Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Napinacz i łańcuch rozrządu w Audi A4 B6/B7 1.8T BEX, AVJ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Po prostu opadają ręce... Jeden i tylko taki komentarz mi się ciśnie na usta po przeczytaniu wywodów kolegi Ocelot. W związku z, że tak powiem "obcesowością" zagajenia nie będę nawet próbował tłumaczyć - bo zostałem "zgaszony" już w "bloku startowym" :)  Kolega @krzysiekml napisał w zasadzie clue.

Ps. Nie istnieje coś takiego jak "wsunięty czy wysunięty tłok" Rozrząd ustawiamy w pozycji wału korbowego ustawionego na znak ZZP (TDC) i nie stosujemy żadnych "ulepszeń" z "wsuwaniem czy wysuwaniem" bo dojdziemy do takich efektów jak widoczne na zrzutach ekranowych kolegi Ocelota.

Edytowane przez Wylye
  • Pomoc techniczna 1
  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

i dalej idziecie w zaparte nie zwracajac uwagi na otwierane okienka w bloku 94 w vcds. wyjasni to ktoś ? czy wiedza się skończyła ?

Opublikowano
4 godziny temu, krzysiekml napisał:

masz przestawiony rozrząd na pasku o 1z do tylu ,wałki są dobrze spięte a jak twierdzisz że jest z moca ok i silnik jest elastyczny to żyj w nie wiedzy dalej lub ustaw rozrząd poprawnie i dopiero się wypowiedz 
nie prawda bo przy zakładaniu jest wał cofany o ząb by się to zgrało  też nikt o tym nie mówi ze tak należy zrobić . 
zanim włoże zdjecia i dowody na to że instrukcje zawarte na forum nie są do końca prawdziwe czekam na mądre głowy które wyjaśnią te okienka w kanale 94 

 

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, ocelot103 napisał:

i dalej idziecie w zaparte nie zwracajac uwagi na otwierane okienka w bloku 94 w vcds. wyjasni to ktoś ? czy wiedza się skończyła ?

Kiedyś (dawno temu) do SPATIFu wszedł pijany Himilsbach i wrzasnął "inteligenci wy***rdalać" na co od stolika wstał Holubek  mówiąc "nie wiem jak wy Panowie ale ja wypierdalam" to autentyczna historia :) 

Tak, że ja też nie wiem jak wy - ale ja... ten teges :)

Kolego 0celot, w tym topiku gdybyś dobrze poszukał znalazłbyś również "znaczenie bloku 94" Możesz być pewny, że po takim dictum nikt na Twoje "zawołanie" o wyjaśnienie nie będzie sie starał Ci tłumaczyć meandrów ustawień i odwołań bloków VAG. Uważasz, że "masz dobrze" to tego się będziemy trzymali - z jednoczesnym przestrzeganiem przed "taką dobrocią" :)  wszystkich, którzy tu zajrzą po "radę" nie zaś z wykładami i radami.

 

Edytowane przez Wylye
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Ma pan racje lepiej opuścić to miejsce.
 

Opublikowano

Nie. dlaczego, można się spierać :) tylko zachowując jakieś zasady. Kiedy opisałem swoje zmagania z napinaczem - przygotowałem całe kompendium że tak powiem materiałów serwisowych, przeanalizowałem je i zastosowałem sam. Pan - panie kolego, poza herezją o tym, że należy cofać wał "o jeden ząb" nie wnosi nic istnego do kwestii. Jednocześnie "wrzeszczy pan" że jak "jesteśmy tacy mądrzy to po co jest okno 94" A ja, proszę pana - nie zamierzam w "takim trybie" panu odpowiadać. Ja jestem jak... poseł Kaczyński i odpowiadać mogę tylko "bez żadnego trybu" :)

 

Opublikowano

nie mogę znaleźć informacji jak usunąć konto.  
 

Opublikowano

Spróbuj zwrócić się w tej sprawie do ministra Szafernakera ale najlepiej do A. Macierwicza lub do Błaszczaka - może wyślą oddział WOT i roz...olą serwer... :) 

Opublikowano

o co ta burza z tym 94 kanałem?

image.png

Opublikowano

Gdzie Ty tu "burzę" widzisz? I co nam tu pokazujesz - "tak żebyśmy wiedzieli" że jest taki kanał 94 i do czego służy? :) My to wiemy, spróbuj powyjaśniać koledze - bo nas tu "przywołał" do porządku, że nie odpowiadamy mu na czas na jego "wątpliwości"... By the way -  zdrowia na Święta wszystkim koleżankom i kolegom.

Opublikowano

Panie Wylye proszę  się nie uważać za guru forum bo pisząc guru to miałem na myśli zupełnie kogoś innego , to że sam o sobie pan tak mylisz nie znaczy ze każdy ma tak uważać. 

 

Opublikowano (edytowane)

Ja Panie Ocelot mam w... głębokim poważaniu "kogo zupełnie miał pan na myśli"

Mnie nie spodobało się to w jak obcesowy sposób zażądałeś odpowiedzi na trapiące Cię pytanie. Przeczytaj historię swoich wpisów post po poście.

Ponadto uważam (i nie jestem odosobniany) że to co naplotłeś o "cofaniu o ząb" wału ze TDC by znaki na wałkach "zgrały" - jest totalną głupotą do tego szkodliwą, bo ktoś kto tak zrobi - uzyska na zasadzie WYSIWYG (jak pokazałeś w rzutach ekranów VAG) podobną bzdurę. A na to nie ma zgody, bo choć "ty sobie chwalisz" - tak jak napisał Ci Przemo - robisz szkodę:

1)własnej kieszeni - ale to Ci wolno...

2)środowisku poprzez emisję spalin

3)rodzinie - bo zabierasz z budżetu domowego ok 10zł na każdych przejechanych 100km 

Edytowane przez Wylye
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)
15 godzin temu, Wylye napisał:

Ponadto uważam (i nie jestem odosobniany) że to co naplotłeś o "cofaniu o ząb" wału ze TDC by znaki na wałkach "zgrały" - jest totalną głupotą do tego szkodliwą, 

https://a4-klub.pl/uploads/monthly_2020_04/Замена_ремня_грм_ауди_А4_1.8_турбо,_метки_грм!.mp4.24116d5970166c140a9b3e6a2ddde02c.mp4

zobacz od 14.10 po co to sie robi ale nie o ząb tylko o pól

a 17.15 widac ze wszystko jest jak trzeba

Edytowane przez Dev
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)
21 godzin temu, Dev napisał:

Ależ rosyjski mechanik robi TO "montażowo" by na koniec POKAZAĆ że JEDNAK oba koła - wałka ssącego* i wału korbowego OSTATECZNIE ustawiają się na IDEALNIE NA ZNAKACH. Nasz tu kolega 0celot sugeruje natomiast by "cofać o ząb" niejako ostatecznie przy spinaniu łańcucha, tak aby nie powstawało słynne "krzywe" dopasowanie vide

rozrz 1-8.jpg

łańcuch.gif

Taka metoda montażu stosowana jest przez mechaników b często i w różnych innych modelach silników. To albo udajesz że nie rozumiesz mojej krytyki (jak zwykle zresztą) albo istotnie nie zrozumiałeś "idei" kolegi 0Celota :) Przeczytaj jeszcze raz jego wypowiedzi i nie rysuj "kijem na piasku" dla samego rysowania :) 

Fajnie, że zamieściłeś ten filmik. Ja mam jedną uwagę, coś, do czego odnosiłem się już w tym topiku.  TEGO Systemu napinacza paska, który ten rosyjski mechanik montuje - już NIE MONTUJEMY. Pokazywałem oficjalne zalecania w tej kwestii VAG poniżej PDF do pobrania.

Zdrowia i siły z okazji Świąt i czasów w jakich żyjemy

_____________________________________________

*Powinno być WYDECHOWEGO - dziękuję koledze @AndrzejK za zwrócenie uwagi na ten błąd

nowy system napinający paska a4.PDF

Edytowane przez Wylye
Opublikowano (edytowane)

Nie musisz mi mówić jak to się robi, bo robiłem to setki razy, Niepotrzebnie się podniecasz, Ocelot nie rozumie pewnych podstaw i stąd dyskusja. Przy prawidłowej ocenie ustawienia całego rozrządu powinna być też zdjęta pokrywa głowicy. Wówczas widać gdzie jest zonk.

A tak na marginesie to rozrząd w tym silniku powinien być blokowany tak samo jak w 1.9/2.0 tdi i na ruchomym kole walka że względu na obecność łańcucha w głowicy. 

Edytowane przez Dev
Opublikowano (edytowane)

Lubię merytoryczną dyskusję. I nie żywię żadnej urazy. Użycie słowa "podniecasz" jednak nie wróży dobrze - ale poczekam na rozwój wydarzeń... :) Wiem, że prowadzisz zakład i nie Ciebie "uczyłem" :) tylko (może) źle zinterpretowałem Twoją wypowiedź.

Raz jeszcze zdrowia - świątecznie

Edytowane przez Wylye
Opublikowano

No to teraz czekamy na kolizję albo na cos jeszcze bardziej  przyjemniejszego.

Opublikowano (edytowane)
49 minut temu, Dev napisał:

No to teraz czekamy na kolizję albo na cos jeszcze bardziej  przyjemniejszego.

Jeden  przestawiony "ząb" jeszcze kolizji nie spowoduje u kolegi Ocelot`a. A... "przyjemniejsze" to może być tylko napicie się "jednego" w ten trudny - świąteczny czas z bliskimi. Konsekwentnie życzę więc "przyjemnych" chwil. Tym bardziej, że prawdziwa "kolizja" czeka Polaków od 3 maja.

Edytowane przez Wylye
Opublikowano
10 godzin temu, Wylye napisał:

by na koniec POKAZAĆ że JEDNAK oba koła - wałka ssącego i wału korbowego OSTATECZNIE ustawiają się na IDEALNIE NA ZNAKACH

Wałka WYDECHOWEGO i wału korbowego.

 

10 godzin temu, Wylye napisał:

TEGO Systemu napinacza paska, który ten rosyjski mechanik montuje - już NIE MONTUJEMY.

Nie ma nigdzie napisane, iż ta zmiana ma być stosowana bezwzględnie, bardziej jako alternatywa i nie zostało to zmienione ze względu na jakąś wadę funkcjonowania tego zestawu z hydrauliką, chyba,że czegoś nie wiem.....

Zresztą po dziś dzień można kupić zestawy NTN/SNR właśnie z hydraulicznym tłumikiem drgań, które de facto ta firma dostarczała na pierwszy montaż do tych silników.

 

Opublikowano (edytowane)
25 minut temu, AndrzejK. napisał:

Wałka WYDECHOWEGO i wału korbowego.

 

Nie ma nigdzie napisane, iż ta zmiana ma być stosowana bezwzględnie, bardziej jako alternatywa i nie zostało to zmienione ze względu na jakąś wadę funkcjonowania tego zestawu z hydrauliką, chyba,że czegoś nie wiem.....

Zresztą po dziś dzień można kupić zestawy NTN/SNR właśnie z hydraulicznym tłumikiem drgań, które de facto ta firma dostarczała na pierwszy montaż do tych silników.

 

TAK SŁUSZNIE powinno być "WAŁKA WYDECHOWEGO" - mój błąd. Dziękuję za zwrócenie uwagi. Już skorygowałem

Odnośnie rozwinięcia zdania iż jakoby nigdzie nie ma napisane - to owszem jest - proszę poszukać sobie stosowny TSB AVG (Technical Service Bulletin) i dowiedzieć się, że VAG zaleca "powrót" do właśnie starego dobrego napinacza mimośrodowego zamiast tego wiecznie cieknącego gówna.  Owszem ten "super -duper hydrauliczny wciąż występuje na częściach zamiennych (wątpię by występował jednak jako OEM) ta akcja TSB miała miejsce. Widziałem ten biuletyn również w wersji papierowej na brytyjskiej stacji ASO VAG

Edytowane przez Wylye

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...