Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prawidłowe wartości przepływomierza MAF w 1,8 125 KM silnik ARG


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
do mnie to bylo?

tak.

bledow zadnych nie mam ale na wymianie filtrow gazu koles mierzyl mi spaliny i mowil ze za bogata mieszanka jest bo czegos tam jest za duzo w spalinach

01engine > 08 measure blocs > 032 ? tu sie to sprawdza?

tak, tutaj. Są dwie wartości wyrażone w %, dotyczą wyuczonych korekt wtrysków (odłączanie akumulatora zdaje się je kasuje). W pewnym uproszczeniu z pierwszej można wywnioskować brak równowagi paliwowo-powietrznej na wolnych obrotach np spowodowane nieszczelnością dolotu. Z drugiej wartości można wywnioskować m.in. ewentualne niedomaganie przepływomierza (jeśli korekta jest mocno na plus, np powyżej 10% czy coś koło tego). Dobrze jest, jeśli korekty się kręcą w pobliżu zera o kilka% na plus czy minus (natomiast jeśli obie wartości wynoszą 0 i się nie ruszają to też niedobrze i jest coś walnięte).

Opublikowano

miałem korekty pierwsze -1,2 % a drugie 25% na plusie i nie wywalało błedu. umylem przepływomierzi i wskazania jego wzrosly z 60 mg/s na 80mg/s gdzie powinno byc około 100 mg/s. korekty w pierwszym polu zeszły na -0,9% a w drugim na 15% na plusie. jutro kupuje nowy przepływomierz.

Opublikowano
miałem korekty pierwsze -1,2 % a drugie 25% na plusie i nie wywalało błedu. umylem przepływomierzi i wskazania jego wzrosly z 60 mg/s na 80mg/s gdzie powinno byc około 100 mg/s. korekty w pierwszym polu zeszły na -0,9% a w drugim na 15% na plusie. jutro kupuje nowy przepływomierz.

kolego a w jaki sposób umyłeś przepływomierz może podpowiedziałbyś mi

Opublikowano

Ja kupiłem 1l. izopropanol-u

W sobotę będę robił przepływce kąpiel.

Opublikowano

Czy po odpięciu wtyczki od przepływomierza w czasie pracy silnika i ponownym jej podłączeniu silnik pownien zgasnąć? Czy tak powinno być?

Opublikowano

kąpałem wkład parenaście minut ;iteratce z izopropanolem i nie miałem żadnych efektów. dopiero obfite psikanie z różnych stron zmywaczem do hamulców przyniosło opisany wyżej efekt.

Opublikowano

a jakie macie maksymalne wskazania przy większych obrotach w waszych przpłymowmierzach w Vagu

---------- Post dopisany 15-09-2013 at 14:02 ---------- Poprzedni post napisany 14-09-2013 at 21:57 ----------

a jaka powinna być maksymalna wartość mg/s powietrza w maf boscha w silniku 1,8 , przy 6 tys obrotów czy ktoś pomoże

Opublikowano
a jaka powinna być maksymalna wartość mg/s powietrza w maf boscha w silniku 1,8 , przy 6 tys obrotów czy ktoś pomoże

- przecież ci podawałem kilka tyg temu w poście nr 11, warości dla fabrycznie nowego przepływomierza prosto z ASO dla silnika ARG. (ale jak ci się nie podobają, to moze ktoś inny poda ci, takie, które ci bardziej przypadną do gustu ;). Prawidłowo działający ma pokazywać 100g/s przy max obrotach i koniec (dodatkowo na moim logu znajdziesz pośrednie wartości). Masz to już ileś razy w tym wątku napisane: ok 100g/s przy odcince. Jaki masz z tą wartością problem, że wciąż pytasz o to samo?

Opublikowano

moja przepływka cały czas wskazuje przy maksymalnych obrotach maksymalnie 55 g/s i nie wiem czy to ona szfankuje czy może problemem jest coś innego, dodatkowo z informacji jakie wypatruje w vagu widzę że sonda lambda na wolnych obrotach stoi mi na bogato i ani drgnie , podczas jazdy sonda faluje a wskazania maf dochodza maksymalnie do 55 g/s przy 6000 obr/ sek

Opublikowano

Na wolnych obrotach twoja przeplywka wskazuje za dużo, przez co masz bogata mieszankę - komputer podaje za dużo paliwa w stosunku do rzeczywistej ilości powietrza.

Na wysokich obrotach natomiast ilość powietrza jest zdecydowanie za mala. Powinna byc ok 100g/s.

Wyczyść bledy, zresetuj komputer, odlacz przeplywke i sprawdz jak wtedy dziala twoja sonda na rozgrzanym do 90st.C silniku.

Sent from my Windows Phone 8S by HTC using Tapatalk

Opublikowano
możesz mieć nieszczelność w dolocie

a gdzie najczęściej można spodziewać się nieszczelności bądź w jaki sposób sprawdzic gdzie owa nieszczelnośc moze sie znajdywac

---------- Post dopisany at 20:51 ---------- Poprzedni post napisany at 20:50 ----------

Na wolnych obrotach twoja przeplywka wskazuje za dużo, przez co masz bogata mieszankę - komputer podaje za dużo paliwa w stosunku do rzeczywistej ilości powietrza.

Na wysokich obrotach natomiast ilość powietrza jest zdecydowanie za mala. Powinna byc ok 100g/s.

Wyczyść bledy, zresetuj komputer, odlacz przeplywke i sprawdz jak wtedy dziala twoja sonda na rozgrzanym do 90st.C silniku.

Sent from my Windows Phone 8S by HTC using Tapatalk

na wolnych moja przepływka pokazuje około 4-5 g/s a podczas przyspieszania pokazuje około 25 - 30 g/s ( tzn w okolicach 3000 tys obrotow )

Opublikowano

Zrób tak jak ci napisałem z odpięciem przepływki i nie kombinuj.

Zadajesz masę niepotrzebnych pytań zamiast wziąć się porządnie za zdiagnozowanie swojego problemu.

Jeżeli silnik był rozgrzany to według mnie szczelność dolotu wydaje się być dobra.

Opublikowano
moja przepływka cały czas wskazuje przy maksymalnych obrotach maksymalnie 55 g/s

- no to na moje kwalifikuje się do wymiany, przynajmniej ja tak zrobiłemi od tego czasu już mi dobrze pokazuje.

i nie wiem czy to ona szfankuje czy może problemem jest coś innego

- miałeś podać korekty długoterminowe, już nie pamiętam 32 kanał chyba, sprawdź wcześniejsze posty. Z tego da się wstępnie wywnioskować czy masz szczelny dolot a jak masz szczelny, to ja nie znam innego sposobu, który mógłby spowodować zwiększenie odczytywanych wartości przez twój przepływomierz, poza wymianą przepływki.

Opublikowano

kotrekty długoterminowe podam jeszcze dzisiaj , dolot mam raczej szczelny. Ostatnio wymieniałem przewód od odmy oraz przewód od ezekutora do przepustnicy z dolotu to tylko zauważam że trochę poci mi się przy łączeniu kolektora ssącego w tych gumowych opaskach w które kolektor wchodzi.

---------- Post dopisany at 22:07 ---------- Poprzedni post napisany at 12:35 ----------

moja przepływka cały czas wskazuje przy maksymalnych obrotach maksymalnie 55 g/s

- no to na moje kwalifikuje się do wymiany, przynajmniej ja tak zrobiłemi od tego czasu już mi dobrze pokazuje.

i nie wiem czy to ona szfankuje czy może problemem jest coś innego

- miałeś podać korekty długoterminowe, już nie pamiętam 32 kanał chyba, sprawdź wcześniejsze posty. Z tego da się wstępnie wywnioskować czy masz szczelny dolot a jak masz szczelny, to ja nie znam innego sposobu, który mógłby spowodować zwiększenie odczytywanych wartości przez twój przepływomierz, poza wymianą przepływki.

witam serdecznie koledzy ponownie : na bloku 32 mam dwa okienka i w nich takie dane w pierszym polu Lambda : 0.0% a w drugim polu mam 3,9 %.

Przepływomierz odpiąłem wtyczkę wyłączyłem LPG i sonda zaczęła ładnie pracować na wolnych i podczas jazdy w calym zakresie. Na Lpg też pracuje sonda tylko że o wiele wolniej zaś podczas jazdy faluje prawidłowo.

Różnicy w sile czy w lepszym przyspieszaniu nie zauważam czy przed odpięciem wtyki od przepływomierza czy kiedy przepływka jest podpięta.

Opublikowano

Skoro nie ma różnicy to lipa przepływomierz do wymiany

Twój przepływomierz pokazuje max 55g/s to twój samochód nie jedzie, ma około 70 KM:facepalm:

Opublikowano

a gdyby była jakaś nieszczelność w dolocie to wtedy wskazania przepływki też się zmniejszą czy zwiększą

Opublikowano
a gdyby była jakaś nieszczelność w dolocie to wtedy wskazania przepływki też się zmniejszą czy zwiększą

Jeżeli bedzie nieszczelność to silnik bedzie łapał lewe powierze poza przepływomierzem

Przepływomierz mniej pokaże

Przy takich niskich wartościach jak u Ciebie to musiała by być dziura dość spora

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...