Marecki1 Opublikowano 10 Marca 2017 Opublikowano 10 Marca 2017 10 godzin temu, Wylye napisał: Wiem, ze zaraz posypią się (być może gromy) ale tam naprawdę nie ma się co popsuć. Ludzie w desperacji kupują NOWY ŁAŃCUCH i napinacz (często używkę) i mówią "pomogło" Ale jak pisałem rok temu ze miałem napinacz ori oraz chinczyka w reku i pisałem ze tam nie ma co sie zepsuc zostałem niemal ze zgnieciony....... o tekstach typu ze nie znasz sie to nie wypisuj głupot nie wspomne.... Własnie byłem zawsze zdania, ze sprawdzic wszystko co ma zwiazek z dana usterka, a nie pisac cos pozniej sie odwoływac i h$# wie co jeszcze!!!!!! pease and love
Wylye Opublikowano 10 Marca 2017 Opublikowano 10 Marca 2017 (edytowane) 10 godzin temu, Marecki1 napisał: o tekstach typu ze nie znasz sie to nie wypisuj głupot nie wspomne.... Hej - chyba coś ci się pokićkało - zacytuj tekst w którym tak do Ciebie napisałem używając takich słów?... Odn "alternatywy" używania starego napinacza wciąż uważam że zysk z napinacza z fazatorem vs tego bez fazatora - jest wg mnie iluzoryczny. Jeżeli napisałem, że "coś odszczekuję" to przeczytaj to jeszcze raz - zrozum o czym mówię... W sprostowaniu napisałem, że fazator nie jest "tylko ekologią" jak wcześniej utrzymywałem - jest zaś "zmienną fazą" JEDNAK w zakresie niemal tylko li - ekologicznym, bo stoi jedynie na wałku ssącym i zmienia fazę w b małym zakr a wpływ z tego "zysku" jest LIPĄ i koszty (ponad 1500zł różnicy pomiędzy napinaczami) absolutnie nie są uzasadnione. Napisałem, że każdy kto chce się przekonać - może odpiąć wtyczkę i zobaczyć czy mam rację. Wiec nie rób tu wrażenia że jestem "technicznym hipokrytą" Bo fazator - jaki jest - każdy widzi (kto odepnie na parę dni wtyczkę) Owszem potwierdzam też, że wstawianie UŻYWKI zamiast solidnego zamiennika to... duża lekkomyślność. Skrót myślowy "tam nie ma co się popsuć" należy też zrozumieć... Bo nie ma niezniszczalnych mechanizmów. Jeżeli ktoś wyrzucił napinacz - to mógł to być tylko "schemat działania" ale mógł być też naprawdę "uwalony" Widzę, że należysz do ludzi dosyć pamiętliwych i od roku nie możesz mi darować odmiennego zdania... Czy wy tam w Twoich stronach wszyscy tak macie - razem z PISEM? czy tylko Ty jesteś takim osobliwym przypadkiem Edytowane 11 Marca 2017 przez Wylye
Marecki1 Opublikowano 11 Marca 2017 Opublikowano 11 Marca 2017 (edytowane) Osobliwym przypadkiem akurat jestem ale TYLKO i WYŁACZNIE jezeli chodzi o polityke bo mnie nie obchodzi i nie biore udziału w głosowaniach A pamietliwy owszem jestem ale tylko i wyłacznie jezeli mnie dany temat/rzecz itp interesuje..... jezeli nie po prostu udaje ze słucham bo mysle o czyms innym i zlewam to.... Wcale nie uwazam nikogo za speca technicznego... sam uczyłem sie wczesniej na 2.0 20V R5 fiatowski i nigdy mnie nie zawiódł.... tak teraz ucze sie o silniku turbo Spokojnie zycie jest za krótkie Edytowane 11 Marca 2017 przez Marecki1
1szewczi90 Opublikowano 14 Marca 2017 Opublikowano 14 Marca 2017 Czy to może być łancuch? Daję filmik poniżej. Silnik to 1.8T AWT 150KM. Zimny rozruch po prawie 3 dniach stania. http://www.dailymotion.com/video/x5eriu8
TomOskroba Opublikowano 14 Marca 2017 Opublikowano 14 Marca 2017 staryja mam podobny dzwiek po jednej nocy stania i to w dodatku w garażu, aż przez pierwsze 2 sek światła przygasają. następnie jest spokój
SEBOlbfb Opublikowano 14 Marca 2017 Opublikowano 14 Marca 2017 Panowie czy ktoś mi pomoże i wyjaśni czym się różnią te dwa napinacze? AUDI 058109088E AUDI 058109088D obydwa stosowane w a4 1.8t bfb w tym ze 088D w b6 a 088E w b7, heh ale żeby było śmieszniej to ten pierwszy kosztuje w aso ok 1400zł a ten drugi 2700zł wiec czy można zamienić z 088E na 088D?
przem8 Opublikowano 14 Marca 2017 Opublikowano 14 Marca 2017 8 godzin temu, 1szewczi90 napisał: Czy to może być łancuch? Daję filmik poniżej. Silnik to 1.8T AWT 150KM. Zimny rozruch po prawie 3 dniach stania. http://www.dailymotion.com/video/x5eriu8 Dźwięk pochodzi od napinacza ale 2-3s terkotania po uruchomieniu to standard u większości użytkowników 1.8t. Jak nie występują niepokojące dzwięki na rozgrzanym silniku, przy schodzeniu z obrotów lub w pewnym zakresie obrotów to nie ma czym się przejmować.
Wylye Opublikowano 14 Marca 2017 Opublikowano 14 Marca 2017 2 godziny temu, SEBOlbfb napisał: obydwa stosowane w a4 1.8t bfb w tym ze 088D w b6 a 088E w b7, heh ale żeby było śmieszniej to ten pierwszy kosztuje w aso ok 1400zł a ten drugi 2700zł wiec czy można zamienić z 088E na 088D? Wg mnie ... jedyna różnica to cena 2 godziny temu, przem8 napisał: 10 godzin temu, 1szewczi90 napisał: Czy to może być łancuch? Daję filmik poniżej. Silnik to 1.8T AWT 150KM. Zimny rozruch po prawie 3 dniach stania. http://www.dailymotion.com/video/x5eriu8 Dźwięk pochodzi od napinacza ale 2-3s terkotania po uruchomieniu to standard Dokładnie tak
SEBOlbfb Opublikowano 15 Marca 2017 Opublikowano 15 Marca 2017 a czy mogą być one zamienione? być może tylko łańcuch do wymiany bo stuki sa na zimnym silniku do 1300obr potem cisza i gdy sie nagrzeje tez cisza zamieszczę filmik i prosił bym o ocene czy tak wyglada prawidłowo napiety łańcuch przebieg orgi. 230tys
Wylye Opublikowano 15 Marca 2017 Opublikowano 15 Marca 2017 wsadź nowy łańcuch - ciśnienie jak wygląda ? napinacz zostaw ten co jest
SEBOlbfb Opublikowano 15 Marca 2017 Opublikowano 15 Marca 2017 4.2 bara na zimnym na wolnych i 2bary na cieplym tez na wolnych obrotach.
sous1111 Opublikowano 15 Marca 2017 Opublikowano 15 Marca 2017 Tylko zależy kto jak rozumie ciepły ? Jeden zrozumie, że olej jest ciepły gdy wskazówka od płynu chłodzącego wejdzie na 90*C. Drugi zrozumie, że olej jest ciepły po mocniejszej przejażdżce. Skoro na kanale 134 vag-com można sprawdzić temperaturę oleju to przed pomiarem ciśnienia oleju warto by było spisać z stamtąd wartość temperatury.
Wylye Opublikowano 15 Marca 2017 Opublikowano 15 Marca 2017 45 minut temu, sous1111 napisał: Tylko zależy kto jak rozumie ciepły ? Kanał 134 - jest przydatny ale b przydatna jest informacja o 2 barch na ciepłym. Dochodzenie "co autor miał na myśli" pisząc "na ciepłym" Jak dla mnie jest oczywiste, "ciepły" znaczy rozgrzany do 90st - temperatura trakcyjna... z cała pewnością "ciepły" nie znaczy w domyśle 60 st np... Nie oznacza, też silnika "spałowanego" z czerwoną turbiną i olejem w stanie tuż przed... parowaniem. "ciepły" nie znaczy - jak dla mnie - upalony...
sous1111 Opublikowano 16 Marca 2017 Opublikowano 16 Marca 2017 Czyli według ciebie 'ciepły' jest po osiągnięciu 90*C przez płyn chlodniczy? Ok wtedy zmierze cisnienie oleju, i zobaczymy.
volvo132 Opublikowano 16 Marca 2017 Opublikowano 16 Marca 2017 (edytowane) Wtrące swoje 3 grosze. Mianowicie tak jak wspomniałem wczesniej, dolalem LM Cera Tec do oleju. Przejechalem ponad 400KM od dolania, 50% miasto i 50% trasa. Poki co in plus. Cisnienie na mocno rozgrzanym tj. 95+ stopni oleju wzrosło z 1.4 do 1.6bar a napinacz cisza. Także wg, mnie coś tam pomogło. Ponoć ten specyfik zaczyna działać w pełni w okolicach 1k km od zastosowania. Silnik oczywiście też delikatnie ciśzej pracuje. Edytowane 16 Marca 2017 przez volvo132
SEBOlbfb Opublikowano 16 Marca 2017 Opublikowano 16 Marca 2017 Ciepły silnik to rozgrzany do temperatury roboczej, cisnienie mierzone po 10 min jak woda osiagnie 90stopni. ale nie o tym temat;-) pytam jak to z tym łańcuchem ktos kto zdejmowal pokrywe zaworów jest w stanie ocenic ten luz? Odrazu wyprzedze pytanie miska zdjeta i smok czyszczony ogólnie to nie byl zasyfiony olej motul 5w30
3r4 Opublikowano 16 Marca 2017 Opublikowano 16 Marca 2017 temperatura też wzrosła na dworze. u mnie zazwyczaj po 8h+ postoju trochę terkotał (Troszkę dłużesz niż magiczne 2 sekundy). Od 2 tygodni ponad cisza
1szewczi90 Opublikowano 18 Marca 2017 Opublikowano 18 Marca 2017 (edytowane) Dnia 14.03.2017 o 20:48, przem8 napisał: Dźwięk pochodzi od napinacza ale 2-3s terkotania po uruchomieniu to standard u większości użytkowników 1.8t. Jak nie występują niepokojące dzwięki na rozgrzanym silniku, przy schodzeniu z obrotów lub w pewnym zakresie obrotów to nie ma czym się przejmować. Spoko dzięki za odpowiedź, trochę się tym martwiłem, ale przyznam szczerze że tylko tak jak na filmie jest sporadycznie zazwyczaj odpala bez tego dźwięku. Pracuje dobrze zimny i ciepły. P.S. Nie musze się martwić że coś mi się tam urwie itp? Edytowane 18 Marca 2017 przez 1szewczi90
SEBOlbfb Opublikowano 18 Marca 2017 Opublikowano 18 Marca 2017 I jak nikt nie robił napinacza i łańcucha? Jak ten łańcuch u was wyglądał?
przem8 Opublikowano 18 Marca 2017 Opublikowano 18 Marca 2017 2 godziny temu, 1szewczi90 napisał: P.S. Nie musze się martwić że coś mi się tam urwie itp? Nic się nie urwie spokojnie. Ja żyję z tym od ponad 3 lat odkąd obcuję z 1.8t i póki jest to chwilowe poranne terkotanie nic sobie z tego nie robię. W jednym modelu przerabiałem już wymianę napinacza i łańcuszka, a dalej potrafi się odezwać. Taki już ich urok Zawartość dodana 7 minutes later Godzinę temu, SEBOlbfb napisał: I jak nikt nie robił napinacza i łańcucha? Jak ten łańcuch u was wyglądał? Napinacz u Ciebie wygląda, że jest ok, a łańcuszek jakby był już trochę "wypracowany" na ogniwach. Możesz zaryzykować samą wymianę łańcuszka jak pomoże to dobrze. Przy wymianie samego napinacza jest mniej roboty w razie czego.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się