Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zgrzyty przy skręcaniu w A6 C5


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam ostatnio drażniący mnie problem. Mianowicie w moim audi przy skręcaniu na maxa w lewo występuje głośny zgrzyt taki jakby metal o metal. Zazwyczaj słychać ten zgrzyt przy parkowaniu lub nawracaniu przy bardzo małych prędkościach. Ten dźwięk jest stały tzn zawsze jak skręcę kierownice do odpowiedniego momentu to słychać ten zgrzyt. Pojechałem do mechanika dodam ze zaufanego specjalisty VW i Audi stwierdził luzy na gałkach. Auto stało dzień w warsztacie przyjeżdżam po odbiór a tu dalej to samo. Zostawiłem auto na kolejny dzień kolejna diagnoza i wymiana wahaczy górnych. Znowu przyjeżdżam i dalej to samo. Mechanik rozkłada ręce mówi że nie wie co to już może być bo układ kierowniczy nie ma żadnych przecieków i go wyklucza, zawieszenie w stanie idealnym i nie chce mnie naciągać na kolejne koszty. A lżejszy już jestem o 400 zł. Żeby tak nie wierzyć na słowo pojechałem na trzepaki, gościu na stacji diagnostycznej sprawdził zawieszenie i stwierdził ze nówka nie ma żadnych luzów itp. I polecił mi jakiegoś swojego mechanika do którego się udałem na diagnozę. Ten zaś na pewnika oznajmił że to wyraźnie słychać zgrzyt tak jakby nad przednim amortyzatorem i to jest łożysko mcphersona i wyliczył że koszt takiego z LEMFORDERA 59 zł plus robocizna 120zł. Nie zdecydowałem się od razu na naprawę bo coś mam obawy iż znowu wydam kasę a problem pozostanie. Aha zadzwoniłem jeszcze do tego pierwszego mechanika i powiedziałem o tym łożysku to on stwierdził że nie ma w audi a4 w wielowahaczowym zawieszeniu łożyska mcphersona. A ja już do reszty zgłupiałem. Doradźcie mi proszę czy zdecydować się na tą naprawę u tego drugiego mechanika czy to nie ma w ogóle sensu. Macie może jeszcze jakieś pomysły co to może być i co sprawdzić bo zgrzyty są bardzo głośne i uciążliwe. z góry dzięki

Opublikowano

Miałem podobnie i okazało się że to wachacz dolny,przedni .

Opublikowano

Wahacze dolne też wymieniałem około roku temu może troszkę dalej, były sprawdzane kilkukrotnie i są okey...

Opublikowano

po pierwsze pierwszy powiedział ci dobrze bo nie masz żadnego łożyska mcphersona

na wahaczach nie znajdziesz luzu a zgrzytać/trzeć mogą i najprawdopodobniej to któryś wahacz hałasuje

proponuję wjechać na jakiś kanał ,jedna osoba niech skręca kierownicą na postoju a ty słuchaj

przypuszczam że usłyszysz z jakiej strony/okolicy te hałasy dochodzą

Opublikowano

Sprawdzę w poniedziałek na kanale jeszcze raz co i jak i spróbuje może nagrać jakiś filmik czy coś bo może w ogóle w złym miejscu szukam przyczyny tego hałasu....

Opublikowano

Miałem jakiś czas temu podobne objawy. Przy małych prędkościach jak skręcałem do słyszałem z prawej strony dzwięk jakby coś stukało i przeskakiwało . Okazało się że to przegub. sprawdz sobie jeszcze to

Opublikowano

kolega znalazł już przyczynę zgrzytów?

Opublikowano

nie jeszcze nie ale ostatnio jak zrobiło się trochę zimniej i auto pod blokiem trochę "zamarzło" to zgrzyty są jakby mniejsze :o nie wiem w sumie dlaczego??

Opublikowano

ja mam teraz podobnie, wszystko było ok, aż tu pewnego dnia wsiadłem i przekręciłem kierownicę i słychać straszny "pisk" "zgrzyt", jak jest na obrotach czy to podczas jazdy czy nawet na postoju jak mu się doda trochę gazu na luzie nie ma tego dźwięku, a jak samochód chodzi na wolnych obrotach to po prostu masakra, w nim nie uderzyłem, wszystko było ok, żadnych wcześniejszych objawów, podnosiłem maskę i dźwięk tak jak by był od "paska" wspomagania, w poniedziałek wybieram się do mechanika :facepalm: może wy macie jakiś pomysł ?

Opublikowano

Ja równiez dołaczam się do tematu, przy skreceniu kierownicy zazwyczaj do końca ( ale nie zawsze) w jedną stronę ( prawą ) słychać od jakiegoś tygodnia tak jakby koło obcierało o plastik.... zgrzytanie i nie wiem skąd ten odgłos dochodzi.. patrzyłem czy może opona obciera o coś - jest wszystko. ok. Wahacze górne są popękane gumy z tego co widziałem. latem szykuje sie wymiana wszystkich wahaczy, czy to mogą tak zgrzytać wahacze ??? i tylko przy skręcie w jedną strone? :facepalm: Czy to może pompa wspomagania ?? Płyn jest OK.

Opublikowano
Witam mam ostatnio drażniący mnie problem. Mianowicie w moim audi przy skręcaniu na maxa w lewo występuje głośny zgrzyt taki jakby metal o metal. Zazwyczaj słychać ten zgrzyt przy parkowaniu lub nawracaniu przy bardzo małych prędkościach. Ten dźwięk jest stały tzn zawsze jak skręcę kierownice do odpowiedniego momentu to słychać ten zgrzyt. Pojechałem do mechanika dodam ze zaufanego specjalisty VW i Audi stwierdził luzy na gałkach. Auto stało dzień w warsztacie przyjeżdżam po odbiór a tu dalej to samo. Zostawiłem auto na kolejny dzień kolejna diagnoza i wymiana wahaczy górnych. Znowu przyjeżdżam i dalej to samo. Mechanik rozkłada ręce mówi że nie wie co to już może być bo układ kierowniczy nie ma żadnych przecieków i go wyklucza, zawieszenie w stanie idealnym i nie chce mnie naciągać na kolejne koszty. A lżejszy już jestem o 400 zł. Żeby tak nie wierzyć na słowo pojechałem na trzepaki, gościu na stacji diagnostycznej sprawdził zawieszenie i stwierdził ze nówka nie ma żadnych luzów itp. I polecił mi jakiegoś swojego mechanika do którego się udałem na diagnozę. Ten zaś na pewnika oznajmił że to wyraźnie słychać zgrzyt tak jakby nad przednim amortyzatorem i to jest łożysko mcphersona i wyliczył że koszt takiego z LEMFORDERA 59 zł plus robocizna 120zł. Nie zdecydowałem się od razu na naprawę bo coś mam obawy iż znowu wydam kasę a problem pozostanie. Aha zadzwoniłem jeszcze do tego pierwszego mechanika i powiedziałem o tym łożysku to on stwierdził że nie ma w audi a4 w wielowahaczowym zawieszeniu łożyska mcphersona. A ja już do reszty zgłupiałem. Doradźcie mi proszę czy zdecydować się na tą naprawę u tego drugiego mechanika czy to nie ma w ogóle sensu. Macie może jeszcze jakieś pomysły co to może być i co sprawdzić bo zgrzyty są bardzo głośne i uciążliwe. z góry dzięki

U mnie okazało się że jest uszkodzony przegub. A tak swoją drogą ten drugi mechanik to chyba nie wie co to mcpherson.

Opublikowano

będę teraz wymieniał opony to wejdę pod auto sprawdzę ten przegub... może tam jest przyczyna... dam znać co i jak

Opublikowano

powiedz mi czy te objawy masz niezależnie czy auto jest ciepłe czy zimne bo ja takie objawy miałem w lecie i musiałem zrobić przynajmniej z 50 km aby usterka się pokazała i

1. wymiana przegubu - bez zmian

2. wymiana łożyska piasty - bez zmian

3. zrobienie zawieszenia - bez zmian

4. rozebranie całego zawieszenia z lewej strony tj. każdy wahacz osobno, zdemontowana sprężyna, zdemontowany amortyzator, wyczyszczenie i poskładanie - bez zmian:facepalm:.

Brak jakichkolwiek widocznych uszkodzeń mechanicznych czy też innych podczas składania zawieszenia.

W tym macpersonie nie ma łożyska gdyż jest to zawieszenie wielowahaczowe, i tutaj łożysko zastępują wszystkie sworznie.

Tego mechanika co chciał wymieniać łożysko omijaj z daleka :wink:

Przyszły zimniejsze dni usterka sama znikła:decayed:

Opublikowano

U mnie dzis pojawil sie ten problem straszny pisk/zgrzyt przy predkosci ponizej 20 km/h i na postoju tylko krecac kierownica w prawo jak kucne przy aucie i ktos pokreci kiera to bardzo glosny jest to halas co to moze byc panowie ????? guma na przegubie cala

Opublikowano

u mnie zagadka nareszcie rozwiązana.. okazało się ze pompa wspomagania była przyczyna wyżej opisanych zgrzytów... Usterka usunięta i nareszcie w aucie zapanowała idealna cisza :)

Opublikowano

Cześć,

chciałbym odgrzać temat,

mam a4 b6 silnik 2.0 alt

wymieniałem ostatnio ( miesiąc) z prawej przedniej strony wahacze górny tylny i banana, teraz zaczęło coś zgrzytać przy skręcaniu w prawo, wyczułem że to wahacz który wymieniałem, górny tylny, teraz pytanie co zrobiłem źle przy wymianie,  czy to może być zrypany część i ją reklamować,

wahacz wymieniłem, skręciłem lekko, po opuszczeniu auta dokręciłem śruby, niestety nawierzchnia na której robiłem nie była prosta i równa. czy to może być przyczyna zgrzytu ( raczej zatarcia trzpienia w wahaczu?)

Opublikowano

Witam

U mnie była uszkodzona zwrotnica, otwór w zwrotnicy łączący dolny wahacz był wyrobiony. Powodowało to przeskakiwanie śruby przy skręcaniu, czasami ruszaniu. jeżeli macie aluminiowe zwrotnice to polecam sprawdzić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...