Kowicz Opublikowano 3 Listopada 2013 Opublikowano 3 Listopada 2013 Siemka Przewaliłem całe forum ale nie udało mi się znaleźć odpowiedzi na taki oto konkretny przypadek: Auto na zimnym strasznie długo, 10-15 sek, zapala ale tylko w temperaturach 5-15 st.C, jak ostatnio było koło 0 to normalnie zapalało, podomnie było w lato. Każdy kolejny raz pali z dotyku. Kąt wtrysku ustawiony, paliwo się nie cofa i co lepsze błędnie zdiagnozowana, niby zapowietrzająca się pompa wtryskowa zregenerowana (1000zł w plecy ) Jeszcze chcę postawić auto na spadku i jeszcze raz sprawdzić czy paliwo się nie cofa ale stawiałbym jednak na coś innego ze względu na to że w innych temperaturach zapala normalnie. Macie jakieś pomysły? Ja stawiam na jakiś czujnik albo świece żarowe (były wymieniane ale może są jakieś lewe). A może jest gdzieś czujnik, który mówi świecom żarowym kiedy mają grzać? Będę wdzięczny za pomoc bo kasy ubywa w zastraszającym tempie a postępu nie ma żadnego. Pozdrawiam Kowicz
Jarek882 Opublikowano 3 Listopada 2013 Opublikowano 3 Listopada 2013 Czujnik płynu chłodniczego znajduje się od strony grodzi silnika. Ale myślę że to wina układu paliwowego. Wysłane z mojego Nexus 4
wasand Opublikowano 3 Listopada 2013 Opublikowano 3 Listopada 2013 Ja stawiam na jakiś czujnik albo świece żarowe (były wymieniane ale może są jakieś lewe). Kowicz Mamy wróżyć i strzelać, a ty wymieniasz po kolei czy jak ? jeżeli w temp 5-15*C to świece mają marny w tym udział. Zaczynają grzać poniżej 5. Zrób komplet logów. Chociaż statyczne + gr 7 przed odpaleniem. Zamieść w odpowiednim dziale i wrzuć link.
goldi Opublikowano 3 Listopada 2013 Opublikowano 3 Listopada 2013 dawka startowa jest dobra rozrusznik kiedy był robiony pytam bo spotkałem sie z podobnym przypadkiem auto na zimnym paliło dobrze a na ciepłym długo kręcił przyczyną był rozrusznik Możesz na ciepłym silniku jak długo kręci odłączyć czujnik temperatury i zobaczysz jak odpali
POWER-KRIS Opublikowano 3 Listopada 2013 Opublikowano 3 Listopada 2013 Zdejmij wtyczkę z czujnika temperatury i zobacz czy dobrze pali jak lepiej to o ścianę go. Sony Xperia Tapatalk 4.
jospethe Opublikowano 5 Listopada 2013 Opublikowano 5 Listopada 2013 Sprawdź wężyki przelewowe między wtryskiwaczami czy czasem któryś nie jest dziurawy... Mialem podobny problem, który pojawiał się gdy temperatura spadała poniżej 10 stopni. Trzeba było długo kręcić rozrusznikiem żeby odpalić. Pewnie gdzieś łapały powietrza, i cofało się paliwo. Mechanik stwierdził że siada pompa, ale nie chciało mi się w to wierzyć. Pewnego razu przy przeglądzie silnika zobaczyłem że jeden z wężyków jest mokry w oleju napędowym. . Po wymianie wężyków jak ręką odjął.Pozdrawiam
sasza Opublikowano 6 Listopada 2013 Opublikowano 6 Listopada 2013 Gdy wystąpi dany objaw, podgrzej czymś (najlepiej opalarką) czujnik położenia wału i wtedy próbuj odpalić.
Kowicz Opublikowano 6 Listopada 2013 Autor Opublikowano 6 Listopada 2013 Paliwo się nie cofa, tak przynajmniej mechanik stwierdzili a patrzyl na to tydzień z przezroczystymi w językami. Poza tym jakby się cofalo to i przy niskich temperaturach by nie odpala. Przelewowe wszystkie wymienione, przy filtrze tez. Dawka startowe dobra. Alternator jakby byli walniety to codziennie by mi źle odpala...tak przynajmniej mi się wydaje. Auto oddalem do gościa co mi pompę regenerowal i już 3 dni walczy :-) Skoro świece grzeja poniżej 5 i wlasnie poniżej 5 dobrze pali to musi być cos w tym. Jak on nic nie wymyślił to spróbuje z tym czujnikiem bo dodam ze przy niższych temp zapala mi się lampka od temperatury plynu mimo ze silnik zimny a plyn w normie, tylko ze to mam od kilku lat a zapalanie pojawili się z pol roku temu może rok. Dzięki za wskazówki, jak odzyskam auto to będę informowal.
piotrsob1 Opublikowano 7 Listopada 2013 Opublikowano 7 Listopada 2013 Jeżeli poniżej +5 st. C pali dobrze, to czujnik prawdopodobnie jest O.K. Sprawdź kompresję na cylindrach, jeżeli będzie w normie, dopiero bym szukał innych przyczyn:whistling: Wygląda to na mapy startowe, ale w AFN-ie to raczej niemożliwe, chyba że ktoś coś kombinował z programem, w ALH był taki problem:eusathink: A jak nic nie znajdziesz, to zostaje myk z oszukiwaniem temperatury podczas rozruchu . Przeczytaj ten wątek: http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/pali-nocy-dluzszym-postoju-pomocy-257401/
Kowicz Opublikowano 13 Listopada 2013 Autor Opublikowano 13 Listopada 2013 Grzebalne to bylo przez naszego magika Rogalottiego :-) ---- Auto odebrane i... nic nie zrobili bo u nich caly czas normalnie odpalalo :-) Normalnie jakas masakra. Ciekawe tylko na jakiej podstawie regenerowali pompę i zagarnęli 1000zl. Grrrr... Trochę jeszcze czytalem o tych mapach startowych i mam pytanie czy na to zapalanie może mieć wplyw to ze mam wrzucone wzmocnione sprzeglo jedno masowe? Dzisiaj mam zamiar sprawdzić czujnik i ew przeprogramowac mapy na automat bo podobno wtedy podaje paliwo juz od 100obr (na manualną jest 250) - możecie to potwierdzić? Dzięki! ---------- Post dopisany 13-11-2013 at 18:24 ---------- Poprzedni post napisany 07-11-2013 at 17:59 ---------- Po kilku dniach walki dalej nie mam pomyslu... Godzina 14, temperatury 3 czujników w 07 na poziomie 14-16 stC a auto pali po 15 sekundach kręcenia. Kolejna noc w garażu w temp 15,5 stC i znowu problem z zapaleniem. Kolejna noc i rano problemu nie ma a dokladniej zapala po ok 2sek. Probowalem przeprogramowac z manual na automat ale stracili moc a zapalenie się nie zmienili. Zmienilem ogrzanie świec w adaptacji 12 ale tez jakoś nie widzę poprawy. Auto noc stoi pod prostownikiem żeby wyeliminować akumulator ale to tez nie nie zmienia. Paliwo się nie cofa, sprawdzone na dużym spadku. Jakieś pomysly? Czy w tym wypadku jest sens montować opornik zmniejszający temp? Dodam ze ojciec ma takie samo auto wiec mogę cos poprzekladac.
POWER-KRIS Opublikowano 13 Listopada 2013 Opublikowano 13 Listopada 2013 Mi pomógł nowy rozrusznik. ;-) Sony Xperia Tapatalk 4 Pro.
sasza Opublikowano 13 Listopada 2013 Opublikowano 13 Listopada 2013 sprawdziłeś czujnik położenia wału ? przełoż z ojca auta.
Kowicz Opublikowano 24 Listopada 2013 Autor Opublikowano 24 Listopada 2013 Dzisiaj rano kolejna próba odpalenia i niestety... po 5sek kręcenia odpialem czujnik temperatury i... odpalil na dotyk :-) Wygląda wiec na to ze poitrsob1 mial racje. Mam jednak pytanie jak problem rozwiązać bez kombinowania z opornikami i oszukiwaniem kompa? ---------- Post dopisany 24-11-2013 at 14:36 ---------- Poprzedni post napisany 14-11-2013 at 20:49 ---------- sprawdziłeś czujnik położenia wału ? przełoż z ojca auta. Czy ten czujnik faktycznie może mieć znaczenie przy odpalaniu tylko w takim zakresie temperatur? Przypominam że miałem zeminiane sprzęgło na jednomasa więc może faktycznie coś w trakcie wymiany się uszkodziło. Mi pomógł nowy rozrusznik. ;-) Ale czy rozrusznik moze różnie działać w zależności od temperatury? Da sie to jakoś sprawdzić żeby niepotrzebnie popadać w koszty? Teraz na dworzu zimniej i po nocy odpala bez problemu ale jak zostawię w garażu gdzie jest 15st to porażka. Zamieniłem czujnik temperatury i świeżutki akumulator od ojca i nic to nie dało. Rozmawiałem też z Rogalottim i on stawia na pompę, która nie daje odpowiedniej dawki do rozruchu w tym zakresie temperatury, tylko że ona dopiero co była regenerowana i spec twierdzi że wszystkie parametry ma prawidłowe. Planuję jeszcze zamienić kompy z ojcem niech on weźmie mój z programem a ja wezmę jego oryginalny. Powiedzcie tylko czy jest możliwość zamienienia całego komputera i wszystko będzie działało? Abie Audiczki to te same modele z tego samego roku i z tym samym wyposażeniem więc wydawałoby się że problemu nie będzie. Podsumowując najpierw spróbuję zamienić kompy a jak to nie przejdzie to ten czujnik położenia wału. Macie jeszcze jakieś pomysły? Pozdro Kow
piotrsob1 Opublikowano 25 Listopada 2013 Opublikowano 25 Listopada 2013 Jak mają identyczne zegary to zamieniaj kompy razem z zegarami, bo tak będziesz miał prolem z immo, chyba że na czas zamiany dasz radę dezaktywować immobilizer
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się