Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zalety i wady 2.0TFSI


kolunio

Rekomendowane odpowiedzi

Zapytaj pierwsze w warsztacie czy Ci wymienią rozrząd na Twoich częściach bo niektórzy nie chcą tłumacząc się, że możesz kupić syf i coś pierdzielnie po tygodniu i zwalisz winę na nich.

Odradzają bo nie mają pojęcia o silnikach TFSI..

Jeżdżę już trochę ponad pół roku i odnośnie spalania to z moich obserwacji:

Miasto 10-12L natomiast Żywiec-Zakopane w 4 osoby + bagaże 8,5L.. powrót 7,5L.. Nie jechałem jak ksiądz i trochę aut wyprzedziłem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no gość ponad 15 lat pracuje w aso vw/audi więc nie mówmy że się nie zna :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też jeżdżę TFSI mam go prawie rok i tak jak kolega pisał wyżej spalanie mam podobne,a mam dosyć ciężką noge:decayed::decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, poradzcie czy lepiej isc w quattro jesli chodzi o ten silnik czy moze sa jakies ukryte problemy z tym zwiazane? No napewno spalanie deczko wieksze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większe spalanie, ale zaoszczędzisz na oponach :)

Wg mnie TYLKO quattro. Nie slyszalem o jakiś problemach

Sent from my Lumia 820 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki panowie, potwierdzacie moje przekonanie do Q, jesli nie wystepuja zadne specyficzne tej konstrukcji problemy to nie ma co sie zastanawiac.

Dzieki chlopaki, mam juz swoje Q i dawno juz takiej frajdy z jazdy nie mialem :banan::banan::banan::banan::banan: milosc od pierwszego wejrzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rafand zaloze sie ze jakbys ktos dynamiczniejszy dorwal twoje TFSI to zaraz ubytek by byl zauwazalny, to jest urok silnikow turbo szczegolnie tych nowszych

ja z tego co zauwazylem, najwieksze zuzycie jest przy wysokich i dlugotrwalych obrotach, np w czasie robienia szybkiej ale dlugiej trasy, odwrotna sytuacja jest kiedy ktos jezdzi dosyc oszczednie i glownie po miescie, wtedy ubytek oleju moze byc na prawde sporo nizszy

To i ja dorzucę coś od siebie.

Zgadzam się z kolegą w pełni. Na trasie Szczecin-Salzburg-Szczecin przy średniej prędkości 180-200kmh poszedł mi ponad litr oleju. A3 1.8T ARZ z 99r. Wiem, że różnica w latach jest ogromna, ale co do zasady by się zgadzało.

Czytam teraz wątek bo w ciągu najbliższego miesiąca zamierzam się z kupnem B7 1.8T lub 2.0T :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździ się na Pb95 lub Pb98, przy Pb95 delikatnie mniejsze osiągi (krzywa wyprzedzenia zapłonu mniej agresywna). Jeśli auto jest po programie to w 99% przypadków będzie to program dedykowany tylko pod Pb98. Średnie spalanie u mnie to 8,9-9,1 (60% miasto). Do oleju zaglądam raz do roku, wtedy kiedy go wymieniam. Przez żaden rok nie wziął nawet kropli.

No dokładnie, choć jedna opinia zbiezna z moja. Już się obawiałem ze mam wyjątkowy egzemplarz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

Napisz który model Cię interesuje B7 czy B8 z 2.0 TFSI?

Konstrukcyjnie są różnice między motorami m.in. w rozrządzie: w B7 motor jest na pasku w B8 na łańcuchu.

Poczytaj na forum o różnicach.

Jeżdzę 2.0 TFSI BGB z początku produkcji (2005) na pasku i jestem b. zadowolony.

Spalanie przy spokojnej jeździe po mieście między 10.5 a 11 l./100, poza miastem możesz jadąc spokojnie zejść do 7,5 l/100.

Osiągi znakomite (zwłaszcza po sofcie :D)

Mój po zakupie zmierzony na hamowni miał nie 200 a 218 PS i 310 NM

Po sofcie odpowiednio 250 PS i 420 NM.

Motor ma b. ładne brzmienie, oczywiście nie mam na myśli pracy na wolnych obrotach po odpaleniu (charakterystyczne dla TFSI cykanie)

Do tego motoru koniecznie 6 biegowy manual i Quattro,

Resztę jeśli będziesz chciał "dorezasz" :D

Frajda z jazdy olbrzymia :D

Pozdrawiam

---------- Post dopisany at 18:07 ---------- Poprzedni post napisany at 18:04 ----------

Zapomniałem o jeszcze dodać, że nie bierze oleju (często dyskutowany temat).

Dotychczas musiałem jedynie wymienić zawór DV N249 (pierwsze miały wadę membrany) i króciec wodny.

Ale to w sumie drobne naprawy,

Pozdrawiam!

---------- Post dopisany at 18:07 ---------- Poprzedni post napisany at 18:07 ----------

Zapomniałem o jeszcze dodać, że nie bierze oleju (często dyskutowany temat).

Dotychczas musiałem jedynie wymienić zawór DV N249 (pierwsze miały wadę membrany) i króciec wodny.

Ale to w sumie drobne naprawy,

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem o jeszcze dodać, że nie bierze oleju (często dyskutowany temat).

To chyba paradoks, ze auto z początku produkcji z chorobami wieku dziecięcego nie bierze oleju, a te pozniejsze już biorą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście, z takimi opiniami fachowców się spotykałem :D

Podobno problem "brania oleju" dotyczył szczególnie B8 TFSI produkcja do 2011.

Podobno obecnie VW/AUDI wraca do produkcji motorów napędz. paskiem,

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego black4 mam takie pytanko do Ciebie na jakiej oliwie jeździłeś przed softem i teraz po sofcie ?? bo jestem strasznie ciekawy:decayed::decayed: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz jeżdżę na Castrol Edge Professional,

W przyszłym roku pewnie zmiana na Motula,

zbiera świetne opinie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

owszem widziałem takie oferty i ogólnie o castrolu można książke napisać :decayed::decayed: sam jeździłem na castrolu edge FST 5w30 teraz mam Millersa 0W40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego black te DV to czemu wymieniales? Bo ja chyba bede musial zeby pozbyc sie problemu dosc powszedniemu z obrotami na luzie.

Jaki konkretnie motul tam idzie? Szykuje sie do zmiany oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

Podobno te pierwsze zawory DV (elektryczny zawór recyrkulacji powietrza) w 2.0 TFSI miały wadliwe membrany.

Mój po wyjęciu miał pękniętą membranę (była jakby przecięta w poprzek).

Auto wywalało błędy, silnik stracił moc i dostał turbodziury i pojawił się taki charakter. świst.

Po wymianie na nowy (podobno poprawiony zawór bodajże PIERBURG) auto jeździ nieporównywalnie lepiej :D

Problem jest znany (niestety często nie ASO) i omówiony:

Brak mocy , turbodziura w 2.0 TFSI Vw-Audi-Seat-Skoda | ŁG Autoserwis Kraków

O samym zaworze poczytajcie tutaj:

file:///Users/test/Downloads/PIERBURG_Informacja%20montazowa_Elektryczny%20zawor%20recyrkulacji%20powietrza.pdf

Ale u mnie nawet przy walniętym zaworze obroty na luzie były b. stabilne.

Odnośnie oleju to jeden z naj. tunerów Audi APR poleca do 2.0 TFSI MOTUL SPECIFIC 5W40 (VW 502-00) Lub MOTUL 300V 5W40.

Podobno 300V ma lepsze właściwości (piszą o: większym TBN, HTHS viscosity, Viscosity Index, Flash Point) co wpływa na redukcję poboru oleju.

Poczytajcie o tym 300V w necie,

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...