WYSKUN Opublikowano 12 Lutego 2017 Opublikowano 12 Lutego 2017 14 minut temu, wiciu1919 napisał: Może co sterownik to obyczaj AWT a AVJ jakieś różnice są . Ja jeszczę podejmę temat tego napinacza . Nikt nie zrobił sekcji zwłok co się w nim psuje , ani typowej zasady działania. Ja znam jego zasade działania ale nie mam napinacza żeby dokładnie sprawdzić. Czy jest to spowodowane nie szczelnościami tłoków które wypychają slizgi , a może nie szczelność dostaje tłoczek za elektromagnesem który przekierowuje ciśnienie raz to w góre raz w dół. Dolny tłoczek i slizg ma ciężej bo na dole występuje siła napędowa a także wysuwa sie momencie przyspieszania wałka . Zakładam że każdy kto ma problemy mierzył ciśnienie oleju ( ja mam wzorcowe a i tak sie odzywa kiedy pracuje pompa SAI , na gorącym cisza ) dobrze mówisz fajnie by było zrobić sekcje zwłok napinacza i opisać. U mnie na zimnym silniku kiedy pracuje SAI to słychać (łąńcuch albo coś) jak SAI przestaje działaćpo ok 20-30 sek to już żadnych dzwięków napinacza nie słychać. A moje ciśnienei oleju na gorącym silniku to: jałowe 1.5 bara 2tys obr 3,6 bara 3.5tys 4,6 bara
Wylye Opublikowano 12 Lutego 2017 Opublikowano 12 Lutego 2017 (edytowane) 2 godziny temu, wiciu1919 napisał: Mocy nie przybędzie , zawsze się smiałęm jak ktoś mówił ja mam 1.4 i 100KM ale przy ilu obrotach 6800 ?? . Moc fizycznie nie istnieje to wyliczenie składowej momentu i obrotów . Tutaj są wzory . http://www.magazyn-motoryzacyjny.pl/moc.html Moc to moc a Moment - to moment. Równie dobrze możesz powiedzieć że wg Twojej opinii w prawie Ohma nie jest ważne - bo ja wiem Napięcie... Oczywiście że MOC jest takim samym parametrem jak Niutonometry. Mnie z kolei zawsze śmieszyły rozważania co ważniejsze MOC czy MOMENT. Oba te parametry są wartościami fizycznymi i oba - nie mogą istnieć jeden bez drugiego. tak. więc śmiejmy się obaj... Śmiech to zdrowie. Tu masz opinię kogoś kto w podobnie niedorzecznej dyskusji o wyższości MONETU nad MOCĄ napisał tak http://antymoto.com/moc-czy-moment-wazniejsze/ Edytowane 12 Lutego 2017 przez Wylye
wiciu1919 Opublikowano 12 Lutego 2017 Opublikowano 12 Lutego 2017 (edytowane) 43 minuty temu, WYSKUN napisał: dobrze mówisz fajnie by było zrobić sekcje zwłok napinacza i opisać. U mnie na zimnym silniku kiedy pracuje SAI to słychać (łąńcuch albo coś) jak SAI przestaje działaćpo ok 20-30 sek to już żadnych dzwięków napinacza nie słychać. A moje ciśnienei oleju na gorącym silniku to: jałowe 1.5 bara 2tys obr 3,6 bara 3.5tys 4,6 bara Gdybym miał napinacz to zrobił bym sekcje dość dokładnie może jakieś wnioski by były . Ja mam cisnienie na wolnych około 1.3 , przy 2tyś to ma prawie 4 i tak trzyma na full obr to max 5 bar bo zawór obcina ciśnienie Podczas tego grzechotu kiedy pracuje SAI w grupie 090 przestawia wałek na ON i 22 stopnie . Mam kilka typów dlaczego tak jest i jest to związane po czesci z zużyciem napinacza . Edytowane 12 Lutego 2017 przez wiciu1919
Wylye Opublikowano 12 Lutego 2017 Opublikowano 12 Lutego 2017 (edytowane) 52 minuty temu, wiciu1919 napisał: Gdybym miał napinacz to zrobił bym sekcje dość dokładnie może jakieś wnioski by były . Ja mam cisnienie na wolnych około 1.3 , przy 2tyś to ma prawie 4 i tak trzyma na full obr to max 5 bar bo zawór obcina ciśnienie Podczas tego grzechotu kiedy pracuje SAI w grupie 090 przestawia wałek na ON i 22 stopnie . Mam kilka typów dlaczego tak jest i jest to związane po czesci z zużyciem napinacza . A pierwszy - podstawowy to zbyt niskie ciśnienie na wolnych... Ps - wyślij adres na PRIV wyślę ci napinacz, oczywiście do niczego nie dojdziesz - bo żeby go pokroić nawet w oparciu o moje rysunki ze strony 36 - musiałbyś mieć rysunki technologiczne. Ale wyślę NO PROBLEM. Czego się nie robi "dla nauki" Cytuj Goracy silnik obroty jalowe ok 1.7bara. 2Tys obr ok 3.5bara. 3,5tys obr ok 4,5bara. Edytowane 12 Lutego 2017 przez Wylye uzupełnienie tekstu
wiciu1919 Opublikowano 12 Lutego 2017 Opublikowano 12 Lutego 2017 (edytowane) Dopuszczalne na wolnych to 1 Bar . Mają po jeszcze mniej tak 0.8 i jest ok . U mnie na full rozgrzanym nic nie słychać. W momencie kiedy włancza się SAI na zimnym i coś tam słychać na wolnych mam 4 atm . Jesli kolego masz takie wartości to gratulacje pewnie mały przebieg albo ... oleju 5w50 . Olej rozgrzewałeś podczas jazdy ?? Do poczytania http://www.audizine.com/forum/showthread.php/610203-1-8t-Oil-Pressure-Survival-Guide-and-troubleshooting-DIY Co do napinacza nie chodzi mi o krojenie pewne rzeczy mnie zastanawiają układ kanałow mnie mało inetresuje Edytowane 12 Lutego 2017 przez wiciu1919
Wylye Opublikowano 12 Lutego 2017 Opublikowano 12 Lutego 2017 (edytowane) 8 minut temu, wiciu1919 napisał: Dopuszczalne na wolnych to 1 Bar . Mają po jeszcze mniej tak 0.8 i jest ok . U mnie na full rozgrzanym nic nie słychać. W momencie kiedy włancza się SAI na zimnym i coś tam słychać na wolnych mam 4 atm . Do poczytania http://www.audizine.com/forum/showthread.php/610203-1-8t-Oil-Pressure-Survival-Guide-and-troubleshooting-DIY Kiedy włącza się SAI występują szczególne warunki przede wszystkim silnik jest "zimny" a temperatura katalizatora poniżej nominalnej. SAI dotryskuje powietrze przez krótką chwilę tworząc tzw wtórne spalanie po eksplozji w cylindrze. Ma to na celu szybsze nagrzanie katalizatora. Nic więcej... Ad "dopuszczalnego" ciśnienia to nie wiem gdzie kolega dotarł do takich wartości jak 1BAR wg moich danych nominalne ciśnienie na gorącym silniku - wolne obroty to 1,7Bara. Oczywiście silnik przy 1Bar na wolnych nie "umrze" ale osprzęt jak np napinacz może już robić psikusy... Edytowane 12 Lutego 2017 przez Wylye
wiciu1919 Opublikowano 12 Lutego 2017 Opublikowano 12 Lutego 2017 (edytowane) 6 minut temu, Wylye napisał: Zgadza się ale też wtedy , przestawia wałek na 22 stopnie w grupie 090 to widać . Wyłancza się SAI w grupie 090 fazator znów OOF wałek pokazuje 0 stopni a dzwieku nie ma . To samo uzyskałem podczas klekotu i pracy SAI odłączyłem kostke od fazatora i cisza . Wcześniej też są wnioski że fazator po czesci jest do ekologi tak samo jak SAI i jest to prawda Piszę to w oparciu o silnik AWT ! Naj łatwiej to zobaczyć odpalając laptop na silnik grupa 090 i pięknie widać że kiedy chodzi SAI fazator na ON. Może w innych programowo jest inaczej choć nie sądzę 6 minut temu, Wylye napisał: Edytowane 12 Lutego 2017 przez wiciu1919
krzysiekml Opublikowano 12 Lutego 2017 Opublikowano 12 Lutego 2017 29 minut temu, Wylye napisał: Kiedy włącza się SAI występują szczególne warunki przede wszystkim silnik jest "zimny" a temperatura katalizatora poniżej nominalnej. SAI dotryskuje powietrze przez krótką chwilę tworząc tzw wtórne spalanie po eksplozji w cylindrze. Ma to na celu szybsze nagrzanie katalizatora. Nic więcej... Ad "dopuszczalnego" ciśnienia to nie wiem gdzie kolega dotarł do takich wartości jak 1BAR wg moich danych nominalne ciśnienie na gorącym silniku - wolne obroty to 1,7Bara. Oczywiście silnik przy 1Bar na wolnych nie "umrze" ale osprzęt jak np napinacz może już robić psikusy... to po Twojemu wtrysk powietrza jest do komór spalania? no nie sądzą
Wylye Opublikowano 12 Lutego 2017 Opublikowano 12 Lutego 2017 1 minutę temu, krzysiekml napisał: to po Twojemu wtrysk powietrza jest do komór spalania? no nie sądzą A "po mojemu" - po mojemu SAI dotryskuje strumień powietrza do kolektora wydechowego. To dobrze że "nie sadzisz" inaczej
krzysiekml Opublikowano 12 Lutego 2017 Opublikowano 12 Lutego 2017 4 minuty temu, Wylye napisał: A "po mojemu" - po mojemu SAI dotryskuje strumień powietrza do kolektora wydechowego. To dobrze że "nie sadzisz" inaczej to dobrze ze jest po naszemu
wiciu1919 Opublikowano 12 Lutego 2017 Opublikowano 12 Lutego 2017 (edytowane) 2 godziny temu, Wylye napisał: Ad "dopuszczalnego" ciśnienia to nie wiem gdzie kolega dotarł do takich wartości jak 1BAR wg moich danych nominalne ciśnienie na gorącym silniku - wolne obroty to 1,7Bara. Oczywiście silnik przy 1Bar na wolnych nie "umrze" ale osprzęt jak np napinacz może już robić psikusy... Wkleiłem link . Zagraniczna strona bardzo rzeczowy opis układu smarowania jest full filmów z pomiarów ciśnienia w czasie jazdy i widać tam wyniki od 1 do 1.5 bar . Oczywiscie 1.7 to ładny wynik tylko nie otrzymałem odpowiedzi na jakiej lepkości oleju. Ale skoro auto legitymuje 240 km to tuner pewnie zalecił 5w50 Tutaj film z przekroju napinacza a dalej z zasady naprężania łańcucha a co za tym idzie zmiany fazy w zależności który slizg sie wysuwa a który chowa Od 6:57 minuta Edytowane 12 Lutego 2017 przez wiciu1919
Wylye Opublikowano 12 Lutego 2017 Opublikowano 12 Lutego 2017 (edytowane) 14 godzin temu, wiciu1919 napisał: Wkleiłem link . Zagraniczna strona bardzo rzeczowy opis układu smarowania jest full filmów z pomiarów ciśnienia w czasie jazdy i widać tam wyniki od 1 do 1.5 bar . Oczywiscie 1.7 to ładny wynik tylko nie otrzymałem odpowiedzi na jakiej lepkości oleju. Po kolei Film grecki (Greki nie znam ) pokazuje GENERALNIE różne systemy VVT. Jest tam m.in (obok systemów z wariatorami) pokazany i "ubogi" ich krewny - system jak w "naszym" 1.8. Ale generalnie traktuje już później o VVT opartym na wariatorach. Po wtóre w systemie który omawiamy (1.8 z N205) płozy chodzą razem "w górę" lub "w dół" - szczegóły w moim tłumaczeniu z obrazkami na stronie 36. - przypominam, napięcie łańcucha w celu zlikwidowania luzu - OBIE PŁOZY ODDALAJĄ SIĘ OD SIEBIE MAX i tak zostają w odległości CONSTANS a/ uniesione max ku górze to sytuacja (nie)sterowana przez ECU, solonoid nie zasilony, tłoczek serujący wypchnięty przez spręzynkę) i występuje na wolnych do 1300 oraz powyżej 3600 jest to tzw MAX MOC b/ Pozycja regulacyjna (solenoid działa - tłoczek pod N205 wciśnięty sprężynka napięta) OBIE PŁOZY JEDNOCZEŚNIE (wciąż w napięciu CONSTANS) opuszczają się MAX w dół. (warunek ECU Pełne otwarcie TB obroty powyżej 1300 i do 3600) Poprzez przesuniecie punktu zagięcia łańcucha następuje "cofnięcie" o wartość 22 stopni wałka ssącego. Owocuje to powstaniem tzw "płukania" Mówimy tu o MAX MOMENCIE. Tu masz link na oryginalny tekst po rosyjsku - zobacz slajd 3 oraz 4ty https://www.drive2.ru/l/590821/ Odnośnie "różnych filmów i różnych ciśnień np na YT" itp - to nie będę tego komentować... Standardowo na oleju zalecanym przez producenta - temp 80 - 90 wolne obroty powinno wynosić 1.7 Bar, inne ciśnienie świadczy o spadku sprawności układu smarowania. Ale... mogę się mylić - skoro mówisz, że bywają i takie "po 0.8 Bar" Edytowane 13 Lutego 2017 przez Wylye
wiciu1919 Opublikowano 12 Lutego 2017 Opublikowano 12 Lutego 2017 3 minuty temu, Wylye napisał: Pozycja regulacyjna (tłoczek pod N205 wciśnięty przez solenoid) OBIE PŁOZY JEDNOCZEŚNIE opuszczają się MAX w dół. Poprzez przesuniecie punktu zagięcia łańcucha następuje "cofnięcie" o wartość 22 stopni wałka ssącego. Owocuje to powstaniem tzw "płukania" Mówimy tu o MAX MOMENCIE. Tu masz link na oryginalny tekst po rosyjsku https://www.drive2.ru/l/590821/ Odnośnie "różnych filmów i różnych ciśnienien na YT" itp - to nie będę tego komentować. Standardowo na oleju zalecanym przez producenta - temp 80 - 90 wolne obroty powinno wynosić 1.7Bar inne ciśnienie świadczy o spadku sprawności układu smarowania. Ale... mogę się mylić - skoro bywają i takie "po 0.8 Bar" kurcze własnie tego szukałem tego opisu Jeśli kolego to nie tajemnica to napisz na jakiej lepkości oleju jeździsz pozdr
Wylye Opublikowano 12 Lutego 2017 Opublikowano 12 Lutego 2017 1 minutę temu, wiciu1919 napisał: kurcze własnie tego szukałem tego opisu Jeśli kolego to nie tajemnica to napisz na jakiej lepkości oleju jeździsz pozdr "Ten opis" z załącznikami masz na stronie 36 tego topiku. Na stronie chyba 37 dołączyłem poradnik "zwalczania" błędu Cytuj 16396 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded) P0012 - 001 - Upper Limit Exceeded Odnośnie Mojego oleju to MOTUL 5W/40
wiciu1919 Opublikowano 12 Lutego 2017 Opublikowano 12 Lutego 2017 Nie widziałem tego postu. Dlatego wrzuciłem logi , bo kiedyś kolega twierdził ze to tylko ekologia. Kawał dobrej roboty z bardzo przystępnym opisem , dla mniej wtajemniczonych w mechanikę Pozdr
Pawelkiwi Opublikowano 16 Lutego 2017 Opublikowano 16 Lutego 2017 A tak naprawdę sprowadzamy to do jednego. 1. Łańcuch nie wyciągnięty. 2. Łyżwy nie wytarte. 3. Napinacz sprawny. 4. Olej 5W30, pompa oleju OK, ciśnienie oleju OK. Efekt. Wszystko działa jak należy. Nie działa wymieniać 1,2,3,4
Wylye Opublikowano 17 Lutego 2017 Opublikowano 17 Lutego 2017 9 godzin temu, Pawelkiwi napisał: A tak naprawdę sprowadzamy to do jednego. 1. Łańcuch nie wyciągnięty. 2. Łyżwy nie wytarte. 3. Napinacz sprawny. 4. Olej 5W30, pompa oleju OK, ciśnienie oleju OK. Efekt. Wszystko działa jak należy. Nie działa wymieniać 1,2,3,4 I pewnie - najlepiej - zrobić to w Twoim warsztacie ? ;)P
Manfred_86 Opublikowano 19 Lutego 2017 Opublikowano 19 Lutego 2017 Mam problem, jak i się wydaję, z napinaczem. Opisałem go w innym temacie : Pytanie co dalej robić? Bo ja już sam nie wiem i szczerze mówiąc mam dość tych przebojów. Może ktoś coś poradzi?
Wylye Opublikowano 19 Lutego 2017 Opublikowano 19 Lutego 2017 (edytowane) 4 godziny temu, Manfred_86 napisał: Pytanie co dalej robić? Ano zanim posłuchasz "dobrych rad" wymieniaczy - tak nazywam ludzi z umiejętnością wymiany podzespołów - pozbawionych umiejętności ich naprawy i analizy przyczyn. Tych ostatnich kiedyś nazywano "mechanikami" Tak więc na początek przeczytaj ten wątek - wiem, że sporo podstron. W skrócie (w drodze wyjątku - bo mam dobry humor - zmierz rezystancję (po zdjęciu wtyczki z napinacza) w gnieździe powinieneś mieć od 12 do 18 Ohm - zasil zewnętrznym + i - PINY we wtyczce 12 V (polaryzacja bez znaczenia) powinieneś usłyszeć kliknie. Jak TAK to zastosuj się do mojego poradnika ze strony 37 w pliku doc KLIK - nastęnie zrób BASIC SETTINGS oraz OUTPUT TESTS JAK NIE - wymień solenoid (kupisz go na portalu aukcyjnym za od 50 do 80 zł - używka) I wówczas BASSIC SETTINGS itd Edytowane 19 Lutego 2017 przez Wylye
Pawelkiwi Opublikowano 19 Lutego 2017 Opublikowano 19 Lutego 2017 Cytuj I pewnie - najlepiej - zrobić to w Twoim warsztacie ? ;)P Rób sobie gdzie chcesz a z takim podejściem najlepiej nie u mnie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się