A4B5AJM Opublikowano 11 Września 2013 Opublikowano 11 Września 2013 Witam Jakiś czas temu miałem wymienioną chłodniczkę oleju, bo dostawał się olej do płynu chłodzącego. Została wymieniona i układ zalany tymczasowo wodą destylowaną, żeby przepłukało się trochę. Od tego czasu temp. spada mi przy spokojniejszej jeździe na 80 stopni, przy dynamiczniejszej jeździe wraca na 90. Kilka razy zdarzyło mi się, że ubyło trochę płynu. We wtorek po przejechaniu 30 km zapaliła mi się czerwona kontrolka, a płynu było na dole zbiorniczka tylko trochę widać. Dolałem, zrobiłem trochę km, w weekend nad morze i z powrotem zrobiłem 900km przy dużej szybkości i płynu może troszkę ubyło. jedyne co zauważyłem to, że zbiorniczek jest mokry mniej więcej w miejscu łączenia się górnej i dolnej części. Widziałem kiedyś też, że bąbliło się przy tym małym wężyku u góry zbiorniczka. Nie wiem czy to normalne, że nawet po dniu stania samochodu, gdy otworzy się zbiorniczek to poziom zwiększa się trochę i nadal jest ciśnienie. Auto jedynie przy odpaleniu delikatnie jasnego dymka puszcza, mazi pod korkiem nie ma, w zbioniczku czysta woda zabarwiona na różowo. Czy woda destylowana ma takie same właściwości jak wymieszana z koncentratem, czy to może być przyczyna? Podjechać jutro do ASO po oryginalny nowy korek, żeby sprawdzić czy to on nie upuszcza ciśnienia? Ila w ogóle taka przyjemność kosztuje? ---------- Post dopisany 11-09-2013 at 22:20 ---------- Poprzedni post napisany 01-09-2013 at 15:36 ---------- Jakiej firmy najlepiej kupić zbiorniczek wyrównawczy? Czy też szukać oryginalnego używki, nowego?
karbonek Opublikowano 12 Września 2013 Opublikowano 12 Września 2013 Jak jeździsz na wodzie, to woda ma to do siebie, że paruje
machina Opublikowano 12 Września 2013 Opublikowano 12 Września 2013 Podejdź do mechanika niech zrobi test na obecność spalin w układzie chłodzenia i wymień ta wodę na G12 + destylowana, odpowiednia mieszanka ma wyższą temperaturę wrzenia tym samym mniej zwiększa swoją objętość
karbonek Opublikowano 12 Września 2013 Opublikowano 12 Września 2013 W ciagu 15 min litr? Zagrzej wodę w czajniku do temp. parowania i zobacz po 15min ile ubędzie.
elmer80 Opublikowano 12 Września 2013 Opublikowano 12 Września 2013 W ciagu 15 min litr? Zagrzej wodę w czajniku do temp. parowania i zobacz po 15min ile ubędzie. Tobie proponuje zagrzać wodę najlepiej w garnku żeby zwiększyć powierzchnię parowania i się przekonasz że nie ubędzie litr w ciągu 15 minut a co dopiero w zamkniętym układzie chłodzenia silnika :banghead: Radzę sprawdzić pompę wody od spodu. wysłane z Commodore 64
A4B5AJM Opublikowano 12 Września 2013 Autor Opublikowano 12 Września 2013 Pompa wody wymieniana byla w czerwcu, a babli sie woda przy wezyku od zbiorniczka i na laczeniu obudowy widac ze jest wyciek tylko jaki zbiorniczek kupic?
elmer80 Opublikowano 12 Września 2013 Opublikowano 12 Września 2013 Oryginał. Jak nie ASO to na aledrogo lub jakimś szrocie znajdziesz. To jest taki element który śmiało możesz używkę kupić. wysłane z Commodore 64
karbonek Opublikowano 12 Września 2013 Opublikowano 12 Września 2013 Jesteś pewny, że ukłąd jest zamknięty? Poczytaj trochę o korku zbiornika płynu
jcwpl Opublikowano 12 Września 2013 Opublikowano 12 Września 2013 Jesteś pewny, że ukłąd jest zamknięty?Poczytaj trochę o korku zbiornika płynu Jak tak szukałem miesiąc gdzie mi wpier...la plyn, wymieniony byl termostat z obudowa bo pekniety, chlodnica bo nieszczelna, chcialem uszczelke pod glowica robic, caly zbiorniczek wlasnie podmieniac... koniec koncem po wymianie KORKA wszystko wrocilo do normy - mi ubywalo 0,5 G12 po 100km...
rafal9119 Opublikowano 20 Września 2013 Opublikowano 20 Września 2013 kolego twierdzisz ze ci ubywało 0,5l na 100km to co wyrzucało go??
A4B5AJM Opublikowano 25 Września 2013 Autor Opublikowano 25 Września 2013 Termostat wymieniony tym razem na oryginalny i temp stoi na 90, klimatronik wskazuje ok 90, auto o wiele szybciej się nagrzewa, układ przepłukany, zalany koncentratem z aso, dodatkowo wymieniona opaska zaciskająca ten mały wężyk przy zbiorniczku wyrównawczym i jak na razie wszystko ok, płynu nie ubywa, miejmy nadzieję, że to koniec problemów (płyn sprawdzany czujnikiem spalin)
tkuczera Opublikowano 26 Września 2013 Opublikowano 26 Września 2013 U mnie było podobnie a na koniec i tak się okazało że to uszczelka pod głowicą.
A4B5AJM Opublikowano 26 Września 2013 Autor Opublikowano 26 Września 2013 okaże się za jakiś czas, ale mam nadzieję, że będzie teraz spokój
karol24 Opublikowano 18 Października 2013 Opublikowano 18 Października 2013 Pytanko, mi też ubywa płyn. Robiłem w styczniu nagrzewnicę i termostat więc wiadomo płyn zalany, układ odpowietrzony. Dolewam do łączenia na zbiorniczku a i tak mi znika tak ok. 1cm poniżej znaku MINIMUM i tak już zostaje, więcej nie ubywa. Z tego co widzę, to pod zbiorniczkiem jest wtedy bardzo mokro i od spodu ten "odpływ" jest wilgotny. Czy to wina zakrętki zbiorniczka? Gdzie tam jeszcze może uciekać płyn? ---------- Post dopisany at 14:03 ---------- Poprzedni post napisany at 09:45 ---------- Jeszcze pytanko, czujnik poziomu płynu w zbiorniczku da się wsadzić do nowego? Czy szukać nówki z czujnikiem (w ASO 137zł)
Grabek94 Opublikowano 28 Października 2013 Opublikowano 28 Października 2013 U mnie płyn tak samo z maksiumum do poniżej minimum schodził i się zatrzymywał i jeździłem tak bardzo długo, aż dziś zaczęła mi pipczeć kontrolka a płynu może z 2cm nad tym przewodem do zbiorniczka. Co to może być ? Nie widzę, żeby coś ciekło, było mokro itp pod maską jak i we wnętrzu sucho.
A4B5AJM Opublikowano 28 Października 2013 Autor Opublikowano 28 Października 2013 u mnie po miesiącu czasu znowu w ciągu jednego dnia wywaliło pod zbiornik całą jego zawartość, przez ten czas nic nie ubywało, teraz przez kilka dni od dolania znowu nic się nie dzieje, olej w normie, mazi nie ma, płyn czyściutki, może to jednak ta uszczelka, ale na razie będę jeździł bo dosyć tysięcy już w tym roku wydane.
Grabek94 Opublikowano 29 Października 2013 Opublikowano 29 Października 2013 Okazało się, że u mnie zawiniła taka oto część. Przykrecone to to jest do głowicy z tyłu i ciekło mi z tego dość mocno przy łączeniu właśnie z głowicą.
tdi Opublikowano 21 Listopada 2013 Opublikowano 21 Listopada 2013 Podepnę się pod temat; Ubywa mi płynu chłodniczego,jak po jeździe(nawet krótkiej) stanę na parkingu to po 2h widać że gdzieś ten płyn ucieka(plama pod autem),dziś pojechałem do mechanika i jak na złość nic nie znalazł,sprawdzali chłodnicę,przewody itd...zostawiłem do jutra może coś znajdą..... może jakieś podpowiedzi?
Olszak86 Opublikowano 21 Listopada 2013 Opublikowano 21 Listopada 2013 Jak jest plama to albo chlodnica albo pompa wody. Niech zapala samochod i patrza skas musi ciec Wysłane z mojego onetouch EVO7 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się