Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Regeneracja - Manetka TEMPOMATu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
wesz82, temat jest już z 2013, więc trochę wisi ;) Sorry, że wcześniej nie miałem Audi :P

Aż dziw, że nikt wcześniej nie podjął się takiej operacji, no chyba, że komuś się po prostu nie chciało o tym napisać.


Dev, pytanie czy masz tylko brudne styki czy już zjechane ścieżki.

W obu przypadkach jak dla mnie najbardziej denerwującym byłoby ściąganie i zakładanie kierownicy. Reszta to betka.

W pierwszym przypadku koszt jest żaden bo wystarczy cokolwiek do zmycia tłuszczu a w drugim oczywiście nieco większy bo jest trochę dłubania z przygotowaniem płytki, ale nie powinien przekroczyć 10-15% samej manetki. Bez znaczenia czy płytka byłaby rezana na cnc czy w chemii to i tak trzeba porobić pomiary, rysunek, prototyp. Płytkę dociąć, wyciąć otwory aby to działało jak należy i sprawdzić.

Jest tylko jeden problem, koszt jest niewielki tylko w przypadku większej produkcji, niestety ale jedna sztuka to zawsze zostaje sztuka dla sztuki.

Edytowane przez soulmaster3m
Opublikowano (edytowane)

Wybaczam Ci :wink::kox:

Dobrze rozumiem ze rozpoznać czy płytka nadaje sie do czyszczenia lub regeneracji mozna poznać dopiero po rozebraniu tego???

Edytowane przez wesz82
Opublikowano

Zgadnij ;) To widać od razu. .

Podejrzewam, że uszkodzenia z wytartymi ścieżkami są tak rzadkie, że można je po prostu wykluczyć, szczególnie, że tutaj ścieżki są miedziane i mówimy o przełącznikach a nie węglowe jak w potencjometrach.

Opublikowano

Masz wiertła z masła. Skoro zwykły torx czy tam imbus "marki" Toya/Yato potrafi wyrobić tę śrubę bez uszczerbku na samym kluczu to wolę nie wiedzieć jakich wierteł używasz. :wink:

No chyba, że mam jakieś hiper mega turbo carbon tytanowe gniotsa nie łamiotsa klucze Yato.

1412695073_by_pumpernikiel1986.jpg?14132

wiertła używałem jakiegoś który już służył kiedyś i mógł byc na wykończeniu ale nowiutkim wiertłem dość dobrej firmy poszło w mgnieniu oka i dzisiaj wieczorkiem na spokojnie do tej manetki zasiądę i ją rozbiorę

Opublikowano

Soul, dla mnie nie ma znaczenia.

Jak zdejme to Ci wysle do regeneracji

Opublikowano

Wszystko pięknie, tempomat działa :-) tylko przedstawiony niechcący prawdopodobnie kąt skrętu, wywaliło esp i abs plus musiałem coś źle machnąć bo do kompletu jeszcze poducha świeci....eh...ktoś może rozwiązał podobny problem? Poduszka to raczej nie problem, bo mam kabel, ale co z abs i esp?

Opublikowano

kolego soulmaster3m rozebrałem już manetkę na części tak jak to ty rozebrałeś i oto moja fotka jak to wygląda u mnie i powiedz jak myślisz czy czyszczenie pomoże bo płytka wygląda podobnie jak u ciebie.

i powiedz czym ją wyczyścić bo żadnego preparatu na stanie nie posiadam do czyszczenia styków a wodą pisałeś że lepiej tego nie robić a powiedz czy benzyną ekstrakcyjną mozna czy nie bardzo

8hf68u8j.jpg

Opublikowano

Ogólnie chodzi o odtłuszczenie, więc z braku laku użyć można "perfum" z biedronki albo spirytusu czy wódki.

Woda to oczywiście nie, ale nie wiem jak z benzyną, nie używałem do miedzi i lepiej nie próbować na tym kawałku.


Trochę u ciebie słabo widać jak te lutowania wyglądają, więc jak już masz to sprawdź miernikiem czy bez problemu jest przejście ze ścieżki na dany przewód.

Opublikowano

a powiedz jak mozna to miernikiem sprawdzic bo w tych sprawach jestem zupełnie ciemny miernik mam w garażu ale nie wiem jak nim mam to przejście z płytki na przewód sprawdzić


tu mam zdjecie jeszcze tych lutowań kabelków do płytki

whvoj7zy.jpg


ok chyba już wiem o co ci chodziło z sprawdzeniem tego przejścia mówimy tu o przejsciu gdzie jednym biegunem miernika dotykamy do ścieżki a drugim do np. kabla w kostce manetki aby zobaczyć czy w ogóle przechodzi sygnał i do tego mozemy właczyć w mierniku głośniczka aby dał sybnał czy jest przejście czy nie jeżeli się mylę to mnie popraw

Opublikowano

Ustawiasz miernik na diodę, przytykasz jeden kabel do płytki, drugi do końca przewodu na który powinno być przejście i już.

Pokazuje 000 to jest OK, nie pokazuje nic to nie ma przejścia. Z resztą, dotkniesz końce same do siebie i wiesz co pokazuje jak przejściu.

wp684hfa.jpg

Opublikowano

ok dzieki za info teraz już mi rozjaśniłeś ten temat i musze ci powiedziec że nie wiem jak to zrobiłes ale akurat mam taki sam miernik jak pokazałeś więc bedzie jeszcze prościej

Opublikowano (edytowane)

Ogólnie każdy miernik jest taki sam, znaczy te podstawowe opcje czyli takie jakie mają te za 5-10zł. I te mierniki co mam okazję używać a kosztują po kilka stów to niczym się nie różnią w sensie podstawy bo to co mają dodatkowo to bajka, ale nie mają pasjansa ;/

Aaaa, często miernik zamiast symbolu diody ma takie coś jak poniżej. o))) Taki symbol sygnału dźwiękowego bo dziś większość młodych mówi aby sprawdzić przejście czy zwarcie a kto w temacie siedzi to mówi aby "przedzwonić" kabel co wzięło się z dawnych czasów jeszcze ze statków gdzie faktycznie dzwoniło się przez dany kabel i jak dzwonił to znaczy, że nie jest przerwany.

Oczywiście jak jest zwarcie to miernik będzie brzęczeć, ale mnie się zawsze trafiają takie co nie brzęczą ;/ i tylko pokazują 000.

9_1183411172.jpg

Edytowane przez soulmaster3m
Opublikowano

Soul trza przyznać ze masz mazane :kox:

Ja rozbiorę te dziadostwo i zaniosę do elektronika na dzielni sprawdzi mnie całą płytkę i przeczyści jak zapłacę 20zł to będzie dobrze :decayed:

Opublikowano

Aż sobie obrazek zapisałem :-) piękna instrukcja :-)

Opublikowano (edytowane)

20zł, nie no po co marnować Bolka czy tam dwóch Mieszków, kup za 8zł w Real albo za 7,50zł na Maldrobudzie w Myśliborzu ISOL i masz puchę na długo długo do czyszczenia i zabezpieczania różnych styków.

Edytowane przez soulmaster3m
Opublikowano

soul dziękuję ci za pomoc w ogarnięciu tej manetki i muszę ci przyznać że dzisiaj ją wyczyściłem i tak jak pisałem abym sprawdził przejścia wszystko było ok manetka juz na aucie i po kilku testach przesuwania suwaka w prawo i lewo działało bez zarzutu jeszcze raz wielkie dzieki za pomoc

Opublikowano

Ano bym zapomniał, przecież w pierwszym poście w cytacie macie napisane jakie piny wtyczki są zwarte na jakiej pozycji, więc można sobie przedzwonić manetkę już po wyczyszczeniu i złożeniu czy aby na pewno wszystko działa.

Opublikowano

Siema sprawdzałem czy mój tempomat żyje bo od kiedy kupiłem zero reakcji.
Pod Vagiem pokazuje że sie załącza tylko w momencie gdy trzymam przycisk i manetke podciągam do Siebie - jakbym chciał mrugać długimi - wtedy Vag pokazuje 11 na tempomacie.
Co może być uszkodzone?
Żeby wyczyścić wystarczy rozebrać manetkę czy zdjąć z kolumny i dopiero??

Opublikowano

Soul,mam pytanko:wink:

Zdechł mi tempomat tzn nie idzie go włączyc.

Juz wcześniej wyłączał sie skubaniec podczas jazdy a od tyg kaput.

W 06 mam tak ze pokazuje mi 00101 jak wcisnę przycisk który wystaje z poza manetki.

Tak to 00001.

Jak wył tempomat to pokazuje mi same 00000.

Se popatrzałem u kolesia w przedlifcie i jemu pokazuje 00011 a po wcisnieciu przycisku tego co wystaje 00111.

Wsio mu hula.

Jak myślisz muszę czyscic to czy zaglądać pod maske???

Dzieki bardzo:wink:

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...