Rafciu_js Opublikowano 30 Listopada 2017 Opublikowano 30 Listopada 2017 @Wylye Kolego mógłbyś napisać jaki u iebie siedzi napinacz w końcu? Nie chce mi się szukać spośród tylu stron. U Mnie jest taki problem, że po wymianie oleju zaczęło rzęzić na zimnym te 2-3 sek a na kompie wywala mi błąd : 16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake) P0011 - 002 - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced) - Intermittent - MIL ON. Tak sądze, że pewnie to znowu napinacz..
Wylye Opublikowano 1 Grudnia 2017 Opublikowano 1 Grudnia 2017 11 godzin temu, Rafciu_js napisał: @Wylye Kolego mógłbyś napisać jaki u iebie siedzi napinacz w końcu? Nie chce mi się szukać spośród tylu stron. U Mnie jest taki problem, że po wymianie oleju zaczęło rzęzić na zimnym te 2-3 sek a na kompie wywala mi błąd : 16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake) P0011 - 002 - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced) - Intermittent - MIL ON. Tak sądze, że pewnie to znowu napinacz.. Tak - w końcu mogę napisać. Mam wciąż ten sam napinacz z solenoidem, z tym że jeżdżę od dawna z wypiętą wtyczką. Czyli tak jak bym miał napinacz bez solenoida. W efekcie płozy mojego napinacza stoją stale podniesione - tak jak w napinaczach bez fazatora. Jak wiemy pozycja taka jest (jedną z dwóch) standardowa. Ponieważ "nie chce Ci się szukać i czytać" powtarzam raz jeszcze. Miałem dokładnie te same błędy. Udawało mi się "uruchomić" fazator czarując w BASIC SETINGS i stosując stuknięcie w obudowę tego shitu - w czasie "outpt testu" Ale w pewnym momencie miałem tego dość. Wyłączyłem wtyczkę i zleciłem usunięcie powiadomienia i wyświetlania błędu o "otwartym obwodzie solenoida" Mogłem zostawić wtyczkę i usunąć tylko powiadamianie tego samego numeru błędu który Ty podajesz. Ale uznałem, że tak będzie uczciwiej ws przyszłego właściciela. Ja następny napinacz zamontuję BEZ FAZATORA. Jak ktoś sobie będzie miał kaprys - założy sobie z fazatorem wepnie wtyczkę i będzie się czuł lepiej - kto bogatemu zabroni . 2 - 3 sekundowe poranne brzęczenie w tych silnikach nie jest syndromem niesprawności. podawałem kiedyś TSB od VAG na ten temat. (I mnie się nie chce teraz szukać ) Gdzie wyraźnie piszą, że taki hałas jest konstrukcyjnie dopuszczalny przez 2 do 3 sekund i jest czasem potrzebnym na odbudowę ciśnienia w systemie napinacza. Piszą tam aby absolutnie w takim przypadku nie podejmować prób wymiany napinacza lub łańcucha. Jednak przyczyny długotrwałego hałasu jak już wiemy mogą być b różne. Od uszkodzonych zaworków typu Check w podstawie filtra oleju, przez niewłaściwy zastosowany filtr oleju (najlepiej stosować MAN lub KNECHT tzw "duże' filtry. Często sprzedawcy dają nam małe zamienniki i "robią dziwne miny" kiedy prosimy o duży filtr. Z tego co wiem, tylko właśnie te filtry mają właściwe z pktu widznia naszych silników wbudowane zaworki nadmiarowe. Chodzi o to, że po unieruchomieniu silnika, ciśnienie oleju powinno utrzymać się przez kilka dni.) dalej poprzez tzw "clogging" w systemie olejenia - czyli zapchanie magistrali olejowej produktami spalania oleju, zapchaniu smoka pompy olejowej - tymi produktami. (b częste w silnikach 1.8T ze względu na turbinę i jazdę w trybie "upalania") Solucją antidotum dla tych konkretnie silników jest znacznie częstsza wymiana oleju niż podaje producent. Poniżej 10Tkm (chyba, jeździmy b delikatnie niemal bez załączania się turbiny... ale kto tak potrafi ja nie....) Dalej w kolejności jest uszkodzona pompa oleju - zdarza się choć nie jest to nagminne na szczęście. Poprawne ciśnienia dla tych silników to Spoiler Goracy rozgrzany silnik obroty jalowe ok od 1,24 do 1.7bara. 2Tys obr od 2.4bara do 3.5bara. 3tys obr od 3,5 bara do ok 4,5bara. 4tys od 3,8bara do 4,8bara 5tys - 4,13bara do 5,17bara cisni dla 6tys=5tys Generalnie wszystko to było już tu wielokrotnie pisane - ale skoro "nie chce Ci się szukać" to masz...
krzysztof-kosior1 Opublikowano 1 Grudnia 2017 Opublikowano 1 Grudnia 2017 20 minut temu, Wylye napisał: Tak - w końcu mogę napisać. Mam wciąż ten sam napinacz z solenoidem, z tym że jeżdżę od dawna z wypiętą wtyczką. Czyli tak jak bym miał napinacz bez solenoida. W efekcie płozy mojego napinacza stoją stale podniesione - tak jak w napinaczach bez fazatora. Jak wiemy pozycja taka jest (jedną z dwóch) standardowa. Ponieważ "nie chce Ci się szukać i czytać" powtarzam raz jeszcze. Miałem dokładnie te same błędy. Udawało mi się "uruchomić" fazator czarując w BASIC SETINGS i stosując stuknięcie w obudowę tego shitu - w czasie "outpt testu" Ale w pewnym momencie miałem tego dość. Wyłączyłem wtyczkę i zleciłem usunięcie powiadomienia i wyświetlania błędu o "otwartym obwodzie solenoida" Kolego, dużo mi pomogłeś w swoich poprzednich postach. Ponieważ miałem tę samą przypadłość. Ale tym razem trochę się zawiodłem na Twojej wypowiedzi. Teraz wiem, że powodem zawieszenia fazatora była sprężynka pod cewką. źle osadzona blokuje delikatną cewkę. A ciężko ją idealnie osadzić kiedy fazator jest zamontowany. Szkoda ze usunąłeś błąd i wywaliłeś wtyczkę. Można było wymienić sprężynkę. Ale to jest moje zdanie.
krzysztof-kosior1 Opublikowano 1 Grudnia 2017 Opublikowano 1 Grudnia 2017 Oznaczyłem Ci to na czerwono.
Wylye Opublikowano 1 Grudnia 2017 Opublikowano 1 Grudnia 2017 (edytowane) 20 godzin temu, krzysztof-kosior1 napisał: Kolego, dużo mi pomogłeś w swoich poprzednich postach. Ponieważ miałem tę samą przypadłość. Ale tym razem trochę się zawiodłem na Twojej wypowiedzi. Teraz wiem, że powodem zawieszenia fazatora była sprężynka pod cewką. źle osadzona blokuje delikatną cewkę. A ciężko ją idealnie osadzić kiedy fazator jest zamontowany. Szkoda ze usunąłeś błąd i wywaliłeś wtyczkę. Można było wymienić sprężynkę. Ale to jest moje zdanie. To mi przykro że się zawiodłeś na mojej wypowiedzi. O tej sprężynce i "czarami z nią związanymi" pisałem chyba ze dwa lata wstecz. Zalecałem nawet jej delikatne rozciągnięcie. Po prostu zbrzydło mi co dwa trzy tygodnie robić Bassic stetings, output test odkręcać podmieniać cewkę i "poprawiać" ową sprężynkę tak że "odkryłeś USA" razem "ze mną" albo równolegle Nie bierz tego "nerwowo" i śmiej się Pan z tego... "Twoje zdanie" akurat do pewnego czasu było i moim . Odpięcie wtyczki jak dla mnie nie zmieniło niczego w zachowaniu osiągach i zużyciu paliwa. Utrzymywanie zatem tej kosztownej gangreny w silniku uznałem za zbędne. Pozdro Moja koncepcja była następująca - ODPINAMY WTYCZKĘ, usuwamy powiadomienie o błędzie braku zasilania na solenoidzie (u tunera) następnie już sami "w domu" kasujemy błąd o niesprawności systemu VAGiem - Teraz gdybyśmy wpięli wtyczkę, lub zamontowali na powrót fazator z cewką i podpięli tego "hemoroida" to system będzie usiłował "wstać" i prawdopodobnie sam wstanie. Jeżeli nie - to trzeba będzie przeprowadzić procedurę BASIC SETTINGS. Tylko jedno pytanie. PO CO? Ps Ponieważ zamieściłeś rysunek - z odręcznie przez siebie dorysowaną pozycją tej sprężynki to niniejszym muszę dokonać korekty jej lokalizacji omyłkowo podałeś niewłaściwe miejsce jej montażu. Ta sprężynka nie jest pomiędzy cewką a suwakiem tylko pod samym suwakiem !!!! gdyby tak to zmontować jak to przedstawiłeś na rysunku - system nie miałby prawa zadziałać. Edytowane 2 Grudnia 2017 przez Wylye
krzysztof-kosior1 Opublikowano 1 Grudnia 2017 Opublikowano 1 Grudnia 2017 kolego... masz rację. Mój błąd. Sprężynka jest tam gdzie zaznaczyłeś Czeski błąd 1
Wylye Opublikowano 1 Grudnia 2017 Opublikowano 1 Grudnia 2017 (edytowane) 18 godzin temu, krzysztof-kosior1 napisał: kolego... masz rację. Mój błąd. Sprężynka jest tam gdzie zaznaczyłeś Czeski błąd Errare humanum est, sed in errare perseverare diabolicum... - jak mawiał Seneca... A ja powiadam gdybym za każdą pomyłkę w swoim życiu otrzymał od losu 100 zł - dziś prawdopodobnie byłbym jednym z najbogatszych ludzi w mieście Nie mniej za dociekliwość i postawę - daję Ci PLUSA @RockyKrk said: I jeszcze pytanie, czy litera na końcu ma jakieś większe znaczenie? Musi być B? Jest też z literą D. B D i H to wciąż te same napinacze. Ktoś inny pytał czy łąńcuch w opcji z napinaczem z wtyczką i bez jest specjalny jakiś... Nie. Jest jeden i ten sam łańcuch. Proszę zwrócić uwagę na tę "litanię" silników obsługiwanych przez ten sam łańcuch ŁAŃCUCH ROZRZADU AUDI A3 A4 A6 TT 1.8 1.8T AUDI A4 (8D2, B5) (1995/01 -> 2000/11) Wersja Silnik / Moc Kody silników 1.8 T quattro 150KM / 110KW - 1781 ccm ARK,ANB,AWT,APU,AEB 1.8 T 150KM / 110KW - 1781 ccm ARK,ANB,AWT,APU,AEB 1.8 quattro 115KM / 85KW - 1781 ccm 1.8 T quattro 180KM / 132KW - 1781 ccm AJL 2.4 165KM / 121KW - 2393 ccm AML,APS,AGA,ALF,ARJ 2.4 163KM / 120KW - 2393 ccm APZ,AJG,AMM 2.8 193KM / 142KW - 2771 ccm ALG,AQD,APR,ACK,AMX AUDI A6 (4A, C4) (1994/06 -> 1997/10) Wersja Silnik / Moc Kody silników 1.8 quattro 125KM / 92KW - 1781 ccm ADR 2.8 193KM / 142KW - 2771 ccm ACK AUDI A8 (4D2, 4D8) (1994/03 -> 2002/12) Wersja Silnik / Moc Kody silników 2.8 quattro 193KM / 142KW - 2771 ccm AQD,APR,ACK,AMX 3.7 quattro 260KM / 191KW - 3697 ccm AKC,AQG 4.2 quattro 238KM / 175KW - 4172 ccm ARU AUDI A3 (8L1) (1996/09 -> 2003/05) Wersja Silnik / Moc Kody silników S3 quattro 224KM / 165KW - 1781 ccm BAM 1.8 T 180KM / 132KW - 1781 ccm AJQ,ARY,APP,AUQ 1.8 T 150KM / 110KW - 1781 ccm AGU,AQA,AUM,ARZ 1.8 125KM / 92KW - 1781 ccm AGN,APG AUDI A6 (4B, C5) (1997/01 -> 2005/01) Wersja Silnik / Moc Kody silników 1.8 T 180KM / 132KW - 1781 ccm AJL 1.8 T 150KM / 110KW - 1781 ccm AWL,ARK,ANB,AWT,APU,AEB 1.8 116KM / 85KW - 1781 ccm 2.0 130KM / 96KW - 1984 ccm ALT 2.4 quattro 170KM / 125KW - 2393 ccm BDV 2.4 165KM / 121KW - 2393 ccm AML,APS,AGA,ALF,ARJ 2.4 156KM / 115KW - 2393 ccm APC 2.4 136KM / 100KW - 2393 ccm ARN,ALW,ASM 2.7 T quattro 250KM / 184KW - 2671 ccm BES,ARE 2.7 T quattro 230KM / 169KW - 2671 ccm AJK 2.8 quattro 179KM / 132KW - 2771 ccm AGE 2.8 190KM / 140KW - 2771 ccm ATX 2.8 193KM / 142KW - 2771 ccm ALG,AQD,APR,ACK,AMX S6 quattro 340KM / 250KW - 4172 ccm AQJ,ANK AUDI A6 Avant (4B, C5) (1997/11 -> 2005/01) Wersja Silnik / Moc Kody silników 1.8 T quattro 180KM / 132KW - 1781 ccm AJL 1.8 T 150KM / 110KW - 1781 ccm ARK,ANB,AWT,APU,AEB 1.8 116KM / 85KW - 1781 ccm 2.0 130KM / 96KW - 1984 ccm ALT 2.4 quattro 163KM / 120KW - 2393 ccm APZ,AJG 2.4 165KM / 121KW - 2393 ccm AML,APS,AGA,ALF,ARJ 2.4 136KM / 100KW - 2393 ccm ARN,ALW,ASM 2.4 quattro 170KM / 125KW - 2393 ccm BDV 2.7 T quattro 250KM / 184KW - 2671 ccm BES,ARE 2.7 T quattro 230KM / 169KW - 2671 ccm AZA,AJK 2.8 quattro 193KM / 142KW - 2771 ccm ALG,AQD,APR,ACK,AMX 2.8 190KM / 140KW - 2771 ccm ATX RS6 plus quattro 480KM / 353KW - 4172 ccm BRV S6 quattro 340KM / 250KW - 4172 ccm AQJ,ANK AUDI A6 Avant (4A, C4) (1994/06 -> 1997/12) Wersja Silnik / Moc Kody silników 1.8 125KM / 92KW - 1781 ccm ADR 2.8 193KM / 142KW - 2771 ccm ACK AUDI A4 Avant (8D5, B5) (1995/07 -> 2001/09) Wersja Silnik / Moc Kody silników 1.8 T 150KM / 110KW - 1781 ccm ARK,ANB,AWT,APU,AEB 1.8 115KM / 85KW - 1781 ccm 1.8 T quattro 150KM / 110KW - 1781 ccm ARK,ANB,AWT,APU,AEB 1.8 T quattro 180KM / 132KW - 1781 ccm AJL 2.4 165KM / 121KW - 2393 ccm AML,APS,AGA,ALF,ARJ 2.4 163KM / 120KW - 2393 ccm APZ,AJG,AMM RS4 quattro 380KM / 280KW - 2671 ccm ASJ,AZR 2.8 quattro 193KM / 142KW - 2771 ccm ALG,AQD,APR,ACK,AMX 2.8 190KM / 140KW - 2771 ccm ATX AUDI TT (8N3) (1998/10 -> 2006/06) Wersja Silnik / Moc Kody silników 1.8 T 163KM / 120KW - 1781 ccm BVP 1.8 T quattro 180KM / 132KW - 1781 ccm AWP,AJQ,ARY,ATC 1.8 T quattro 240KM / 176KW - 1781 ccm BFV 1.8 T quattro 224KM / 165KW - 1781 ccm APX,BAM,AMU AUDI TT Roadster (8N9) (1999/10 -> 2006/06) Wersja Silnik / Moc Kody silników 1.8 T quattro 190KM / 140KW - 1781 ccm BVR 1.8 T 180KM / 132KW - 1781 ccm AWP,AJQ,APP,ATC,AUQ 1.8 T 163KM / 120KW - 1781 ccm BVP 1.8 T quattro 180KM / 132KW - 1781 ccm AWP,AJQ,ARY,ATC AUDI ALLROAD (4BH) (2000/05 -> 2005/08) Wersja Silnik / Moc Kody silników 2.7 T quattro 250KM / 184KW - 2671 ccm BES,ARE AUDI A4 (8E2, B6) (2000/11 -> 2004/12) Wersja Silnik / Moc Kody silników 1.8 T 163KM / 120KW - 1781 ccm BKB,BFB 1.8 T 150KM / 110KW - 1781 ccm AVJ 1.8 T 190KM / 140KW - 1781 ccm BEX 1.8 T 170KM / 125KW - 1781 ccm AMB 2.0 130KM / 96KW - 1984 ccm ALT 2.4 163KM / 120KW - 2393 ccm AMM AUDI A4 Avant (8E5, B6) (2001/04 -> 2004/12) Wersja Silnik / Moc Kody silników 1.8 T quattro 150KM / 110KW - 1781 ccm AVJ 1.8 T quattro 163KM / 120KW - 1781 ccm BFB 1.8 T quattro 190KM / 140KW - 1781 ccm BEX 2.0 130KM / 96KW - 1984 ccm ALT 2.4 170KM / 125KW - 2393 ccm BDV AUDI A4 kabriolet (8H7, 8HE) (2002/04 -> ) Wersja Silnik / Moc Kody silników 1.8 T quattro 163KM / 120KW - 1781 ccm BFB 2.4 170KM / 125KW - 2393 ccm BDV AUDI A8 (4E_) (2002/10 -> 2010/07) Wersja Silnik / Moc Kody silników 3.7 quattro 280KM / 206KW - 3697 ccm BFL SEAT TOLEDO II (1M2) (1999/04 -> 2006/05) Wersja Silnik / Moc Kody silników 1.8 20VT 180KM / 132KW - 1781 ccm APP,AUQ SEAT CORDOBA hatchback (6K2) (1999/06 -> 2002/10) Wersja Silnik / Moc Kody silników 1.8 T 20V Cupra 156KM / 115KW - 1781 ccm AYP,AQX SEAT LEON (1M1) (1999/11 -> 2006/06) Wersja Silnik / Moc Kody silników 1.8 20V T 180KM / 132KW - 1781 ccm APP,AUQ 1.8 20V 125KM / 92KW - 1781 ccm AGN,APG 1.8 T Cupra R 225KM / 165KW - 1781 ccm BAM SEAT IBIZA IV (6L1) (2002/02 -> ) Wersja Silnik / Moc Kody silników 1.8 T FR 150KM / 110KW - 1781 ccm BKV,BJX SEAT EXEO ST (3R5) (2009/06 -> ) Wersja Silnik / Moc Kody silników 1.8 T 150KM / 110KW - 1781 ccm CFMA SKODA OCTAVIA (1U2) (1996/09 -> ) Wersja Silnik / Moc Kody silników 1.8 T 4x4 150KM / 110KW - 1781 ccm AGU,AUM,ARX 1.8 T 150KM / 110KW - 1781 ccm AGU,AUM,ARX,ARZ SKODA OCTAVIA Combi (1U5) (1998/07 -> ) Wersja Silnik / Moc Kody silników RS 1.8 T 180KM / 132KW - 1781 ccm AUQ 1.8 T 150KM / 110KW - 1781 ccm AGU,AUM,ARX,ARZ SKODA SUPERB (3U4) (2002/02 -> 2008/03) Wersja Silnik / Moc Kody silników 2.8 V6 193KM / 142KW - 2771 ccm AMX VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) (1995/05 -> 2010/03) Wersja Silnik / Moc Kody silników 1.8 T 20V 150KM / 110KW - 1781 ccm AJH,AWC VW PASSAT (3B2) (1996/08 -> 2000/11) Wersja Silnik / Moc Kody silników 1.8 T 150KM / 110KW - 1781 ccm ANB,APU,AEB 1.8 125KM / 92KW - 1781 ccm ARG,ADR,APT 1.8 115KM / 85KW - 1781 ccm AFY 2.8 V6 Syncro/4motion 193KM / 142KW - 2771 ccm ALG,AQD,APR,ACK 2.8 V6 180KM / 132KW - 2771 ccm AGE VW PASSAT Variant (3B5) (1997/05 -> 2000/11) Wersja Silnik / Moc Kody silników 1.8 125KM / 92KW - 1781 ccm ARG,ADR,APT 1.8 115KM / 85KW - 1781 ccm AFY 2.8 V6 193KM / 142KW - 2771 ccm AQD,APR,ACK 2.8 V6 180KM / 132KW - 2771 ccm AGE VW GOLF IV (1J1) (1997/08 -> 2005/06) Wersja Silnik / Moc Kody silników 1.8 T GTI 180KM / 132KW - 1781 ccm AUQ 1.8 125KM / 92KW - 1781 ccm AGN,BAF VW GOLF IV Variant (1J5) (1999/05 -> 2006/06) Wersja Silnik / Moc Kody silników 1.8 T 150KM / 110KW - 1781 ccm AGU,AQA,AUM,ARZ,AWD VW NEW BEETLE (9C1, 1C1) (1998/01 -> ) Wersja Silnik / Moc Kody silników 1.8 T 180KM / 132KW - 1781 ccm AWP,BNU VW BORA (1J2) (1998/10 -> 2005/09) Wersja Silnik / Moc Kody silników 1.8 T 150KM / 110KW - 1781 ccm AGU,AUM,ARX,BAE 1.8 125KM / 92KW - 1781 ccm AGN,BAF VW BORA kombi (1J6) (1999/05 -> 2005/05) Wersja Silnik / Moc Kody silników 1.8 T 180KM / 132KW - 1781 ccm AUQ 1.8 4motion 125KM / 92KW - 1781 ccm AGN VW PASSAT (3B3) (2000/11 -> 2005/05) Wersja Silnik / Moc Kody silników 1.8 T 20V 150KM / 110KW - 1781 ccm AWL,AWT 1.8 4motion 170KM / 125KW - 1781 ccm AWM 2.8 4motion 193KM / 142KW - 2771 ccm ATQ,AMX VW PASSAT Variant (3B6) (2000/11 -> 2005/08) Wersja Silnik / Moc Kody silników 1.8 T 20V 150KM / 110KW - 1781 ccm AWT 1.8 T 170KM / 125KW - 1781 ccm AWM 2.8 4motion 193KM / 142KW - 2771 ccm ATQ,AMX VW POLO (9N_) (2001/10 -> ) Wersja Silnik / Moc Kody silników 1.8 GTI 150KM / 110KW - 1781 ccm BJX Edytowane 2 Grudnia 2017 przez Wylye uzupełnienie
kuki181993 Opublikowano 7 Grudnia 2017 Opublikowano 7 Grudnia 2017 Witam ponownie. Czy mogłby mi ktos poradzic dlaczego nadal na cieplym silniku mi cyka pod pokrywa zaworow oraz rzęzi z okolic napinacza lancucha? Rozrzad nowy, napinacz z lancuchem nowy, popychacze nowe, pompa oleju nowa (febi) z czyszczeniem smoka, olej swiezy motul 0w40 z filtrem (knecht) Na zimnym jest cicho, delikatnie rzęzi ale jak sie nagrzeje od nowa to samo. Wysłane z mojego SM-N920C przy użyciu Tapatalka
Wylye Opublikowano 8 Grudnia 2017 Opublikowano 8 Grudnia 2017 8 godzin temu, kuki181993 napisał: Witam ponownie. Czy mogłby mi ktos poradzic dlaczego nadal na cieplym silniku mi cyka pod pokrywa zaworow oraz rzęzi z okolic napinacza lancucha? Rozrzad nowy, napinacz z lancuchem nowy, popychacze nowe, pompa oleju nowa (febi) z czyszczeniem smoka, olej swiezy motul 0w40 z filtrem (knecht) Na zimnym jest cicho, delikatnie rzęzi ale jak sie nagrzeje od nowa to samo. Wysłane z mojego SM-N920C przy użyciu Tapatalka Masz wypadanie zapłonów? zdarza się czasem? (nie pamiętam dokładnie w tym momencie w których kanałach - chyba 0d 14 stego do 16 stego) Pomierz ciśnienia na cylindrach
kuki181993 Opublikowano 8 Grudnia 2017 Opublikowano 8 Grudnia 2017 Masz wypadanie zapłonów? zdarza się czasem? (nie pamiętam dokładnie w tym momencie w których kanałach - chyba 0d 14 stego do 16 stego) Pomierz ciśnienia na cylindrach Wypadania zaplonow nie zauwazylem, silnik na zimnym i cieplym chodzi rowno, nie szarpie ani nic. Spalanie jest w normie. Ale te kanaly na vagu sprawdze co tam sie dzieje. W grupach od 14-16 mam cos takiego jak na zdjeciu. Na biegu jałowym jest caly czas enabled. Gdy dodam gazu to zmienia sie wszedzie na disabled i znowu na enabled i tak co chwile
Stacyjny Opublikowano 8 Grudnia 2017 Opublikowano 8 Grudnia 2017 W dniu 1.12.2017 o 11:25, Wylye napisał: Od uszkodzonych zaworków typu Check w podstawie filtra oleju, przez niewłaściwy zastosowany filtr oleju (najlepiej stosować MAN lub KNECHT tzw "duże' filtry. masz na myśli filtr MANN W719/30 i Knecht OC264?
Wylye Opublikowano 8 Grudnia 2017 Opublikowano 8 Grudnia 2017 (edytowane) 7 godzin temu, kuki181993 napisał: Wypadania zaplonow nie zauwazylem, silnik na zimnym i cieplym chodzi rowno, nie szarpie ani nic. Spalanie jest w normie. Ale te kanaly na vagu sprawdze co tam sie dzieje. W grupach od 14-16 mam cos takiego jak na zdjeciu. Na biegu jałowym jest caly czas enabled. Gdy dodam gazu to zmienia sie wszedzie na disabled i znowu na enabled i tak co chwile Czyli wypadania zapłonów nie widać. A jesteś pewien że to jest hałas od rozrządu? Bo w sumie wymieniłeś "co się dało" i w tej sytuacji to sugerowałbym 1 - mimo wszystko zrobić pomiar ciśnienia oleju na gorącym silniku. Ad pojawiania się info "enabled" i "disabled" w 4 tym oknie grup 14/15/16 doczytałem kiedyś gdzieś - nie pamiętam gdzie, że sterownik wyłącza te odczyty po przekroczeniu 30% obciążenia silnika. Tak że jak "gazowałeś" to jest OK. (u mnie jest podobnie) Spoiler Goracy silnik obroty jalowe ok od 1,24 do 1.7bara. 2Tys obr od 2.4bara do 3.5bara. 3tys obr od 3,5 bara do ok 4,5bara. 4tys od 3,8bara do 4,8bara 5tys - 4,13bara do 5,17bara cisni dla 6tys=5tys Kopałbym - gdyby ciśnienia oleju w poszczeg zakresach obr/temp były kiepskie w kierunku podstawy filtra tam są takie dwa zaworki które mogą nie trzymać - bo jeżeli to rozrząd rzęzi a wszystko wymienione -to co jeszcze jest "po drodze" co mogłoby powodować spadki ciśnienia oleju, ergo - implikować słabe napinanie łańcucha... 6 godzin temu, Stacyjny napisał: masz na myśli filtr MANN W719/30 i Knecht OC264? wg ETKA tam powinien być filtr 06A115561B Knecht z "krzyżówką" tego OEM-u podaje w jednym miejscu właśnie tak jak piszesz. w innym zaś źródle https://www.autoczescionline24.pl/vaico-2213987.html dla tego numeru OEM z ETKI za Knechtem - jest KNECHT: 07844665 Ale to może być jeden i ten sam filtr. Generalnie jak z krzyżówkach z OEM wychodzi tak kupować. Wiem jedno - powszechnie na różych tam AUDI "zinach" pisze się żeby stosować "duże" filtry od MAN albo KNECHT. Uzasadnia się to tak - powszechnie, że te filtry mają "pewne" zaworki zwrotne. Nie wiem - nie znam się tak sam robię i polecam wszystkim kto pyta... Edytowane 8 Grudnia 2017 przez Wylye
kuki181993 Opublikowano 8 Grudnia 2017 Opublikowano 8 Grudnia 2017 Wylye czy jestes w stanie mi wskazac na tym rysunku gdzie te zaworki cisnienia oleju sie znajduja?Wysłane z mojego SM-N920C przy użyciu Tapatalka
Wylye Opublikowano 8 Grudnia 2017 Opublikowano 8 Grudnia 2017 (edytowane) W dniu 8.12.2017 o 22:03, kuki181993 napisał: Wylye czy jestes w stanie mi wskazac na tym rysunku gdzie te zaworki cisnienia oleju sie znajduja? Wysłane z mojego SM-N920C przy użyciu Tapatalka Skup się na nr 2 na Twoim rysunku nr 6 to też zawór poczytaj ten artykuł http://www.passatworld.com/forums/b5-garage/354001-low-oil-pressure-possible-cause-7.html By zrozumieć istotę tego zaworka warto też zajrzeć tu http://forums.vwvortex.com/showthread.php?6979988-gt-gt-gt-Pressure-relief-valve-or-not-99-9-sure-but Edytowane 5 Stycznia 2018 przez Wylye
viechooo Opublikowano 19 Grudnia 2017 Opublikowano 19 Grudnia 2017 Witam, mój napinacz działa ok poza 1-2 sekundowym terkotaniem z rana, czytając wasze wpisy na razie z tym jeżdżę, ale ostatnio pojawił się u mnie dość obfity wyciek oleju z samego napinacza. Wyciek z miejsca zaznaczonego na zdjęciu. Dodam że napinacz to już zamiennik - nie znam produktu. Czy ktoś się spotkał z czymś takim? Jest na to rada czy tylko nowy nastawnik?
Wylye Opublikowano 19 Grudnia 2017 Opublikowano 19 Grudnia 2017 Na początek spróbuj dokręcić 3 śruby na klucz torx zaznaczone na Twoim obrazku. Jeżeli to nie załatwi sprawy - to problem jest w "środku" napinacza - tak często się dzieje z napinaczami "made in PRC"
gardes Opublikowano 9 Stycznia 2018 Opublikowano 9 Stycznia 2018 (edytowane) Witam. Mam problem z Audi 1.8 BEX , 17 tys. temu został wymieniony rozrząd, ( napinacz AutoLog KT7001 do łańcuszka, nowy łańcuch, pompa wody paski i napinacze) , bo trykotał trochę, wszystko było ok aż do grudnia, Wyskakuje mi check i bład 17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28) - nie traci mocy jeździ tak samo, tylko trochę falują obroty na luzie między 720-760 Wymieniłem już czujnik wału 0261210177 i Czujnik HALLA 058905161B na bosch, i nadal to samo występuje, Czytałem o logach więc chyba dobrze zrobiłem logi dynamiczne. Proszę o zobaczenie logów, 090 - 091 - 093 , każdy ma minusowe -CF a u mnie na plusie aż 24CF w 093. podejrzewam, napinacz, łańcuch już nie wiem gdzie szukać problemu... Edytowane 9 Stycznia 2018 przez gardes
przem8 Opublikowano 9 Stycznia 2018 Opublikowano 9 Stycznia 2018 Sprawdź ustawienie rozrządu zarówno na wałkach jak i na pasku.
Wylye Opublikowano 9 Stycznia 2018 Opublikowano 9 Stycznia 2018 40 minut temu, przem8 napisał: Sprawdź ustawienie rozrządu zarówno na wałkach jak i na pasku. Popieram ten pomysł, jednak zanim, to wcześniej jednak... (z uporem maniaka) podstawiłbym jeszcze raz kolejny czujnik Halla... (miałem kiedyś tak, że dopiero kolejny pomógł...) Kolega przed 17stoma tysiącami zrobił porządnie rozrząd. Przez 17 tysięcy było OK. Gdyby po wymianie rozrządu "od razu" to na 100% można by zakładać, że kiepska jest korelacja pomiędzy "gumową a żelazną" stronami rozrządu (taki skrót myślowy ) jednak po 17Tkm? Obstawiam bardziej Halla... Choć (jak to już nie raz bywało) - mogę się mylić...
gardes Opublikowano 29 Stycznia 2018 Opublikowano 29 Stycznia 2018 (edytowane) Pokrywa zdjęta, okazało się że wałek ssący jest lekko przesunięty w prawo o nie cały ząbek. Szukać nowego łańcuszka czy zestaw napinacz + łańcuszek ?? Kilka zdjęć jak to wygląda. Jakiej firmy polecacie części, bo ostatnio napinacz AUTOLOG wytrzymał 17 tyś. :/ ?? Edytowane 30 Stycznia 2018 przez gardes
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się