Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz i łańcuch rozrządu w Audi A4 B6/B7 1.8T BEX, AVJ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja to nie wiem przy włączonej klimie mam 800 a jak wyłączę całkiem klimatronik to jest 760. To na gazie mogłem jeszcze sprawdzić na benzynie...

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

 

8 godzin temu, k232 napisał:

Bo lepiej dla auta pod każdym względem.

"Lepiej" to jest wg mnie dla... ekologii. Nie dla silnika. Wolne obroty są taką samą "ekstremą" dla silnika jak obroty maksymalne.

Na maksymalnych obrotach występują skrajnie wysokie momenty i siły odśrodkowe. Przy wolnych obrotach silnik pracuje na granicy wibracji wywołanej przeciwwagami wału korb. oraz eksplozją w komorze spalania. Im wolniejsze obroty tym "kontrakcja" pomiędzy tymi dwoma siłami jest silniejsza. Współczesne silniki niwelują to zjawisko min masą koła zamachowego oraz tzw "dwumasą" Takie skrajnie działające na siebie siły - są niwelowane absorbowane ale nie odbywa się to bezstratnnie. Kosztem bezpośrednim pracy biegu jałowym będzie zawsze

1/ Ponadnormatywnie szybsze zużywanie się DM (w ukł zwykłego koła zamach - połączeń wieloklinowych i tłumików drgań w tarczy sprzęgła)

2/ ____________//_______ //______________  łożyskowania ukł korb tłokowego.

Reasumując 

W dobrze rozumianym "interesie" silnika  - jedno, dwu czy czterocylindrowego jest wręcz podniesienie obrotów IDLE o pewną wartość

W przypadku silników wielocylindrowych o układzie V lub gwiaździstych - w/w skrajne siły są już znacznie mniej drastyczne i tam "śmiało można się odczepić" od tuningu wolnych obrotów. To dlatego "dobrze wyregulowana" V-ka może tak "bajecznie" równo chodzić (nie tylko) na wolnych obrotach. Takie jest moje zdanie

Opublikowano

Panowie nabylem ostatnio bexa w quattro.  Auto jak jest odpalane zimne po nocy to gdzies przez minute ,slychac takie jargotanie przez sekune, chwilka przerwy i znow... Jak sie zagrzeje jest cisza. Co to moze byc ? Napinacz łancucha i lanuch ? Czy cos innego ? Dodam ze kompletny rozrzad był robiony kilka tysiecy temu.

Opublikowano

Jeśli ten dźwięk dobiega z tyłu silnika w okolicy grodzi to napinacz tak jak podejrzewasz.  To z nim coś nie tak. 

Opublikowano

Sprawdzilem cisnienia oleju na wolnych i przedstawia sie ono nastepujaca:

zimny motor:
4,5 bar na wolnych

goracy motor temp oleju 80 stopni:
1,6 bar wolne - brak terkotu

goracy motor temp oleju 95+ 
1,4 bar na wolnych - zaczyna terkotać

 

Mozliwe, ze jednak ten napinacz niedomaga... Aczkolwiek wczesniej na Valvo 5w40 Maxlife nie terkotal a temp oleju przekraczala 90 stopni. Teraz na Millersie 5w40 wczesniej i bardziej slychac zmiane fazy niz przedtem. Z drugiej strony konsumpca oleju sie zmniejszyla, mozliwe, ze przez wymiane kolanka odmy i zaworka nr5.

Zalalem teaz na probe LM Cera Tec i zobaczymy po dluzszym czasie jak bedzie wygladac praca mocno rozgrzanego silnika.

 

Opublikowano (edytowane)

Goracy silnik obroty jalowe ok 1.7bara. 2Tys obr ok 3.5bara. 3,5tys obr ok 4,5bara. 

 

Wymiana/zamiana olejów,  dolewanie ceramizera smarowanie nim rury wydechowej z jednoczesnym wypowiadaniem tajemnych zaklęć nic tu nie dadzą. Uwierz mi - próbowałem tego wszystkiego.  Doprowadź pompę olejową to podanych wartości. Jak to zrobić przeczytasz w tym topiku - poszukaj. Jak nadal będzie terkotało, prez ok 3 sekundy po rozruchu - jak już wykluczysz że to nie hydropopychacze i że to nie hałas od pompy SAI.

masz 2 wyjścia

a/ zastosować się do biuletynu informacyjnego VAG - który w tych silnikach dopuszcza klikusekundowy terkot od łańcucha i wg którego to jest normalny czas inicjacji hydraulicznego napinacza

b/ kupić sobie nowy napinacz - by przekonać się, że nadal terkoce w wtedy patrz pkt A

Edytowane przez Wylye
Opublikowano

Ja mam na wolnych przy temp. oleju 90st.  ciśnienie 1.2 bar i nic nie terkocze 

Opublikowano

@Wylye

Poranny terkot mam gdzies. Pytanie co rozumiesz u siebie przez gorący silnik? jaka temp oleju?

Czepiam sie terkotu na rozgrzanym, aczkolwiek chyba oleje ten temat, gdzyż wcześniej zrobilem 25k km z takim stanem i nic sie nie stało. Smok był czyszczony 2 lata temu. Pompa została wymieniona w 2012 u Niemca. Ewentualnie podniose obroty biegu jałowego z 760 na ciut wyższa wartośc:D

Opublikowano
7 godzin temu, volvo132 napisał:

Pytanie co rozumiesz u siebie przez gorący silnik?

Rozumiem temp "trakcyjną" czyli taka jaka w sprawnym ukł chłodznenia występuje po przejechaniu kilku km. Średnio 92 - 95 C...

Wymieniaj olej co 10tkm nie słuchaj głupot o "long life" tam jakieś 15 czy 30 tkm bo to "pełny syntetyk" Jak tak będziesz wymieniał nie będziesz miał podobnego syfoksu w silniku jak TU

Odkręć solenoid, wyciągnij tłoczek z napinacza (plastikowy) pod nim jest sprężynka jak w długopisie - rozciągnij ją do ok 10 - 12mm

poskładaj wszystko na powrót i napisz nam co się zmieniło. ;)

8 godzin temu, radko123 napisał:

 

Ja mam na wolnych przy temp. oleju 90st.  ciśnienie 1.2 bar i nic nie terkocze 

 

Po woli po woli i tobie się... zacznie.... 1.2 to już pomaleńku "początek końca" a jednak żal, jak śpiewał Okudżawa - że po Moskwie nie suną już sanie...

Żal motoru... :)

Opublikowano (edytowane)

 

8 godzin temu, Wylye napisał:

Po woli po woli i tobie się... zacznie.... 1.2 to już pomaleńku "początek końca" a jednak żal, jak śpiewał Okudżawa - że po Moskwie nie suną już sanie...

Żal motoru... :)

Miałem to ok 40 tyś temu terkotało mi jak się rozgrzał a ciśnienie też było 1,2 wtedy to wszystko sprawdzałem, miska w dół i tam tak czystko że aż mechanik się dziwił. Wymieniłem napinacz na używany a łańcuch nowy i wszystkie odgłosy zniknęły. Teraz mam dalej 1,2 i odpukać nic się nie dzieje.  Zagłębiałem się w temat ciśnienia na wolnych i w asso mi pokazywali dokumentacje techniczną i w niej nie ma info na temat jego wysokości na wolnych tylko z tego co pamiętam przy 1500 jak silnik ma do 60 stopni a potem jak ma 90 to przy 2000 tyś i chyba przy 3000. U mnie było książkowo. Powiedzieli mi jeszcze że jak zarosną mi kanały mułem w silniku to wtedy będę miał większe ciśnienie :)

Edytowane przez radko123
Opublikowano (edytowane)

 

5 godzin temu, radko123 napisał:

. U mnie było książkowo. Powiedzieli mi jeszcze że jak zarosną mi kanały mułem w silniku to wtedy będę miał większe ciśnienie :)

Twój e-uśmiech na końcu jest wymownym auto-komentarzem do tego akapitu. Sam widzisz ile warte są opinie ASO i dane od nich.

Wartości ciśnień, które podałem w poprz wpisach pochodzą z zaufanych źródeł (jak np Audizine) nie mam powodu by je negować. 

Przykład dlaczego NIE?

Proszę bardzo.

Co ile km ASO i serwis VAG zaleca wymianę oleju 5w30? typu LONG LIFE? czy nie 30tkm?

A Audizine i wiele innych specjalistycznych forów radzą by nie było to więcej jak 10tkm - ja się tego trzymam i polecam każdemu.

Odnośnie Twojej pompy i jej ciśnienia powinieneś co najmniej 40tkm wcześniej - jak piszesz zrobić porządek z tym ciśnieniem.

Pompa oleju to nie majątek. Tam tak naprawdę PRZEWAŻNIE psuje się tam overflov valve - zawór ciśńieniowy, który robi strasznie krecią robotę i można go "podrasować" :)

zobacz film i zrozumiesz ...

Obrazowo i przejrzyście o skutkach "SMAŻENIA OLEJU" w naszych silnikach pisze  AUDIZNE TU - w świetnym artykule który każdy użytkownik 1.8 (i nie tylko) powinien przeczytać. W tabeli z tej strony jest tablica ciśnieńunypu3u4.jpg

Poradnik ten pomoże każdemu zrozumieć dlaczego warto jednak stosować właściwe filtry (wbudowany zawór nadmiarowy w filtrze) oraz inne powody terkotania (np zawór bypass w podstawie filtra przy chłodnicy oleju) czytać... czytać... czytać :)

Zanim więc powiemy, że ASO powiedziało "to czy tamto" więc tak jest - powinniśmy to zweryfikować w innych źródłach.

 

Edytowane przez Wylye
uzupełnie
Opublikowano

Ja wstawilem nowa pompe z aso + czyszczenie smoka, miski itp. I przy mocno rozgrzanym oleju mam 1.3 bar na wolnych.  

P.s na ktorym kanale sprawdzić temp oleju 133 ( jeśli dobrze pamiętam )??

Opublikowano (edytowane)

 

53 minuty temu, sous1111 napisał:

Ja wstawilem nowa pompe z aso + czyszczenie smoka, miski itp. I przy mocno rozgrzanym oleju mam 1.3 bar na wolnych.  

P.s na ktorym kanale sprawdzić temp oleju 133 ( jeśli dobrze pamiętam )??

Na podanej prze zemnie wyżej stronie AUDIZINE znajdziesz krok po kroku sposób pomiaru ciśnienia oleju robi się to MECHANICZNYM zegarem nie zadnym tam VAGiem na żadnym tam kanale. u6une6yg.jpg

To co podaje VAG można sobie w kwestii ciśnienia oleju w d....użym uproszczeniu odpuścić.

Takie ciśnienie (jak Twoje) może (nie koniecznie musi) świadczyć o innych problemach... Poczytaj w wspomniany poradnik....  Wnikliwe zapoznanie się z treścią tego artykułu uświadomi Ci jak bardzo jesteśmy manipulowani przez koncerny zrozumiesz, że za wszystkie ich błędy płacimy my. Kupując nowy samochód, a później za każdym razem przy zakupie "aftermarketowego" auta. Ponieważ temat dotyczy "NAPINACZA" a ja nie chcę być posądzony o off top - dość już o tym. Napinacz sam w sobie w zasadzie jest niezniszczalny... Wiem, ze zaraz posypią się (być może gromy) ale tam naprawdę nie ma się co popsuć. Ludzie w desperacji kupują NOWY ŁAŃCUCH i napinacz (często używkę) i mówią "pomogło" 

W istocie pomógł nowy łańcuch. Ostatnio dorwałem napinacz (po około 250tkm) z solenoidem i zrobiłem mu "sekcję zwłok" tam wszystko było ok. Jeden zaworek na sprężynce i dwa ruchome względem siebie tłoki - cylindry + plus dwie sprężyny TO MUSI DZIAŁAĆ. Wiem, że każdy jak już ma wybebeszony łańcuch to albo zakłada nowy napinacz albo przynajmniej "lepszą" używkę. Wg mnie, należy doprowadzić ciśnienie oleju do wartości poprawnych, ewentualnie wymienić rozciągnięty łańcuch. Stosować zalecane filtry i oleje raczej 0w40 lub 5w40 nie koniecznie zaś 5w/30 wg specyfikacji.

Wymieniać je znacznie częściej niż mówią wam instrukcje 10tkm będzie bardziej OK niż 30tkm

Edytowane przez Wylye
Opublikowano
1 godzinę temu, Wylye napisał:

Poradnik ten pomoże każdemu zrozumieć dlaczego warto jednak stosować właściwe filtry (wbudowany zawór nadmiarowy w filtrze) oraz inne powody terkotania (np zawór bypass w podstawie filtra przy chłodnicy oleju) czytać... czytać... czytać :)

Co do tabelki to mieszczę się dolnej granicy normalnego ciśnienia a do minimum jeszcze trochę a że wyznaję zasadę "lepsze wrogiem dobrego" nie widzę powodu rozgrzebywania silnika.

 

Opublikowano

Kolego wylye, a czy mógłbyś czytać ze zrozumieniem ? Czy ja napisałem, ze pomiaru dokonywalem przez vag ? Mierzylem manometrem zaraz po ostrej jezdzie ( dlatego.napisalem ze na bardzo.goracym.oleju). Ale po jakims czasie wyczytałem, ze w b6 na vag-com mozna podejrzeć temp oleju, tylko, ze zapomniałem na ktorym kanale dlatego sie zapytałem. 

Ten temat na zagranicznym forum czytałem więc następnym razem zanim coś napiszesz Przeczytaj dokładnie ze zrozumieniem.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

To na jakim kanale ta temp oleju? I czemu nie dokładna?

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, bongod napisał:

 

To na jakim kanale ta temp oleju? I czemu nie dokładna?

 

na 134 - pierwsze okno pomiar temp jest jak najbardziej dokładny

http://www.audi-portal.com/en/diagnostic/ecu_12851.html#1

Cytuj

Kolego wylye, a czy mógłbyś czytać ze zrozumieniem ? 

Przepraszam - wyszedłem na łosia i gamonia potwierdzam czytam bez zrozumienia - daję ci to na piśmie KLIK dobrze już?

Edytowane przez Wylye
Opublikowano

Danke :)

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Teraz, bongod napisał:

 

Danke

 

пожалуйста :)

 

Opublikowano

[emoji23] [emoji23] [emoji23]

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...