Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd kontrolki zużycia klocków hamulcowych na FIS w A4 B6/B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A czy VCDSem można sprawdzić z której strony jest problem? U mnie tylko czasami pojawia się błąd, więc chciałbym z tym powalczyć, ale wolałbym od razu z dobrej strony :)

tez bym chcial wiedziec.

Opublikowano

Nie da się

Czujniki połączone szeregowo, ale przecież to nie problem znaleźć, kół nie ma 16szt

Opublikowano

A czy w b7 da sie wylaczyc wyskakujący komunikat VCDSem?

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Czesc, mam taki problem ze od kilku dni paliła się kontrolka od zużytych klocków, dziś jade i nagle czuje jak przyblokowalo hamulca (opory toczenia) i pedał zrobił się miekkszy. Jakieś propozycje ? Klocki ok, płyn jest ..

Opublikowano

To może i ja się podłącze, wczoraj wymieniałęm klocki było wszystko ładnie pieknie i dnia nastepnego czyli dzisiaj zapalila mi sie kontrolka klockow. Słyszałęm ze moze to byc tez wina ze jest za duzo plynu nalanego nie wiem ile w tym prawdy moze ktos cos wie na ten temat bo ja juz zbaraniałęm z ta kontrolka.

Opublikowano

Pewnie nie ma styku w którymś z klocków

Z płynem nie ma nic wspólnego

Opublikowano

No właśnie bylo sprawdzane dzisiaj i wszystko jest tak jak powinno by na swoim miejscu, odpinane i wpinane raz jeszcze styki poczyszczone i nadal swieci.

Opublikowano

Spróbuj zewrzeć kablem obie wtyczki, może w klocku nie ma przejścia.

Ja u siebie zmostkowałem w liczniku i mam spokój.

Do klocków i tak trzeba zaglądać co jakiś czas a nie czekać na kontrolkę

Opublikowano

W sumie racja, jutro tam jeszcze raz zajrze i zobacze jak nic sie nie zmieni to zmostkuje i bedzie po problemie. Bo naprawde irytuje mnie ta kontrolka :/

Opublikowano

Czujnik działa na zasadzie obiegu zamknietego jesli obiegu nie ma swieci sie kontrolka. Zrób zworkę w kostce jesli nie pomoze kabel gdzies sie przepalił. Mozna zrobić zworkę w liczniku lub próbować znalesc dziurę. Trzeba zdjąć nadkole i przy wejsciu wiązki w bude delikatnie obskrobać przewód aby dobrac sie do przewodów, z tego co pamietam brązowego i żółtego trzeba robic to delikatnie ponieważ w tej samej wiązce idą przewody od ABS i ESP. Jak sie do nich dobierzemy używamy miernika elektrycznego z funkcja obiegu zamknietego, dotykamy do obskrobanego przewodu i do kostki, jesli nie bedzie obiegu pokaże sie 0 i wiemy gdzie jest przerwa. Puszczamy nowy przewodzik i po problemie.

Opublikowano

nie czy da nie wyłączyć ten komunikat poprzez wyciągnięcia jakiegoś bezpieczniki lub coś takiego? Też mam pół klocków a kontrolka świeci

nie czy da nie wyłączyć ten komunikat poprzez wyciągnięcia jakiegoś bezpieczniki lub coś takiego? Też mam pół klocków a kontrolkka świeci

Opublikowano

Rozumiem że najlepiej zacząć szukać w kole gdzie klocek jest najbardziej bardziej zużyty

Opublikowano

Ja dzisiaj rozwiązałem ten problem u siebie. Kabelek przy wtyczce(od instalacji auta) był mocno zagięty i skręcony. Wyprostowałem go, owinąłem izolacją żeby usztywnić i po problemie:) Przynajmniej narazie, zobaczymy ile tak podziała. Ale już wiem co było przyczyną. Tak na marginesie to strasznie krótki tek kabelek z wtyczką i dlatego się załamuje.

Opublikowano (edytowane)

Co do zgaszenia kontrolki

Zielona wtyczka z licznika pin 32 łączymy z masą.

3986771300_1371496968.jpg

Vag:

"17 Instruments"

" Funktion 07 / Coding"

Pierwsze dwie to suma kodów cyfrowych wyposażenia dodatkowego:

01-zużycie klocków hamulcowych

02-kontrolka pasów bezpieczeństwa.

03-kontrolka płynu spryskiwacza

16-nawigacja

Czy podłączenie 32 pina do masy zadziała też w A4 B5 po drugim lifcie (końcówka serii, rocznik 2001)?

Pozdrawiam.

Co do zgaszenia kontrolki

Zielona wtyczka z licznika pin 32 łączymy z masą.

3986771300_1371496968.jpg

Vag:

"17 Instruments"

" Funktion 07 / Coding"

Pierwsze dwie to suma kodów cyfrowych wyposażenia dodatkowego:

01-zużycie klocków hamulcowych

02-kontrolka pasów bezpieczeństwa.

03-kontrolka płynu spryskiwacza

16-nawigacja

Czy podłączenie 32 pina do masy zadziała też w A4 B5 po drugim lifcie (końcówka serii, rocznik 2001)?

Pozdrawiam.

Odpowiadam sam sobie, może ktoś skorzysta.

W A4 B5 rocznik 2000+ (po lifcie) należy połączyć z masą pin 2 (Brake pad wear) na niebieskiej wtyczce.

http://www.audizine.com/forum/showthread.php/405961-Understanding-differences-between-Audi-A4-clusters-and-the-compatibility-issues

Edytowane przez gk01
Opublikowano

zielona kostka pin nr 7 - tylko w modelu highline

Opublikowano

Witam.

Mi też zapala się kontrolka zużytych klocków chociaż jest ich jeszcze ponad połowa, ale tylko wtedy kiedy jadę pod jakieś konkretne wzniesienie, sprawdzałem kable i nie wyglądają na przetarte ani załamane, co jeszcze może być przyczyną występowania tego błędu?

Pozdrawiam,.

Opublikowano

przeczytałes wogole ten temat ????

Opublikowano

Witam,

mam podobny problem z kontrolką w A4 B7 1,8T, jednak u mnie kontrolka od zużcia klocków zapala sie podczas wysokiej temperatury atmosferycznej, kiedy samochód stoi w słońcu. Czasami zapala sie zaraz po rozruchu silnika, a czasami podczas jazdy. Zauwazyłem także, że pedał hamulca podczas dłuższego postoju twardnieje, nie mozna go wcisnac nawet centrymetr. Stąd moje pytanie, czy któryś z kolegów miał podobny problem bądź orientuje się co może być przyczyną? Z góry dziękuję za pomoc.

Opublikowano

kostki lub kable zaśniedziały. Trzeba ściągnąć oba koła i testować zworami czy kontrolki nie beda sie pokazywać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...