cabanmat Opublikowano 12 Października 2013 Opublikowano 12 Października 2013 Witam majstry Co ile km powinno się wymieniać filtr paliwa w moim dieselku ? (zwykła pompa wtryskowa "brak pompowtryskiwaczy") Obecnie mam Mann'a i zrobiłem na nim już 33tyś km, założony w kwietniu 2012r. Wymienić przed zimą czy zrobić na nim jeszcze jeden przebieg olejowy ? (15kkm) Odkąd kupiłem auto tankuję praktycznie na jednej stacji BLISKA, nigdy nie miałem problemów z ropą.
cabanmat Opublikowano 12 Października 2013 Autor Opublikowano 12 Października 2013 W książce "sam naprawiam" znalazłem info że filtr wymieniamy po 60kkm. Pytanko na przyszłość... jakiej marki kupić filterek ? Dla grupy VW filtry paliwa robi chyba UFI ? ORYGINALNY Filtr Paliwa 1.9 TDi VW Skoda Seat Audi (3615110901) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
maciucha512 Opublikowano 13 Października 2013 Opublikowano 13 Października 2013 Jak wyżej, filtr paliwa wymieniać przed zimą.
cabanmat Opublikowano 13 Października 2013 Autor Opublikowano 13 Października 2013 A odnośnie marki ? Wystarczy Manna czy inwestować w Knecht/MAHLE ?
bryleks Opublikowano 13 Października 2013 Opublikowano 13 Października 2013 W książce serwisowej pewnie też jest napisane aby olej wymieniać co 30tyś. km Ja zawsze przy pierwszych śniegach zakładam zimówki i wymieniam wszystkie filtry i olej.
wojtek13001 Opublikowano 13 Października 2013 Opublikowano 13 Października 2013 Witam. Ja filtr paliwa wymieniam tak co trzecią wymianę oleju czyli tak co 45 tyś a przed każdą zimą spuszczam z filtra wodę, moim zdaniem nie ma sensu częściej to już nie te czasy że paliwo było tragicznej jakości. A jeśli chodzi o markę to ja od zawsze zakładam nasze filtrony i nigdy nie miałem żadnych problemów, ważne żeby nie zakładać jakiejś chińszczyzny.
cabanmat Opublikowano 13 Października 2013 Autor Opublikowano 13 Października 2013 Jest gdzieś manual jak można spuścić tą wodę ?
wojtek13001 Opublikowano 13 Października 2013 Opublikowano 13 Października 2013 Na spodzie filtra masz taki korek popuszczasz musi spłynąć tak 100ml. i jest
e2rd-85 Opublikowano 13 Października 2013 Opublikowano 13 Października 2013 Jest gdzieś manual jak można spuścić tą wodę ? Ściągnij sobie "sam naprawiam" , tam masz dokładnie opisane jak się wymienia i jak się odwadnia filtr paliwa. A interwał przebiegu to 60.000km . A czy jest jakaś czasowa żywotność filtów to nie wiem . Ostatnio sam się zastanawiałem czy wymieniać czy tylko spuścić wodę . Jadnak zdecydowałem się na wymianę , i czuję się trochę spokojniej , aczkolwiek za rok się zastanowię nad samym spuszczeniem wody . Odnośnie marki, to w sumie na miejscu w sklepie przynieśli mi boscha to też i takie wziąłem (oleju i paliwa) . Chyba dobra marka co ?
tomi790 Opublikowano 13 Października 2013 Opublikowano 13 Października 2013 ja praktyczniezawsze biorę filtry mann i są ok
trepek Opublikowano 13 Października 2013 Opublikowano 13 Października 2013 Witam. Ja filtr paliwa wymieniam tak co trzecią wymianę oleju czyli tak co 45 tyś a przed każdą zimą spuszczam z filtra wodę, moim zdaniem nie ma sensu częściej to już nie te czasy że paliwo było tragicznej jakości. A jeśli chodzi o markę to ja od zawsze zakładam nasze filtrony i nigdy nie miałem żadnych problemów, ważne żeby nie zakładać jakiejś chińszczyzny. Paliwo w dalszym ciągu jest tragicznej jakości. Filtron w zupełności wystarczy aby co roku go zmieniać. Jak ktoś chce może inwestować w Knechta i zmieniać jak producent nakazuje. Tylko pytanie, czy ktokolwiek zadał sobie trud aby rozpołowić filtr po jednym roku użytkowania:decayed: I jak sobie pomyślę, że na mrozie ma mi gęsty ON przechodzić przez takie tłuste gówno (materiał filtrujący) to aż mnie ciarki biorą
amaradaar Opublikowano 13 Października 2013 Opublikowano 13 Października 2013 a nie prościej poprostu co wymiana oleju wymiana wszystkich filtrów, ja rozumiem podejście po co przepłacać, ale moim zdaniem jak chuchasz tak masz
cabanmat Opublikowano 13 Października 2013 Autor Opublikowano 13 Października 2013 No tak... tylko wiesz nie hołduje zasadzie że wywala się działające/sprawne podzespoły Tak własnym trybem rozumowania to robiłbym tak : - filtr oleju,powietrza,kabinowy - przy każdej wymianie oleju (co 10-15kkm) - filtr paliwa - co drugą wymianę oleju
amaradaar Opublikowano 13 Października 2013 Opublikowano 13 Października 2013 no to już w miarę w miarę
rikardo Opublikowano 15 Października 2013 Opublikowano 15 Października 2013 Witam. Ja filtr paliwa wymieniam tak co trzecią wymianę oleju czyli tak co 45 tyś a przed każdą zimą spuszczam z filtra wodę, moim zdaniem nie ma sensu częściej to już nie te czasy że paliwo było tragicznej jakości. A jeśli chodzi o markę to ja od zawsze zakładam nasze filtrony i nigdy nie miałem żadnych problemów, ważne żeby nie zakładać jakiejś chińszczyzny. Paliwo w dalszym ciągu jest tragicznej jakości. Filtron w zupełności wystarczy aby co roku go zmieniać. Jak ktoś chce może inwestować w Knechta i zmieniać jak producent nakazuje. Tylko pytanie, czy ktokolwiek zadał sobie trud aby rozpołowić filtr po jednym roku użytkowania:decayed: I jak sobie pomyślę, że na mrozie ma mi gęsty ON przechodzić przez takie tłuste gówno (materiał filtrujący) to aż mnie ciarki biorą Tak się składa, że rozciąłem filtr paliwa knechta po 40 tkm i nie miałem tam żadnych widocznych zanieczyszczeń paliwo było tankowane na Statoil a nie okazyjnie. Eksploatowany był przez trzy zimowe okresy gdzie przed każdym tylko go odwadniałem i silnik palił przy - 28 bez problemów. Osobiście uważam, że wymiana filtra paliwa co 10-15 tkm to lekka przesada ale każdy robi jak uważa, znam osoby, które eksploatują octavie z silnikami na pompowtryskach i filtry wymieniają co 45-50 tkm bez żadnych problemów z ich zamarzaniem. Warunek jest jeden dobre paliwo oraz dobrej klasy filtr.
cabanmat Opublikowano 15 Października 2013 Autor Opublikowano 15 Października 2013 Filtr paliwa też nie jest tani... żeby kosztował 20zł to mógłbym sobię pozwolić na częste wymiany, lecz filtr paliwa dobrej klasy to koszt bliski 100zł. Kolego rikardo... na jakiej ulicy macie tego Statoila ? Tymczasowo jestem w Jaro i nie wiem gdzie najlepiej tankować do mojego TDI Jak odwadniacie "filter"? Nie trzeba od niego odłączać przewodów? Wystarczy go wyjąć, poluzować koreczek od spodu spóścić ze 100ml i gotowe ?
Marynarz____ Opublikowano 15 Października 2013 Opublikowano 15 Października 2013 Ja wymieniam co 20 tyś. km, 100 zł co 20 tyś km to nie jest dużo, a wszyscy wiemy jakie paliwo w Polsce jest.
wojtek13001 Opublikowano 15 Października 2013 Opublikowano 15 Października 2013 Filtr paliwa też nie jest tani... żeby kosztował 20zł to mógłbym sobię pozwolić na częste wymiany, lecz filtr paliwa dobrej klasy to koszt bliski 100zł.Kolego rikardo... na jakiej ulicy macie tego Statoila ? Tymczasowo jestem w Jaro i nie wiem gdzie najlepiej tankować do mojego TDI Jak odwadniacie "filter"? Nie trzeba od niego odłączać przewodów? Wystarczy go wyjąć, poluzować koreczek od spodu spóścić ze 100ml i gotowe ? Nie wyjmujesz tylko od spodu ręką poluzowujesz korek i od góry popuszczasz śrubkę odpowietrzającą na klucz 10, chyba że masz ten nowszy filter nie wkręcany to niewiem czy od góry jest odpowietrzenie, może trzeba odłączyć jeden przewód? Nie wiem niech się ktoś wypowie co ma ten nowszy filter
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się