IroN_87 Opublikowano 10 Maja 2014 Opublikowano 10 Maja 2014 Zapytaj pierwsze w warsztacie czy Ci wymienią rozrząd na Twoich częściach bo niektórzy nie chcą tłumacząc się, że możesz kupić syf i coś pierdzielnie po tygodniu i zwalisz winę na nich. Odradzają bo nie mają pojęcia o silnikach TFSI.. Jeżdżę już trochę ponad pół roku i odnośnie spalania to z moich obserwacji: Miasto 10-12L natomiast Żywiec-Zakopane w 4 osoby + bagaże 8,5L.. powrót 7,5L.. Nie jechałem jak ksiądz i trochę aut wyprzedziłem
Awra Opublikowano 10 Maja 2014 Opublikowano 10 Maja 2014 Nie no gość ponad 15 lat pracuje w aso vw/audi więc nie mówmy że się nie zna
Hołowczyc20 Opublikowano 11 Maja 2014 Opublikowano 11 Maja 2014 Ja też jeżdżę TFSI mam go prawie rok i tak jak kolega pisał wyżej spalanie mam podobne,a mam dosyć ciężką noge:decayed:
michałswd Opublikowano 13 Maja 2014 Opublikowano 13 Maja 2014 19" niski zawias ,głównie jezdze po miescie min 10l ubytków oleju nie zauważyłem , taki off- T
turbobastard Opublikowano 17 Maja 2014 Opublikowano 17 Maja 2014 Hej, poradzcie czy lepiej isc w quattro jesli chodzi o ten silnik czy moze sa jakies ukryte problemy z tym zwiazane? No napewno spalanie deczko wieksze.
IroN_87 Opublikowano 17 Maja 2014 Opublikowano 17 Maja 2014 Większe spalanie, ale zaoszczędzisz na oponach Wg mnie TYLKO quattro. Nie slyszalem o jakiś problemach Sent from my Lumia 820 using Tapatalk
turbobastard Opublikowano 17 Maja 2014 Opublikowano 17 Maja 2014 Dzieki panowie, potwierdzacie moje przekonanie do Q, jesli nie wystepuja zadne specyficzne tej konstrukcji problemy to nie ma co sie zastanawiac. Dzieki chlopaki, mam juz swoje Q i dawno juz takiej frajdy z jazdy nie mialem :banan::banan: milosc od pierwszego wejrzenia
mathrix Opublikowano 3 Czerwca 2014 Opublikowano 3 Czerwca 2014 rafand zaloze sie ze jakbys ktos dynamiczniejszy dorwal twoje TFSI to zaraz ubytek by byl zauwazalny, to jest urok silnikow turbo szczegolnie tych nowszychja z tego co zauwazylem, najwieksze zuzycie jest przy wysokich i dlugotrwalych obrotach, np w czasie robienia szybkiej ale dlugiej trasy, odwrotna sytuacja jest kiedy ktos jezdzi dosyc oszczednie i glownie po miescie, wtedy ubytek oleju moze byc na prawde sporo nizszy To i ja dorzucę coś od siebie. Zgadzam się z kolegą w pełni. Na trasie Szczecin-Salzburg-Szczecin przy średniej prędkości 180-200kmh poszedł mi ponad litr oleju. A3 1.8T ARZ z 99r. Wiem, że różnica w latach jest ogromna, ale co do zasady by się zgadzało. Czytam teraz wątek bo w ciągu najbliższego miesiąca zamierzam się z kupnem B7 1.8T lub 2.0T
rafand76 Opublikowano 7 Czerwca 2014 Opublikowano 7 Czerwca 2014 Jeździ się na Pb95 lub Pb98, przy Pb95 delikatnie mniejsze osiągi (krzywa wyprzedzenia zapłonu mniej agresywna). Jeśli auto jest po programie to w 99% przypadków będzie to program dedykowany tylko pod Pb98. Średnie spalanie u mnie to 8,9-9,1 (60% miasto). Do oleju zaglądam raz do roku, wtedy kiedy go wymieniam. Przez żaden rok nie wziął nawet kropli. No dokładnie, choć jedna opinia zbiezna z moja. Już się obawiałem ze mam wyjątkowy egzemplarz
black4 Opublikowano 7 Czerwca 2014 Opublikowano 7 Czerwca 2014 Witaj, Napisz który model Cię interesuje B7 czy B8 z 2.0 TFSI? Konstrukcyjnie są różnice między motorami m.in. w rozrządzie: w B7 motor jest na pasku w B8 na łańcuchu. Poczytaj na forum o różnicach. Jeżdzę 2.0 TFSI BGB z początku produkcji (2005) na pasku i jestem b. zadowolony. Spalanie przy spokojnej jeździe po mieście między 10.5 a 11 l./100, poza miastem możesz jadąc spokojnie zejść do 7,5 l/100. Osiągi znakomite (zwłaszcza po sofcie ) Mój po zakupie zmierzony na hamowni miał nie 200 a 218 PS i 310 NM Po sofcie odpowiednio 250 PS i 420 NM. Motor ma b. ładne brzmienie, oczywiście nie mam na myśli pracy na wolnych obrotach po odpaleniu (charakterystyczne dla TFSI cykanie) Do tego motoru koniecznie 6 biegowy manual i Quattro, Resztę jeśli będziesz chciał "dorezasz" Frajda z jazdy olbrzymia Pozdrawiam ---------- Post dopisany at 18:07 ---------- Poprzedni post napisany at 18:04 ---------- Zapomniałem o jeszcze dodać, że nie bierze oleju (często dyskutowany temat). Dotychczas musiałem jedynie wymienić zawór DV N249 (pierwsze miały wadę membrany) i króciec wodny. Ale to w sumie drobne naprawy, Pozdrawiam! ---------- Post dopisany at 18:07 ---------- Poprzedni post napisany at 18:07 ---------- Zapomniałem o jeszcze dodać, że nie bierze oleju (często dyskutowany temat). Dotychczas musiałem jedynie wymienić zawór DV N249 (pierwsze miały wadę membrany) i króciec wodny. Ale to w sumie drobne naprawy, Pozdrawiam!
rafand76 Opublikowano 7 Czerwca 2014 Opublikowano 7 Czerwca 2014 Zapomniałem o jeszcze dodać, że nie bierze oleju (często dyskutowany temat). To chyba paradoks, ze auto z początku produkcji z chorobami wieku dziecięcego nie bierze oleju, a te pozniejsze już biorą
black4 Opublikowano 7 Czerwca 2014 Opublikowano 7 Czerwca 2014 Rzeczywiście, z takimi opiniami fachowców się spotykałem Podobno problem "brania oleju" dotyczył szczególnie B8 TFSI produkcja do 2011. Podobno obecnie VW/AUDI wraca do produkcji motorów napędz. paskiem, Pozdrawiam!
Hołowczyc20 Opublikowano 7 Czerwca 2014 Opublikowano 7 Czerwca 2014 Kolego black4 mam takie pytanko do Ciebie na jakiej oliwie jeździłeś przed softem i teraz po sofcie ?? bo jestem strasznie ciekawy:decayed: .
black4 Opublikowano 7 Czerwca 2014 Opublikowano 7 Czerwca 2014 Teraz jeżdżę na Castrol Edge Professional, W przyszłym roku pewnie zmiana na Motula, zbiera świetne opinie...
Hołowczyc20 Opublikowano 7 Czerwca 2014 Opublikowano 7 Czerwca 2014 To którego Motula planujesz walć X-max czy coś innego??? i z jakim SAE 5W30,0W40,5W40 ??
black4 Opublikowano 7 Czerwca 2014 Opublikowano 7 Czerwca 2014 Zgadza się 5W 30... Ori nie podróba... Pewnie słyszałeś o licznych ofertach podróbek...
Hołowczyc20 Opublikowano 7 Czerwca 2014 Opublikowano 7 Czerwca 2014 owszem widziałem takie oferty i ogólnie o castrolu można książke napisać :decayed: sam jeździłem na castrolu edge FST 5w30 teraz mam Millersa 0W40
turbobastard Opublikowano 7 Czerwca 2014 Opublikowano 7 Czerwca 2014 Kolego black te DV to czemu wymieniales? Bo ja chyba bede musial zeby pozbyc sie problemu dosc powszedniemu z obrotami na luzie. Jaki konkretnie motul tam idzie? Szykuje sie do zmiany oleju.
black4 Opublikowano 8 Czerwca 2014 Opublikowano 8 Czerwca 2014 Witaj, Podobno te pierwsze zawory DV (elektryczny zawór recyrkulacji powietrza) w 2.0 TFSI miały wadliwe membrany. Mój po wyjęciu miał pękniętą membranę (była jakby przecięta w poprzek). Auto wywalało błędy, silnik stracił moc i dostał turbodziury i pojawił się taki charakter. świst. Po wymianie na nowy (podobno poprawiony zawór bodajże PIERBURG) auto jeździ nieporównywalnie lepiej Problem jest znany (niestety często nie ASO) i omówiony: Brak mocy , turbodziura w 2.0 TFSI Vw-Audi-Seat-Skoda | ŁG Autoserwis Kraków O samym zaworze poczytajcie tutaj: file:///Users/test/Downloads/PIERBURG_Informacja%20montazowa_Elektryczny%20zawor%20recyrkulacji%20powietrza.pdf Ale u mnie nawet przy walniętym zaworze obroty na luzie były b. stabilne. Odnośnie oleju to jeden z naj. tunerów Audi APR poleca do 2.0 TFSI MOTUL SPECIFIC 5W40 (VW 502-00) Lub MOTUL 300V 5W40. Podobno 300V ma lepsze właściwości (piszą o: większym TBN, HTHS viscosity, Viscosity Index, Flash Point) co wpływa na redukcję poboru oleju. Poczytajcie o tym 300V w necie, Pozdrawiam!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się