Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Napinacz i łańcuch rozrządu w Audi A4 B6/B7 1.8T BEX, AVJ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Panowie zjechałem z autostrady i zaczęło mi strasznie coś walić w silniku, wydaje się że dobiega to z tyłu silnika. Z opisów na forum i filmów na Youtube wydaje mi się że uszkodzony napinacz. Nie zawracałbym tylko od razu do mechanika ale wolny termin dopiero za 3 tyg ;o Jakieś 1500km temu zmieniony olej na LM i płukanka. Odkąd kupiłem silnik cykał równomiernie ze wzro

stem obrotów a teraz już tłucze jak młotkiem by ktoś uderzał.

Edytowane przez tomotdr
  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

Jaki przebieg auta?

pokaż logi z 91 i 93 sprawdź co pokazuje okno 94/3 system ok czy nie ok

Stuka nieciekawie...

Nie jeździć! 

Zmierzyć ciśnienie zegarem mechanicznym przy filtrze jak ok to-

Zdjąć pokrywę zaworów sprawdzić momenty dokręcenia panewek wałków oraz stan hydropopychaczy

Olej jak olej czy to LM czy inny HGW :) nie ważne. Ważna jest częstotliwość wyamiany

Edytowane przez Wylye
Opublikowano

Witam serdecznie. Obiecałem, że powiem co było winne u mnie za hałas od napinacza. Mianowicie chłopaki sprawdzili miske i smoka. Wszystko ok, jak Bóg przykazal. Winny okazał się zawor zwrotny oleju przy podstawie filtra oleju. Tzn zacinal się i olej schodził z góry. Co powodowało, że na zimnym hałasowal napinacz i lancuch. Tetaz jest ok juz. Także zdaje sobie sprawę, że u każdego może być inna przyczyna. Osoby które przeczytały moje poprzednie posty i mają identyczne objawy jeśli pomogłem to bardzo się ciesze.

Odnośnie kolegi WYlYE. Najechałeś na mnie taki pewny siebie, że znasz przyczyne i to "Oil Sludge". I nie przestrzegam wymiany oleju. Kolego postąpmy honorowo i odpowiedzialnie tzn tak jak mówiłem brać fakturkę z warsztatu I zakład aktualny? Tak poza tym przeczytałem kilka Twoich postów. I niezle kabinujesz. Kilku klientów do swojego warsztatu zapewne tu znajdziesz:) kto bardziej kumaty się miarnie o co kaman. Ale takie wprowadzanie ludzi w koszta Ci powiem, że jest poniżej krytyki.

Były tu poruszane kwestie jakości oleju. W moim przypadku 70 tys przejechane na valvoline max life 5w40. Silnik mi pracuje wyraźnie ciszej niż na poprzednim, olej trzyma właściwości, po 10 tys nie robi się czarny. Dół był czysty, góra również. Co potwierdzaja setki opini o nim na necie. Także polecam. W tym przypadku schodzenie poniżej 10 tys km na np 8 jak "ktoś pisal" mija się z celem. Niedługo może co 6 wymieniac:) jak zalejesz olej made by Tesco in Tajwan to być może to ma sens:)

Dodam również, że to moje kolejne auto z 1.8T. Poprzednie A3 AGU. 250 tys nim zrobilem. Auto miało pół miliona. Wymiana zazwyczaj co 10 tys km, nigdy mniej. I nigdy nie mialem problemu ze smokiem czy Oil Sludge itp.

Pozdrawiam

Opublikowano

Teraz chłopaki co pozmieniali od strzała napinacze będą sobie pluć w brodę :D

No ale...

Opublikowano (edytowane)

Już była akcja na forum z tym zaworem zwrotnym, a konkretnie sprężyną zaworu,bodajże w tym temacie z rok temu, sam ją zapoczątkowałem, nie pamiętam ilu chłopaków wymieniło, i nie u wszystkich nastąpiła poprawa,sam ją kupiłem i narazie sobie leży. 

Edytowane przez strazak93
Opublikowano (edytowane)

 

18 godzin temu, gsekulski napisał:

I niezle kabinujesz. Kilku klientów do swojego warsztatu zapewne tu znajdziesz:)

Kolego ja nie mam żadnego warsztatu to raz. O zaworku (są dwa nie jeden) w podstawie filtra jako możliwej przyczynie grzechotania  pisałem chyba w marcu lub kwietniu ub roku w tym właśnie topiku... (no ale to trzeba jeszcze umieć znaleźć... wiem :) )

Na koniec to powiem ci tak  - ludziom twojego pokroju raczej rzadko odpisuję - w tym przypadku zrobiłem wyjątek bo z tym warsztatem i  zaworkiem (którego rzekomo "nie przewidziałem) :) to trafiłeś jak kulą w płot.  Sam często (bardzo) korzystam z rad i porad ludzi na tym forum i ciągle się czegoś od kogoś dowiaduję. Często też odpisuję ludziom tu i na tzw PRIV pomagając im w ich problemach.

Twoja "porada"  że oto coś tam odkryłeś bo "w warsztacie tak powiedzieli" jest co najmniej komiczna. Wszystkie te historie gdybyś potrafił czytać ze zrozumieniem "okryłbyś" tu na tym forum, lub czytając jeden z linków http://www.audizine.com/forum/showthread.php/610203-1-8t-Oil-Pressure-Survival-Guide-and-troubleshooting-DIY - gdybś potrafił, lub gdybyś okazał odrobinę ogłady ktoś by ci o tym powiedział. Z pewnością nie ja - następnym razem... 

I jeszcze jedna dygresja ostatnia riposta do ciebie - LL nie jest olejem tylko skrótem od ang LONNG LIFE i dotyczy wymiany oleju co 30tkm Mnie zwisa i powiewa co ile km ty zmienisz swój olej. Ja też miałem wcześniej dwa auta z tym silnikiem i doświadczałem OS

O problemie i wymianie oleju co 5tysięcy Mil czyli co około 8tkm pisze cały świat angielskojęzyczny nie ja. Ja tylko powtarzam co piszą i co sam stosuję. Temat zaś dotyczy napinacza nie oleju jaki stosować zdaje się prawda?

Nie mniej jednak ponieważ widząc poziom twoich wypowiedzi tak stylistyczny jak i merytoryczny, rozumiejąc, "w życiu sam byś się nie dokopał" zamieszczam cytat z b ciekawego bloga dotyczącego problemu OS

Cytuj

Coincidentally the longitudinally mounted 1.8t engines in the B5-B6 models had a smaller oil pan than their technically similar transverse mounted cousins. This smaller oil capacity made the engine more susceptible to overheating and sludge. Finally the straw that broke the camel’s back happened when Audi changed the oil change interval from 5K to 10K. This exacerbated the problem significantly. Combine this with the use of dino-oils, short trip/city driving, and the rest is history. . . And so were a lot of 1.8t engines. 

Ponieważ, domyślam się (widząc poziom twoich wypowiedzi w języku ojczystym) że możesz mieć problem z przetłumaczeniem - translatory Googla robię takie rzeczy wciąż kulawo :)

Specjalnie dla ciebie - luźne tłuczenie "ad hoc" 

"Tak się składa że wzdłużnie montowane jednostki 1.8t w Audi B5-B6 mają mniejszą miskę olejową niż reszta silników z tej rodziny. Mniejsza pojemność misy olejowej powoduje, iż silniki te o wiele bardziej podatne są na przegrzanie oleju a w konsekwencji na OS. (Oil Sludge - przyp Wylye) Ostatecznie kroplą która przelała czarę było wydłużenie przez AUDI interwału wymiany oleju z 5K do 10K (Mil !!!! - przyp Wylye) To powiększyło występowanie problemu znacząco. Ostatecznie to właśnie w połączeniu ze stosowaniem olei tradycyjnych (półsyntetycznych i mineralnych) jazda typu "krótkie odcinki/miasto" owocuje tym historycznym problem silników 1.8t"

 

Ponieważ nie mam nic więcej do dodania w aspekcie napinacza a z tobą właśnie skończyłem tę niesmaczną rozmowę - dziękuję za uwgę

 

 

Edytowane przez Wylye
Opublikowano

Okazało się że wałek rozrządu się wytarł i dziura w szklance :o

Opublikowano
4 godziny temu, tomotdr napisał:

Okazało się że wałek rozrządu się wytarł i dziura w szklance :o

No to wyrazy współczucia....

Opublikowano (edytowane)
Dnia 23.05.2017 o 07:47, Wylye napisał:

Jeżeli usterki pojawiły się nagle i nie ma podejrzenia o przestawieniu paska rozrządu (również jeżeli wykluczymy rozciągnięcie łańcucha - bo to nie następuje nagle)

Zobacz mój wcześniejszy wpis <KLIK> sprawdź solenoid wg zawartych tam wskazówek (można go kupić na allegro za "parę groszy")

- zrób "output test" - (też tam jest opisana procedura) w czasie tego testu - kiedy trwa możesz postukać w obudowę napinacza - nie w soleoneid (młoteczkiem i przystawioną przedłużką klucza nasadowego)

Co "mówi" Twój VCDS/VAG w grupie 94 w 3cim oknie ? czy jest tam "system OK" czy "system not OK"?

Podstaw czujnik Halla na wałku - to nie jest droga rzecz wymienisz sam w ciągu 15 minut (to może powodować ten drastyczny spadek mocy wg mnie - NIE FAZATOR!!! od tego może nawet bym zaczynał)

Sprawdź też czujnik G28 (EPC nie świeci na desce? nie ma problemów ze startem na ciepłym?)

Jak patrzę na logi to wg mnie powinieneś zacząć jednak od pomiaru ciśnienia oleju zegarem mechanicznym. Powinieneś tam zobaczyć: gorący silnik obroty jałowe ok 1.7bara. 2Tys obr ok 3.5bara. 3,5tys obr ok 4,5bara.  Przy czym "gorący" - rozumiemy rozgrzany do 90 stC. 

outputtest zrobiony slychac jak puka. 

vag 94 w 3 okie pisze system ok 

EPC sie nie swieci ale jak odpalam na cieplym widac ze nie jest tak jak powinno

cisnienia nie mam jak zmierzyc gdzie znajde czujnik g28 boto chyba inny jak czujnik halla

Edytowane przez adrianjaro
Opublikowano (edytowane)

To po kolei - jak "będziesz miał jak zmierzyć ciśnienie" to będziemy pomagali dalej...

Kuli szklanej nie mam do wróżby (dałem kiedyś taką swojemu synowi. To było jakieś 25 lat temu i do tej pory się nie znalazła)

G28 czujnik prędkości obrotowej silnika usyt jest na prawo od filtra oleju poniżej chłodnicy oleju. Nie mylić z czujnikiem spalania stukowego który jest wyżej nad chłodnicą oleju

Jak posprawdzasz resztę tzn ciśnienie oleju zostaje Ci tylko sprawdzenie czy łańcuch nie jest wyciągnięty.

W kanale 93/3 masz podaną tzw "dewiację" wałka rozrządu ws wał korbowy Norma to od 0 do 5 CF w zależności od precyzji wykonanej ostatniej wymiany PASKA. Jeżeli wartość tam pokazywana przekracza 8 - możesz mieć rozciągnięty łańcuch.  Oczywiście możliwa jest dewiacja "idąca" od czujnika położenia wałka rozrządu. Twoje wartości w 93/3 do -16 co świadczyć może o problemie pochodzącym od czujnika położenia wałka rozrządu albo właśnie G28 - lub rozciągniętego łańcucha. (przy czym wartość ta powinna być dodatnia - przy wyciągniętym łańcuchu) dlatego sprawdź najpierw oba czujniki przez podstawienie innych.

Edytowane przez Wylye
Opublikowano (edytowane)

Tak z ciekawosci spytam. Czy moze ktos podrzucic dziwek napinacza sprawnego ? 

Edytowane przez Mizur138
Opublikowano (edytowane)

mam napinacz swaga, 20 tys przejechane, łańcuszka nie słychać, czasami telepie na wolnych obrotach, wyskoczył błąd brak synchronizacji wałka, co zauważyłem cieknie olej przy wtyczce "cewki, elektrozawór" czyli do wymiany cewka , jakieś pomysły?

Edytowane przez STANIV
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
mam napinacz swaga, 20 tys przejechane, łańcuszka nie słychać, czasami telepie na wolnych obrotach, wyskoczył błąd brak synchronizacji wałka, co zauważyłem cieknie olej przy wtyczce "cewki, elektrozawór" czyli do wymiany cewka , jakieś pomysły?

Widzę że ten wyciek to standard w swagu :) ja nawaliłem sylikonu od cholery ale nadal się troszkę poci . Szkoda że stary napinacz wywaliłem to bym pewnie cewkę przełożył .

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Na ori cewkach i napinaczu swag wywala check


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Dnia 3.06.2017 o 09:29, STANIV napisał:

Na ori cewkach i napinaczu swag wywala check

Tak? to ciekawe - nawet bardzo :)  Jaki błąd ? dlaczego akurat na napinaczu SWAG i ori cewkach? A może, jak mawiał klasyk w Samych sowich S Chęcińskiego "Nie ty mi wrogiem a Twój koń przyjacielem" :) Może to raczej wina "ori uwalonej - cewki - solenoida" ?  Poczytaj ten niniejszy historyczny temat o początku (wiem że boli) że lepiej w wyszukiwarce napisać "problem z napinaczem" wpaść na forum i zapytać "co zrobić jak cieknie z wtyczki"  (dowiedzieć się BZDUR typu - "zalej silkonem" i potem pluć że SWAG jest d.d. ) :) Gdybyś poczytał wiedziałbyś, że nie tylko  solenoid SWAGa potrafi przeciekać. Dowiedziałbyś się  też (przy okazji) i kilku innych rzeczy. 

Opublikowano
3 godziny temu, krzysztof-kosior1 napisał:

Witam... mam na komputerze błąd:

17930 - Camshaft Adjustment: Bank 2: Malfunction P1522 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

 

Robiłem testy wyjść (output test 03). W pewnym momencie komputer testuje cewki na napinaczach (strzałka):

Bez tytułu.jpg

Te cewki powinny TYKAĆ podczas testu. Na głowicy od kierowcy tyka a od pasażeta NIE. A więc odpinam wtyczkę podpinam sprawdzoną cefkę i ta również nie tyka ! A na 100% jest sprawna.

Sprawam więc miernikiem wtyczkę podczas testu... Napięcie na niej zmienia się od 8 do 11.5 V. Potem sprawdzałem przejście kabla czy nie ma przerwanie na pinach do ECU. Na obu pinach wtyczki nie ma przerwania. Miernik wskazuje ciągłość. 

 

Jedyne co zauważyłem to to... że podczas odłączenia tej niebieskiej wtyczki:

ddd.jpg

... i po odpaleniu nie wyskoczył nowy błąd. Zaś kiedy odłączyłem taka samą niebieską wtyczkę z drugiej strony to wyskoczył nowy błąd. Ta niebieska wtyczka ze strzałką to czujnik spalania stukowego... czy on może generować błąd na napinaczu wałka rozrządu? Czy on może powodować ze na wtyczne do napinacza (rys1) nie ma sygnału?

Proszę o pomoc... mam już dość autka... :( miał być taki fajny zakup... Ps. zdjęcia nie są moje. zassałem z internetu.

Temu kto mi pomoże oferuję nagrodę. Bo ręce już opadają ;(

A co powiedzie na to w temacie napinaczy?

Opublikowano (edytowane)

@krzysztof-kosior1

Nagrody są tu zbędne. Tak - oczywiście wadliwie działający Knock Sensor będzie powodem obliczania głupiej dewiacji przez ECU pomiędzy wałkiem rozrządu a wałem korbowym. Działa to mniej więcej tak w dużym uproszczeniu. Wał z wałkiem (z wałkami) jest jak wiadomo zsynchronizowany paskiem - te, zaś między sobą - łańcuchem (u Ciebie - łańcuchami) dewiacje pomiędzy zespołem wałków a wałem korbowym powinna (dla silnika 1.8t) zamykać się wartością od 0 do 5 w zależności od dokładności ostaniach robót montażowych wymiany połączenia (paska) pomiędzy WAŁEM korbowym a  WAŁKIEM rozrz (zespół wałków) W przypadku przekroczenia 5stopni (a już w na pewno w przypadku 8stopni i +) można domniemywać wyciągnięcie łańcucha... Dewiacja wyliczana przez ECU na podstawie czujnika położenia wału oraz czujnika wałka rozrządu jest korelowana przez czujnik spalania stukowego - właśnie. Nie jestem pewien jak w jest w Twojej wersji silnikowej - jeżeli jest podobnie jak w 1.8 - to w kanele 94 VCDS/VAG powinieneś widzieć SYSTEM OK a w kanale 93 wartości dewiacji w banku (bankach) nie powinny przekraczać 5stopni (idealna dewiacja to "0")

Od tego zacznij.

Edytowane przez Wylye
Opublikowano (edytowane)
3 minuty temu, Wylye napisał:

@krzysztof-kosior1

to w kanele 94 VCDS/VAG powinieneś widzieć SYSTEM OK a w kanale 93 wartości dewiacji w banku (bankach) nie powinny przekraczać 5stopni (idealna dewiacja to "0")

Od tego zacznij.

Na tej głowicy mam "system not ok". Napinacz jest nowy. Jedyne czego jestem pewien to to, że na wtyczce do tego napinacza nie ma sygnału który powodowałby załączanie cewki. Obstawia Pan czujnik stukowy? 

Edytowane przez krzysztof-kosior1
Opublikowano (edytowane)

I u mnie wartości w logu kanałów 093 były w zakresie 0. W obu głowicach.

Ale dodatkowo zmiennna faza rozrządu załącza się tylko na jednej głowicy... na tej gdzie nie mam poblemu z błędem 17930... wymienić ten czujnik stukowy?

Edytowane przez krzysztof-kosior1
Opublikowano (edytowane)

@krzysztof-kosior1

NIE! najpierw poszukać mojego wpisu (gdzieś z kwietnia/marca ub roku) zrobić tak jak opisałem 

OUTPUT TEST i w czasie tego metodą "młoteczkiem" w napinacz :)  (w ten martwy - TYLKO NIE SOLENOID!!!!) następnie wykonać opisaną tam procedurę BASIC SETTINGS - powinieneś zobaczyć w 94/3 system ok.

Jak dalej lipa (w co wątpię - bo pewnie Ci się ten SHIT tylko zawiesił) to wtedy podmieniaj czujnik Sp.St itd

Aha ! i oczywiście przed rozpoczęciem procedur SKASOWAĆ BŁĘDY!!!

 

Masz tu ten wpis - kolego :)

Edytowane przez Wylye

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...