Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz i łańcuch rozrządu w Audi A4 B6/B7 1.8T BEX, AVJ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sam napisałeś "zaleca", a nie nakazuje bezwzględnie, a to wydaje mi się, stanowi różnicę. Bardziej widzę to przynajmniej ja jako pewne "widzimisię" w myśl "niech się coś dzieje".....

Zresztą nieważne, ja tak to widzę, a co kto założy do siebie finalnie to już jego sprawa. No i co ważne to "urządzonko" hydrauliczne to jedynie tłumik drgań, a rolę napinania paska pełni też rolka z mimośrodowym mechanizmem, czyli trochę to tak wygląda jakby zubożyli zestaw.....

Co do samej usterkowości tego tłumika to nie wiem czy jest/było to bardzo/średnio czy mało usterkowe, jedno jest pewne uszkodzić się może jak każda inna część.

U mnie w aucie pracuje jeszcze oryginalny rozrząd właśnie z tym tłumikiem hydraulicznym i jest wszystko w porządku/ jest szczelne, więc różnie to bywa, reguły nie ma.

Pewnie słyszałeś/czytałeś też o tych nowych wersjach rozrządu tylko z mechanicznym napinaczem firmy INA....Hałasowały/hałasują po montażu niepokojąco, i nie wiadomo czy to pasek czy może rolka, ale dziwne odgłosy z okolic rozrządu to mało komfortowa sytuacja, więc ideału nie ma jak widać.

Ja będę  osobiście sobie wymieniał niebawem właśnie zestaw rozrządu i zakładam ten z tłumikiem hydraulicznym, ale jak już wspominałem każdy decyduje indywidualnie co zakłada do swojego auta.

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
35 minut temu, Wylye napisał:

TAK SŁUSZNIE powinno być "WAŁKA WYDECHOWEGO" - mój błąd. Dziękuję za zwrócenie uwagi. Już skorygowałem

Spoko.

Opublikowano

Problem napinacza paska z tłumikiem hydraulicznym jest dobrze opisany na Audizine np. To, że VAG opisał ten syndrom w TSB też jest oczywistą oczywistością. Nie chodzi o widzimisię tylko o często występujące nieszczelności generujące niepotrzebne koszty użytkownika. Napisałem NIE MONTUJEMY tego napinacza, w domyśle zastępujemy go wersją z samym mimośrodem, zbudowaną jako zamiennik "plug&play" z szyną montażową, i dodatkową rolką - jak w wersji oryginalnej. Co sobie zamontujesz to będziesz mieć. Ja w związku z wyciekami - zamontowałem właśnie ten.

Opublikowano (edytowane)

Problem napinacza paska z tłumikiem hydraulicznym jest dobrze i opisany. Na audizine np tu  opisane są podobne do Twoich "rozterki" :) . To, że VAG opisał ten syndrom w TSB też jest oczywistą oczywistością. Nie chodzi o żadne widzimisię tylko o często występujące nieszczelności generujące niepotrzebne koszty użytkownika. We wskazanym linku ktoś opisuje nawet jak pozbyć się kolejnego "hemoroida" :) stosując stary system. (Należy wysunąć tłok, wylać w cholerę olej, zamontować nową rolkę z mimośrodem, OE podany również i zamontować jak wcześniej)  Ja zaś pisząc "NIE MONTUJEMY" tego napinacza, w domyśle zastępujemy go wersją z samym mimośrodem, zbudowaną jako zamiennik "plug&play" z szyną montażową, i dodatkową rolką - jak w wersji oryginalnej. Co sobie zamontujesz to będziesz mieć. Ja w związku z wyciekami - zamontowałem właśnie ten.

Edytowane przez Wylye
Opublikowano
6 godzin temu, Wylye napisał:

Co sobie zamontujesz to będziesz mieć.

No dokładnie, zresztą wspominałem wcześniej o tym, ze każdy podejmuje decyzję indywidualnie, bo....każdemu wolno.

Ja zdecydowałem się na takie rozwiązanie jakie mam dotychczas, może po części dlatego,że właśnie  z obecnym nie mam żadnych problemów.

Inna sprawa (piszę w domyśle), że przyczyną usterek tego hydraulicznego mogło być też to,że ludziska wymieniając rozrząd wymieniali wszystko oprócz tego tłumika drgań zostawiając go na kolejny interwał, oszczędzając coś tam kasowo i w ogólnym rozrachunku ta część mogła już do kolejnej wymiany "klękać" w którymś momencie....

Jak wspomniałem piszę to jedynie w domyśle, bo nigdy nie spotkałem się osobiście, aby ktoś mi mówił,że uszkodziła mu się ta część jako nowa zakładana przy każdej wymianie rozrządu i przez to musiał ponownie działać z rozrządem, natomiast o tym,że  niektórzy właściciele nie zakładali przy każdej wymianie nowej tej części tylko zostawiali starą słyszałem i spotkałem się już nie raz.

Opublikowano (edytowane)

Ja tam już do tego wynalazku hydraulicznego nie wrócę, nie dość że zestaw mechaniczny tańszy,to łatwiejszy w ustawieniu i montażu, już dwa razy zmieniałem zestaw contitecha bodajże ctk909k10,i nie ma z nim żadnych problemów.

Edytowane przez strazak93
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

I słusznie - kolego. Widać, kolega Andrzej lubi "zaklinanie rzeczywistości" :) i to mu właśnie "wolno" Ok mamy kolejny "consensus" i dość już tego of top. Nie tego napinacza dotyczy topik...

Opublikowano
12 minut temu, Wylye napisał:

Widać, kolega Andrzej lubi "zaklinanie rzeczywistości"

Nie zaklinanie rzeczywistości tylko realna polemika.....

Ty uważasz, że masz rację, a ja uważam inaczej i tyle.

14 minut temu, Wylye napisał:

i dość już tego of top. Nie tego napinacza dotyczy topik...

I tu pełna zgoda.

Opublikowano

Cześć, jestem po wymianie napinacza bez cewki z nowym łańcuchem IWIS popychaczami itd. Popychacze 10 minut po odpaleniu przestały grać, ale napinacz z łańcuchem hałasuje tzn słychać charakterystyczne zzzzz Czy to normalne przy pracy nowego napinacza i łańcucha? Tydzień temu czyściłem miskę z smokiem.

Opublikowano

"Książkowe" pomiary ciśnienia oleju - to po pierwsze, bo info, że "wyczyściłeś" miskę to wybacz, informacja nie wiele wnosząca.  Pamiętam, że na "wojskowe" pytania, czy broń jest "czysta" należało odpowiadać "czyszczona" :)

 W przypadku użycia przymiotnika "czysta" ryzykowało się, że kontrolujący "stanie na głowie" by wykazać, że tak nie jest. To oczywiście taka sobie "dykteryjka"  - ale ciśnienie oleju - jak wiesz jest kluczowe dla poprawnego działania napinacza. Przyczyn rozbieżności jest kilka i wszystkie są opisane w topiku. Tzw "clogging" i remedium jakim jest "czyszczenie miski i smoka" to tylko jedna z możliwych przyczyn spadków ciśnienia.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Ten układ nie jest bezszelestny więc może należy określić jak głośne jest to "zzzz" :P Bo jeśli po przyłożeniu ucha w okolice tylnej części pokrywy słychać delikatnie pracę rozrządu to jest to normalne. Jak się mylę  to widocznie od kilku lat jeżdżę padlinami 1.8t :kwasny:

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Ok zmierzę ciśnienie, ale byłem przekonany, że czyszczenie smoka tak jak niektórzy piszą wystarcza i tym się kierowałem. Nie chce mi się jeszcze raz tej michy ściągać :D

Wartości z kanału 93 Coś za duże wartości chyba?

20200418_205302.jpg

Edytowane przez szpakuziom
Opublikowano
3 minuty temu, przem8 napisał:

Ten układ nie jest bezszelestny więc może należy określić jak głośne jest to "zzzz" :P Bo jeśli po przyłożeniu ucha w okolice tylnej części pokrywy słychać delikatnie pracę rozrządu to jest to normalne. Jak się mylę  to widocznie od kilku lat jeżdżę padlinami 1.8t :kwasny:

Może i tak ma być :) Sam nie wiem, dlatego zapytałem się Was o zdanie. 

Opublikowano
Godzinę temu, szpakuziom napisał:

Ok zmierzę ciśnienie, ale byłem przekonany, że czyszczenie smoka tak jak niektórzy piszą wystarcza i tym się kierowałem. Nie chce mi się jeszcze raz tej michy ściągać :D

Wartości z kanału 93 Coś za duże wartości chyba?

20200418_205302.jpg

Przód rozrządu do poprawki..

Opublikowano (edytowane)
12 minut temu, ELLIOTT napisał:

Przód rozrządu do poprawki..

hmmmm przestawiony na pasku? Znaki mi się zgadzały raczej, sprawdzę....

Edytowane przez szpakuziom
Opublikowano (edytowane)

Muszą, rzucić okiem mądre głowy. Fazator jakiej firmy?

Edytowane przez ELLIOTT
Opublikowano

R

1 godzinę temu, szpakuziom napisał:

Ok zmierzę ciśnienie, ale byłem przekonany, że czyszczenie smoka tak jak niektórzy piszą wystarcza i tym się kierowałem. Nie chce mi się jeszcze raz tej michy ściągać :D

Wartości z kanału 93 Coś za duże wartości chyba?

20200418_205302.jpg

Rozrzad jest ok, jak wyłaczysz napinacz w sofcie to wartość z 91 przejdzie do 93.

  • Pomoc techniczna 3
Opublikowano
2 minuty temu, Łukasz13 napisał:

R

Rozrzad jest ok, jak wyłaczysz napinacz w sofcie to wartość z 91 przejdzie do 93.

Bardzo się cieszę :) Nie chcę szukać dziury w całym, ale tak z ciekawości zapytam, dlaczego u mnie jest wartość 5 i czasami wskakuje na 6 na jałowych obrotach, a nie jest bliska 0 tak jak u innych? Czy to normalne? Może coś źle zrozumiałem z całego tematu....

Opublikowano
11 minut temu, ELLIOTT napisał:

Muszą, rzucić okiem mądre głowy. Fazator jakiej firmy?

Oryginalny bez cewki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...