Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz i łańcuch rozrządu w Audi A4 B6/B7 1.8T BEX, AVJ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
14 minut temu, wiciu1919 napisał:

Może co sterownik to obyczaj AWT a AVJ jakieś różnice są .

Ja jeszczę podejmę temat tego napinacza . Nikt nie zrobił sekcji zwłok co się w nim psuje , ani typowej zasady działania. Ja znam jego zasade działania ale nie mam napinacza żeby dokładnie sprawdzić. Czy jest to spowodowane nie szczelnościami tłoków które wypychają slizgi , a może nie szczelność dostaje tłoczek za elektromagnesem który przekierowuje ciśnienie  raz to w góre raz w dół. Dolny tłoczek i slizg ma ciężej bo na dole występuje siła napędowa a także wysuwa sie momencie przyspieszania wałka .

Zakładam że każdy kto ma problemy mierzył ciśnienie oleju ( ja mam  wzorcowe a i tak sie odzywa kiedy pracuje pompa SAI , na gorącym cisza ) 

dobrze mówisz fajnie by było zrobić sekcje zwłok napinacza i opisać. U mnie na zimnym silniku kiedy pracuje SAI to słychać (łąńcuch albo coś) jak SAI przestaje działaćpo ok 20-30 sek to już żadnych dzwięków napinacza nie słychać. A moje ciśnienei oleju na gorącym silniku to:

jałowe 1.5 bara

2tys obr 3,6 bara

3.5tys  4,6 bara

 

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, wiciu1919 napisał:

Mocy nie przybędzie , zawsze się smiałęm jak ktoś mówił ja mam 1.4 i 100KM ale przy ilu obrotach 6800 ?? . Moc fizycznie nie istnieje to wyliczenie składowej momentu i obrotów .

Tutaj są wzory .

http://www.magazyn-motoryzacyjny.pl/moc.html

 

Moc to moc a Moment - to moment. Równie dobrze możesz powiedzieć że wg Twojej opinii w prawie Ohma nie jest ważne - bo ja wiem Napięcie... Oczywiście że MOC jest takim samym parametrem jak Niutonometry. Mnie z kolei zawsze śmieszyły rozważania co ważniejsze MOC czy MOMENT. Oba te parametry są wartościami fizycznymi i oba - nie mogą istnieć jeden bez drugiego. :) tak. więc śmiejmy się obaj...  Śmiech to zdrowie.

Tu masz opinię kogoś kto w podobnie niedorzecznej dyskusji o wyższości MONETU nad MOCĄ napisał tak

http://antymoto.com/moc-czy-moment-wazniejsze/

Edytowane przez Wylye
Opublikowano (edytowane)
43 minuty temu, WYSKUN napisał:

dobrze mówisz fajnie by było zrobić sekcje zwłok napinacza i opisać. U mnie na zimnym silniku kiedy pracuje SAI to słychać (łąńcuch albo coś) jak SAI przestaje działaćpo ok 20-30 sek to już żadnych dzwięków napinacza nie słychać. A moje ciśnienei oleju na gorącym silniku to:

jałowe 1.5 bara

2tys obr 3,6 bara

3.5tys  4,6 bara

 

Gdybym miał napinacz to zrobił bym sekcje dość dokładnie może jakieś wnioski by były . 

Ja mam cisnienie na wolnych około 1.3 , przy 2tyś  to ma prawie 4 i tak trzyma na full obr to max 5 bar bo zawór obcina ciśnienie 

Podczas tego grzechotu kiedy pracuje SAI w grupie 090 przestawia wałek na ON i 22 stopnie . 

Mam kilka typów dlaczego tak jest i jest to związane po czesci z zużyciem napinacza . 

Edytowane przez wiciu1919
Opublikowano (edytowane)
52 minuty temu, wiciu1919 napisał:

Gdybym miał napinacz to zrobił bym sekcje dość dokładnie może jakieś wnioski by były . 

Ja mam cisnienie na wolnych około 1.3 , przy 2tyś  to ma prawie 4 i tak trzyma na full obr to max 5 bar bo zawór obcina ciśnienie 

Podczas tego grzechotu kiedy pracuje SAI w grupie 090 przestawia wałek na ON i 22 stopnie . 

Mam kilka typów dlaczego tak jest i jest to związane po czesci z zużyciem napinacza . 

A pierwszy - podstawowy to zbyt niskie ciśnienie na wolnych... 

Ps - wyślij adres na PRIV wyślę ci napinacz, oczywiście do niczego nie dojdziesz - bo żeby go pokroić nawet w oparciu o moje rysunki ze strony 36 - musiałbyś mieć rysunki technologiczne. Ale wyślę NO PROBLEM. Czego się nie robi "dla nauki" ;)

Cytuj

Goracy silnik obroty jalowe ok 1.7bara. 2Tys obr ok 3.5bara. 3,5tys obr ok 4,5bara. 

 

Edytowane przez Wylye
uzupełnienie tekstu
Opublikowano (edytowane)

Dopuszczalne na wolnych to 1 Bar . Mają po jeszcze mniej tak 0.8 i jest ok . U mnie na full rozgrzanym nic nie słychać.

W momencie kiedy włancza się SAI na zimnym i coś tam słychać na wolnych mam 4 atm . :)

Jesli kolego masz takie wartości to gratulacje pewnie mały przebieg albo ... oleju  5w50 .

Olej rozgrzewałeś podczas jazdy ?? 

Do poczytania 

http://www.audizine.com/forum/showthread.php/610203-1-8t-Oil-Pressure-Survival-Guide-and-troubleshooting-DIY

Co do napinacza nie chodzi mi o krojenie pewne rzeczy mnie zastanawiają układ kanałow mnie mało inetresuje

Edytowane przez wiciu1919
Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, wiciu1919 napisał:

Dopuszczalne na wolnych to 1 Bar . Mają po jeszcze mniej tak 0.8 i jest ok . U mnie na full rozgrzanym nic nie słychać.

W momencie kiedy włancza się SAI na zimnym i coś tam słychać na wolnych mam 4 atm . :)

Do poczytania 

http://www.audizine.com/forum/showthread.php/610203-1-8t-Oil-Pressure-Survival-Guide-and-troubleshooting-DIY

Kiedy włącza się SAI występują szczególne warunki przede wszystkim silnik jest "zimny" a temperatura katalizatora poniżej nominalnej. SAI dotryskuje powietrze przez krótką chwilę tworząc tzw wtórne spalanie po eksplozji w cylindrze. Ma to na celu szybsze nagrzanie katalizatora. Nic więcej...

Ad "dopuszczalnego" ciśnienia  to nie wiem gdzie kolega dotarł do takich wartości jak 1BAR wg moich danych nominalne ciśnienie na gorącym silniku - wolne obroty to 1,7Bara. Oczywiście silnik przy 1Bar na wolnych nie "umrze" ale osprzęt jak np napinacz może już robić psikusy...

Edytowane przez Wylye
Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, Wylye napisał:

Zgadza się ale też wtedy , przestawia wałek na 22 stopnie  w grupie 090 to widać .  Wyłancza się SAI w grupie 090 fazator znów OOF wałek pokazuje 0 stopni a dzwieku nie ma .

To samo uzyskałem podczas klekotu i pracy SAI odłączyłem kostke od fazatora i cisza .

Wcześniej też są wnioski  że fazator po czesci jest do ekologi tak samo jak SAI i jest to prawda 

Piszę to w oparciu o silnik AWT ! Naj łatwiej to zobaczyć odpalając laptop na silnik grupa 090 i pięknie widać że kiedy chodzi SAI fazator na ON.

Może w innych programowo jest inaczej choć nie sądzę

 

6 minut temu, Wylye napisał:

 

 

Edytowane przez wiciu1919
Opublikowano
29 minut temu, Wylye napisał:

Kiedy włącza się SAI występują szczególne warunki przede wszystkim silnik jest "zimny" a temperatura katalizatora poniżej nominalnej. SAI dotryskuje powietrze przez krótką chwilę tworząc tzw wtórne spalanie po eksplozji w cylindrze. Ma to na celu szybsze nagrzanie katalizatora. Nic więcej...

Ad "dopuszczalnego" ciśnienia  to nie wiem gdzie kolega dotarł do takich wartości jak 1BAR wg moich danych nominalne ciśnienie na gorącym silniku - wolne obroty to 1,7Bara. Oczywiście silnik przy 1Bar na wolnych nie "umrze" ale osprzęt jak np napinacz może już robić psikusy...

to po Twojemu wtrysk powietrza jest do komór spalania? no nie sądzą 

 

Opublikowano
1 minutę temu, krzysiekml napisał:

to po Twojemu wtrysk powietrza jest do komór spalania? no nie sądzą 

 

A "po mojemu" - po mojemu SAI dotryskuje strumień powietrza do kolektora wydechowego. To dobrze że "nie sadzisz" inaczej :)

 

Opublikowano
4 minuty temu, Wylye napisał:

A "po mojemu" - po mojemu SAI dotryskuje strumień powietrza do kolektora wydechowego. To dobrze że "nie sadzisz" inaczej :)

 

to dobrze ze jest po naszemu :decayed:

 

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Wylye napisał:

 

Ad "dopuszczalnego" ciśnienia  to nie wiem gdzie kolega dotarł do takich wartości jak 1BAR wg moich danych nominalne ciśnienie na gorącym silniku - wolne obroty to 1,7Bara. Oczywiście silnik przy 1Bar na wolnych nie "umrze" ale osprzęt jak np napinacz może już robić psikusy...

Wkleiłem link . Zagraniczna strona bardzo rzeczowy opis układu smarowania 

jest full filmów z pomiarów ciśnienia w czasie jazdy i widać tam wyniki od 1 do 1.5 bar . Oczywiscie 1.7 to ładny wynik tylko nie otrzymałem odpowiedzi na jakiej lepkości oleju. 

Ale skoro auto legitymuje 240 km to tuner pewnie zalecił 5w50

Tutaj film z przekroju napinacza a dalej z zasady naprężania łańcucha a co za tym idzie zmiany fazy w zależności który slizg sie wysuwa a który chowa 

Od 6:57 minuta 

 

Edytowane przez wiciu1919
Opublikowano (edytowane)
14 godzin temu, wiciu1919 napisał:

Wkleiłem link . Zagraniczna strona bardzo rzeczowy opis układu smarowania 

jest full filmów z pomiarów ciśnienia w czasie jazdy i widać tam wyniki od 1 do 1.5 bar . Oczywiscie 1.7 to ładny wynik tylko nie otrzymałem odpowiedzi na jakiej lepkości oleju. 

 

Po kolei

Film grecki (Greki nie znam :) ) pokazuje GENERALNIE różne systemy VVT. Jest tam m.in (obok systemów z wariatorami) pokazany i "ubogi" ich krewny - system jak w "naszym" 1.8. Ale generalnie traktuje już później o VVT opartym na wariatorach.

Po wtóre w systemie który omawiamy (1.8 z N205) płozy chodzą razem "w górę" lub "w dół" - szczegóły w moim tłumaczeniu z obrazkami  na stronie 36.

- przypominam, napięcie łańcucha w celu zlikwidowania luzu - OBIE PŁOZY ODDALAJĄ SIĘ OD SIEBIE MAX i tak zostają w odległości CONSTANS

a/ uniesione max ku górze to sytuacja (nie)sterowana przez ECU, solonoid nie zasilony, tłoczek serujący wypchnięty przez spręzynkę) i występuje na wolnych do 1300  oraz powyżej 3600 jest to tzw MAX MOC

b/ Pozycja regulacyjna (solenoid działa - tłoczek pod N205 wciśnięty sprężynka napięta) OBIE PŁOZY JEDNOCZEŚNIE (wciąż w napięciu CONSTANS) opuszczają się MAX w dół.  (warunek ECU Pełne otwarcie TB obroty powyżej 1300 i do 3600) Poprzez przesuniecie punktu zagięcia łańcucha następuje "cofnięcie" o wartość 22 stopni wałka ssącego. Owocuje to powstaniem tzw "płukania" Mówimy tu o MAX MOMENCIE.  Tu masz link na oryginalny tekst po rosyjsku - zobacz slajd 3 oraz 4ty https://www.drive2.ru/l/590821/

Odnośnie "różnych filmów i różnych ciśnień np na YT" itp - to nie będę tego komentować... Standardowo na oleju zalecanym przez producenta - temp 80 - 90 wolne obroty powinno wynosić 1.7 Bar, inne ciśnienie świadczy o spadku sprawności układu smarowania. Ale... mogę się mylić - skoro mówisz, że bywają i takie "po 0.8 Bar" :)

Edytowane przez Wylye
Opublikowano
3 minuty temu, Wylye napisał:

 

Pozycja regulacyjna (tłoczek pod N205 wciśnięty przez solenoid) OBIE PŁOZY JEDNOCZEŚNIE opuszczają się MAX w dół.  Poprzez przesuniecie punktu zagięcia łańcucha następuje "cofnięcie" o wartość 22 stopni wałka ssącego. Owocuje to powstaniem tzw "płukania" Mówimy tu o MAX MOMENCIE.  Tu masz link na oryginalny tekst po rosyjsku https://www.drive2.ru/l/590821/

Odnośnie "różnych filmów i różnych ciśnienien na YT" itp - to nie będę tego komentować. Standardowo na oleju zalecanym przez producenta - temp 80 - 90 wolne obroty powinno wynosić 1.7Bar inne ciśnienie świadczy o spadku sprawności układu smarowania. Ale... mogę się mylić - skoro bywają i takie "po 0.8 Bar" :)

 

kurcze własnie tego szukałem :) tego opisu 

Jeśli kolego to nie tajemnica to napisz na jakiej lepkości oleju jeździsz 

pozdr

Opublikowano
1 minutę temu, wiciu1919 napisał:

kurcze własnie tego szukałem :) tego opisu 

Jeśli kolego to nie tajemnica to napisz na jakiej lepkości oleju jeździsz 

pozdr

"Ten opis" z załącznikami masz na stronie 36 tego topiku. Na stronie chyba 37 dołączyłem poradnik "zwalczania" błędu 

Cytuj

16396 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded)
        P0012 - 001 - Upper Limit Exceeded

 

Odnośnie Mojego oleju to MOTUL 5W/40

Opublikowano

Nie widziałem tego postu. Dlatego wrzuciłem logi , bo kiedyś kolega twierdził ze to tylko ekologia.

Kawał dobrej roboty z bardzo przystępnym opisem , dla mniej wtajemniczonych w mechanikę

Pozdr

Opublikowano

A tak naprawdę sprowadzamy to do jednego.

1. Łańcuch nie wyciągnięty.

2. Łyżwy nie wytarte.

3. Napinacz sprawny.

4. Olej 5W30, pompa oleju OK, ciśnienie oleju OK.

Efekt. Wszystko działa jak należy.

Nie działa wymieniać 1,2,3,4

Opublikowano
9 godzin temu, Pawelkiwi napisał:

A tak naprawdę sprowadzamy to do jednego.

1. Łańcuch nie wyciągnięty.

2. Łyżwy nie wytarte.

3. Napinacz sprawny.

4. Olej 5W30, pompa oleju OK, ciśnienie oleju OK.

Efekt. Wszystko działa jak należy.

Nie działa wymieniać 1,2,3,4

I pewnie - najlepiej - zrobić to w Twoim warsztacie ?  ;)P

Opublikowano

Mam problem, jak i się wydaję, z napinaczem. Opisałem go w innym temacie :

Pytanie co dalej robić? Bo ja już sam nie wiem i szczerze mówiąc mam dość tych przebojów. Może ktoś coś poradzi?

Opublikowano (edytowane)

 

4 godziny temu, Manfred_86 napisał:

Pytanie co dalej robić?

Ano zanim posłuchasz "dobrych rad" wymieniaczy - tak nazywam ludzi z umiejętnością wymiany podzespołów - pozbawionych umiejętności ich naprawy i analizy przyczyn.

Tych ostatnich kiedyś nazywano "mechanikami"

Tak więc na początek przeczytaj ten wątek - wiem, że sporo podstron. W skrócie (w drodze wyjątku - bo mam dobry humor ;)

- zmierz rezystancję (po zdjęciu wtyczki z napinacza) w gnieździe powinieneś mieć od 12 do 18 Ohm

- zasil zewnętrznym + i - PINY we wtyczce 12 V (polaryzacja bez znaczenia) powinieneś usłyszeć kliknie.

Jak TAK

to zastosuj się do mojego poradnika ze strony 37 w pliku doc KLIK

- nastęnie zrób BASIC SETTINGS  oraz OUTPUT TESTS

JAK NIE

- wymień solenoid (kupisz go na portalu aukcyjnym za od 50 do 80 zł - używka)

I wówczas  BASSIC SETTINGS itd

Edytowane przez Wylye
Opublikowano

 

Cytuj

I pewnie - najlepiej - zrobić to w Twoim warsztacie ?  ;)P

Rób sobie gdzie chcesz a z takim podejściem najlepiej nie u mnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...