wojtcem Opublikowano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2014 nawet jeżeli ubywa 1L czy 1,5 to nie wiem czy to się kwalifikuje jako "aż tak źle"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hc_mlody Opublikowano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2014 no 1L czy 1,5L to jet bardzo źle. Jeździłem przez 4 lata 16letnim audi a3 i od wymiany do wymiany nic nie dolewałem.Więc w stosunkowo młodym 2.0 tfsi taki wynik to lekka przesada o ile tak faktycznie jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtcem Opublikowano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2014 no ja jeździłem kilka lat dieslem Fiat Regata i potem Laguną 1.8 16v i nic nie dolewałem ale widocznie turbina i konstrukcja robią swoje...zresztą jak widać po wpisach nie wszystkim bierze olej...podobno w ASO do jakiejś wartości uważają ubytek za NORMALNY... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafand76 Opublikowano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2014 nawet jeżeli ubywa 1L czy 1,5 to nie wiem czy to się kwalifikuje jako "aż tak źle"... Raczysz zartowac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtcem Opublikowano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2014 tu co prawda o następnej generacji (podobno różnej) ale nie różni się chyba aż tak bardzo Olej i jego spalanie w silniku Audi 2.0 TFSI - Spalacz Benzyny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafand76 Opublikowano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2014 tu co prawda o następnej generacji (podobno różnej) ale nie różni się chyba aż tak bardzoOlej i jego spalanie w silniku Audi 2.0 TFSI - Spalacz Benzyny No jednak sa różnice. Artykuł dotyczy wersji 211 KM z 350 momentem. BGB to 200 KM i 280 momentu. Poza tym w artukule jest napisane: "Niestety" silnik 2.0 TFSI jest produkowany od kilku lat i doczekał się już sporych zmian od momentu swojej premiery (Audi valvelift, wzrost osiągów), praktycznie co roku, a nawet co kilka miesięcy, wprowadzane są w nim różnorakie drobne modyfikacje, poprawki, zmiany, które mogą nam trochę mieszkać w tych olejowych rozważaniach. W jednej wersji komuś silnik spala więcej oleju, w innych mniej, kolejni użytkownicy tego nie potwierdzają, nie ma w tej chwili żadnych twardych danych na temat związku nadmiernego spalania oleju z konkretną wersją silnika 2.0 TFSI. W tym materiale mowa jest głównie o silnikach z 2009-2011 roku, choć te z innych roczników też zapewne przepalają olej. Moja opinia dotyczy wersji BGB. Jestem wieloletnim użytkownikiem tej wersji silnikowej i mogę cos na ten temta powiedzieć, tym bardziej ze jezdzilem dwoma różnymi samochodami z tym samym silnikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamila4b7 Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 Mi pali ok. 8,5 srednio, a oleju do 2l na 15tys km. To chyba nie jest duzo moim zdaniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomwi Opublikowano 12 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 Jestem użytkownikiem 2.0TFSI BGB od 6 lat, auto ma przejechane 150 tys. km i od wymiany do wymiany (15000km) dolewam mniej więcej 0.25-0.5L więc uważam, że to nie jest problem. Powiedziałbym nawet, że to rzecz normalna w silniku z turbo. Jeżeli ktoś rozważa zakup 2.0TFSI A4 B7 to brać śmiało, jeżeli auto będzie zadbane to z silnikiem/olejem nie będzie problemów. Proponuję szukać wersji z oznaczeniem BWE lub BUL (wersja DTM). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafand76 Opublikowano 12 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 Jestem użytkownikiem 2.0TFSI BGB od 6 lat, auto ma przejechane 150 tys. km i od wymiany do wymiany (15000km) dolewam mniej więcej 0.25-0.5L więc uważam, że to nie jest problem. Powiedziałbym nawet, że to rzecz normalna w silniku z turbo. Jeżeli ktoś rozważa zakup 2.0TFSI A4 B7 to brać śmiało, jeżeli auto będzie zadbane to z silnikiem/olejem nie będzie problemów. Proponuję szukać wersji z oznaczeniem BWE lub BUL (wersja DTM). No dokładnie, do 0.5 litra jest ok, choć u siebie nawet takiego ubytku nie mam, ale wymieniam co 12-13 tys. Wersja BGB tez jest ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michier Opublikowano 18 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2014 W A3 8p AXX nie dolewam nic oleju pomiędzy wymianami. ciekaw jestem czy poza ułożeniem poprzecznym tego silnika są jeszcze jakieś większe róznice miedzy BGB. osobiście jak najbardziej polecam ten silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IroN_87 Opublikowano 18 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2014 Nie ma różnic z tego co wiem. To jest odpowiednik BGB. Sent from my Lumia 820 using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SOGA* Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 Co do spalania to u mnie to jest +\- 10l po mieście i w trasie +\- 7l Wiadomo, zależy od 'ciężkiej nogi', paliwa jakie lejemy i warunków zima\lato. Ale na pewno bardziej opłaca się jechać w trasę niż robić krótkie odcinki po mieści Oleju osobiście u siebie od wymiany jeszcze nie dolewałem. Olej 5w50 - nawet już nie wiem jakiej firmy. Ale ubytku na bagnecie jeszcze nie dojrzałem. Przebieg: 153tyś Zalety z mojego doświadczenia to mała awaryjność, od zakupu wymieniłem tylko czujnik od ciśnienia oleju. Auto posiadam już rok czasu. I wiadomo, przyśpieszenie czy prędkość max przy takim motorze to 'frajda' Przy wyprzedzaniu czy też na skrzyżowania dobra sprawa Na autostradzie 280km\h spokojnie lecisz Co do wad, to może nie jako samo motor, ale znajomość 'mechaników' tego silnika stoi na kiepskim poziomie i ciężko znaleźć dobrego fachowca do tego motoru. No chyba że ktoś już ma albo sam potrafi to nic tylko kupować A o spalaniu już pisałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michałswd Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 Jaką benzynke lejecie do swoich 2.0tfsi czytałem ze polecaja pb98 98 posiada wieksza liczbe oktanowa co moze sie przekladac na osiagi ale czy to wogole zauwazalne dla tego motoru ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IroN_87 Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 A co Ci pisze na klapce wlewu paliwa? Tylko 98. 95 mozna, w razie braku 98 i auto jest słabsze. Przykladowo hamowalismy megane rs kuzyna, ktora fabryka wypuscila na 98, a w salonie mowili ze na 95 mozna... Na 95 pomiar cos kolo 230KM. Wyjeździliśmy i powrot na hamownie z 98 - 280KM Sent from my Lumia 820 using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomwi Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 Ja zalewam tylko Pb98, oczywiście jak Kolega IroN_87 napisał producent dopuszcza Pb95, ale zastrzega, że na tym paliwie auto może nie osiągać deklarowanych parametrów. Zdaje się, że dokładnie taka informacja jest w instrukcji obsługi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SOGA* Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 I w instrukcji obsługi i na klapce od wlewu paliwa jest info na ten temat że powinno się lać 98 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtcem Opublikowano 3 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2014 ja mam amerykańca i na klapce mam 95 lub 92...co kraj to obyczaj widocznie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WITT33 Opublikowano 3 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2014 Jeździ się na Pb95 lub Pb98, przy Pb95 delikatnie mniejsze osiągi (krzywa wyprzedzenia zapłonu mniej agresywna). Jeśli auto jest po programie to w 99% przypadków będzie to program dedykowany tylko pod Pb98. Średnie spalanie u mnie to 8,9-9,1 (60% miasto). Do oleju zaglądam raz do roku, wtedy kiedy go wymieniam. Przez żaden rok nie wziął nawet kropli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hc_mlody Opublikowano 4 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2014 jaki przebieg kolego masz aktualnie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michałswd Opublikowano 4 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2014 Panowie takie pytanie jak sprawdzić "gdzie odczytać " oznaczenie silnika w 2.0tfsi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się