Skocz do zawartości
IGNOROWANY

kilkukrotne odpalanie po zimnej nocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, dziś o 6 rano odpalam audi chodzi z 5sek i gaśnie i tak ze 3-4 razy później gdy opali dodaję gazu i gaśnie, dopiero gdy złapie troszkę temperatury chodzi normalnie (dodam że taka sytuacja dzieje się tylko i wyłącznie na benzynie) później troche wolno się rozgrzewa a dojście do temp 90* przy temp. na dworze ok +10 zajmuje jakieś 30min i to z pomocą korków na mieście bo gdybym ruszał w trasę nie ma opcji aby była wskazówka na 90*. Moje pytanie brzmi czy to są dwie oddzielne prawy czy może to mieć powiązanie ? ((dodam że wcześniej odpowietrzenie odmy było załamane i gdy się wyjmowało bagnet to powietrze ulatywało dość głośno po naprawie tego już nie ma żadnego powietrza ani w bagnecie ani po odkręceniu korka wlewu oleju, wszystko działa jak należy więc to nie może być ODMA bo wychodzi na to że nie jest już zapchana.))

Jakieś propozycje Panowie/Panie na moją usterkę ? wcześniej gdy było ciepło to pierwsze odpalenie było raz i tyle ale też musiałem czekać żeby gaz reagował.

BŁAGAM o pomoc dobija mnie już ten 1.8 ADR ;((

Opublikowano
Witam, dziś o 6 rano odpalam audi chodzi z 5sek i gaśnie i tak ze 3-4 razy później gdy opali dodaję gazu i gaśnie, dopiero gdy złapie troszkę temperatury chodzi normalnie (dodam że taka sytuacja dzieje się tylko i wyłącznie na benzynie) później troche wolno się rozgrzewa a dojście do temp 90* przy temp. na dworze ok +10 zajmuje jakieś 30min i to z pomocą korków na mieście bo gdybym ruszał w trasę nie ma opcji aby była wskazówka na 90*. Moje pytanie brzmi czy to są dwie oddzielne prawy czy może to mieć powiązanie ? ((dodam że wcześniej odpowietrzenie odmy było załamane i gdy się wyjmowało bagnet to powietrze ulatywało dość głośno po naprawie tego już nie ma żadnego powietrza ani w bagnecie ani po odkręceniu korka wlewu oleju, wszystko działa jak należy więc to nie może być ODMA bo wychodzi na to że nie jest już zapchana.))

Jakieś propozycje Panowie/Panie na moją usterkę ? wcześniej gdy było ciepło to pierwsze odpalenie było raz i tyle ale też musiałem czekać żeby gaz reagował.

BŁAGAM o pomoc dobija mnie już ten 1.8 ADR ;((

ja miałem w sumie podobnie z tym odpalaniem i to była wina przepustnicy.. także najpierw VAG później czyszczenie przepustnicy a jak nie to to nie wiem:whistling:

Opublikowano

A ja mam wrażenie że to z ta temperaturą coś nie tak.

Najpierw sprawdził bym czy czujnik nie oszukuje.

Jeżeli masz klimę to porównaj wartości z tymi na liczniku.

Opublikowano

pox, jakie grupy trzeba sprawdzić w celu zbadania czujników? Swoją drogą zrobił się wysyp 1.8 z kłopotam z odpalaniem, sam to przechodze.

Opublikowano

Hej ja też tak mam od kilku dni. Długo odpala a jak się już uda to chwilę trwa nim da sę jechać. Przy dodaniu gazu się dusi.

Na razie znalazłem że padł wężyk między listwą wtryskową a przepustnicą. Wymieniłem nie pomogło.

Teraz udało mi się odnaleźć padnięty czujnik temperatury. Masz przedlifta więc zapewne kanał 49 będzie Ci pokazywał 0. Zobacz na 51 jakie masz temperatury. Moja wizja to że świrujące odczyty z temperatury sprawiają ze komp myśli że auto jest ciepłe/zime i źle steruje dawką paliwa. Auto jest albo zalane albo zbyt uboga mieszanka. Dzisiaj zlokalizuje który to czujnik i zamówię w ASO. Dam znać jaki rezultat.

Opublikowano

horny devil u Ciebie to powinna pomóc wymiana czujnika ale u kolegi to myślę że to nie czujnik prędzej przepływomierz padł, i spid1261

jak byś mógł to zapodaj filmik z tych prób odpalania żeby na zegarach było widać co się dzieje :)

---------- Post dopisany at 18:54 ---------- Poprzedni post napisany at 18:51 ----------

ale najpierw VAG podłącz bo takie objawy może powodować wiele podzespołów np.: cewka, pompa paliwa, regulator ciśnienia paliwa, wtryski itp. bez VAG-a się nie obejdzie i jeszcze jedno masz instalację LPG ??

Opublikowano

Piotr, akurat vagiem ciężko jest zdiagnozować te elementy co wymieniłeś. Jak sprawdzić regulator ciśnienia paliwa?

Opublikowano

Wiem że tego się nie sprawdzi ja tylko wymieniłem co może takie objawy powodować :) Ale może to być również jakaś błahostka którą VAG pokaże dlatego od tego trzeba zacząć bo inaczej to wymiana w ciemno czyli po kolei trzeba sprawdzać :) Jeżeli VAG nic nie pokaże wtedy będzie się dalej myślało może to być np.: wina cofającego się PB lub winna jest instalacja LPG:) trzeba po kolei robić żeby nie narażać się na wielkie koszta (przynajmniej ja tak myślę ) :) U kolegi można np.: wykluczyć sondę ponieważ nie działa przy rozruchu, bo ECU bierze dane właśnie z czujnika temp. i przepływomierza powietrza :)

Opublikowano

U mnie VAG nic nie pokazał. Odpala jak trakto dokładnie takie same objawy jak kolega pisze.

Ktoś pomoże?

Co jest co? Co wymienić i czy może ktoś potwierdzić poniższą tezę:

czujnik temperatury 058 919 501 A (cztery styki, czarny) i sensor temperatury 025 906 041 A (2 styki, niebieski)

WP_000393.jpg

WP_000394.jpg

Jutro będę w gl i chcę zamówić w aso

A co do pękniętego węża to wymieniłem ten zaznaczony na zdjęciu. Nie wiem za co był odpowiedzialny :kwasny: ale rozsypał się w palcach:facepalm:

WP_000395.jpg

Opublikowano

jutro z rana nakręcę filmik obrazujący obrotomierz i dodam, aha jeszcze jedno gdy właśnie tak się dzieje jak opisałem to strasznie śmierdzi benzyną, moja teza na wstępie --- zalewa go ale przez co ?? jutro dodam filmik i pokażę co i jak się i będziemy kombinować, ktoś mi ostatnio powiedział że to może być regulator na wytryskach bo jak stoi całą noc to fakt faktem jest te 8h więc paliwo całkowicie spływa i może ma problem później.. ehh jednym słowem BARDZO TRUDNY PRZYPADEK ;(((

jutro ok 8 dodam filmik ;)

Opublikowano

a nie szaleje ci wskażnik paliwa, baku od spodu nie wciągneło?

Opublikowano

Nie kolego nic takiego nie widać, wskaźnik jest OK w bako jest ok 9l PB

Opublikowano

czyli evap powinien być ok. Czy nie schodzi paliwo to łatwo możesz sprawdzić odkrecając listwe wtrysków z rana i zakręcić rozrusznikiem jak będzie rozpylało tzn że nie cofa. Kolejny etap ciśnienie na pompie paliwa i regulator ciśnienia paliwa. Zastanawia mnie jeszcze stan cewek czy mogą gorzej działać jak są zimne, no ale tu to tylko podmianki.

Opublikowano

to po kolei ten czujnik z 4 pinami to jest od temperatury ECU i zegarów ten drugi jest od klimy jak nie masz climatronika to dziwne że jest u ciebie zamontowany nie zaszkodzi :) Czujnik temp. możesz sprawdzić Vag-iem w blokach pomiarowych zobaczyć jaka temp. jest jeżeli taka jaka miej więcej na zewnątrz to jest ok jeżeli nie to wymiana objawy może on powodować, regulator ciśnienia paliwa to jest to coś na listwie gdzie wężyk wstawiłeś nowy idzie on właśnie od regulatora do przepustnicy, i zrób tak jak kolega napisał czyli odkręć listwę itd. :)

Opublikowano
to po kolei ten czujnik z 4 pinami to jest od temperatury ECU i zegarów ten drugi jest od klimy jak nie masz climatronika to dziwne że jest u ciebie zamontowany nie zaszkodzi :) Czujnik temp. możesz sprawdzić Vag-iem w blokach pomiarowych zobaczyć jaka temp. jest jeżeli taka jaka miej więcej na zewnątrz to jest ok jeżeli nie to wymiana objawy może on powodować, regulator ciśnienia paliwa to jest to coś na listwie gdzie wężyk wstawiłeś nowy idzie on właśnie od regulatora do przepustnicy, i zrób tak jak kolega napisał czyli odkręć listwę itd. :)

Czyli zaczynam od wymiany czujnika tego 4 pinowego. A jesteś w stanie sprawdzić czy to na 100% ten nr? czujnik temperatury 058 919 501 A.

Ja mam klimatronik ale kanał 49 pokazuje "0"

Dzisiaj porównywałem temp z kanału 51 i wskaźnika temp oleju do ok 70 równo rosną. Dalej już go nie grzałem. Temp na wskaźniku cieczy zaraz wskoczyła na 80 i rosła do 90 i dalej. auto było zimne. Stało w garażu 24h

---------- Post dopisany 30-08-2013 at 11:14 ---------- Poprzedni post napisany 29-08-2013 at 22:36 ----------

Zamówiłem czujnik. Jutro odbieram

Opublikowano

to zapewne czujnik ci poszedł :) I to jest ten co napisałeś :)

Opublikowano

Wstawiłem właśnie filmik i przesyłam do was z problemem który opisałem

Opublikowano

A świece w jakim masz stanie, z filmiku wynika że go zalewa i jeżeli PB czuć to znaczy że jest silnik zalewany PB, musisz zobaczyć stan świec i przewodów czy gdzieś może przebicia nie ma, po drugie odkręć listwę i zobacz czy któryś wtrysk nie leje PB (może któryś się nie domyka), wyczyść też może przepustnicę i zrób jej adaptację. :)

---------- Post dopisany at 20:02 ---------- Poprzedni post napisany at 20:00 ----------

Dodatkowo nie zaszkodziło by jak byś ciśnienie PB zmierzył może regulator kończy żywota :) ściągnij ten wężyk który dorabiałeś i powąchaj czy benzyną czuć jak tak to regulator jest uszkodzony jak nie to znaczy że nie on :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...