Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Automatyczne ZDALNE otwieranie/zamykanie klapy bagażnika (avant)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Opublikowano
Czekam na zamówione sprężyny. W międzyczasie znalazłem coś takiego: 8E/B7 Umbauanleitung zur autom. Heckklappenöffnung am B7 Avant Zna ktoś dobrze niemiecki??

Gość pisze, że zastosował siłowniki z A6 C5, które mają 690nM w porównaniu do tych z B7, które mają 530. Gdzie je kupicie jest obojętne, ale ważne, żeby miały 50cm długości i taki sam moment.

Sprężyny:

Długość - 45mm (jego miały 60, ale skrócił)

Średnica drutu - 2,1mm

Siła - 120/240 tj. 120nM potrzeba do ściśnięcia, a 240 do maksymalnego ściśnięcia. Kupił je w sklepie z częściami do traktorów.

Kolejny akapit jest o tym, że po złożeniu do kupy wszystkiego i otwarciu klapy sprężyny latały/ślizgały się po siłowniku, więc zastosował uszczelkę gumową, aby je ustawić i utrzymać w jednym miejscu.

Tyle mogę przetłumaczyć, reszty nie jestem pewien na 100%, więc zostawię, żeby czegoś nie pokręcić.

Opublikowano

Ok, wielkie dzięki :)

Opublikowano

Z tego korzystał chyba waldi

Czekam na zamówione sprężyny. W międzyczasie znalazłem coś takiego: 8E/B7 Umbauanleitung zur autom. Heckklappenöffnung am B7 Avant Zna ktoś dobrze niemiecki??

Gość pisze, że zastosował siłowniki z A6 C5, które mają 690nM w porównaniu do tych z B7, które mają 530. Gdzie je kupicie jest obojętne, ale ważne, żeby miały 50cm długości i taki sam moment.

Sprężyny:

Długość - 45mm (jego miały 60, ale skrócił)

Średnica drutu - 2,1mm

Siła - 120/240 tj. 120nM potrzeba do ściśnięcia, a 240 do maksymalnego ściśnięcia. Kupił je w sklepie z częściami do traktorów.

Kolejny akapit jest o tym, że po złożeniu do kupy wszystkiego i otwarciu klapy sprężyny latały/ślizgały się po siłowniku, więc zastosował uszczelkę gumową, aby je ustawić i utrzymać w jednym miejscu.

Tyle mogę przetłumaczyć, reszty nie jestem pewien na 100%, więc zostawię, żeby czegoś nie pokręcić.

Opublikowano

Sprężynki dotarły do mnie. Z przesyłką wyszło 50 zł. Właśnie kupuję siłowniki, więc w piątek albo sobotę rezanko :)

---------- Post dopisany at 21:50 ---------- Poprzedni post napisany at 21:07 ----------

AUDI A6 __ C5 __ AVANT KOMBI __SIŁOWNIK KLAPY__TYŁ (3185847636) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. jakby ktoś szukał :) Wbrew pozorom znalezienie siłowników 690 N nie jest takie proste. Te na dodatek mają takie parametry jak nasze w B6 czyli: Długość 500mm i skok 200 mm.

Opublikowano

To czekam na rezultaty ;-)

Opublikowano

Widzę że będę pioneerem ;) Może się pokuszę o jakieś fotostory "Zrób to sam" :D

Opublikowano

Gdzieś wcześniej też podałem linka do siłowników 690N

Sprężynki dotarły do mnie. Z przesyłką wyszło 50 zł. Właśnie kupuję siłowniki, więc w piątek albo sobotę rezanko :)

---------- Post dopisany at 21:50 ---------- Poprzedni post napisany at 21:07 ----------

AUDI A6 __ C5 __ AVANT KOMBI __SIŁOWNIK KLAPY__TYŁ (3185847636) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. jakby ktoś szukał :) Wbrew pozorom znalezienie siłowników 690 N nie jest takie proste. Te na dodatek mają takie parametry jak nasze w B6 czyli: Długość 500mm i skok 200 mm.

---------- Post dopisany at 06:14 ---------- Poprzedni post napisany at 06:12 ----------

AMORTYZATOR SIŁOWNIK KLAPY TYŁ AUDI A6 C5 AVANT (3238859848) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

---------- Post dopisany at 06:26 ---------- Poprzedni post napisany at 06:14 ----------

Jeszcze jeden typ: AUDI A6 SIŁOWNIK KLAPY TELESKOP AMORTYZATOR (3179585220) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Opublikowano
Gdzieś wcześniej też podałem linka do siłowników 690N
Sprężynki dotarły do mnie. Z przesyłką wyszło 50 zł. Właśnie kupuję siłowniki, więc w piątek albo sobotę rezanko :)

---------- Post dopisany at 21:50 ---------- Poprzedni post napisany at 21:07 ----------

AUDI A6 __ C5 __ AVANT KOMBI __SIŁOWNIK KLAPY__TYŁ (3185847636) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. jakby ktoś szukał :) Wbrew pozorom znalezienie siłowników 690 N nie jest takie proste. Te na dodatek mają takie parametry jak nasze w B6 czyli: Długość 500mm i skok 200 mm.

---------- Post dopisany at 06:14 ---------- Poprzedni post napisany at 06:12 ----------

AMORTYZATOR SIŁOWNIK KLAPY TYŁ AUDI A6 C5 AVANT (3238859848) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

---------- Post dopisany at 06:26 ---------- Poprzedni post napisany at 06:14 ----------

Jeszcze jeden typ: AUDI A6 SIŁOWNIK KLAPY TELESKOP AMORTYZATOR (3179585220) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

W pierwszym linku za długi skok, drugi już lepszy ale 5mm za mało.

Opublikowano

też bym chciał coś takiego do b5 avanta jeden kolega z forum wyrezał do sedana i to :whistling: sprawa. czekam za jakiś opis i efekty

Opublikowano

Doszły Michał siłowniki już do Ciebie?:decayed:

Sprężynki dotarły do mnie. Z przesyłką wyszło 50 zł. Właśnie kupuję siłowniki, więc w piątek albo sobotę rezanko :)

---------- Post dopisany at 21:50 ---------- Poprzedni post napisany at 21:07 ----------

AUDI A6 __ C5 __ AVANT KOMBI __SIŁOWNIK KLAPY__TYŁ (3185847636) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. jakby ktoś szukał :) Wbrew pozorom znalezienie siłowników 690 N nie jest takie proste. Te na dodatek mają takie parametry jak nasze w B6 czyli: Długość 500mm i skok 200 mm.

---------- Post dopisany 20-05-2013 at 17:27 ---------- Poprzedni post napisany 18-05-2013 at 21:48 ----------

:whistling:

Opublikowano

Doszly, ale niestety sprężyny okazały się za długie :/ Wypychało mi klapę do tyłu. Teraz zgłębiam wątek z forum naszych kolegów z Niemiec i będę modził dalej. Będę na bieżąco informował o postępach.

Opublikowano
Doszly, ale niestety sprężyny okazały się za długie :/ Wypychało mi klapę do tyłu. Teraz zgłębiam wątek z forum naszych kolegów z Niemiec i będę modził dalej. Będę na bieżąco informował o postępach.
Czekamy z niecierpliwością:naughty:
Opublikowano
Doszly, ale niestety sprężyny okazały się za długie :/ Wypychało mi klapę do tyłu. Teraz zgłębiam wątek z forum naszych kolegów z Niemiec i będę modził dalej. Będę na bieżąco informował o postępach.

A czemu za długie? Źle zrobili, czy takie zamówiłeś? Zamawiasz nowe? :wink:

Opublikowano

Skoro mówisz że sprężyny za długie, jeśli zastosowałeś 45mm sprężyny, to wychodzi na to, że skok siłowników jest za mały...

---------- Post dopisany at 20:21 ---------- Poprzedni post napisany at 20:10 ----------

takie siłowniki zostały wsadzone do tej B7 z filmiku (niemieckie forum)

13 18 95-96,JOHNS 13189596 Gas Spring for AUDI

Po parametrach to widzę że są trochę inne niż te siłowniki z allegro, tutaj suw jest 173mm :eusathink:

---------- Post dopisany at 20:49 ---------- Poprzedni post napisany at 20:21 ----------

8E/B7 Umbauanleitung zur autom. Heckklappenöffnung am B7 Avant - Seite 8

Längenmasse meides Dämpfers: Gemessen immer mitte Loch!

Kolbenlänge (gemessem von mitte Loch am Kolben bis runter Anfang Dämpfer) = 230mm

Dämpferlänge (gemessen mittig Dämpferloch bis dort wo der Kolben rauskommt) = 270mm

Gesamtlänge mitte Loch zu mitte Loch = 500mm

Durchmesser Dämpfer = ~21mm

Durchmesser Kolben 10mm

Der alte, originale hat die Maße wie auf dem Bild zu sehen ist, deswegen passt da keine Feder rein.

Czyli tłok długości 230mm?

Opublikowano

Parametry siłownika wygląda na to że się zgadzają. Sprężyna po zamknięciu klapy zajmowała za dużo miejsca na siłowniku. Teraz zamawiam takie: http://www.steinelnormalien.de/download/steinel-normalien-catalog-05a-en.pdf Zielone prawdopodobnie. Chłopaki z Niemiec używali właśnie takich. Są z drutu prasowanego. Po ściśnięciu zajmują mniej miejsca. Z tego co zrozumiałem to oni stosują jeden siłownik 690 N i drugi oryginalny 540. Klapa łagodniej się otwiera. U mnie w końcowej fazie waliła tak, że samochód cały się ruszał. Będziemy kombinować dalej. Może ktoś się przyłączy?? :P W kilka osób raźniej i taniej, bo czekanie na efekt czyichś działań to trochę za mało.

Opublikowano

Jeśli za długa, to nie da rady obciąć? W pierwszym poście z tej niemieckiej strony jest normalna sprężyna z uzwojeniem okrągłym nie płaskim

Opublikowano

Próbowałem obcinać. Krótsza nie daje rady odbić :/

---------- Post dopisany 28-05-2013 at 22:32 ---------- Poprzedni post napisany 21-05-2013 at 18:28 ----------

No i wszystko jasne. Przestudiowałem z trudnościami wątek kolegów z Niemiec. Autor wątku z niemieckiego forum użył siłowników firmy Johns, w których cylinder jest o prawie 2cm krótszy od cylindrów w siłownikach innych producentów. Jednak Johns też zaczął robić dłuższe cylindry. Oni zaczęli używać czegoś takiego Febrotec Federn

Image_Uploaded_By_Tapatalk1355562914_150005.jpg

IMG_5788_web.jpg

Dzięki temu sprężyna się mieści. Niestety wątpię, żebyśmy u nas coś takiego dostali :/

Opublikowano

Fajny bajer, szkoda że nic z tego nie wyszło

Opublikowano

Przeciez dorobienie czegoś co spełniło by to samo zadanie nie było by problemem.

Ten plastik do zakładania jest wkręcany poprostu na tłoczysko?

Trzeba by sprawdzić jaka tam jest średnica tego gwintu. Jesli M6 to wystarczy kupić takie coś PRZEDŁUŻKA DO SUFITU G-K SKLEP MICHNO SYSTEM innowacyjne systemy montażu płyt g-k, osb, mfp, fermacell i dociąć na odpowiednią długość jaka nam tylko pasuje. :decayed:

---------- Post dopisany at 17:03 ---------- Poprzedni post napisany at 17:01 ----------

Kwestia tylko odpowiednio mocnego siłownika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...