Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz i łańcuch rozrządu w Audi A4 B6/B7 1.8T BEX, AVJ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@Wylye Kolego mógłbyś napisać jaki u iebie siedzi napinacz w końcu? Nie chce mi się szukać spośród tylu stron. U Mnie jest taki problem, że po wymianie oleju zaczęło rzęzić na zimnym te 2-3 sek a na kompie wywala mi błąd : 16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake)         P0011 - 002 - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced) - Intermittent - MIL ON. Tak sądze, że pewnie to znowu napinacz..

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
11 godzin temu, Rafciu_js napisał:

@Wylye Kolego mógłbyś napisać jaki u iebie siedzi napinacz w końcu? Nie chce mi się szukać spośród tylu stron. U Mnie jest taki problem, że po wymianie oleju zaczęło rzęzić na zimnym te 2-3 sek a na kompie wywala mi błąd : 16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake)         P0011 - 002 - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced) - Intermittent - MIL ON. Tak sądze, że pewnie to znowu napinacz..

Tak - w końcu mogę napisać. Mam wciąż ten sam napinacz z solenoidem, z tym że jeżdżę od dawna z wypiętą wtyczką. Czyli tak jak bym miał napinacz bez solenoida. W efekcie płozy mojego napinacza stoją stale podniesione - tak jak w napinaczach bez fazatora. Jak wiemy pozycja taka jest (jedną z dwóch) standardowa. Ponieważ "nie chce Ci się szukać i czytać" powtarzam raz jeszcze. Miałem dokładnie te same błędy. Udawało mi się "uruchomić" fazator czarując w BASIC SETINGS i stosując stuknięcie w obudowę tego shitu - w czasie "outpt testu" Ale w pewnym momencie miałem tego dość. Wyłączyłem wtyczkę i zleciłem usunięcie powiadomienia i wyświetlania błędu o "otwartym obwodzie solenoida"

Mogłem zostawić wtyczkę i usunąć tylko powiadamianie tego samego numeru błędu który Ty podajesz. Ale uznałem, że tak będzie uczciwiej ws przyszłego właściciela. Ja następny napinacz zamontuję BEZ FAZATORA. Jak ktoś sobie będzie miał kaprys - założy sobie z fazatorem wepnie wtyczkę i będzie się czuł lepiej - kto bogatemu zabroni :) .

2 - 3 sekundowe poranne brzęczenie w tych silnikach nie jest syndromem niesprawności. podawałem kiedyś TSB od VAG na ten temat. (I mnie się nie chce teraz szukać :) ) Gdzie wyraźnie piszą, że taki hałas jest konstrukcyjnie dopuszczalny przez 2 do 3 sekund i jest czasem potrzebnym na odbudowę ciśnienia w systemie napinacza. Piszą tam aby absolutnie w takim przypadku nie podejmować prób wymiany napinacza lub łańcucha. Jednak przyczyny długotrwałego hałasu  jak już wiemy mogą być b różne.

Od uszkodzonych zaworków typu Check w podstawie filtra oleju, przez niewłaściwy zastosowany filtr oleju (najlepiej stosować MAN lub KNECHT tzw "duże' filtry. Często sprzedawcy dają nam małe zamienniki i "robią dziwne miny" kiedy prosimy o duży filtr. Z tego co wiem, tylko właśnie te filtry mają właściwe z pktu widznia naszych silników wbudowane zaworki nadmiarowe. Chodzi o to, że po unieruchomieniu silnika, ciśnienie oleju powinno utrzymać się przez kilka dni.) dalej poprzez tzw "clogging" w systemie olejenia - czyli zapchanie magistrali olejowej produktami spalania oleju, zapchaniu smoka pompy olejowej - tymi produktami. (b częste w silnikach 1.8T ze względu na turbinę i jazdę w trybie "upalania") Solucją antidotum dla tych konkretnie silników jest znacznie częstsza wymiana oleju niż podaje producent. Poniżej 10Tkm (chyba, jeździmy b delikatnie niemal bez załączania się turbiny... ale kto tak potrafi :) ja nie....)  Dalej w kolejności jest uszkodzona pompa oleju - zdarza się choć nie jest to nagminne na szczęście. Poprawne ciśnienia dla tych silników to 

Spoiler

Goracy rozgrzany silnik obroty jalowe ok od 1,24 do 1.7bara. 2Tys obr od 2.4bara do 3.5bara. 3tys obr od 3,5 bara do ok 4,5bara. 4tys od 3,8bara do 4,8bara 5tys - 4,13bara do 5,17bara cisni dla 6tys=5tys

Generalnie wszystko to było już tu wielokrotnie pisane - ale skoro "nie chce Ci się szukać" to masz... :) 

Opublikowano
20 minut temu, Wylye napisał:

Tak - w końcu mogę napisać. Mam wciąż ten sam napinacz z solenoidem, z tym że jeżdżę od dawna z wypiętą wtyczką. Czyli tak jak bym miał napinacz bez solenoida. W efekcie płozy mojego napinacza stoją stale podniesione - tak jak w napinaczach bez fazatora. Jak wiemy pozycja taka jest (jedną z dwóch) standardowa. Ponieważ "nie chce Ci się szukać i czytać" powtarzam raz jeszcze. Miałem dokładnie te same błędy. Udawało mi się "uruchomić" fazator czarując w BASIC SETINGS i stosując stuknięcie w obudowę tego shitu - w czasie "outpt testu" Ale w pewnym momencie miałem tego dość. Wyłączyłem wtyczkę i zleciłem usunięcie powiadomienia i wyświetlania błędu o "otwartym obwodzie solenoida"

 

Kolego, dużo mi pomogłeś w swoich poprzednich postach. Ponieważ miałem tę samą przypadłość.  Ale tym razem trochę się zawiodłem na Twojej wypowiedzi. Teraz wiem, że powodem zawieszenia fazatora była sprężynka pod cewką. źle osadzona blokuje delikatną cewkę. A ciężko ją idealnie osadzić kiedy fazator jest zamontowany. Szkoda ze usunąłeś błąd i wywaliłeś wtyczkę. Można było wymienić sprężynkę. Ale to jest moje zdanie. 

 

Opublikowano (edytowane)
20 godzin temu, krzysztof-kosior1 napisał:

Kolego, dużo mi pomogłeś w swoich poprzednich postach. Ponieważ miałem tę samą przypadłość.  Ale tym razem trochę się zawiodłem na Twojej wypowiedzi. Teraz wiem, że powodem zawieszenia fazatora była sprężynka pod cewką. źle osadzona blokuje delikatną cewkę. A ciężko ją idealnie osadzić kiedy fazator jest zamontowany. Szkoda ze usunąłeś błąd i wywaliłeś wtyczkę. Można było wymienić sprężynkę. Ale to jest moje zdanie. 

 

To mi przykro że się zawiodłeś na mojej wypowiedzi. :) O tej sprężynce i "czarami z nią związanymi" pisałem chyba ze dwa lata wstecz. Zalecałem nawet jej delikatne rozciągnięcie. Po prostu zbrzydło mi co dwa trzy tygodnie robić Bassic stetings, output test odkręcać podmieniać cewkę i "poprawiać" ową sprężynkę tak że "odkryłeś USA" razem "ze mną" albo równolegle ;) Nie bierz tego "nerwowo" i śmiej się Pan z tego...

 "Twoje zdanie" akurat do pewnego czasu było i moim :) . Odpięcie wtyczki jak dla mnie nie zmieniło niczego w zachowaniu osiągach i zużyciu paliwa. Utrzymywanie zatem tej kosztownej gangreny w silniku uznałem za zbędne.  Pozdro

Moja koncepcja była następująca - ODPINAMY WTYCZKĘ, usuwamy powiadomienie o błędzie braku zasilania na solenoidzie (u tunera) następnie już sami "w domu" kasujemy błąd o niesprawności systemu VAGiem -   Teraz gdybyśmy wpięli wtyczkę, lub zamontowali na powrót fazator z cewką i podpięli tego "hemoroida" to system będzie usiłował "wstać" i prawdopodobnie sam wstanie. Jeżeli nie - to trzeba będzie przeprowadzić procedurę BASIC SETTINGS. Tylko jedno pytanie. PO CO?

 

Ps

Ponieważ zamieściłeś rysunek - z odręcznie przez siebie dorysowaną pozycją tej sprężynki to niniejszym muszę dokonać korekty jej lokalizacji omyłkowo podałeś niewłaściwe miejsce jej montażu. Ta sprężynka nie jest pomiędzy cewką a suwakiem tylko pod samym suwakiem !!!! gdyby tak to zmontować jak to przedstawiłeś na rysunku - system nie miałby prawa zadziałać.

spręz.jpg

Edytowane przez Wylye
Opublikowano

:o kolego... masz rację. Mój błąd. Sprężynka jest tam gdzie zaznaczyłeś :) Czeski błąd :D

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)
18 godzin temu, krzysztof-kosior1 napisał:

:o kolego... masz rację. Mój błąd. Sprężynka jest tam gdzie zaznaczyłeś :) Czeski błąd :D

Errare humanum est, sed in errare perseverare diabolicum...

- jak mawiał Seneca...

A ja powiadam gdybym za każdą pomyłkę w swoim życiu otrzymał od losu 100 zł - dziś  prawdopodobnie byłbym jednym z najbogatszych ludzi w mieście ;) 

Nie mniej za dociekliwość i postawę - daję Ci PLUSA

@RockyKrk said:

I jeszcze pytanie, czy litera na końcu ma jakieś większe znaczenie? Musi być B? Jest też z literą D.

B D i H to wciąż te same napinacze.

Ktoś inny pytał czy łąńcuch w opcji z napinaczem z wtyczką i bez jest specjalny jakiś...

Nie. Jest jeden i ten sam łańcuch. Proszę zwrócić uwagę na tę "litanię" silników obsługiwanych przez ten sam łańcuch

ŁAŃCUCH ROZRZADU AUDI A3 A4 A6 TT 1.8 1.8T

AUDI A4 (8D2, B5) (1995/01 -> 2000/11)
Wersja Silnik / Moc Kody silników
1.8 T quattro 150KM / 110KW - 1781 ccm ARK,ANB,AWT,APU,AEB
1.8 T 150KM / 110KW - 1781 ccm ARK,ANB,AWT,APU,AEB
1.8 quattro 115KM / 85KW - 1781 ccm  
1.8 T quattro 180KM / 132KW - 1781 ccm AJL
2.4 165KM / 121KW - 2393 ccm AML,APS,AGA,ALF,ARJ
2.4 163KM / 120KW - 2393 ccm APZ,AJG,AMM
2.8 193KM / 142KW - 2771 ccm ALG,AQD,APR,ACK,AMX
AUDI A6 (4A, C4) (1994/06 -> 1997/10)
Wersja Silnik / Moc Kody silników
1.8 quattro 125KM / 92KW - 1781 ccm ADR
2.8 193KM / 142KW - 2771 ccm ACK
AUDI A8 (4D2, 4D8) (1994/03 -> 2002/12)
Wersja Silnik / Moc Kody silników
2.8 quattro 193KM / 142KW - 2771 ccm AQD,APR,ACK,AMX
3.7 quattro 260KM / 191KW - 3697 ccm AKC,AQG
4.2 quattro 238KM / 175KW - 4172 ccm ARU
AUDI A3 (8L1) (1996/09 -> 2003/05)
Wersja Silnik / Moc Kody silników
S3 quattro 224KM / 165KW - 1781 ccm BAM
1.8 T 180KM / 132KW - 1781 ccm AJQ,ARY,APP,AUQ
1.8 T 150KM / 110KW - 1781 ccm AGU,AQA,AUM,ARZ
1.8 125KM / 92KW - 1781 ccm AGN,APG
AUDI A6 (4B, C5) (1997/01 -> 2005/01)
Wersja Silnik / Moc Kody silników
1.8 T 180KM / 132KW - 1781 ccm AJL
1.8 T 150KM / 110KW - 1781 ccm AWL,ARK,ANB,AWT,APU,AEB
1.8 116KM / 85KW - 1781 ccm  
2.0 130KM / 96KW - 1984 ccm ALT
2.4 quattro 170KM / 125KW - 2393 ccm BDV
2.4 165KM / 121KW - 2393 ccm AML,APS,AGA,ALF,ARJ
2.4 156KM / 115KW - 2393 ccm APC
2.4 136KM / 100KW - 2393 ccm ARN,ALW,ASM
2.7 T quattro 250KM / 184KW - 2671 ccm BES,ARE
2.7 T quattro 230KM / 169KW - 2671 ccm AJK
2.8 quattro 179KM / 132KW - 2771 ccm AGE
2.8 190KM / 140KW - 2771 ccm ATX
2.8 193KM / 142KW - 2771 ccm ALG,AQD,APR,ACK,AMX
S6 quattro 340KM / 250KW - 4172 ccm AQJ,ANK
AUDI A6 Avant (4B, C5) (1997/11 -> 2005/01)
Wersja Silnik / Moc Kody silników
1.8 T quattro 180KM / 132KW - 1781 ccm AJL
1.8 T 150KM / 110KW - 1781 ccm ARK,ANB,AWT,APU,AEB
1.8 116KM / 85KW - 1781 ccm  
2.0 130KM / 96KW - 1984 ccm ALT
2.4 quattro 163KM / 120KW - 2393 ccm APZ,AJG
2.4 165KM / 121KW - 2393 ccm AML,APS,AGA,ALF,ARJ
2.4 136KM / 100KW - 2393 ccm ARN,ALW,ASM
2.4 quattro 170KM / 125KW - 2393 ccm BDV
2.7 T quattro 250KM / 184KW - 2671 ccm BES,ARE
2.7 T quattro 230KM / 169KW - 2671 ccm AZA,AJK
2.8 quattro 193KM / 142KW - 2771 ccm ALG,AQD,APR,ACK,AMX
2.8 190KM / 140KW - 2771 ccm ATX
RS6 plus quattro 480KM / 353KW - 4172 ccm BRV
S6 quattro 340KM / 250KW - 4172 ccm AQJ,ANK
AUDI A6 Avant (4A, C4) (1994/06 -> 1997/12)
Wersja Silnik / Moc Kody silników
1.8 125KM / 92KW - 1781 ccm ADR
2.8 193KM / 142KW - 2771 ccm ACK
AUDI A4 Avant (8D5, B5) (1995/07 -> 2001/09)
Wersja Silnik / Moc Kody silników
1.8 T 150KM / 110KW - 1781 ccm ARK,ANB,AWT,APU,AEB
1.8 115KM / 85KW - 1781 ccm  
1.8 T quattro 150KM / 110KW - 1781 ccm ARK,ANB,AWT,APU,AEB
1.8 T quattro 180KM / 132KW - 1781 ccm AJL
2.4 165KM / 121KW - 2393 ccm AML,APS,AGA,ALF,ARJ
2.4 163KM / 120KW - 2393 ccm APZ,AJG,AMM
RS4 quattro 380KM / 280KW - 2671 ccm ASJ,AZR
2.8 quattro 193KM / 142KW - 2771 ccm ALG,AQD,APR,ACK,AMX
2.8 190KM / 140KW - 2771 ccm ATX
AUDI TT (8N3) (1998/10 -> 2006/06)
Wersja Silnik / Moc Kody silników
1.8 T 163KM / 120KW - 1781 ccm BVP
1.8 T quattro 180KM / 132KW - 1781 ccm AWP,AJQ,ARY,ATC
1.8 T quattro 240KM / 176KW - 1781 ccm BFV
1.8 T quattro 224KM / 165KW - 1781 ccm APX,BAM,AMU
AUDI TT Roadster (8N9) (1999/10 -> 2006/06)
Wersja Silnik / Moc Kody silników
1.8 T quattro 190KM / 140KW - 1781 ccm BVR
1.8 T 180KM / 132KW - 1781 ccm AWP,AJQ,APP,ATC,AUQ
1.8 T 163KM / 120KW - 1781 ccm BVP
1.8 T quattro 180KM / 132KW - 1781 ccm AWP,AJQ,ARY,ATC
AUDI ALLROAD (4BH) (2000/05 -> 2005/08)
Wersja Silnik / Moc Kody silników
2.7 T quattro 250KM / 184KW - 2671 ccm BES,ARE
AUDI A4 (8E2, B6) (2000/11 -> 2004/12)
Wersja Silnik / Moc Kody silników
1.8 T 163KM / 120KW - 1781 ccm BKB,BFB
1.8 T 150KM / 110KW - 1781 ccm AVJ
1.8 T 190KM / 140KW - 1781 ccm BEX
1.8 T 170KM / 125KW - 1781 ccm AMB
2.0 130KM / 96KW - 1984 ccm ALT
2.4 163KM / 120KW - 2393 ccm AMM
AUDI A4 Avant (8E5, B6) (2001/04 -> 2004/12)
Wersja Silnik / Moc Kody silników
1.8 T quattro 150KM / 110KW - 1781 ccm AVJ
1.8 T quattro 163KM / 120KW - 1781 ccm BFB
1.8 T quattro 190KM / 140KW - 1781 ccm BEX
2.0 130KM / 96KW - 1984 ccm ALT
2.4 170KM / 125KW - 2393 ccm BDV
AUDI A4 kabriolet (8H7, 8HE) (2002/04 -> )
Wersja Silnik / Moc Kody silników
1.8 T quattro 163KM / 120KW - 1781 ccm BFB
2.4 170KM / 125KW - 2393 ccm BDV
AUDI A8 (4E_) (2002/10 -> 2010/07)
Wersja Silnik / Moc Kody silników
3.7 quattro 280KM / 206KW - 3697 ccm BFL
SEAT TOLEDO II (1M2) (1999/04 -> 2006/05)
Wersja Silnik / Moc Kody silników
1.8 20VT 180KM / 132KW - 1781 ccm APP,AUQ
SEAT CORDOBA hatchback (6K2) (1999/06 -> 2002/10)
Wersja Silnik / Moc Kody silników
1.8 T 20V Cupra 156KM / 115KW - 1781 ccm AYP,AQX
SEAT LEON (1M1) (1999/11 -> 2006/06)
Wersja Silnik / Moc Kody silników
1.8 20V T 180KM / 132KW - 1781 ccm APP,AUQ
1.8 20V 125KM / 92KW - 1781 ccm AGN,APG
1.8 T Cupra R 225KM / 165KW - 1781 ccm BAM
SEAT IBIZA IV (6L1) (2002/02 -> )
Wersja Silnik / Moc Kody silników
1.8 T FR 150KM / 110KW - 1781 ccm BKV,BJX
SEAT EXEO ST (3R5) (2009/06 -> )
Wersja Silnik / Moc Kody silników
1.8 T 150KM / 110KW - 1781 ccm CFMA
SKODA OCTAVIA (1U2) (1996/09 -> )
Wersja Silnik / Moc Kody silników
1.8 T 4x4 150KM / 110KW - 1781 ccm AGU,AUM,ARX
1.8 T 150KM / 110KW - 1781 ccm AGU,AUM,ARX,ARZ
SKODA OCTAVIA Combi (1U5) (1998/07 -> )
Wersja Silnik / Moc Kody silników
RS 1.8 T 180KM / 132KW - 1781 ccm AUQ
1.8 T 150KM / 110KW - 1781 ccm AGU,AUM,ARX,ARZ
SKODA SUPERB (3U4) (2002/02 -> 2008/03)
Wersja Silnik / Moc Kody silników
2.8 V6 193KM / 142KW - 2771 ccm AMX
VW SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) (1995/05 -> 2010/03)
Wersja Silnik / Moc Kody silników
1.8 T 20V 150KM / 110KW - 1781 ccm AJH,AWC
VW PASSAT (3B2) (1996/08 -> 2000/11)
Wersja Silnik / Moc Kody silników
1.8 T 150KM / 110KW - 1781 ccm ANB,APU,AEB
1.8 125KM / 92KW - 1781 ccm ARG,ADR,APT
1.8 115KM / 85KW - 1781 ccm AFY
2.8 V6 Syncro/4motion 193KM / 142KW - 2771 ccm ALG,AQD,APR,ACK
2.8 V6 180KM / 132KW - 2771 ccm AGE
VW PASSAT Variant (3B5) (1997/05 -> 2000/11)
Wersja Silnik / Moc Kody silników
1.8 125KM / 92KW - 1781 ccm ARG,ADR,APT
1.8 115KM / 85KW - 1781 ccm AFY
2.8 V6 193KM / 142KW - 2771 ccm AQD,APR,ACK
2.8 V6 180KM / 132KW - 2771 ccm AGE
VW GOLF IV (1J1) (1997/08 -> 2005/06)
Wersja Silnik / Moc Kody silników
1.8 T GTI 180KM / 132KW - 1781 ccm AUQ
1.8 125KM / 92KW - 1781 ccm AGN,BAF
VW GOLF IV Variant (1J5) (1999/05 -> 2006/06)
Wersja Silnik / Moc Kody silników
1.8 T 150KM / 110KW - 1781 ccm AGU,AQA,AUM,ARZ,AWD
VW NEW BEETLE (9C1, 1C1) (1998/01 -> )
Wersja Silnik / Moc Kody silników
1.8 T 180KM / 132KW - 1781 ccm AWP,BNU
VW BORA (1J2) (1998/10 -> 2005/09)
Wersja Silnik / Moc Kody silników
1.8 T 150KM / 110KW - 1781 ccm AGU,AUM,ARX,BAE
1.8 125KM / 92KW - 1781 ccm AGN,BAF
VW BORA kombi (1J6) (1999/05 -> 2005/05)
Wersja Silnik / Moc Kody silników
1.8 T 180KM / 132KW - 1781 ccm AUQ
1.8 4motion 125KM / 92KW - 1781 ccm AGN
VW PASSAT (3B3) (2000/11 -> 2005/05)
Wersja Silnik / Moc Kody silników
1.8 T 20V 150KM / 110KW - 1781 ccm AWL,AWT
1.8 4motion 170KM / 125KW - 1781 ccm AWM
2.8 4motion 193KM / 142KW - 2771 ccm ATQ,AMX
VW PASSAT Variant (3B6) (2000/11 -> 2005/08)
Wersja Silnik / Moc Kody silników
1.8 T 20V 150KM / 110KW - 1781 ccm AWT
1.8 T 170KM / 125KW - 1781 ccm AWM
2.8 4motion 193KM / 142KW - 2771 ccm ATQ,AMX
VW POLO (9N_) (2001/10 -> )
Wersja Silnik / Moc Kody silników
1.8 GTI 150KM / 110KW - 1781 ccm BJX

 

Edytowane przez Wylye
uzupełnienie
Opublikowano

Witam ponownie. Czy mogłby mi ktos poradzic dlaczego nadal na cieplym silniku mi cyka pod pokrywa zaworow oraz rzęzi z okolic napinacza lancucha? Rozrzad nowy, napinacz z lancuchem nowy, popychacze nowe, pompa oleju nowa (febi) z czyszczeniem smoka, olej swiezy motul 0w40 z filtrem (knecht) Na zimnym jest cicho, delikatnie rzęzi ale jak sie nagrzeje od nowa to samo.

 

Wysłane z mojego SM-N920C przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

Opublikowano
8 godzin temu, kuki181993 napisał:

Witam ponownie. Czy mogłby mi ktos poradzic dlaczego nadal na cieplym silniku mi cyka pod pokrywa zaworow oraz rzęzi z okolic napinacza lancucha? Rozrzad nowy, napinacz z lancuchem nowy, popychacze nowe, pompa oleju nowa (febi) z czyszczeniem smoka, olej swiezy motul 0w40 z filtrem (knecht) Na zimnym jest cicho, delikatnie rzęzi ale jak sie nagrzeje od nowa to samo.

 

Wysłane z mojego SM-N920C przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

Masz wypadanie zapłonów? zdarza się czasem? (nie pamiętam dokładnie w tym momencie w których kanałach - chyba 0d 14 stego do 16 stego) Pomierz ciśnienia na cylindrach

Opublikowano
Masz wypadanie zapłonów? zdarza się czasem? (nie pamiętam dokładnie w tym momencie w których kanałach - chyba 0d 14 stego do 16 stego) Pomierz ciśnienia na cylindrach

Wypadania zaplonow nie zauwazylem, silnik na zimnym i cieplym chodzi rowno, nie szarpie ani nic. Spalanie jest w normie. Ale te kanaly na vagu sprawdze co tam sie dzieje.

 

W grupach od 14-16 mam cos takiego jak na zdjeciu. Na biegu jałowym jest caly czas enabled. Gdy dodam gazu to zmienia sie wszedzie na disabled i znowu na enabled i tak co chwile

 

 

 

8a6216ce262a30e1e86c61bfbdc8709c.jpg

Opublikowano
W dniu 1.12.2017 o 11:25, Wylye napisał:

Od uszkodzonych zaworków typu Check w podstawie filtra oleju, przez niewłaściwy zastosowany filtr oleju (najlepiej stosować MAN lub KNECHT tzw "duże' filtry. 

masz na myśli filtr MANN W719/30 i Knecht OC264?

Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, kuki181993 napisał:

Wypadania zaplonow nie zauwazylem, silnik na zimnym i cieplym chodzi rowno, nie szarpie ani nic. Spalanie jest w normie. Ale te kanaly na vagu sprawdze co tam sie dzieje.

 

W grupach od 14-16 mam cos takiego jak na zdjeciu. Na biegu jałowym jest caly czas enabled. Gdy dodam gazu to zmienia sie wszedzie na disabled i znowu na enabled i tak co chwile

 

 

 

8a6216ce262a30e1e86c61bfbdc8709c.jpg

Czyli wypadania zapłonów nie widać. A jesteś pewien że to jest hałas od rozrządu? Bo w sumie wymieniłeś "co się dało" i w tej sytuacji to sugerowałbym 1 - mimo wszystko zrobić pomiar ciśnienia oleju na gorącym silniku.

Ad pojawiania się info "enabled" i "disabled" w 4 tym oknie grup 14/15/16 doczytałem kiedyś gdzieś - nie pamiętam gdzie, że sterownik wyłącza te odczyty po przekroczeniu 30% obciążenia silnika. Tak że jak "gazowałeś" to jest OK. (u mnie jest podobnie) 

Spoiler

Goracy silnik obroty jalowe ok od 1,24 do 1.7bara. 2Tys obr od 2.4bara do 3.5bara. 3tys obr od 3,5 bara do ok 4,5bara. 4tys od 3,8bara do 4,8bara 5tys - 4,13bara do 5,17bara cisni dla 6tys=5tys

Kopałbym - gdyby ciśnienia oleju w poszczeg zakresach obr/temp były kiepskie w kierunku podstawy filtra tam są takie dwa zaworki które mogą nie trzymać - bo jeżeli to rozrząd rzęzi a wszystko wymienione -to co jeszcze jest "po drodze" co mogłoby powodować spadki ciśnienia oleju, ergo - implikować słabe napinanie łańcucha...

6 godzin temu, Stacyjny napisał:

masz na myśli filtr MANN W719/30 i Knecht OC264?

wg ETKA tam powinien być filtr 06A115561B Knecht z "krzyżówką" tego OEM-u podaje w jednym miejscu właśnie tak jak piszesz. w innym zaś źródle https://www.autoczescionline24.pl/vaico-2213987.html dla tego numeru OEM z ETKI za Knechtem - jest  KNECHT: 07844665

Ale to może być jeden i ten sam filtr. Generalnie jak z krzyżówkach z OEM wychodzi tak kupować. Wiem jedno - powszechnie na różych tam AUDI "zinach" pisze się żeby stosować "duże" filtry od MAN albo KNECHT. Uzasadnia się to tak - powszechnie, że te filtry mają "pewne" zaworki zwrotne. Nie wiem - nie znam się :) tak sam robię i polecam wszystkim kto pyta...

Edytowane przez Wylye
Opublikowano

Wylye czy jestes w stanie mi wskazac na tym rysunku gdzie te zaworki cisnienia oleju sie znajduja?8f6bdaa668105704bf4a174e224eaf31.jpg

Wysłane z mojego SM-N920C przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)
W dniu 8.12.2017 o 22:03, kuki181993 napisał:

Wylye czy jestes w stanie mi wskazac na tym rysunku gdzie te zaworki cisnienia oleju sie znajduja?8f6bdaa668105704bf4a174e224eaf31.jpg

Wysłane z mojego SM-N920C przy użyciu Tapatalka
 

Skup się na nr 2 na Twoim rysunku nr 6 to też zawór poczytaj ten artykuł http://www.passatworld.com/forums/b5-garage/354001-low-oil-pressure-possible-cause-7.html

By zrozumieć istotę tego zaworka warto też zajrzeć tu http://forums.vwvortex.com/showthread.php?6979988-gt-gt-gt-Pressure-relief-valve-or-not-99-9-sure-but

Edytowane przez Wylye
Opublikowano

Witam, mój napinacz działa ok poza 1-2 sekundowym terkotaniem z rana, czytając wasze wpisy na razie z tym jeżdżę, ale ostatnio pojawił się u mnie dość obfity wyciek oleju z samego napinacza. Wyciek z miejsca zaznaczonego na zdjęciu. Dodam że napinacz to już zamiennik - nie znam produktu. Czy ktoś się spotkał z czymś takim? Jest na to rada czy tylko nowy nastawnik?

 

nastawnik.jpg

Opublikowano

Na początek spróbuj dokręcić 3 śruby na klucz torx zaznaczone na Twoim obrazku. Jeżeli to nie załatwi sprawy - to problem jest w "środku" napinacza - tak często się dzieje z napinaczami "made in PRC"

123.jpg

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Mam problem z Audi 1.8 BEX , 17 tys. temu został wymieniony rozrząd, ( napinacz AutoLog KT7001 do łańcuszka, nowy łańcuch, pompa wody paski i napinacze) , bo trykotał trochę,  wszystko było ok aż do grudnia,

Wyskakuje mi check i bład 17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28)

- nie traci mocy jeździ tak samo, tylko trochę falują obroty na luzie między 720-760

Wymieniłem już czujnik wału 0261210177 i Czujnik HALLA 058905161B na bosch, i nadal to samo występuje,

Czytałem o logach więc chyba dobrze zrobiłem logi dynamiczne.

Proszę o zobaczenie logów, 090 - 091 - 093 , każdy ma minusowe -CF a u mnie na plusie aż 24CF w 093.

podejrzewam, napinacz, łańcuch już nie wiem gdzie szukać problemu...

logggg.jpg

log statyczny.jpg

Edytowane przez gardes
Opublikowano

Sprawdź ustawienie rozrządu zarówno na wałkach jak i na pasku.

Opublikowano
40 minut temu, przem8 napisał:

Sprawdź ustawienie rozrządu zarówno na wałkach jak i na pasku.

Popieram ten pomysł, jednak zanim, to wcześniej jednak... (z uporem maniaka) podstawiłbym jeszcze raz kolejny czujnik Halla... (miałem kiedyś tak, że dopiero kolejny pomógł...)

Kolega przed 17stoma tysiącami zrobił porządnie rozrząd. Przez 17 tysięcy było OK. Gdyby po wymianie rozrządu "od razu" to na 100% można by zakładać, że kiepska jest korelacja pomiędzy "gumową a żelazną" stronami rozrządu (taki skrót myślowy ;) ) jednak po 17Tkm? Obstawiam bardziej Halla... Choć (jak to już nie raz bywało) - mogę się mylić...

Opublikowano (edytowane)

Pokrywa zdjęta, okazało się że wałek ssący jest lekko przesunięty w prawo o nie cały ząbek.

Szukać nowego łańcuszka czy zestaw napinacz + łańcuszek ??

Kilka zdjęć jak to wygląda.

Jakiej firmy polecacie części, bo ostatnio napinacz  AUTOLOG wytrzymał 17 tyś. :/ ??

1.jpeg

2.jpeg

3.jpeg

4.jpeg

Edytowane przez gardes

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...