kmop Opublikowano 23 Października 2013 Opublikowano 23 Października 2013 Jestem mocno zainteresowany kupnem audi b5 2.5 tdi z 2000r. ale przeraził mnie ten opis, czy te silniki sa takie wadliwe a naprawa taka droga? Planowałem zaraz po kupnie wymienić rozrząd, wałki rozrządu, olej, filtry a tu okazuje sie że to za mało. A4 z tymi silnikami sa dobrze wyposażone no i to brzmienie v6, miałem kiedys b5 z silnikiem 2.4 v6 ale to sporo benzyny piło i tym razem postanowiłem postawic na tdi. Prosze o opinie użytkowników. Pozdrawiam
Mauros88 Opublikowano 23 Października 2013 Opublikowano 23 Października 2013 http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-181/2-5-krazy-wokol-silnika-zla-opinia-274692/ polecam poczytac
KrzysiekA4 Opublikowano 24 Października 2013 Opublikowano 24 Października 2013 Jestem mocno zainteresowany kupnem audi b5 2.5 tdi z 2000r. ale przeraził mnie ten opis, czy te silniki sa takie wadliwe a naprawa taka droga? Planowałem zaraz po kupnie wymienić rozrząd, wałki rozrządu, olej, filtry a tu okazuje sie że to za mało. A4 z tymi silnikami sa dobrze wyposażone no i to brzmienie v6, miałem kiedys b5 z silnikiem 2.4 v6 ale to sporo benzyny piło i tym razem postanowiłem postawic na tdi. Prosze o opinie użytkowników. Pozdrawiam Diagnostyka przed kupnem zaoszczędzi Ci nie potrzebnych wydatków,może ktoś kto ma lub zna ten model zabierze się z Tobą na oglądanie sztuki.jeśli przeczytałeś cały wątek co kolega Ci podsuną to masz po części obraz kosztów eksploatacji a co ukryte musisz wykryć przy zakupie Ps.Tak na marginesie sedan avant q ??
michałswd Opublikowano 19 Listopada 2013 Opublikowano 19 Listopada 2013 Powiem tak nie zebym zachecal czy cos Pazdzierze do remontu z tym silnikeim chodzą ok 10tys , wdzialem magikow mialem nawet okazje rozmawiac z kilkoma co sprzedaja za 6-7 tys i tutaj bym jednak odradzil zupelnie taki zakup Poszukaj czegos z historia kogos kto sprzedaa ci te auto z rachunkami za przeprowadzone zabiegi wizyty w serwisie mile widziane , ja swoja V-ke kupywalem od znajomego ojca który zostawil w niej góre pieniazkow rachunki oczywiscie na wszystko posiadal dodatkowo sprawdzilem samochod w servisie u Sopy gdzie auto bylo faktycznie servisowane . Na chwile obecna jezdze 2 rok bezproblemowo pali w zime przy -22* . Jednak pora rozstac sie z b5 wiec zapraszam do mojego tematu Tak informacyjnie w miescie na zimowym zestawie 18"225/40 z QUATTRO 11 litrów i nie jezdze jak Niedzielniak W trasie jak ful eco to spokojnie ponizej 7 no chyba ze upalasz po 180 to sie nie ma co czarowac Miny kierowcow jak taplasz sie w wysokim sniegu na tak duzych kółkach bezcenne : D
instruktor83 Opublikowano 21 Listopada 2013 Opublikowano 21 Listopada 2013 a niechcesz b6 2.5 TDI z 2004r, już tych nieszczęsnych wad w tym silniku nie znajdziesz, a i cena nie wysoka
michałswd Opublikowano 21 Listopada 2013 Opublikowano 21 Listopada 2013 Dzisiaj na A1 90km/h 6bieg zalaczony tempo i 4,3l/100 ciekawe czy naprawde bylo by osiagalne
jarek12 Opublikowano 23 Listopada 2013 Opublikowano 23 Listopada 2013 Witam, Jestem posiadaczem i użytkownikiem 2,5 tdi, silnik AKN 150 kucyków, moment 310 Nm z 2001 ze skrzynią 6 biegową. Obecnie stan licznika to 310 tys. Przy 280 tys. padła pompa Vp44 koszt naprawy 2,5 tys. w firmie Turbobotech, otrzymałem gwarancje na piśmie na 2 lata bez limitu kilometrów. Generalnie jest trudniejszy w naprawach bo jest naprawdę mało miejsca w komorze silnika. Części są droższe np. czujnik temperatury cieczy chłodzącej kosztuje w serwisie 109 zł. Zawieszenie przednie, używam części Meyle tak samo kosztują niezależnie od pojemności silnika. Wymieniałem same amortyzatory bez spreżyn tylne koszt 570 zł + własna robocizna. Obecnie mam problem z temperaturą cieczy chłodzącej. Wskażnik dochodzi do około 78 stopni i ani drgnie dalej, a wcześniej wskazywał 90 stopni. Teraz nie wiem czy to wskaźnik czy termostat. Żeby wymienić termostat trzeba zdjąć rozrząd, a to tragedia bo trzeba pół auta rozebrać. Ale na końcu powiem, jaka przyjemność z jazdy i ten odgłos pracy 6 garów.
michałswd Opublikowano 23 Listopada 2013 Opublikowano 23 Listopada 2013 Napisze tak przyjemny dla ucha odglos V6 zaczyna sie po przemyslanej modyfikacji wydechu , przyjemnosc z jazdy zaczyna sie po korekcji softu i paru delikatnych zabiegach
jarek12 Opublikowano 23 Listopada 2013 Opublikowano 23 Listopada 2013 Witam, Czy możesz podzielić swoim doświadczeniem ze zmianą softu? O ile podniosłeś moc, o ile zwiększyło się zużycie oleju i jakie jeszcze przeprowadziłeś drobne modyfikacje? Wydech mnie nie interesuje. Pozdrawiam,
bajowsado Opublikowano 24 Listopada 2013 Opublikowano 24 Listopada 2013 Przecież te silniki nie biorą w ogóle oleju, to ich chyba największa zaleta
michałswd Opublikowano 24 Listopada 2013 Opublikowano 24 Listopada 2013 Przecież te silniki nie biorą w ogóle oleju, to ich chyba największa zaleta Nie wiem czy wszyscy tak maja ale ja zupelnie nic nie dolewam od wymiany do wymiany
Lechuu 2.5 TDI Opublikowano 24 Listopada 2013 Opublikowano 24 Listopada 2013 Przecież te silniki nie biorą w ogóle oleju, to ich chyba największa zaleta Nie wiem czy wszyscy tak maja ale ja zupelnie nic nie dolewam od wymiany do wymiany Potwierdzam zużycie oleju jest prawie ze zerowe pod warunkiem ze lejesz najlepszy olej czyli pełensyntetyk ze specyfikacja 505
michałswd Opublikowano 24 Listopada 2013 Opublikowano 24 Listopada 2013 Fakt na oleju tutaj nie oszczędzamy
jarek12 Opublikowano 24 Listopada 2013 Opublikowano 24 Listopada 2013 Witam, Oleju silnikowego rzeczywiście silnik nie bierze. Nie chodziło o olej silnikowy tylko o olej napędowy. Pytanie do kolegi "michałswd" O ile zwiększyło się zużycie ropy po zmianie softu i ile przybyło mocy .
KrzysiekA4 Opublikowano 24 Listopada 2013 Opublikowano 24 Listopada 2013 Witam,Jestem posiadaczem i użytkownikiem 2,5 tdi, silnik AKN 150 kucyków, moment 310 Nm z 2001 ze skrzynią 6 biegową. Obecnie stan licznika to 310 tys. Przy 280 tys. padła pompa Vp44 koszt naprawy 2,5 tys. w firmie Turbobotech, otrzymałem gwarancje na piśmie na 2 lata bez limitu kilometrów. Generalnie jest trudniejszy w naprawach bo jest naprawdę mało miejsca w komorze silnika. Części są droższe np. czujnik temperatury cieczy chłodzącej kosztuje w serwisie 109 zł. Zawieszenie przednie, używam części Meyle tak samo kosztują niezależnie od pojemności silnika. Wymieniałem same amortyzatory bez spreżyn tylne koszt 570 zł + własna robocizna. Obecnie mam problem z temperaturą cieczy chłodzącej. Wskażnik dochodzi do około 78 stopni i ani drgnie dalej, a wcześniej wskazywał 90 stopni. Teraz nie wiem czy to wskaźnik czy termostat. Żeby wymienić termostat trzeba zdjąć rozrząd, a to tragedia bo trzeba pół auta rozebrać. Ale na końcu powiem, jaka przyjemność z jazdy i ten odgłos pracy 6 garów. Termostat w tej jednostce niestety ale trzeba wybrać b.dobry.Najlepiej go wymienić razem z rozrządem ale(jak zwykle w szczegółach diabeł miesza)jak nam padnie termostat wcześniej można pas przedni w tryb serwisowy(uchylić) i wymienić termostat tyle że odginając pasek rozrządu(ryzykowna sprawa,paski są konstrukcji do wytrzymałości naprężenia rozciągliwości a nie odginania na boki)trzeba uważać.Są osoby co to "zrobiły" bez zdejmowania ani uchylania pasa przedniego(nie polecam).Najlepsza myśl co mi przychodzi uchylić rąbek tajemnicy(dla mechaników)i z wyczuciem odkręcić śruby,wymienić,złożyć do stanu pierwotnego .
kudalty66 Opublikowano 26 Listopada 2013 Opublikowano 26 Listopada 2013 z tego co wiem z własnego doswiadczenia nie da się wymienić termostatu bez demontażu przodu i jest to bez sensu próbowac,. jezeli przód nie jest połatany na opaski i wkręty to rozebranie go 30 min wtedy wszystko jest na widoku, po co sobie komplikowac życie,. pas przedni zchodzi z lampami, wystarczy kostki odpiąc i wieże chłodnicy,. klima na bok bez rozpinania,. ---------- Post dopisany at 23:05 ---------- Poprzedni post napisany at 23:03 ---------- Napisze tak przyjemny dla ucha odglos V6 zaczyna sie po przemyslanej modyfikacji wydechu , przyjemnosc z jazdy zaczyna sie po korekcji softu i paru delikatnych zabiegach tez chciałbym wiedzieć,.
KrzysiekA4 Opublikowano 27 Listopada 2013 Opublikowano 27 Listopada 2013 z tego co wiem z własnego doswiadczenia nie da się wymienić termostatu bez demontażu przodu i jest to bez sensu próbowac,.jezeli przód nie jest połatany na opaski i wkręty to rozebranie go 30 min wtedy wszystko jest na widoku, po co sobie komplikowac życie,. pas przedni zchodzi z lampami, wystarczy kostki odpiąc i wieże chłodnicy,. klima na bok bez rozpinania,. No właśnie ja mam osłonę pod silnikiem na opaskach,sklecanie tego z powrotem zajmuje trochę czasu a dostęp(po uchyleniu) jest wystarczający(według mnie) bez odpinania chłodnicy i innych elementów.
Andrzej073 Opublikowano 7 Stycznia 2014 Opublikowano 7 Stycznia 2014 mi właśnie po zmianie termostatu w sposób z odchylaniem paska pękł pasek na szczęscie nie urwał się całkowicie bo zdecydowałem zrobić silnik od podstaw i dać mu nowe życie koszt był spory ale teraz czuję że żyje.polecam ten motor bo trzeba o niego dbać jak o wszystko co się lubi... Pozdrawiam miłośników V6
lukasz1813 Opublikowano 12 Stycznia 2014 Opublikowano 12 Stycznia 2014 Też się przymierzam do zakupu audi z tą jednostką
KrzysiekA4 Opublikowano 12 Stycznia 2014 Opublikowano 12 Stycznia 2014 Też się przymierzam do zakupu audi z tą jednostką Kup ale waż co to jest.Bo następny będzie pisał co za złom:polew:wiedze masz gdzie szukać
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się