AndrzejK. Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Sam napisałeś "zaleca", a nie nakazuje bezwzględnie, a to wydaje mi się, stanowi różnicę. Bardziej widzę to przynajmniej ja jako pewne "widzimisię" w myśl "niech się coś dzieje"..... Zresztą nieważne, ja tak to widzę, a co kto założy do siebie finalnie to już jego sprawa. No i co ważne to "urządzonko" hydrauliczne to jedynie tłumik drgań, a rolę napinania paska pełni też rolka z mimośrodowym mechanizmem, czyli trochę to tak wygląda jakby zubożyli zestaw..... Co do samej usterkowości tego tłumika to nie wiem czy jest/było to bardzo/średnio czy mało usterkowe, jedno jest pewne uszkodzić się może jak każda inna część. U mnie w aucie pracuje jeszcze oryginalny rozrząd właśnie z tym tłumikiem hydraulicznym i jest wszystko w porządku/ jest szczelne, więc różnie to bywa, reguły nie ma. Pewnie słyszałeś/czytałeś też o tych nowych wersjach rozrządu tylko z mechanicznym napinaczem firmy INA....Hałasowały/hałasują po montażu niepokojąco, i nie wiadomo czy to pasek czy może rolka, ale dziwne odgłosy z okolic rozrządu to mało komfortowa sytuacja, więc ideału nie ma jak widać. Ja będę osobiście sobie wymieniał niebawem właśnie zestaw rozrządu i zakładam ten z tłumikiem hydraulicznym, ale jak już wspominałem każdy decyduje indywidualnie co zakłada do swojego auta.
AndrzejK. Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Opublikowano 13 Kwietnia 2020 35 minut temu, Wylye napisał: TAK SŁUSZNIE powinno być "WAŁKA WYDECHOWEGO" - mój błąd. Dziękuję za zwrócenie uwagi. Już skorygowałem Spoko.
Wylye Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Problem napinacza paska z tłumikiem hydraulicznym jest dobrze opisany na Audizine np. To, że VAG opisał ten syndrom w TSB też jest oczywistą oczywistością. Nie chodzi o widzimisię tylko o często występujące nieszczelności generujące niepotrzebne koszty użytkownika. Napisałem NIE MONTUJEMY tego napinacza, w domyśle zastępujemy go wersją z samym mimośrodem, zbudowaną jako zamiennik "plug&play" z szyną montażową, i dodatkową rolką - jak w wersji oryginalnej. Co sobie zamontujesz to będziesz mieć. Ja w związku z wyciekami - zamontowałem właśnie ten.
Wylye Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Opublikowano 14 Kwietnia 2020 (edytowane) Problem napinacza paska z tłumikiem hydraulicznym jest dobrze i opisany. Na audizine np tu opisane są podobne do Twoich "rozterki" . To, że VAG opisał ten syndrom w TSB też jest oczywistą oczywistością. Nie chodzi o żadne widzimisię tylko o często występujące nieszczelności generujące niepotrzebne koszty użytkownika. We wskazanym linku ktoś opisuje nawet jak pozbyć się kolejnego "hemoroida" stosując stary system. (Należy wysunąć tłok, wylać w cholerę olej, zamontować nową rolkę z mimośrodem, OE podany również i zamontować jak wcześniej) Ja zaś pisząc "NIE MONTUJEMY" tego napinacza, w domyśle zastępujemy go wersją z samym mimośrodem, zbudowaną jako zamiennik "plug&play" z szyną montażową, i dodatkową rolką - jak w wersji oryginalnej. Co sobie zamontujesz to będziesz mieć. Ja w związku z wyciekami - zamontowałem właśnie ten. Edytowane 14 Kwietnia 2020 przez Wylye
AndrzejK. Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Opublikowano 14 Kwietnia 2020 6 godzin temu, Wylye napisał: Co sobie zamontujesz to będziesz mieć. No dokładnie, zresztą wspominałem wcześniej o tym, ze każdy podejmuje decyzję indywidualnie, bo....każdemu wolno. Ja zdecydowałem się na takie rozwiązanie jakie mam dotychczas, może po części dlatego,że właśnie z obecnym nie mam żadnych problemów. Inna sprawa (piszę w domyśle), że przyczyną usterek tego hydraulicznego mogło być też to,że ludziska wymieniając rozrząd wymieniali wszystko oprócz tego tłumika drgań zostawiając go na kolejny interwał, oszczędzając coś tam kasowo i w ogólnym rozrachunku ta część mogła już do kolejnej wymiany "klękać" w którymś momencie.... Jak wspomniałem piszę to jedynie w domyśle, bo nigdy nie spotkałem się osobiście, aby ktoś mi mówił,że uszkodziła mu się ta część jako nowa zakładana przy każdej wymianie rozrządu i przez to musiał ponownie działać z rozrządem, natomiast o tym,że niektórzy właściciele nie zakładali przy każdej wymianie nowej tej części tylko zostawiali starą słyszałem i spotkałem się już nie raz.
strazak93 Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Opublikowano 14 Kwietnia 2020 (edytowane) Ja tam już do tego wynalazku hydraulicznego nie wrócę, nie dość że zestaw mechaniczny tańszy,to łatwiejszy w ustawieniu i montażu, już dwa razy zmieniałem zestaw contitecha bodajże ctk909k10,i nie ma z nim żadnych problemów. Edytowane 14 Kwietnia 2020 przez strazak93 1
Wylye Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Opublikowano 14 Kwietnia 2020 I słusznie - kolego. Widać, kolega Andrzej lubi "zaklinanie rzeczywistości" i to mu właśnie "wolno" Ok mamy kolejny "consensus" i dość już tego of top. Nie tego napinacza dotyczy topik...
AndrzejK. Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Opublikowano 14 Kwietnia 2020 12 minut temu, Wylye napisał: Widać, kolega Andrzej lubi "zaklinanie rzeczywistości" Nie zaklinanie rzeczywistości tylko realna polemika..... Ty uważasz, że masz rację, a ja uważam inaczej i tyle. 14 minut temu, Wylye napisał: i dość już tego of top. Nie tego napinacza dotyczy topik... I tu pełna zgoda.
szpakuziom Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Cześć, jestem po wymianie napinacza bez cewki z nowym łańcuchem IWIS popychaczami itd. Popychacze 10 minut po odpaleniu przestały grać, ale napinacz z łańcuchem hałasuje tzn słychać charakterystyczne zzzzz Czy to normalne przy pracy nowego napinacza i łańcucha? Tydzień temu czyściłem miskę z smokiem.
Wylye Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Opublikowano 19 Kwietnia 2020 "Książkowe" pomiary ciśnienia oleju - to po pierwsze, bo info, że "wyczyściłeś" miskę to wybacz, informacja nie wiele wnosząca. Pamiętam, że na "wojskowe" pytania, czy broń jest "czysta" należało odpowiadać "czyszczona" W przypadku użycia przymiotnika "czysta" ryzykowało się, że kontrolujący "stanie na głowie" by wykazać, że tak nie jest. To oczywiście taka sobie "dykteryjka" - ale ciśnienie oleju - jak wiesz jest kluczowe dla poprawnego działania napinacza. Przyczyn rozbieżności jest kilka i wszystkie są opisane w topiku. Tzw "clogging" i remedium jakim jest "czyszczenie miski i smoka" to tylko jedna z możliwych przyczyn spadków ciśnienia. 1
przem8 Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Ten układ nie jest bezszelestny więc może należy określić jak głośne jest to "zzzz" Bo jeśli po przyłożeniu ucha w okolice tylnej części pokrywy słychać delikatnie pracę rozrządu to jest to normalne. Jak się mylę to widocznie od kilku lat jeżdżę padlinami 1.8t 1
szpakuziom Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Opublikowano 19 Kwietnia 2020 (edytowane) Ok zmierzę ciśnienie, ale byłem przekonany, że czyszczenie smoka tak jak niektórzy piszą wystarcza i tym się kierowałem. Nie chce mi się jeszcze raz tej michy ściągać Wartości z kanału 93 Coś za duże wartości chyba? Edytowane 19 Kwietnia 2020 przez szpakuziom
szpakuziom Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Opublikowano 19 Kwietnia 2020 3 minuty temu, przem8 napisał: Ten układ nie jest bezszelestny więc może należy określić jak głośne jest to "zzzz" Bo jeśli po przyłożeniu ucha w okolice tylnej części pokrywy słychać delikatnie pracę rozrządu to jest to normalne. Jak się mylę to widocznie od kilku lat jeżdżę padlinami 1.8t Może i tak ma być Sam nie wiem, dlatego zapytałem się Was o zdanie.
ELLIOTT Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Godzinę temu, szpakuziom napisał: Ok zmierzę ciśnienie, ale byłem przekonany, że czyszczenie smoka tak jak niektórzy piszą wystarcza i tym się kierowałem. Nie chce mi się jeszcze raz tej michy ściągać Wartości z kanału 93 Coś za duże wartości chyba? Przód rozrządu do poprawki..
szpakuziom Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Opublikowano 19 Kwietnia 2020 (edytowane) 12 minut temu, ELLIOTT napisał: Przód rozrządu do poprawki.. hmmmm przestawiony na pasku? Znaki mi się zgadzały raczej, sprawdzę.... Edytowane 19 Kwietnia 2020 przez szpakuziom
szpakuziom Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Opublikowano 19 Kwietnia 2020 (edytowane) Nie mam pomysłów. Może coś zauważycie 20200419_121638.mp4 Edytowane 19 Kwietnia 2020 przez szpakuziom
ELLIOTT Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Opublikowano 19 Kwietnia 2020 (edytowane) Muszą, rzucić okiem mądre głowy. Fazator jakiej firmy? Edytowane 19 Kwietnia 2020 przez ELLIOTT
Łukasz13 Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Opublikowano 19 Kwietnia 2020 R 1 godzinę temu, szpakuziom napisał: Ok zmierzę ciśnienie, ale byłem przekonany, że czyszczenie smoka tak jak niektórzy piszą wystarcza i tym się kierowałem. Nie chce mi się jeszcze raz tej michy ściągać Wartości z kanału 93 Coś za duże wartości chyba? Rozrzad jest ok, jak wyłaczysz napinacz w sofcie to wartość z 91 przejdzie do 93. 3
szpakuziom Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Opublikowano 19 Kwietnia 2020 2 minuty temu, Łukasz13 napisał: R Rozrzad jest ok, jak wyłaczysz napinacz w sofcie to wartość z 91 przejdzie do 93. Bardzo się cieszę Nie chcę szukać dziury w całym, ale tak z ciekawości zapytam, dlaczego u mnie jest wartość 5 i czasami wskakuje na 6 na jałowych obrotach, a nie jest bliska 0 tak jak u innych? Czy to normalne? Może coś źle zrozumiałem z całego tematu....
szpakuziom Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Opublikowano 19 Kwietnia 2020 11 minut temu, ELLIOTT napisał: Muszą, rzucić okiem mądre głowy. Fazator jakiej firmy? Oryginalny bez cewki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się