Tomek 3.0 v6 Opublikowano 7 Lutego 2015 Opublikowano 7 Lutego 2015 Powiedzcie mi Panowie co oznacza taki metaliczny dźwięk wydobywający się z okolicy środka silnika tj.kolektora ssącego podczas podnoszenia obrotów?
powaguspisz Opublikowano 5 Marca 2015 Opublikowano 5 Marca 2015 W kolektorze masz plastikowe wszystko a więc tam na pewno nic nie będzie metalicznego, a metaliczne ze środka silnika hmmm może coś z głowic / popychacze itp możesz to bardziej opisać, czy to przestaje jak np silnik się nagrzeje, czy jest cały czas ?? Wklej ewentualnie jakiś może filmik
Tomek 3.0 v6 Opublikowano 21 Marca 2015 Opublikowano 21 Marca 2015 W środę będę zmieniał rozrząd, to się trochę mechanik dobierze i będę wiedział więcej. Powiedział, że to niby nie popychacze i, że one są cicho i to coś z kolektora, ale jak tak piszesz to już nie wiem. Po dotknieciu silnika przy dodawaniu gazu czuć delikatnie jakby metaliczne terkotanie z nad kolektora lub coś na tej zasadzie Ten warkot lub terkotanie to było jednak w kolektorze. Ten wałek był ukrecony, po wymianie jest tak jak trzeba, czyli nic nie słychać
marek990 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Dodam również swoje spostrzeżenia. Jak czytałem to wyglada, że najdłużej smigam z ASN-em od 2009 roku dokładnie od marca. W tym czasie przejechałem 150kkm. Ponioslem takie koszty wymieniłem rozrząd koszt około 1500zł, dwumasę z sprzęgłem około 2300zł, zawieszenie przód 1000zł, maglownica 1000zł po regeneracji i pompę wspomagania używka 200zł działa do dziś, łożysko w przednim kole 300zł z wymianą. Mam jeszcze jeden wydatek od kamiena poszła mi szyba przednia pękniecie, Obecna jest orginalna i szkoda mi jej ale cóż z pęknietą przgladu nie przejdzie koszt około 400zł. Pozatym okresowe koszty eksploatacyjne jak olej, filtry, klocki, nabicie klimy itp. Wyłączyłem również katy jakieś trzy lata temu bo rówież małem problem z zapalajacym się check-iem. W czasie gdy posiadam ASN-na poniosłem takie koszty nie wiem czy to jest duż czy mało ocencie sami. Średnio pali w mieście 12-14l BP jak widzę u wiekszości. Najmniej jakie osiągnełem spalenie na odcinku 100km wracałem z Wegorzewa do domu to jest 100km nie przekraczałem 100/h wyniosło 6,8l. Średnio w trasie 7-8l bez szaleństwa. W Niemczech na autobanie 180-220km/h spalanie 10-11l. Oliwy na poczatku brał mniej około 250ml teraz od wymiany około1l. Jest to quattro skrzynia manual 5 biegów sedan.
Balik83 Opublikowano 8 Maja 2015 Opublikowano 8 Maja 2015 Kurcze czytam opinie o spalaniu 3.0 v6 i uwierzyć nie mogę. Ja posiadam Audi własnie z tym silnikiem w wersji quattro i z automatyczną skrzynią. Spalanie w mieście waha się między 18-20 l na 100 km. Trasa gdzieś ok 12l, więc moje pytanie brzmi, co z moim silnikiem jest nie tak skoro innym palą 14l. ??? Może jakieś pomysły??
_quattro_ Opublikowano 8 Maja 2015 Opublikowano 8 Maja 2015 Trasa gdzieś ok 12l, więc moje pytanie brzmi, co z moim silnikiem jest nie tak skoro innym palą 14l. ??? Może jakieś pomysły?? Kilka stron wcześniej zadałem to samo pytanie co Ty...nikt nie odpowiedział, a spalanie masz takie jak ja
BeyerBrown Opublikowano 8 Maja 2015 Opublikowano 8 Maja 2015 (edytowane) Wiele zależy od stylu jazdy... może zrób taki test: w nocy, gdy jest mały ruch (by pomiar nie był zakłócony przez hamowanie lub wyprzedzanie), wjedź na dwupasmówkę, ustabilizuj tempomatem prędkość jazdy na 94km/h (90km/h rzeczywiste), skasuj średnie spalanie z pierwszego lub drugiego komputera (bez znaczenia) i przejedź w ten sposób 10-15km/h na możliwie płaskim odcinku. Z tiptronic'iem i napędem quattro powinieneś spokojnie osiągnąć wtedy mniej niż 8,5l/100km na tym dystansie. Mi się już kilka razy zdarzyło zejść poniżej 8l... rekord to 7,3l/100km (30-sto kilometrowy odcinek) ale chyba wiatr mi sprzyjał Potem ustaw tempomatem 125km/h (120km/h wg. GPS-a), ponownie skasuj średnie spalanie i zobacz ile wyjdzie na podobnym odcinku co wcześniej. Auto powinno spalić ok. 10l/100km, nie wiem czy nawet nie mniej (9-9,5l/100km) Dawno tak jednostajnie nie jechałem, więc nie pamiętam Jazda w mieście to bardzo dużo zmiennych - zależy od wielkości miasta, ilości świateł, pory dnia... i ciężkości stopy Edytowane 8 Maja 2015 przez BeyerBrown
Robero321 Opublikowano 9 Maja 2015 Opublikowano 9 Maja 2015 Może masz ciężką nogę albo cos jest nie tak z instalką gazu. Ja jak kupiłem tez jakoś sporo palił oddałem na sprawdzenie do serwisu Bosha i okazało się że jacyś partacze nie podpięli podciśnienia przy montażu instalacji gazu. Dołożyli jeden trójnik podpięli podciśnienie i wsio jest jak należy. Spalanie w trasie dziadkowata jazda potrafi zejść do 7.7 litra w mieście około 12 do 14 (bez większych korków) ale odkąd założyłem manetki zmiany biegów z kierą MF od Q5 to spalanie wzrosło Bo i dodatkowo o wiele szybciej przełączają się biegi w ten sposób
BeyerBrown Opublikowano 9 Maja 2015 Opublikowano 9 Maja 2015 (edytowane) Robero, a testowałeś kiedyś ustawienie skrzyni tiptronic w której DSP jest wyłączone w kodowaniu jego sterownika? Zauważyłem, że automat szybciej wtedy włącza wyższe biegi (przy 1900-2000rpm), niż z DSP aktywnym (2000-2200rpm), co w mieście owocuje spadkiem średniego spalania na FIS-ie o co najmniej 1-1,5 litra Jadąc oczywiście spokojnie, w sznurze pozostałych aut Co ciekawe jak się wciśnie mocniej pedał gazu, to redukcja działa, kick-down też, wiadomo. I nie jest też tak, że automat zawsze zmienia biegi przy ~2000rpm, bo jak się agresywniej jedzie to dopiero przy wyższych obrotach wrzuca kolejny bieg. (chyba nie do końca wyłączony jest ten Dynamic Shift Program... ) Mówię o jeździe w trybie D A z tym spalaniem to dobrze by było rozróżnić czy chodzi o Pb czy LPG Ja piszę o Pb... Edytowane 9 Maja 2015 przez BeyerBrown
Robero321 Opublikowano 9 Maja 2015 Opublikowano 9 Maja 2015 Przymierzam się już od jakiegoś czasu do zmiany programu w skrzyni znaczy do wyłączenia DSP i jakoś zawsze coś innego zajmuje mi głowę. Może po weekendzie zmienię to i potestuje. Łącznie ze spalaniem to dam znać co i jak zaobserwowałem.
Balik83 Opublikowano 10 Maja 2015 Opublikowano 10 Maja 2015 Powiem Wam, że trochę bajki piszecie. Jak można zejść autem 3,0 do spalania 7,3 l bez przesady. Chyba że jechałeś przez 20 km z górki w ALPACH. Już nic nie chcę wiedzieć bo za chwilę ktoś napisze, że auto mu pali 4,5l prawie jak silnik w Tico. Podziękuję już za porady.
cygaro Opublikowano 10 Maja 2015 Opublikowano 10 Maja 2015 Witam dla porównania napisze spalanie najmniej 9l przy dziadkowej jeździe a normalnie trasa 11l gazu do 15. miasto 12l do 17 wszystko zależy od stylu jazdy a i duży wpływ ma też kilka czynników u mnie było to; 1.KOLEKTOR SSĄCY I JEDNOSTKA NAPĘDU Z SUWAKAMI OBROTOWYMI 2.filtry benzyny i gazu 3.filtr i olej 4.świece a nawet opony paliwo /gaz i wiele innych ma wpływ na spalanie 5.ustawienia instalacji gaz tak że można przyjąć granice 12-13 przy rozsądnej jeździe zgodzicie się.
_quattro_ Opublikowano 10 Maja 2015 Opublikowano 10 Maja 2015 (edytowane) Robero, a testowałeś kiedyś ustawienie skrzyni tiptronic w której DSP jest wyłączone w kodowaniu jego sterownika? A jak wyłączenie DSP wpływa na żywotność skrzyni? Edytowane 10 Maja 2015 przez _quattro_
BeyerBrown Opublikowano 11 Maja 2015 Opublikowano 11 Maja 2015 (edytowane) Powiem Wam, że trochę bajki piszecie. Jak można zejść autem 3,0 do spalania 7,3 l bez przesady. Chyba że jechałeś przez 20 km z górki w ALPACH. Już nic nie chcę wiedzieć bo za chwilę ktoś napisze, że auto mu pali 4,5l prawie jak silnik w Tico. Podziękuję już za porady. Hmmm... najpierw zadajesz pytanie a w następnym zdaniu piszesz, że nie chcesz słyszeć żadnych tłumaczeń... określ się Chyba, że to pytanie retoryczne Ja mówię o tym co pokazał FIS, niewykluczone, że mogły nastąpić jakieś przekłamanie w wyliczeniach i rzeczywiste średnie było wyższe, ALE z tego co kiedyś wyliczyłem po zatankowaniu po jeździe na trasie, to komputer nie pomylił się nawet o 0,1l... nie słyszałem o przypadkach jego rozstrojenia się, chyba, że przepływka padnie Z jazdą tylko w mieście nie wykluczam, że są jakieś minimalne odchyłki, nie sprawdzałem prawdę mówiąc. Pisałem też, że być może wiatr mi sprzyjał, bo jechałem wtedy z zachodu na wschód (autostrada A2) A teren był płaski jak stół traserski. Dzisiaj pojadę dokładnie tą samą trasą, więc sprawdzę czy to był przypadek (sprzyjający wiatr) czy jakaś reguła W każdym razie na krajówce, utrzymując prędkość przelotową (poza terenem zabudowanym) na poziomie 100km/h, a więc taką by nie podpadać nieoznakowanym patrolom (nie mam CB) i by zarazem nie wlec się za TIR-ami czy emerytami w czinko - ogólnie jazda spokojna, bez agresji (czytaj: szybkie dojazdy pod zderzak-przyhamowanie-ostre wyprzedzanie; hamowanie tuż przed rondem czy światłami) bez problemu jestem w stanie zejść do średniego 8,5l a czasem mniej To spalanie na PB95 (takie mam zalecane na klapce wlewu) Witam dla porównania napisze spalanie najmniej 9l przy dziadkowej jeździe a normalnie trasa 11l gazu do 15. miasto 12l do 17 wszystko zależy od stylu jazdy To bardzo dobry wynik jak na LPG W poprzedniej A4-ce (takiej samej praktycznie co obecna z tym, że tam miałem LPG) na trasie uzyskiwałem 12l a w mieście 17l/100km @LPG, czasem więcej, częściej też wciskałem mocniej gaz Spalanie liczone pod dystrybutorem, nie z FIS-a Robero, a testowałeś kiedyś ustawienie skrzyni tiptronic w której DSP jest wyłączone w kodowaniu jego sterownika? A jak wyłączenie DSP wpływa na żywotność skrzyni? Prawdę mówiąc nie wiem, wszelkie poradniki moto piszą by nie mulić mechanizmów niskimi obrotami, bo to się odbija później czkawką po kieszeni - że przede wszystkim dwumas dostaje po du...ie. W tiptronic'u nie ma typowej dwumasy, jego funkcję przejmuje sprzęgło hydrokinetyczne, które - nim zostanie "zatrzaśnięte" mechanicznie (by spiąć silnik ze skrzynią na sztywno) - amortyzuje poprzez poślizg na oleju większość drgań. Innymi słowy - funkcję amortyzujących sprężynek (w klasycznej dwumasie) pełni tutaj olej i być może szybciej się przepracowuje Update: Jak można zejść autem 3,0 do spalania 7,3 l bez przesady Trasa powtórzona, tym razem osiągnąłem średnie 7,7l/100km jadąc cały czas bez jakiegokolwiek zwalniania ~95km/h wg. licznika (GPS-owe 90km/h). Pogoda pod wieczór była w sam raz do komfortowej jazdy - pochmurnie, wiatru i opadów brak, temp. ok. 12st.C Musiał mi wiatr sprzyjać poprzednim razem, że zszedłem do 7,3l Myślę, że gdyby nie kilka małych podjazdów to wynik byłby lepszy, bo na płaskich fragmentach chwilowe potrafiło długo się utrzymywać na poziomie 6,7-7,1l/100km Trasa do wglądu, by nie było, że to w Alpach czy z innej górki: https://www.google.pl/maps/dir/52.3502492,16.8372426/52.3399918,17.1625824/@52.3683929,16.9649426,12z/data=!4m2!4m1!3e0?hl=pl Niedowiarki mogą popodziwiać płaski teren dzięki ludzikowi Google Typowy widoczek: https://www.google.pl/maps/@52.326412,17.100062,3a,75y,113.14h,80.77t/data=!3m4!1e1!3m2!1s4cQF8AK0-ub5Y8zehBWTqA!2e0?hl=pl Podziękuję już za porady. Balik, proszę Cię byś najpierw sam wypróbował taki przejazd (tempomat na 95km/h) i zobaczył jaki rezultat osiągniesz po 10-15km a nie wyzywał na wejściu (i wyjściu...) od bajarzy, ehhh. Jak wyjdzie Ci wciąż podejrzanie dużo (wspomniane przez Ciebie 12l/100km), to należałoby zdiagnozować gdzie leży tego przyczyna, po to jest forum. No chyba, że oczekiwałeś tylko potwierdzenia, swoistego poklepania po plecach - "stary, nie przejmuj się, mam tak samo jak Ty"... PS. Zalej też na pusty zbiornik zalecane paliwo wg. wlepy na klapce. Jeśli masz wersję EU to prawdopodobnie będzie to Pb98, moja A4-ka jest importowana z US i komputer mam dostrojony pod Pb95 Edytowane 11 Maja 2015 przez BeyerBrown
Robero321 Opublikowano 11 Maja 2015 Opublikowano 11 Maja 2015 Bayer nie tłumacz się jak nie wierzy to jego problem ja wierze bo mam nagrany film jak jechałem kilka kilometrów i FIS pokazywał około 7.5 litra a jak zmniejszyłem jeszcze prędkość to tez mi zszedł do 7.3L na 100km I jest to wynik jak najbardziej do osiągniecia i powtórzenia. z tym że 70 na godzinne gdzie wszyscy zasuwają to taka dziadkowata jazda Jeśli jemu nie udaje się zejść widocznie nie ma do tego odpowiednich warunków i nie mówię tu o kilku kilometrowej drodze ze spadkiem czy wietrze w plecy bo akurat miałem boczny i równy kawałek drogi Co więcej mam tak jak Ty cięższy samochód bo ma Tiptronika Quattro i zazwyczaj pełną butle LPG
BeyerBrown Opublikowano 11 Maja 2015 Opublikowano 11 Maja 2015 Butli nie mam, jedynie grubsze wzmocnienia podwozia, bo mam wersję cabrio, jak zresztą kolega Balik83, co winduje masę własną do ponad 1700kg. We wnęce pod bagażnikiem wożę pełnowymiarową zapasówkę, a w samym bagaju wiozłem wczoraj do kolegi 4 tarcze hamulcowe od modelu S4 (30-40kg). 70km/h na tempomacie jeszcze nie odważyłem się jechać w trasie
G.R.E.G.O.R Opublikowano 12 Maja 2015 Opublikowano 12 Maja 2015 witam. Autko mam od dwóch tygodni. zrobiłem nim trasę 400 km i spalanie 12 litrów LPG - jazda mieszana. Dojazdy do pracy (czyli tzw. kręcenie się na miejscu) 15 - 16 litrów LPG (Quattro, tiptronic). I mam też poruszony tutaj problem z katalizatorem. Pojawił się błąd o kodzie 16815 - wydajność katalizatora bank 2. Skasowałem i po ok. 200 km ponownie wyskoczył. Nie odczuwam jednak spadku mocy. Jakieś pomysły? Będę się starał ogarnąć ten temat w najbliższym czasie i napiszę jak poszło.
Robero321 Opublikowano 12 Maja 2015 Opublikowano 12 Maja 2015 Jest opisane w dziesiątkach miejsc taki przypadek jak Twój tu na forum. Są dwie opcję Jedna faktycznie kończy się katalizator Druga masz źle wyregulowaną instalację gazową. Jeśli kat siada musisz zrobić testy wydajności katalizatora ale na benzynie wtedy będziesz wiedział czy kat czy nie. Na forum również jest link do procedury sprawdzenia katalizatora.
G.R.E.G.O.R Opublikowano 19 Maja 2015 Opublikowano 19 Maja 2015 (edytowane) dzisiaj dokładnie obejrzałem wydechy na podnośniku. Pytanie brzmi: Gdzie są tylne sondy? Za prekatami czy za katami właściwymi? Bo u mnie za katami nie ma żadnej sondy. Edytowane 19 Maja 2015 przez G.R.E.G.O.R
Robero321 Opublikowano 19 Maja 2015 Opublikowano 19 Maja 2015 Pierwsze sondy masz przed perkatymi prawie nie widoczne, drugie sondy masz przed katalizatorami głównymi i te widać jak na dłoni.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się