temat w dziale diagnostyka vag. jest tu kilka osob ktore umieją z logos cos wywnioskowac. ale musi byc komplet a nie jeden.

Opublikowano

logi wrzuciłem do działu diagnostyka vag ale jak narazie zero odezwu a może orientuje sie ktoś czy sonda powinna pracować w całym zakresie napięcia na wolnych obrotach przy temperaturze 50 stopni lub wyżej około 70 stopni

---------- Post dopisany 13-09-2013 at 22:39 ---------- Poprzedni post napisany 04-09-2013 at 23:35 ----------

koledzy a jeśli sonda stoi na wolnych obrotach na 0,7 V a podczas normalnej jazdy ładnie chodzi od 0,1 - 0,9 V to co to może oznaczać , walniętą sondę czy coś innego

Opublikowano
logi wrzuciłem do działu diagnostyka vag ale jak narazie zero odezwu a może orientuje sie ktoś czy sonda powinna pracować w całym zakresie napięcia na wolnych obrotach przy temperaturze 50 stopni lub wyżej około 70 stopni

---------- Post dopisany 13-09-2013 at 22:39 ---------- Poprzedni post napisany 04-09-2013 at 23:35 ----------

koledzy a jeśli sonda stoi na wolnych obrotach na 0,7 V a podczas normalnej jazdy ładnie chodzi od 0,1 - 0,9 V to co to może oznaczać , walniętą sondę czy coś innego

Wygląda że na wolnych masz bogato, czyli coś z paliwem

Sonda moim zdaniem jest OK

Opublikowano

witam ponownie odpiąłem wtyczkę od przepływomierza i sonda zaczeła ładnie pracować i na wolnych i podczas jazdy na PB , na LPG sonda pracuje ładnie podczas jazdy a na postoju wolniej zmieniają się wskazania napięcia . Co możecie powiedzieć na taki stan rzeczy. Różnicy w sile ani w przyspieszaniu nie zauważam żadnej po odpięciu przepływki , różnica jest głównie taka że sonda pracuje prawidłowo.

Opublikowano

Pewnie przepływomierz zawyża

Skoro nie ma różnicy z nim i bez niego to prawdopodobnie jest uszkodzony

Opublikowano

no mi własnie jak wcześniej sprawdzałem przepływomierz zaniżał o wiele przy maksymalnych obrotach miałem około 50 g/s

---------- Post dopisany 21-09-2013 at 13:22 ---------- Poprzedni post napisany 16-09-2013 at 22:50 ----------

znaczy siękiedy odpiąłem przepływomierz miałem dużą różnicę w przyspieszaniu , auto lepiej się zbiera i chyba więcej pali , ale różnica w tzw kopycie na starcie jest znacząca

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...