Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana czujnika różnicy ciśnień DPF w A4 B8 2.0TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

spoko dzieki bo mi tu gadali ze na serwis z tym jechac trzeba.

---------- Post dopisany 20-06-2014 at 15:12 ---------- Poprzedni post napisany 19-06-2014 at 23:20 ----------

Czujnik wymieniony. Check sie juz nie pali bledy wykasowe i autko znowu smiga. Tak na marginiesie za wymiane i niby kalibracje chcieli na serwisie Audi w Austrii 180 Euro. Niezle sie tam usmialem.

Opublikowano

Nie nie robilem. Po wymianie czujnika odrazu check zniknol i bledy zostaly wymazane. Trzeba robic adaptacje bo tu wsumie koledzy pisali ze nie????

Opublikowano

Oczywiscie ze błedy zniknął Po wymianie czujnika ...........ale należy wprowadzić nowe wartości zerowe co koledzy nie wiedzą :wink:
W VCDS jest opisana adaptacja, tak jak aktywacja tempomatu, w Coding-II wpisuje się:
30605 = Exhaust Gas Differential Pressure Sensor (G450) Adaptation

Opublikowano

Panowie po wymianie czujnika g450 i przejechaniu 1000km ponownie zaświecił się Check.

Czy macie jakieś propozycje (przyczyna)?

Opublikowano

A czy możliwe że błąd znika gdy czujnik zadziała? Bo wczoraj drugi raz mi zgasła kontrolka "check engine" po trasie 400 km którą zrobiłem z tą kontrolką, w sobotę jak jechałem tą samą trasę to się zapaliła przy końcu trasy, później trochę jeździłem tu tam, kilka razy auto odpalałem, gasiłem i za którymś się kontrolka nie pojawiła, niedawno też tak samo było.

Czujnik i tak wczoraj zamówiłem nowy. Tylko z braku czasu dziś nie odebrałem, bo na miejscu nie mieli.

Opublikowano
A czy możliwe że błąd znika gdy czujnik zadziała? Bo wczoraj drugi raz mi zgasła kontrolka "check engine" po trasie 400 km którą zrobiłem z tą kontrolką, w sobotę jak jechałem tą samą trasę to się zapaliła przy końcu trasy, później trochę jeździłem tu tam, kilka razy auto odpalałem, gasiłem i za którymś się kontrolka nie pojawiła, niedawno też tak samo było.

Czujnik i tak wczoraj zamówiłem nowy. Tylko z braku czasu dziś nie odebrałem, bo na miejscu nie mieli.

W przypadku uszkodzenia czujnika roznicy cisnien bedzie gasl check engine i sie zapalal co jakis czas mialem tak samo ale blad w komputerze zostaje i skutecznie zapobiega prawidlowej regenarcji DPF-a

Opublikowano

Witam.Zaświeciła mi się kontrola silnika wiec podjechałem do znajomego mechanika.Podpiął moje A4 pod kompa i okazało się,ze padł czujnik różnicy ciśnień dpf,błąd P245200 , część nr 07Z906051B.Zdziwiło mnie jednak,ze owy mechanik chce 100zl za niby programowanie nowej,używanej części......czyżby chciał mnie naciągnąć.Nie wystarczy skasować błąd po założeniu dobrej części ?? Auto jeżdżone sporadycznie,w ciągu pol roku zaledwie zrobione 3000km a wymieniam kolejny czujnik...........

Ja za nowy czujnik z wymianą i ustawianiem kompa w aucie dałem w sumie 350 zł było to rok temu... czujnik najprawdopodobniej zalał się wodą i raz działał a raz nie...

Opublikowano

A może warto sprawdzić parametry DPF na parametrach rzeczywistych w vcds??

Moze masz już na wykończeniu i dlatego co chwila monituje błędy....

sprawdź jakie masz zapełnienie DPF, jakie temperatury przed i za .

Ewentualnie podaj kod błędu, w razie potrzeby służę pomocą.

Pozdrawiam

Opublikowano

A może warto sprawdzić parametry DPF na parametrach rzeczywistych w vcds??

Moze masz już na wykończeniu i dlatego co chwila monituje błędy....

sprawdź jakie masz zapełnienie DPF, jakie temperatury przed i za .

Ewentualnie podaj kod błędu, w razie potrzeby służę pomocą.

Pozdrawiam

OK dzięki za info w razie dalszych problemów zgłoszę się :) ale jak na razie po wymianie czujnika problem znikł i już po prawie roku czasu od tamtej naprawy nic mi się nie zapaliło

Pozdrox

Opublikowano

A może warto sprawdzić parametry DPF na parametrach rzeczywistych w vcds??

Moze masz już na wykończeniu i dlatego co chwila monituje błędy....

sprawdź jakie masz zapełnienie DPF, jakie temperatury przed i za .

Ewentualnie podaj kod błędu, w razie potrzeby służę pomocą.

Pozdrawiam

OK dzięki za info w razie dalszych problemów zgłoszę się :) ale jak na razie po wymianie czujnika problem znikł i już po prawie roku czasu od tamtej naprawy nic mi się nie zapaliło

Pozdrox

Czyli winowajca trafnie zlokalizowany. :)

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Witam Kolegów. Miałem ten problem pół roku temu. Myślałem że po prostu wystarczy usunąć błędy i przejdzie. Problem pojawiał się 3 razy i 3 razy kasowałem. Za ostatnim razem jechałem 100 km na wypalaniu dpf, na szczęście była to autostrada i odpowiednie możliwości do wypalenia. Nowy czujnik kosztował 70 €, wymiana jakieś 15 minut, podłączenie pod kompa, usunięcie błędów i adaptacja. Nawet w niemieckim serwisie powiedzieli, to co mówi większość: Należy zrobić adaptację, żeby komputer auta nauczył się jakie wartości są odpowiednie dla danych pomiarów, oraz czy są one prawidłowe. Po tym zabiegu nie było tematu więcej. Nie kupujcie używanych części elektrycznych, nie warto:)

Opublikowano (edytowane)

no i przyszła kolej na mój czujnik... :(

nr starego to 059906051A. jak myślicie, czy muszę kupić czujnik z dokładnie tym numerem i literą na końcu czy to nie ma większego znaczenia i będzie pasował czujnik np. z literą B lub C, D.... Wyczytałem powyżej o adaptacjach, czy może ktoś opisać jak dokładnie przeprowadzić tę czynność???

oto błędy (po skasowaniu i przejechaniu kilku km błędy powracają), co ciekawe wczoraj wypaliłem DPF na autostradzie, czy to, że odczyty z DPF, które mówią, że ostatnia regeneracja miała miejsce 25km temu i kilka minut temu to znaczy, że procedura wypalania się powiodła czy te informacje mówią jedynie o ostatniej inicjacji wypalania?

z uwagi na to, że błędy mówią o wyczyszczonej pamięci czujnika dokonałem jego adaptacji, ale nie wiem czy poprawnie... zobaczymy czy to pomoże, tak na marginesie odłączałem ostatnio akumulator podczas montażu el. klapy - czy to mogło spowodować zgubienie pamięci przez czujnik?

Address 01: Engine (J623-CAGA) Labels: 03L-906-022-CAG.clb

Part No SW: 03L 906 022 JM HW: 03L 906 022 B

Component: R4 2,0L EDC H01 3173

Revision: 11H01---

Coding: 0104002C18072118

Shop #: WSC 02145 785 00200

ASAM Dataset: EV_ECM20TDI03L906022JM A01005

ROD: EV_ECM20TDI03L906022B.rod

VCID: 79F3F5A4F82793D6D3D-802C

2 Faults Found:

4914 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor

P2453 00 [175] - Implausible Signal

MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear

5162 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor

P2453 00 [101] - Implausible Signal

Not Confirmed - Tested Since Memory Clear


Oczywiscie ze błedy zniknął bo wymianie czujnika ...........ale należy wprowadzić nowe wartości zerowe co koledzy nie wiedzą :wink:
W VCDS jest opisana adaptacja, tak jak aktywacja tempomatu, w Coding-II wpisuje się:
30605 = Exhaust Gas Differential Pressure Sensor (G450) Adaptation

przymierzałem się do adaptacji czujnika, ale nie wiedzieć dlaczego okienko Coding II mam niepodświetlone i nie mogę w niego wejść, nie pomaga security acess.... (vcds 12.12)

po zmianie czujnika błędy zniknęły, ale nie mogę go przyuczyć nowych wartości.

po wejjściu w okienko Basic settings 04 mam możliwość wybrać opcję "adaptation Differential Pressure Sensor", po wybraniu opcji "go" na chwilę zaczyna błyskać kontrolka świec żarowych po czym wyświetla się komunikat "process succesfully" i tyle. nie wiem czy to wystarczy....

Edytowane przez adameksc
Opublikowano

no i przyszła kolej na mój czujnik... :(

nr starego to 059906051A. jak myślicie, czy muszę kupić czujnik z dokładnie tym numerem i literą na końcu czy to nie ma większego znaczenia i będzie pasował czujnik np. z literą B lub C, D.... Wyczytałem powyżej o adaptacjach, czy może ktoś opisać jak dokładnie przeprowadzić tę czynność???

oto błędy (po skasowaniu i przejechaniu kilku km błędy powracają), co ciekawe wczoraj wypaliłem DPF na autostradzie, czy to, że odczyty z DPF, które mówią, że ostatnia regeneracja miała miejsce 25km temu i kilka minut temu to znaczy, że procedura wypalania się powiodła czy te informacje mówią jedynie o ostatniej inicjacji wypalania?

z uwagi na to, że błędy mówią o wyczyszczonej pamięci czujnika dokonałem jego adaptacji, ale nie wiem czy poprawnie... zobaczymy czy to pomoże, tak na marginesie odłączałem ostatnio akumulator podczas montażu el. klapy - czy to mogło spowodować zgubienie pamięci przez czujnik?

Address 01: Engine (J623-CAGA) Labels: 03L-906-022-CAG.clb

Part No SW: 03L 906 022 JM HW: 03L 906 022 B

Component: R4 2,0L EDC H01 3173

Revision: 11H01---

Coding: 0104002C18072118

Shop #: WSC 02145 785 00200

ASAM Dataset: EV_ECM20TDI03L906022JM A01005

ROD: EV_ECM20TDI03L906022B.rod

VCID: 79F3F5A4F82793D6D3D-802C

2 Faults Found:

4914 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor

P2453 00 [175] - Implausible Signal

MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear

5162 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor

P2453 00 [101] - Implausible Signal

Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

Oczywiscie ze błedy zniknął bo wymianie czujnika ...........ale należy wprowadzić nowe wartości zerowe co koledzy nie wiedzą :wink:

W VCDS jest opisana adaptacja, tak jak aktywacja tempomatu, w Coding-II wpisuje się:

30605 = Exhaust Gas Differential Pressure Sensor (G450) Adaptation

przymierzałem się do adaptacji czujnika, ale nie wiedzieć dlaczego okienko Coding II mam niepodświetlone i nie mogę w niego wejść, nie pomaga security acess.... (vcds 12.12)

po zmianie czujnika błędy zniknęły, ale nie mogę go przyuczyć nowych wartości.

po wejjściu w okienko Basic settings 04 mam możliwość wybrać opcję "adaptation Differential Pressure Sensor", po wybraniu opcji "go" na chwilę zaczyna błyskać kontrolka świec żarowych po czym wyświetla się komunikat "process succesfully" i tyle. nie wiem czy to wystarczy....

Siemanko,

u mnie w A6 identyczna sytuacja, czujnik wymieniony, błędy pokasowane ale nie podświetla się Coding II,

zrobiłem reset wartości i adaptacje z Basic Setings, styka?

Opublikowano (edytowane)

W którym miejscu jest dokładnie ten czujnik , trzeba go zmieniać z dołu auta ? Z kanału albo z najazdu ?

Czy dam rade zmienić go po otwarciu maski ?

Edytowane przez Love-AUDI
Opublikowano (edytowane)

U góry znajduje się od strony podszybia idź po przewodach od dpfu

img_0212.jpg

Edytowane przez skotmen
Opublikowano (edytowane)

Koledzy czy ten czujnik różnicy ciśnień znajduje się po lewej stronie zaraz obok silnika, ( u góry zaraz jest mocowanie pokrywy silnika) Na czujniki pisze 0 218 006 006 (816). Czy to ten czujnik ?

92kxwv4n.jpg

Edytowane przez kuba-1255
Opublikowano

Czy ktos z was kupowal czujnik na alledrogo , bo roznica ceny serwis a all... to ponad 100% i zastanawiam sie czy to aby nie jakas podróbka.

Opublikowano

Zamieniał ktoś czujnik na inny nr niż zamontowany w aucie? u mnie jest 0 281 002 760 (07Z 906 051 B) a mam możliwość kupić 0 281 006 005 i podobno te poniżej to zamienniki (źródło: http://twojeczesci24.pl/item/121/5398/18522/VW/PASSAT%20(3C2)/1.9%20TDI/82316.244/)

Numery OE:Ukryj
BOSCH: 0281002759AUDI: 07Z906051BBOSCH: 0281002760AUDI: 076906051ABOSCH: 0281006005AUDI: 059906051AFAE: 16103PORSCHE: 95860615110FISPA: 84316SEAT: 059906051AMETZGER: 0901013SEAT: 076906051ASIDAT: 84316SEAT: 07Z906051BVEMO: V10721203SKODA: 059906051AVEMO: V10721247SKODA: 07Z906051BSKODA: 076906051AVAG: 059906051AVAG: 03G906051AVAG: 07Z906051BVAG: 076906051AVW: 059906051AVW: 07Z906051BVW: 076906051A
Opublikowano

Witam wszystkich

Jestem po wymianie owego czujnika.

Mam vcds 10.6. I brak wiedzy jak przeprowadzić adaptację tego ustrojstwa.

Proszę o pomoc, jak prawidłowo krok po kroku taką procedurę wykonać.

Pzdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...