Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czujnik temp. cieczy chłodzącej - za niska temp ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Dzisiaj odbyłem pierwsza jazdę po wymianie czujnika temperatury cieczy chłodzącej. Stary wymieniłem ponieważ wyświetliła się kontrolka silnika i po podłączeniu do komputera pokazało błąd właśnie tego czujnika. Wydaje mi się, że teraz silnik wskazuje niższą temperaturę niż przed jego wymiana. Tzn wcześniej na tej samej trasie (16km trasa) wskazówka była przed samą kreską 90 stopni, a dzisiaj do 80 mu trochę brakowało :/ to normalne, że nie zdążył się zagrzac na takim odcinku ? Czujnik oryginalny VW (zielony).

Auto: passat b5 fl

Opublikowano

Dzięki kolego. Proszę innych o wypowiedzenie się.

Opublikowano

Po 10 km nawet w mrożne dni powinno być równe 90 st. na wskaźniku. Podejrzewam że termostat masz do wymiany.

Opublikowano

sprawdź czujnik tą metodą jaką podałem w linku, łatwiej pewnie wyjąć niż termostat, jeśli pomiary będą OK możesz sprawdzić też termostat (metodą wrzątku) to można zrobić samemu i za darmo;)

Opublikowano

Byłem jeszcze raz dla pewności sprawdzić ta temperaturę silnika.

Po 20 minutach pracy na biegu jałowym wskazywało 70 stopni. Bez gaszenia silnika pojechałem pokrecic się 20 minut po mieście, czyli łącznie po 40 minutach pokazywało jakieś 86-87 stopni, stanąłem jeszcze na 2-3 minuty pod garażem i wskoczyło na 90.

Temperatura robocza osiągnięta po 40 minutach pracy silnika to chyba nie jest normalna rzecz. Przed wymiana czujnika temp. płynu łapał temperaturę zdecydowanie szybciej. Czyżby to termostat ? Dodam też że włączyłem klime po 5 minutach i grzało tak, że mi soczewk na oczach wyschły

Opublikowano

Termostat się za wolno otwiera wychodzi na to

Opublikowano

Witam.

Mój problem polega na tym, że kiedyś na Komp pokazywalo czujnik temperatury płynu wskazywał 143 stopnie a manualna wskazówka 90.

Wymieniłem dwa czujniki Check zniknął - jednak wczoraj na zimnym silniku działał wentylator a na manualnym wskaźniku temp w połowie przed 90 (ok 75%) po przejechaniu 30 km.

Na VAG pokazywalo znowu bledy czujnika:

3 Faults Found:

16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal

P0116 - 008 - Implausible Signal

17698 - Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83): Signal too Small

P1290 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

17947 - Clutch Pedal Switch (F36): Implausible Signal

P1539 - 004 - No Signal/Communication

Błędy skasowalem na parkingu podciagnalem temperature do 60 stopni i znowu sprawdziłem błędów brak - ale musze troche pojeżdzic i sprawdze jutro.

Prosze o jakiś komentarz. - Teraz pewnie zostal do wymiany termostat.

Opublikowano

CZujniki nowe w sklepie z czesciami do Audi VW

Opublikowano

Dzięki koledzy za pomoc i sory za odkopanie tematu :)

Gdyby jednak ktoś miał podobny problem jak ja to wymiana termostatu pomogła :)

Opublikowano

Na jakiej firmy Termostat wymieniłeś ?

Opublikowano

U mnie wymiana czujnika G62 za 70 zł pomogla Nie byl to termostat mimo ze wskazywal temp 63 stopnie.

Czujnik G62 byl wymieniany 2 misiace temu wiec moze przy tej wymianie ktos lepiej docisnal wtyki.

Witam.

Mój problem polega na tym, że kiedyś na Komp pokazywalo czujnik temperatury płynu wskazywał 143 stopnie a manualna wskazówka 90.

Wymieniłem dwa czujniki Check zniknął - jednak wczoraj na zimnym silniku działał wentylator a na manualnym wskaźniku temp w połowie przed 90 (ok 75%) po przejechaniu 30 km.

Na VAG pokazywalo znowu bledy czujnika:

3 Faults Found:

16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal

P0116 - 008 - Implausible Signal

17698 - Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83): Signal too Small

P1290 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

17947 - Clutch Pedal Switch (F36): Implausible Signal

P1539 - 004 - No Signal/Communication

Błędy skasowalem na parkingu podciagnalem temperature do 60 stopni i znowu sprawdziłem błędów brak - ale musze troche pojeżdzic i sprawdze jutro.

Prosze o jakiś komentarz. - Teraz pewnie zostal do wymiany termostat.

Opublikowano

Raczej za szybko...

---------- Post dopisany at 22:43 ---------- Poprzedni post napisany at 22:42 ----------

Termostat się za wolno otwiera wychodzi na to
raczej za szybko...
Opublikowano

Witam podepne sie ...

Jak w temacie Audi B5 1999r 1,9tdi AVG jaki numer ma ten czujnik Czujnik g2/g62 aby dobry kupic? Mam zielony ale z tego co widze w necie sa dwa rodzaje zielonych. Na moim jest napisane PA66-GF30 el tech . Czy w serwisie skody tez maja, bedzie pasowal do Audi.

Dziekuje. Podam jeszcze vin WAUZZZ8DZYA097266

Czy moze tu i ktory dla mnie?

Sklep Inter Cars - 2mln części do samochodów | Sklep Online A4 (8D2, B5) 1.9 TDI czujnik temperatury p%B3ynu ch%B3odz%B9cego - %26ESRC%3DS&se=T

Opublikowano
Witam podepne sie ...

Jak w temacie Audi B5 1999r 1,9tdi AVG jaki numer ma ten czujnik Czujnik g2/g62 aby dobry kupic? Mam zielony ale z tego co widze w necie sa dwa rodzaje zielonych. Na moim jest napisane PA66-GF30 el tech . Czy w serwisie skody tez maja, bedzie pasowal do Audi.

Dziekuje. Podam jeszcze vin WAUZZZ8DZYA097266

Czy moze tu i ktory dla mnie?

Sklep Inter Cars - 2mln części do samochodów | Sklep Online A4 (8D2, B5) 1.9 TDI czujnik temperatury p%B3ynu ch%B3odz%B9cego - %26ESRC%3DS&se=T

W serwisie skody też kupisz właściwy czujnik. Z tego co pamiętam to w twoim modelu kształt wtyczki jest półokrągły w AFN-ach była kwadratowa ale w ASO po VIN-ie dobiorą ci odpowiedni czujnik.

Opublikowano

Witam podepne sie pod temat. Wymieniałem termostat i dalej na zegarach 60-70 stopni. Stary sprawdzam też metodą wrzątek i wygląda na dobry. Dziś podczas jazdy na 3-4 biegu na 10 km wpisalem kody na klimatroniku na kodzie 49 roslo od 30 do 72-74 a na kodzie 51 roslo od 34 do 90 i na 90 stało. Mam auto A4 1,9 TDI 1998 110 KM Silnik AFN i 4 pinowy niebieski czujnik na króćcu z silnika do plynu chłodzącego na małym obiegu.#### Pytanie moje czym różni się kod 49 od 51 na klimatroniku i czy mam walniety czujnik cieczy chłodzącej czy coś innego, że pokazuje mi tylko 60-70 stopni na zegarach a nie 90 bo tak powinno????

Opublikowano

kanal 49 to temperatura silnika

kanal 51 temp nagrzewnicy

Wadliwy może być czujnik temperatury ale bez podłączenia VAG-a to są tylko moje przypuszczenia ponieważ z twojego opisu wynika, że termostat jest OK. Generalnie ludzie wymieniają te termostaty często bezmyślnie gdyż wystarczy wymontowany termostat zanurzyć w odkamieniaczu i po oczyszczeniu działa ponownie bez żadnych problemów.

Opublikowano

Kolego to oznaczenie PA66-GF30 to jest materiał - granulat, z którego została wtryśnięta obudowa czujnika (poliamid 66 z domieszką 30% włókna szkalnego), więc tym się nie sugeruj

Witam podepne sie ...

Jak w temacie Audi B5 1999r 1,9tdi AVG jaki numer ma ten czujnik Czujnik g2/g62 aby dobry kupic? Mam zielony ale z tego co widze w necie sa dwa rodzaje zielonych. Na moim jest napisane PA66-GF30 el tech . Czy w serwisie skody tez maja, bedzie pasowal do Audi.

Dziekuje. Podam jeszcze vin WAUZZZ8DZYA097266

Czy moze tu i ktory dla mnie?

Sklep Inter Cars - 2mln części do samochodów | Sklep Online A4 (8D2, B5) 1.9 TDI czujnik temperatury p%B3ynu ch%B3odz%B9cego - %26ESRC%3DS&se=T

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...