kamil-vag Opublikowano 25 Października 2017 Opublikowano 25 Października 2017 Ori idzie smar polimocznikowy - sylikonowy jest za rzadki do takich rzeczy... 1
roball Opublikowano 15 Listopada 2017 Opublikowano 15 Listopada 2017 kupiłem ten polimocznikowy lucas oil z allegro, spodziałem się czegoś lepszego :P. Wszystko ładnie nasmarowałem i jest ok, ale mam wrażenie, że smar silikonowy dawał lepszy poślizg (nie wiem nie znam się ...) . Wymieniłem cały zalecany tu zestaw, jak na zdjęciu: W v6 (dwa wydechy) i quattro (wał) to nie była lekka przeprawa, dwa dni roboty. Efekt mocno na plus. Jakieś luzy ze skrzyni zostały, ale już nic z tym nie będę robił. Jestem zadowolony. Dzięki za wskazówki.
kamil-vag Opublikowano 15 Listopada 2017 Opublikowano 15 Listopada 2017 Dobrze będzie Z czasem to wszystko ze sobą się jeszcze układa i jest przyjemność ze zmiany biegów.
ooomichal91ooo Opublikowano 13 Lutego 2018 Opublikowano 13 Lutego 2018 Podepnę się pod temat Od paru miesięcy mam problem z moją skrzynią biegów ( a4 b7 1.8t bfb skrzynia 5biegowa ) , a mianowicie strasznie ciężko wrzuca się drugi bieg . Na zimnym silniku 2 bieg wbija się bardzo ciężko , mam dziwne wrażenie jakby o coś haczyło , na rozgrzanym silniku jest trochę jakby lepiej , ale to i tak dalekie od ideału :/ Przy szybszym wbiciu biegu pojawia się niepokojący zgrzyt .. są okresy , że drugi bieg wbija się dobrze ale potem znowu jest to samo. Inne biegi wrzuca się praktycznie idealnie , jedynie największy problem z tą dwójka. Wymieniony został olej ( pare dni po wymianie było lepiej , potem znowu to samo ) oraz poduszka silnika ( tutaj to samo , pare dni lepiej i znów to samo ) . Po wizycie u mechanika dowiedziałem się , że niby na bank jest pęknięty synchronizator drugiego biegu ( nie do końca chce mi się w to wierzyć , ponieważ jeżeli był by pęknięty to przypuszczam , że w ogóle bym nie wbił drugiego biegu , a jak już mówiłem co jakiś czas są okresy , że jest prawie dobrze - chyba że się mylę ) i koszt naprawy to 1500 zł , w co nie do końca chce mi się wierzyć ponieważ są okresy , że wchodzi ładnie . Z tematem męczę się już prawie pół roku i chciałbym to mieć za sobą i dalej cieszyć się frajdą z jazdy Być może ktoś miał podobne objawy i wyszedł z tego , lub ktoś się na tym zna ? Będę mega wdzięczny za każdą pomocną odpowiedź . Pozdrowienia
roball Opublikowano 13 Lutego 2018 Opublikowano 13 Lutego 2018 Obawiam się, że nie jest to wina wybieraka. Ja szukałbym drugiej skrzyni.
ooomichal91ooo Opublikowano 13 Lutego 2018 Opublikowano 13 Lutego 2018 (edytowane) 2 godziny temu, roball napisał: Edytowane 13 Lutego 2018 przez ooomichal91ooo
ooomichal91ooo Opublikowano 13 Lutego 2018 Opublikowano 13 Lutego 2018 Też nad tym myślę, ale z drugiej strony koszt skrzyni 600 / 700 zl + 350 wymiana tj ponad 1000 zl a pewności za ile się posypie używana skrzynia nie ma :/ Coś jeszcze jest do sprawdzenia co może powodować podobne objawy ? Pozdrawiam
domagoj Opublikowano 28 Marca 2018 Opublikowano 28 Marca 2018 Hello dear Polish friends from Croatia! First thanks all for all the info in this topic and thank google for automatic translate. I had the same issue as many here, but my A4 B6 with BKE engine has 5-speed manual gearbox. I did remove the top covers and that ring around the ball looked alot like the one some here were buying. Now, for my box ETKA shows only shift mechanism as one part. But i looked up on Passat B5 and A6 C5, there you can see all the parts as individual, and box looks quite similar. So i ordered part number 8D0 711 279 at the local VAG dealer, price here is ~72 HRK which is ~41 Zloty. I figured if it does not fit, i won't be at big loss. Now i am writing this here with my hands still half-dirty - just finished fitting all back together. Yes, that part fits perfectly on 5-speed box too. If i knew it would fit, i would replace the two part rubber ring as well. But there it is for anyone in doubt and with 5-speed box, this part fits. In few days i will put up video up on YT as i have filmed some comparison videos (how loose it was before, how tight it is now) and pictures of my old part vs new one. Cheers all! Below is google translate to polish, someone here might do it better: Quote Witajcie drodzy polscy przyjaciele z Chorwacji! Przede wszystkim dziękuję za wszystkie informacje w tym topc i dziękuję Google za automatyczne tłumaczenie. Miałem ten sam problem, co mój A4 B6 z silnikiem BKE ma pięciobiegową ręczną skrzynię biegów. Nie chciałem kupować dużo ubrań. Teraz, dla mojego pudełka ETKA pokazuje tylko mechanizm zmiany jako jedną część. Ale spojrzałem na Passata B5 i A6 C5, tam można zobaczyć całość, a pudełko wygląda całkiem podobnie. Zamówiłem więc numer części 8D0 711 279 u lokalnego dealera VAG, cena tutaj wynosi ~ 72 HRK, czyli około 41 złotych. Pomyślałem, że jeśli to nie pasuje, nie będę miał dużych strat. Teraz piszę to tutaj z rękami jeszcze na wpół brudnymi - właśnie skończyłem układanie wszystkich razem. Tak, ta część doskonale pasuje również do 5-biegowego boxu. Gdybym wiedział, że pasuje, wymieniłbym również gumowy pierścień dwuczęściowy. Ale to jest dla każdego z 5-biegowym pudełkiem, ta część pasuje. Za kilka dni zamieszczę na nim film i nakręcę film o niektórych filmach. Pozdrawiam wszystkich!
Rafciu_js Opublikowano 30 Marca 2018 Opublikowano 30 Marca 2018 @domagoj Can u leave link to that video over here ?
Misieqq7 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Witam mam pytanie odnośnie tego zestawu naprawczego 8E0798151B? Problem mam taki że biegi wchodzą płynnie od 1 do 6 , ale wsteczny ciężej wchodzi i jeszcze gorzej go wybić, nieraz muszę dwa razy próbować go wybić? Czy taki zestaw pomoże czy wina leży po stronie skrzyni. Dodam , że na lewarku nie ma luzu i regulacja jest zrobiona prawidłowa. .
luki19862121 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Witam mam pytanie odnośnie tego zestawu naprawczego 8E0798151B? Problem mam taki że biegi wchodzą płynnie od 1 do 6 , ale wsteczny ciężej wchodzi i jeszcze gorzej go wybić, nieraz muszę dwa razy próbować go wybić? Czy taki zestaw pomoże czy wina leży po stronie skrzyni. Dodam , że na lewarku nie ma luzu i regulacja jest zrobiona prawidłowa. .Ustaw cięgna zmiany biegów wg. serwisówki może pomóc. Wysłane z Huawei mate 10 pro
Misieqq7 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 2 minuty temu, luki19862121 napisał: Ustaw cięgna zmiany biegów wg. serwisówki może pomóc. Wysłane z Huawei mate 10 pro już to robiłem.. , dodam, że tam cięgno oryginalnie jest dokręcone na śrubę kołpakową a ja tam mam zwylką nakrętkę czy miało by to jakieś znaczenie?
luki19862121 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 U siebie po wymianie musiałem trochę poczekać aż ta kulka się troszkę wytrze i działa elegancko. Po wymianie też miałem problemy z biegami po ok miesiącu wszystko się ułożyło i jest git. Wysłane z Huawei mate 10 pro
MemberA4 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 już to robiłem.. , dodam, że tam cięgno oryginalnie jest dokręcone na śrubę kołpakową a ja tam mam zwylką nakrętkę czy miało by to jakieś znaczenie?Nie ma to znaczenia. Tez mam nakrętkę i u mnie jest okWysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
MemberA4 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Witam mam pytanie odnośnie tego zestawu naprawczego 8E0798151B? Problem mam taki że biegi wchodzą płynnie od 1 do 6 , ale wsteczny ciężej wchodzi i jeszcze gorzej go wybić, nieraz muszę dwa razy próbować go wybić? Czy taki zestaw pomoże czy wina leży po stronie skrzyni. Dodam , że na lewarku nie ma luzu i regulacja jest zrobiona prawidłowa. .Raczej skrzynia. Umnie też czasem tak się zdarza ale jeszcze bardzo rzadko że wsteczny nie chce wejść i muszę dwukrotnie wtedy wysprzeglic. Sprzęgło też nie jest winne bo na drugim mam tak samo. Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Rafciu_js Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Chciałem u siebie wymienić kasete lewarka, jaki powinien być tego poprawny numer ? 8D0711026B czy 8D0711026 czy jeszcze coś innego ? Skrzynia 6b oczywiście.
kamil-vag Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Niestety możesz jedynie kupić taką i wymienić same gumowe prowadniki: @turzol testował i niestety ta kaseta nie pasuje... jedynie można wymienić same gumowe prowadnice na szynach.
Rafciu_js Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 @kamil-vag To nikt nic innego nie próbował, czy tam nie patrzył jaki tam jest numer gdzieś na tej kasecie ?
kamil-vag Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Do BEX'a masz taki nr i jest to jako całość z lewarkiem: 8E0711055K coś takiego jak tu: Cena ok 600 zł :/ Niestety nie ma samej kasety, a ta z b5 czy a6 według testów nie pasuje, nie da się ustawić poprawnie drążków...
chudy92 Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Panowie żeby wyjąć cały drążek na stół trzeba odkręcić tylko te 5 śrub?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się