Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zalety i wady 2.0TFSI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

no 1L czy 1,5L to jet bardzo źle. Jeździłem przez 4 lata 16letnim audi a3 i od wymiany do wymiany nic nie dolewałem.Więc w stosunkowo młodym 2.0 tfsi taki wynik to lekka przesada o ile tak faktycznie jest ;)

Opublikowano

no ja jeździłem kilka lat dieslem Fiat Regata i potem Laguną 1.8 16v i nic nie dolewałem ale widocznie turbina i konstrukcja robią swoje...zresztą jak widać po wpisach nie wszystkim bierze olej...podobno w ASO do jakiejś wartości uważają ubytek za NORMALNY...

Opublikowano
nawet jeżeli ubywa 1L czy 1,5 to nie wiem czy to się kwalifikuje jako "aż tak źle"...

Raczysz zartowac?

Opublikowano
tu co prawda o następnej generacji (podobno różnej) ale nie różni się chyba aż tak bardzo

Olej i jego spalanie w silniku Audi 2.0 TFSI - Spalacz Benzyny

No jednak sa różnice. Artykuł dotyczy wersji 211 KM z 350 momentem. BGB to 200 KM i 280 momentu.

Poza tym w artukule jest napisane:

"Niestety" silnik 2.0 TFSI jest produkowany od kilku lat i doczekał się już sporych zmian od momentu swojej premiery (Audi valvelift, wzrost osiągów), praktycznie co roku, a nawet co kilka miesięcy, wprowadzane są w nim różnorakie drobne modyfikacje, poprawki, zmiany, które mogą nam trochę mieszkać w tych olejowych rozważaniach. W jednej wersji komuś silnik spala więcej oleju, w innych mniej, kolejni użytkownicy tego nie potwierdzają, nie ma w tej chwili żadnych twardych danych na temat związku nadmiernego spalania oleju z konkretną wersją silnika 2.0 TFSI. W tym materiale mowa jest głównie o silnikach z 2009-2011 roku, choć te z innych roczników też zapewne przepalają olej.

Moja opinia dotyczy wersji BGB. Jestem wieloletnim użytkownikiem tej wersji silnikowej i mogę cos na ten temta powiedzieć, tym bardziej ze jezdzilem dwoma różnymi samochodami z tym samym silnikiem.

Opublikowano

Mi pali ok. 8,5 srednio, a oleju do 2l na 15tys km. To chyba nie jest duzo moim zdaniem

Opublikowano

Jestem użytkownikiem 2.0TFSI BGB od 6 lat, auto ma przejechane 150 tys. km i od wymiany do wymiany (15000km) dolewam mniej więcej 0.25-0.5L więc uważam, że to nie jest problem. Powiedziałbym nawet, że to rzecz normalna w silniku z turbo. Jeżeli ktoś rozważa zakup 2.0TFSI A4 B7 to brać śmiało, jeżeli auto będzie zadbane to z silnikiem/olejem nie będzie problemów. Proponuję szukać wersji z oznaczeniem BWE lub BUL (wersja DTM).

Opublikowano
Jestem użytkownikiem 2.0TFSI BGB od 6 lat, auto ma przejechane 150 tys. km i od wymiany do wymiany (15000km) dolewam mniej więcej 0.25-0.5L więc uważam, że to nie jest problem. Powiedziałbym nawet, że to rzecz normalna w silniku z turbo. Jeżeli ktoś rozważa zakup 2.0TFSI A4 B7 to brać śmiało, jeżeli auto będzie zadbane to z silnikiem/olejem nie będzie problemów. Proponuję szukać wersji z oznaczeniem BWE lub BUL (wersja DTM).

No dokładnie, do 0.5 litra jest ok, choć u siebie nawet takiego ubytku nie mam, ale wymieniam co 12-13 tys. Wersja BGB tez jest ok

Opublikowano

W A3 8p AXX nie dolewam nic oleju pomiędzy wymianami. ciekaw jestem czy poza ułożeniem poprzecznym tego silnika są jeszcze jakieś większe róznice miedzy BGB. osobiście jak najbardziej polecam ten silnik

Opublikowano

Nie ma różnic z tego co wiem. To jest odpowiednik BGB.

Sent from my Lumia 820 using Tapatalk

Opublikowano

Co do spalania to u mnie to jest +\- 10l po mieście i w trasie +\- 7l Wiadomo, zależy od 'ciężkiej nogi', paliwa jakie lejemy i warunków zima\lato. Ale na pewno bardziej opłaca się jechać w trasę niż robić krótkie odcinki po mieści ;)

Oleju osobiście u siebie od wymiany jeszcze nie dolewałem. Olej 5w50 - nawet już nie wiem jakiej firmy. Ale ubytku na bagnecie jeszcze nie dojrzałem. Przebieg: 153tyś

Zalety z mojego doświadczenia to mała awaryjność, od zakupu wymieniłem tylko czujnik od ciśnienia oleju. Auto posiadam już rok czasu. I wiadomo, przyśpieszenie czy prędkość max przy takim motorze to 'frajda' :D Przy wyprzedzaniu czy też na skrzyżowania dobra sprawa :) Na autostradzie 280km\h spokojnie lecisz :D

Co do wad, to może nie jako samo motor, ale znajomość 'mechaników' tego silnika stoi na kiepskim poziomie i ciężko znaleźć dobrego fachowca do tego motoru. No chyba że ktoś już ma albo sam potrafi to nic tylko kupować ;) A o spalaniu już pisałem :D

Opublikowano

Jaką benzynke lejecie do swoich 2.0tfsi czytałem ze polecaja pb98

98 posiada wieksza liczbe oktanowa co moze sie przekladac na osiagi ale czy to wogole zauwazalne dla tego motoru ?

Opublikowano

A co Ci pisze na klapce wlewu paliwa? Tylko 98. 95 mozna, w razie braku 98 i auto jest słabsze. Przykladowo hamowalismy megane rs kuzyna, ktora fabryka wypuscila na 98, a w salonie mowili ze na 95 mozna... Na 95 pomiar cos kolo 230KM. Wyjeździliśmy i powrot na hamownie z 98 - 280KM

Sent from my Lumia 820 using Tapatalk

Opublikowano

Ja zalewam tylko Pb98, oczywiście jak Kolega IroN_87 napisał producent dopuszcza Pb95, ale zastrzega, że na tym paliwie auto może nie osiągać deklarowanych parametrów. Zdaje się, że dokładnie taka informacja jest w instrukcji obsługi.

Opublikowano

Jeździ się na Pb95 lub Pb98, przy Pb95 delikatnie mniejsze osiągi (krzywa wyprzedzenia zapłonu mniej agresywna). Jeśli auto jest po programie to w 99% przypadków będzie to program dedykowany tylko pod Pb98. Średnie spalanie u mnie to 8,9-9,1 (60% miasto). Do oleju zaglądam raz do roku, wtedy kiedy go wymieniam. Przez żaden rok nie wziął nawet kropli.

Opublikowano

jaki przebieg kolego masz aktualnie??

Opublikowano

Panowie takie pytanie jak sprawdzić "gdzie odczytać " oznaczenie silnika w 2.0tfsi :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...