Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB]Silnik przymulony po wymianie rozrządu :((


tofi18T

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Dzisiaj odebrałem autko od kolegi. Wczoraj wymieniłem kpl rozrząd.

Ale coś nie tak z przyspieszeniem. Jakby chodził bez turbo. Przed wymiana chodziło turbo bez problemu. Czasami lekko swiszczało i samochód miał kopa :). Trzeba było rozebrac cały przód i moze zapomiał czegoś założyć.

Czy jest mozliwośc że nie podpiął jakiegoś przewodu bądź rury?

Prosze o porade znawców :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wyczytałem na forum to chyba często sie tak dzieje jak się nie zrobi adaptacji np. po odłączeniu akumulatora i grzebaniu w aucie,

z opasek itp. sprawdziłbym zamontowanie obudowy filtra powietrza, no i może przepustnica wymaga doczyszczenia.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem od kolegi co zmieniał rozrząd.

Sprawdziliśmy cały dolot od turbiny do przepustnicy ściągając po kolei węże.

Turbo pompuje jak należy. Po ściśnięciu węża od przepustnicy do intercollera czuć jak przepływa powietrze i środek twardnieje.

Ale niestety silnik dalej muli.

Może dostaje powietrza a mało paliwa i dlatego dławi podczas przyspieszania.

Pasek nowy ma 153 zęby Contitech. Kupiłem zestaw z allegro od gościa co mieszka koło mnie.

http://www.allegro.pl/item411856134_rozrzad_1_8_i_1_8t_vw_passat_audi_a4_a6_kxmk.html

Podałem gościowi numer VIN i oznaczenie silnika AEB. Mowil ze pasuje to mojego modelu.

moze trzeba od nowa adoptowac przepustnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do czego zmierzam , przed wymianą miałem rozrząd starego typu na 152 zęby po wymianie rozrządu zmieniłem na 153 nowy typ i auto jak muł , ale zrobiłem trasę wyjazd na wakacje ponad 2000km i wszystko powróciło do normy moim zdaniem po wymianie jest lekka zmiana ustawienia zapłonu i ECU od nowa musi zapamiętać największe wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary pasek miał 153 zęby. Kolega przeliczył :shocked:

W poniedziałek sprawdze skład mieszanki na analizatorze spalin.

Dodam jeszcze że przepustnica była naprawiana z pół roku temu.

Falowały obroty i nie można było jej adoptować. Mechanik coś pokręcił i nawet obroty się ustabilizowały. Czasami skakając 900-1100.

Czy jest możliwe żeby po wymianie paska rozrządu trzeba było adoptować przepustnice na nowe parametry które zapamięta ECU?

Na forum znalazłem sposób kolegi.

Może coś pomoże :)

Witam

Najprostszym rozwiązaniem będzie jak odłączysz akumulator :1) odłączamy aku - najpierw minus , potem plus

2) zabezpieczamy aku ,zeby kable w zaden sposób go nie dotkneły wywołujac spiecie

3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2

4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU

5) po upływie tych, dajmy na to 15 minut , wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo podłączamy aku : "+" potem"-"

6) uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzic na biegu jałowym przez 5 minut

7) wyłączamy go na 5 minut.

8 ) Cool teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najnizszym mozliwym biegu

( zaleznie od typu skrzyni ) przyspieszamy przez cały zakres obrotów( do przynajmniej 5000 rpm) i potem pozwalamy

autu samodzielnie wytracic obroty az do obrotów biegu jalowego - i tak trzykrotnie

9) nastepnie znów zatrzymujemu auto i pozwalamy pracowac na biegu jałowym przez 5 minut

Czynności te powodują przywrócenie ustawień fabrycznych i tworzenie nowej mapy wtrysku, którą jak sądzę

zdeformowałeś swoimi usprawnieniami.Przy okazji możesz przeczyścić przepływkę a przynajmniej ją obejrzeć.

Pozdrawiam

PS. pomiędzy 5 a 6 punktem nie zapomnij zaadaptować przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i dzięki za porady.

Chyba niema sensu robić resetu ECU.

Kolega co wymieniał rozrząd mówił że jakby coś nie tak ustawił np. przesunął pasek o 1 ząbek byłoby już po silniku.

Do wymiany się przyłożył z tego co widziałem :)

Czyli jest taka możliwość że założył prawidłowo pasek a przestawił jedno z kół względem położenia wału i silnik muli.

Na wolnych obrotach chodzi normalnie. Nic nie szarpie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli nie rozpinal tylnego lancuszka nie ma takiej mozliwosci.

jezeli silik wczesniej funkcjonowal prawidlowo sprawdzilbym:

-ustawienie rozrzadu, prawidlowe napiecie napinacza

-sprawdzenie przewodow elektrycznych oraz przewodow podcisnienia.

-sprawdzenie szczelnosci dolotu

a w szczegolnosci podlaczylbym VAG, sprawdzil bledy, zlogowal auto,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Kolega po rozkręceniu przodu i dobraniu się do rozrządu stwierdził że wszystko OK.

Znaki pasowały. Odkręcił następnie pokrywę zaworów i coś było nie tak. Strzałki na wałkach nie pasowały.

Przestawiony był zapłon.

Najlepsze że po ściągnięciu paska górne koło rozrządu samo spadło.

Okazało się że ścięty został bolec w środku koła. Co spowodowało przestawienia zapłonu.

Czyja była wina tego pewnie się nie dowiem.

Może kolegi. Bolec był pęknięty i nie zauważył podczas zakładania. Nie sprawdził wszystkiego jak się należy.

Kupiłem nowe koło i wszystko zostało poskładane jak należy.

Audiczka w końcu odzyskała swą moc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...