Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Podgrzewacz płynu chłodniczego w zime


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ja w b5 mam ori zamontowane dogrzewanie płynu.prawie kazdy AFN to ma.

Opublikowano

grzałka mnie będzie kosztowała 100 zł a na założenie webasto musisz mieć minimum 1000 zł to chyba jest różnica ...

Opublikowano

ja w zeszłym roku założyłem za 800, wiadomo, że koszt wyższy, ale masz to udogodnienie że wsiadasz do ciepłego auta.

Opublikowano

no wiadomo ,jak ta grzałka nie zda egzaminu to trzeba będzie pomyśleć ale najpierw spróbuję z tym

Opublikowano
Dlaczego się wypowiadają ludzie z B5 gdzie taki układ mają u siebie w standardzie?? Czyżby nie zauważyli i nikt ich nie uświadomił że taki układ posiada audi??

Do właścicieli B5, na początku zobaczcie czy w Waszych TDI układ dogrzewania jest sprawny (może go nie być, bo ktoś wcześniej nie wiedział co to i usunął).

Jako że szukajka działa jak działa tutaj podaję całą dyskusję na temat tych świec, temat został omówiony dość szczegółowo:

http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/b5-afn-swiece-zarowe-podgrzewajace-plyn-chlodzacy-84772/

Kto Ci nagadał takich bzdur ze w "B5"jest to w standardzie???????

Podałem dla kolegi gdzie prawdopodobnie to powinno się znajdować i tyle:wink:

Jeżeli nie masz tego w AFN to było coś modzone. Sporo B5 w TDI to AFN więc prawie każdy posiadacz B5 TDI to posiada, tylko nie działa lub ktoś wymontował.

Kiedyś na forum było łatwiej bo teraz w opisie widać tylko że masz 1,9 TDI, ale jaki ?? Więc teraz jest trochę ciężej się zorientować o jakim silniku mowa.

---------- Post dopisany at 15:06 ---------- Poprzedni post napisany at 15:03 ----------

A nie lepiej dołożyć kilka stówek i zamontować webasto?

Bezapelacyjnie lepiej :)

Opublikowano

Nie no ja mam ten króciec u siebie i nawet rok temu zmieniłem świece.

Z tego co mi wiadomo to zależy na jaki rynek był produkowany dany model auta stąd nie każde audi to ma:decayed:

Opublikowano

wesz82 ale ty masz b5 z tego co widze , i one miały ten patent a4 b6 tego nie ma

Opublikowano

Wiem że nie ma bo tam coś kombinowali z elektryczną nagrzewnicą jak w BMW:decayed:

Opublikowano

Nic nie kombinowali. Po prostu każda A4 B6 TDI ma elektryczną nagrzewnicę chyba, że jest wyposażona w ogrzewanie postojowe (webasto), wtedy takiej nagrzewnicy w aucie nie ma :wink:

Opublikowano

Nie kady AFN to ma, jak kolega wspomniał w zależności na jaki rynek był produkowany.

Opublikowano

Ciekawi mnie czy moja A4 B7 ma dogrzewacz powietrza kabiny bo pochodzi z Włoch a dzięki niemu zdecydowanie mniej auto spala ON i szybciej uzyskuje temp. 90C;

taki dogrzewacz a VW można łatwo sprawdzić w np. Golfie czy Passacie jako;

Adres 7D: Dogrzew.wnętrza Plik etykiet: 1K0-963-235.lbl

Oznaczenie elementu SW: 1K0 963 235 E HW: 1K0 963 235 E

Komponent: PTC-Element 0404

Weryfikacja: 00800000 Numer seryjny:

Kod serwisu: WSC 00000 000 00000

VCID: 2D5B796BB4BB0C70BAA

Opublikowano

A nie masz czasem jak w B6???

Opublikowano

Jak zapalisz auto i masz klimatronik na Auto to po lewej stronie nad kolanami po chwili powinno być słychać przekaźnik. Ponadto światło może lekko przygasnąć jeżeli zostawisz zaświecone.

Jak włączy się osuszanie przedniej szyby to chyba jest podobnie.

Opublikowano

Panowie, a jest ktoś w stanie wyciągnąć schemat elektryczny do B5, jak podłączony jest ten podgrzewacz? W sensie jaki przekaźnik, co, skąd itp. :)
W B6 u siebie mam zamontowany taki podgrzewacz na 3 świeczki i fakt faktem, nawet jak na zewnątrz -20, silnik jeszcze zimny to juz w środku ciepełko. Problem jest tylko taki, że musze co załączać i wyłączać ręcznie, a często o tym zapominam...

A może dałoby się jakoś to wpiąć w układ elektrycznej nagrzewnicy? Jej warunki załączenia i wyłączenia byłyby ok - tak myślę.

Będę wdzięczy za każde sugestie i schematy.

Opublikowano

moze załóz jakis wyłacznik termiczny zeby sie samo wyłaczało po rozgrzaniu plynu

Opublikowano (edytowane)

No tak, ale to bez sensu skoro jest instalacja do grzałki elektrycznej i można by było skorzystać z sygnałów wysterowujacych przekaźnik. Kwestia tylko tego czy jeśli zepne to równolegle to wystarczy prądów na obie cewki przekaźnika, żeby nie trzepotało stykami. I wtedy wystarczyłoby kupić gniazdo, przekaźnik nawet identyczny jak jest do sterowania drugiego biegu nagrzewnicy (chociaż chyba one są identyczne) i siabadaba i do przodu....ale to tylko taka prosta wizja :)

___________________________________________________________________________________________________________________________________
UPDATE:

temat ogarnięty. Dodatkowe dwa przekaźniki jak do normalnej nagrzewnicy elektrycznej. Wysterowanie wzięte właśnie z owej fabrycznie zamontowanej nagrzewnicy. Wszystko śmiga. Na pierwszym biegu załącza się tylko 1 świeca, na drugim dodatkowe dwie :)
Polecam i pozdrawiam Piotrka "Golem1" z którym ogarnęliśmy moda!

Edytowane przez matriw

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...