Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zasłanianie chłodnicy zimą Tak czy Nie Fakty mity


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak posiadam całkowicie wyeliminowany egr ponieważ mój był uszkodzony (nie domykał co skutkowało że albo auto nie miało mocy albo potrafiło zgasnąć przy ruszaniu) i nie wiem czy to ma związek ale mam również wyciętego kata.

Czy w związku z tym że nie ma egr to oznacza że jestem skazany nawet latem jeździć autem nie rozgrzanym?

Opublikowano

Zawsze zaslaniam zimą chlodnice.

Auto szybciej się nagrzewa. Sprawa sprawdzona i potwierdzona. Uklad w audi jest tak wydajny ze gdy temperatura spada poniżej zera to nie ma szans przegrzac silnika. Przykład na moim AJLu:

Podczas jazdy ze stala prędkością 130km/h na tempomacie VAG pojazuje mi 90* a gdy ma zaslonieta całą chłodnice przy tej samej predkosci 91.5*.

Temperatura plus 3* na zewnątrz

Opublikowano
Tak posiadam całkowicie wyeliminowany egr ponieważ mój był uszkodzony (nie domykał co skutkowało że albo auto nie miało mocy albo potrafiło zgasnąć przy ruszaniu) i nie wiem czy to ma związek ale mam również wyciętego kata.

Czy w związku z tym że nie ma egr to oznacza że jestem skazany nawet latem jeździć autem nie rozgrzanym?

Latem nie będzie problemu, ale poniżej zera bez EGRa może nie złapać 90 jak jedziesz wolno. EGR w znaczącym stopniu przyspiesza ogrzewanie silnika, bo część spalin wraca do silnika

Opublikowano

jak ktoś jeździ dużo w mieście nie polecał bym zasłanianie chłodnicy

Opublikowano

jak jest mega zimno to mozna zasłonic a jak nie to bez sensu ;)

Opublikowano

Z zasłoniętą chłodnica jeżdżę już 2 sezon zimowy i nic się nie dzieje nawet jeśli jeżdżę dużo po mieście.

Opublikowano

w TDI zasłanianie daje mizerny efekt, jeżeli jest wszystko sprawne to nie polecam zasłaniania

Opublikowano

Ja wkładam karton przed chłodnice klimy, więc jeśli włączą się wiatraki to powietrze i tak zostanie zassane z przestrzeni pomiędzy chłodnicą klimy i wody.

Opublikowano

Ja zasłaniam tylko przy wiekszych mrozach. Jeśli eger i termostat wpełni sprwne to nie ma sensu tego robić przy deliokatnych mrozach (Takie moje zdanie). No chyba, że nie dzałają prawidłowo to zasłaniąć :grin: jak najbardziej.

Opublikowano

Jeżeli już to nie zasłaniamy wszystkich wlotów tylko częściowo przesłaniamy chłodnice tam gdzie się da czyli pod tablicą rejestracyjną. Używam do tego elastycznych izolacji climaflex o jak najmniejszym przekroju. W przypadku diesla szybciej się nagrzewa i jest niższe zużycie paliwa szczególnie przy mrozach.

  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...