Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Naprawa tylniej wycieraczki avant


alfuta

Rekomendowane odpowiedzi

Ja właśnie po naprawie :), wybrałem opcję 0zł -wład od długopisu żelowego :decayed: Wszystko chodzi prawidłowo tylko płyn mi do silniczka nie dochodzi, psikałem dość długo, słychać w komorze silnika że pompa pracuje ale płyn nie dochodzi, oczywiście manetke od wycieraczek popycham od siebie, może coś podpowiecie panowie? :gwizdanie:

Kolego mialem to samo, sprawdz wezyk(trojnik) pod stopnica kierowcy(wyciagnic dywaniki odkrec stopnice i w gaszczu tych kabli jest rozdzielka idaca do tylnego sprysku, jest tam malo tego weza i lubi sie odpinac i leje plyn pod dywany zamiast na tylnia szybe), pzdr

ps. odswiezam temat, bo dzis przestala mi dzialac wycieraczka tyl stanela w pozycji na srodku i nic, bezpiecznik ok, rozkrecilem - przeczyszcze, i sie zobaczy, w tym watku wyczytalem ze moga to byc szczotki w silnikczku badz uklad silniczka, a moze cos wiecej?

http://i42.tinypic.com/5nvlgl.jpg

---------- Post dopisany 13-12-2013 at 23:03 ---------- Poprzedni post napisany 07-12-2013 at 20:05 ----------

juz po naprawie wycieraczki tyl:) jak u kazdego pekniety byl wezyk od spryskow ( wstawilem plastikowy z lizaka chupa chup) przeczyscilem papierem sciernym cale zebatki i mnostwo smaru i teraz smiga jak nowe:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze ktos podpowie skad zdobyc tą żółtą zębatkę, tryb, bo mam pare zębów zmielonych w środku i zeby dzialala wycieraczka to musze ja popchnac :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkopie z leksza temat.

Miałem problem ze swoją tylną wycieraczką, stawała nawet 3 razy podczas przejazdu a czasami działała dobrze kilka razy pod rząd... strasznie mnie to irytowało więc postanowiłem coś z tym zrobić.

Odkręciłem pokrywkę, wyjąłem metalowe elementy mechanizmu i pod żółtą zębatką jest tzw. "pajączek", oczywiście wszystko wyczyściłem - miedzianą powierzchnię na zębatce wypolerowałem papierem wodnym i nasmarowałem wazeliną, wazeliny technicznej nie miałem ale zwykła też się nadaje ;)

Następnie zabrałem się za silniczek, okazało się że komutator był bardzo mocno zapchany grafitem ze szczotek.

A więc szpilka, wyczyściłem każdy kanałek a powierzchnie komutatora przejechałem na sucho papierem wodnym (ziarnistość P2500, chociaż 2000 też może być) następnie komutator przedmuchałem sprężonym powietrzem... tego nie da się uniknąć - drobinki miedzi i grafitu wleciały w kanaliki komutatora.

Nasmarowałem smarem grafitowym końcówkę wirnika, oraz przednią tulejkę która znajduje się tuz obok szczotek, po czym wszystko złożyłem.

Jeśli ma się drugą osobę to nie ma problemu ze szczotkami, w moim przypadku był to tata który trzymał korpus oraz zajął się jedną szczotką a ja się zająłem drugą szczotką i wirnikiem - poszło jak z płatka ;)

Czytałem trochę na necie o problemie z przycinaniem się tylnej wycieraczki, na elektrodzie pisali że jest to problem z (elektroniką) sterownikiem całego mechanizmu - nie wykluczone że w niektórych przypadkach tak jest.

U mnie po czyszczeniu, mechanizm chodzi płynnie bez żadnych przycięć tylko nieco głośno chodzi silniczek - z czasem ucichnie bo szczotki muszą się na nowo "ułożyć" na komutatorze wirnika.

Cała naprawa zajęła mi nieco ponad godzinkę czasu... ręce zmarzły ale warto było :decayed:

Kipomek, w Twoim przypadku szukaj całego mechanizmu, samej zębatki raczej nigdzie nie dostaniesz.

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie doradzcie co może być. Silnik wycieraczki pracuje, tylko wycieraczka czasami po szybie trochę się przesunie i stoi, jak ją zdejmę całkiem i od góry wyjmę gumową uszczelkę to widzę że pracuje ta rurka z frezą na wycieraczkę. Jakby siły nie miała :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może ona jest wyrobiona w ramieniu i po prostu wielowypust obraca się w środku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jest tak jak Joziek pisze, albo silniczek do czyszczenia i nasmarowania jeśli nie ma siły - najczęsciej zaciera się na tulejce na samym dnie korpusu.

Końcówki wirnika ani żadnej tulejki nie polerujemy, po prostu nic z tym nie robimy oprócz czyszczenia i nasmarowania.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam problem mocno zbliżony do kolegi Hezen. Moja wycieraczka po włączeniu bardzo ładnie leci przez całą szybę, ale wraca już na 3-4 przystanki. Pierwszy ruch robi zawsze cały i płynny, jedynie z powrotem ma problemy. Co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !!!

ponieważ naprawiłem dzisiaj tylnią wycieraczkę, tzn. dotyczyło to naprawy uszkodzonej rurki spryskiwacza (płyn leciał na szybke, i przez silnik wycieraczki do bagażnika :( Naprawa odbyła się bezgotówkowo :) tj. nie musiałem kupować zestawu naprawczego, który podobno kosztuje 140 PLNów :/

a więc: dzień wcześniej psikamy jakimś płynem penetrująco smarującym nakrętkę i oś wycieraczki, aby móc ją zdjąć przed naprawą

1. odkręcamy nakrętkę trzymającą ramie wycieraczki (klucz 13, najlepiej "poligon" - zdejmujemy ramie wycieraczki

2. wykręcamy wkręt przy uchwycie wewnętrznym

100_4595.jpg

3. zdejmujemy poszycie wewnętrzne : odkręcić dwa wkręty po bokach klapy, no i podważać poszycie delikatnie wkrętakiem (4 zatrzaski u dołu klapy, i 4 zatrzaski w górnej części poszycia

4. Po odsłonie : tak wygląda silnik i cały mechanizm ukryty w tylnej klapie

100_4601.jpg

5. Odłączamy złącze zasilające (prądowe) , zdejmujemy obejme i wężyk z króćca doprowadzającego płyn do spryskiwacza, odkręcamu trzy nakrętki trzymające cały silnik tylniej wycieraczki, wyjmujemy silnik i tak on wygląda

100_4605.jpg

6. wykręcamy 7 wkrętów (TORKS) i ostrożnie zdejmujemy osonę mechanizmu. Ukazuje się nam : (na fotce brak już uszkodzonej rurki z króćcem)

100_4613.jpg

7. poniżej widzimy króciec z ukręconą rurką - wyszedł bez problemu, gorzej było z górną częścią która przymarzła z rudą na długości około 2 cm - trza było rozwiercać wewnętrzną część osi wycieraczki :). Później czyszczenie smarowanie itd.

100_4611.jpg

8. do naprawy wykorzystałem : resztkę odzyskanej rurki która wyszła ze środka ośki, kawałek rurki ze starej anteny teleskopowej, cyna, kalafonia, lutownica i rączki :)

100_4617.jpg

9. obyło się bez takiego zestawu naprawczego za podobno 143 zł ( pikuś dzięki za fotke)

zestawnaprawczy_wycieraczkaty_322_.jpg

10. a tak wygląda moje dzieło :rurka po naprawie- zlutowana i w całości pocynowana, tak dla ochrony przed rudą :)

100_4620.jpg 100_4623.jpg

wszystko starannie pokryłem smarem, złożyłem tak jak być powinno, dekielek, wkręty i koniec.

silnik zamontowany, przewody, poszycie wewnętrzne założone, smarujemy wieloklin i zakładamy ramie wycieraczki, ustawiamy i przykręcamy nakrętkę, ustawiamy dyszę , zakładamy osłonę i mamy zaoszczędzone 143 zł i sprawny spryskiwacz :)

POWODZENIA - jestem zadowolony i uważam dzień dzisiejszy za udany :) wszystko dziala jak należy

Wszystko cacy tez tak zrobiłem.Poskładane ale problem w tym,że wcieraczka robi 1/3obrotu (tzn koło sie kreci wieloklin tez) i tego nie rozumie...kiedys mi tak sie stało jak smarowałem trybko smarem ale jakos ustawiłem te wielokliny a teraz ni w gruchę... Poradz cos...

Wszystko cacy tez tak zrobiłem.Poskładane ale problem w tym,że wcieraczka robi 1/3obrotu (tzn koło sie kreci wieloklin tez) i tego nie rozumie...kiedys mi tak sie stało jak smarowałem trybko smarem ale jakos ustawiłem te wielokliny a teraz ni w gruchę... Poradz cos...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie odkopie temat żeby nowego nie robić. Ja sobie poradziłem z zatrzymującą się wycieraczką, trzeba było ten stalowy mechanizm z rudej wyczyścić i na nowo przesmarować. Jednak miałem też ukręconą rurkę i zasniedziałą dyszę, dyszę kupiłem (60 zł w najmniejszym przeze mnie widzianym wydaniu) ale został problem z rurką.. pisaliście o wkładzie z długopisu jednak takich długopisów już nie robią.. Macie jakieś namiary na firmy co by taką rurkę zrobiła? Normalnie sam bym kupił pręt miedziany o odpowiedniej grubości i rozwiertał ale nie mam nie mam warunków by to zrobić.. Poradzicie coś? Bo aktualnie tylna wycieraczka pracuje na sucho..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Może ktoś spotkał się z podobnym problemem. Ucieka mi płyn do spryskiwaczy,rozebrałem nadkole i okazuje się, że płyn leci z pompki, do której są podpięte wężyki na przednią i tylną szybę.

Zaznaczam,że wymiana pompki niestety nie pomogła.

Zauważyłem, że nie mogę dmuchnąć w rurkę, która biegnie na tył. I moja diagnoza jest taka, że wężyk jest gdzieś zapchany/załamany i płyn cofa się i siłą rzeczy leci po pompce.

Myślałem o dmuchnięciu w wężyk kompresorem.

Jak rozbiera się tapicerkę klapy, żebym miał dostęp do drugiego końca wężyka ? (na tylnej wycieraczce) Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A spryskuje tylną szybę? Może masz luźne połączenia między wężykami, a pompką. Zazwyczaj jak się je ściągnie to po ponownym montażu nie trzymają.

U mnie po wymianie tylnego silniczka lało się z tyłu na łączeniu i musiałem zrobić przejściówkę z kawałka gumowego przewodu, zaciśnięte opaską i jest dobrze.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, przem8 napisał:

A spryskuje tylną szybę? Może masz luźne połączenia między wężykami, a pompką. Zazwyczaj jak się je ściągnie to po ponownym montażu nie trzymają.

U mnie po wymianie tylnego silniczka lało się z tyłu na łączeniu i musiałem zrobić przejściówkę z kawałka gumowego przewodu, zaciśnięte opaską i jest dobrze.

Jak przytrzymam te wężyki palcami ściśle na pompce, to leci na tylną szybę, może trochę słabo. A co można zrobić, żeby po ponownym montażu pompki i wężyków jednak ściśle to się wszystko trzymało ??

Edytowane przez Billings
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja użyłem wężyka trochę większej średnicy (wsadziłem jeden w drugi), a drugi koniec do silniczka, w Twoim przypadku do pompki, i do tego ściśnięte  "trytytkami" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatecznie pomogło u mnie uszczelnienie króćców taśma teflonową. Weszły ściślej na te bolce od pompki i póki co nic nie leci. Pozdrawiam ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam u siebie problem z przerywającą tylną wycieraczką. Pierwszy "obrót" robi pełny, ale już na powrocie i każdy kolejny przeskakuje, nie ma płynnego ruchu. Ktoś wie jak to naprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy silniczek albo rozebranie całego mechanizmu, czyszczenie i smarowanie. Pewnie sworzeń się zaciera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbierz silniczek i przeczyść dokładnie. Miałem to samo, powodem była zatarta dysza, która przy demontażu i tak się urwała..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, wycieraczka padła. Odkręcić jej jeszcze nie odkręciłem bo nakrętka zapieczona - poszło WD-40.

Przed wymontowaniem postanowiłem sprawdzić napięcie na wtyczce i wygląda następująco:

Zapłon włączony. Sprawdzam żarówką led.

  • Skrajny brązowy (masa) i drugi skrajny (z lewej strony) = dioda świeci;
  • Skrajny brązowy (masa) i drugi od lewej  = dioda świeci po załączeniu manetką spryskiwacza;
  • Skrajny brązowy (masa) i ten obok masy = dioda nie świeci ani po załączeniu manetką spryskiwacza ani załączeniu wycieraczki - świeci natomiast w czasie pracy spryskiwaczy szyby przedniej.?

Podpowiedzcie czy jest OK ?

 

Edytowane przez Morrales
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...