Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Uzdrawianie ALT. Nafta, płukanki i inne cuda


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

a to padaka...truchło...szrot

Opublikowano

Dokładnie to jest u mnie tak: na zimnym silniku nie kopci i w spalinach nie czuć oleju, ale gdy silnik się rozgrzeje to gdy jadę to nie ma kopcenia, zatrzymuję sie stoję chwile ruszam i jest chmurka niebieskiego dymu :) i spaliny cały czas pachną olejem. Wydaje mi sie że to prędzej pierścienie niż uszczelniacze bo podobno przy zużytych uszczelniaczach kopci od razu po zapaleniu rano.

Opublikowano

a jaki masz przebieg?

Opublikowano

Wyłączam się już z tego wątku, tylko przypuszczacie, dumacie a nikt nie chce wziąć się za robotę. Nikt Wam przez neta nie naprawi samochodu...

Opublikowano

wystarczy separator na odme i z głowy

ale jak chcecie bawic sie w remonty pierscienie i inne gó....wna to gratuluję pełnej kieszenie która niebawem będzie pusta

Opublikowano

Chłopaku :) ja sobie moda odmy zrobiłem i za przeproszeniem "G" to dało- ile brał tyle bierze. Nie tędy droga, ten mod odmy pomógł tylko paru osobom więc widocznie u nich to był inny problem. W 99 % ten mod nie pomaga!!! Widze że postów naskrobałeś sporo więc jakieś pojęcie masz, ale w tym konkretnym wypadku nie. Ja nie wiem w jakim stanie były odmy u tych ludzi co wciągało przez nią olej u nich. Wiem że przy pęknientej odmie, jej nieszczelności i sprawach związanych z podciśnieniami wciąga olej przez odme. Przyjechał do znajomego mechanika gostek z Niemiec sprawnym audi 2.0 20v, nigdy nie brał mu nadmiernie oleju aż tu na trasie do Polski spalił mu 0,5 l na 1000 km i winna była pęknięta odma po której wymianie problem znikł.

Opublikowano

dziwne, chyba ze 6 aut zrobiłem i z zadnym nie ma problemu :grin:

---------- Post dopisany at 21:15 ---------- Poprzedni post napisany at 21:14 ----------

no ale nic rób remont, gówno wyjdzie :polew:

Opublikowano

Prosze przeczytajcie ta strone nr 74

http://a4-klub.pl/audi-a4-b6-b7-132/b6-alt-propozycja-rozwiazania-problemu-oleju-silniku-2-0-alt-149198/index74.html

i odpowiedzcie na pytanie, ktore mnie caly czas trapi od kad mam ten samochod, ktoredy idzie olej do spalania i czy sprezone powietrze z tloka moze miec na nasz olej wplyw, tzn podczas sprezania mieszanki w cylindrze ?!

Ja po przeczytaniu wszystkich 74, 75 stronach nie natrafilem na informacje, ktore ja wprowadzilem do dyskusji. Mianowicie chodzi o wytlumaczenie ktoredy moze dochodzic do zjadania oleju, czyli poprzez analize zachowywana sie oleju podczas poruszania sie tlokow do gory i na dol.

Zawazyc nalezy, ze byly takie osoby, ktorym mod z przerobieniem odmy poprawil efektywnosc przechwytywania oleju, ale to by suugerowalo, ze pierscienie nie przepuszczalyby oleju od dolu tlokow, tylko przepuszczely sprezone powietrze w cylindrach do miski olejowej, a olej z kolei pchany bylby jak tym kolegom przez pokrywe zaworow do czwornika i do dolotu.

---------- Post dopisany at 22:15 ---------- Poprzedni post napisany at 22:09 ----------

Wowczas przerobiona odma przechwytuje olej ze skrzyni korbowej i umieszcza go spowrotem w misc olejowej przez dolna szeroka czesc rury odmowej. Wowczas dodlot jest czysty, czysta jest przepustnica. Czysty jest kolektor dolotowy.

---------- Post dopisany at 22:19 ---------- Poprzedni post napisany at 22:15 ----------

Tutaj mozna by przypuszczac, ze skoro olej jest pchany do gory do czwornika, bo sprezone powietrze w cylindrze przelazi przez pierscienie, to czy Ci koledzy nie mieli wlasnie odwrotnie zamontowanych pierscieni u sibie w silniku? Nie wiem debaguje. Nie wiem jak to jest jesliby sie zalozylo piercienie odwroffnie. Czy one przepuszczalyby wowczas powietrze sprezania w jedna strone tylko, a w druga strone oleju by juz nie przepuszczaly ?

Odpowiedzcie na te pytania przeze mnie zadane. Nie wiem czy sa one proste czy trudne ale zawsze mozna by sie cos wiecej na ten temat dowiedziec.

Opublikowano

cos Wam podpowiem

kiedys będąć jeszcze nieświadomy przyczynom zjadania oleju tez bawiłem sie w remonty ALT-ków

po wymianie pierscieni i całkowitym remoncie silnika zużycie oleju było na poziomie 100ml na 1000km, ale po 3-4 tysiącach gwałtownie wzrastało do ok 1 litra

i było to w kazdym remontowanym silniku

zacząłem sie zastanawiać co za ....ujstwo tym wszystkim kieruje że sie tak dzieje

po odpaleniu wyremontowanego silnika i po 30 minutowej pracy i ostygnieciu zmierzyłem cisnienie spręzania, było ok 9 barów (niskie jak na ten silnik) ale jak silnik zaczął żłopać na nowo olej znowu zmierzyłem sprężanie i co wyszło ????? wszedzie było po 13 barów :facepalm:

strasznie sie wkór...... łem, wniosek jest jeden, nie ma możliwosci aby wzrastało ciśnienie i zużycie oleju silnikowego, zwykle jest odwrotnie

ale gdzieś musi ten olej ubywać i wyszło na zle skonstruowaną odmę, nic innego

Opublikowano

Wogole to moze za duzo zadaje pytan i za duzo sie rozpisuje ale staram sie to robic/wyjasniac moje przemyslenia w taki sposob aby rowniez inni mogli zrozumiec te nieprawidlowosci ktore Nas dotycza i rowniez onimzaczeli zadawac inne kolejne pytania.

Nie potrzeba nam wyjasniac kolejnego moda odmy, bo to juz wiemy, ze ten mod dziala dla pewnej grupy ludzi. Dlaczego dziala? Bo im spalanie sie zmniejszylo! Ale nikt nie zapytal, jaka byla przyczyna, ze olej sie pojawial pokrywa zaworow, przez czwornik do dolotu. To ze troche chlopaki racji maja, ze spierniczona odma, to sie im tego nie ujmuje. Trzeba jednak ogarnac jeszcze wczesniej temat. Dlaczego ten olej wlazi do tego cholernego czwornika. Anomdlategomwlasnie wg mnie, ze wpada w miche olejowa za duze cisnienie powietrzamprz pierscienie na tlokach, kiedy te sprezaja powietrze w cylindrach. Czyli moze odwrotnie zalozone pierscienie albo cos z pierscieniami.

---------- Post dopisany 25-11-2013 at 00:12 ---------- Poprzedni post napisany 24-11-2013 at 22:28 ----------

cos Wam podpowiem

kiedys będąć jeszcze nieświadomy przyczynom zjadania oleju tez bawiłem sie w remonty ALT-ków

po wymianie pierscieni i całkowitym remoncie silnika zużycie oleju było na poziomie 100ml na 1000km, ale po 3-4 tysiącach gwałtownie wzrastało do ok 1 litra

i było to w kazdym remontowanym silniku

zacząłem sie zastanawiać co za ....ujstwo tym wszystkim kieruje że sie tak dzieje

po odpaleniu wyremontowanego silnika i po 30 minutowej pracy i ostygnieciu zmierzyłem cisnienie spręzania, było ok 9 barów (niskie jak na ten silnik) ale jak silnik zaczął żłopać na nowo olej znowu zmierzyłem sprężanie i co wyszło ????? wszedzie było po 13 barów :facepalm:

strasznie sie wkór...... łem, wniosek jest jeden, nie ma możliwosci aby wzrastało ciśnienie i zużycie oleju silnikowego, zwykle jest odwrotnie

ale gdzieś musi ten olej ubywać i wyszło na zle skonstruowaną odmę, nic innego

Wiec jednak jest ktos w srod nas, kto ma doswiadcznie, ktore widac, ze odzwierciedla sie w moich dlugich debatach i wywodach. Moje analizy potwierdzalyby sie w Twoich wypowiedziach, ale tylko i wylacznie dla przypadkow zlopania oleju przez odme.

Jesli piszesz, ze mierzyles cisnienie, ktore z poczatku bylo niskie bo osiagalo 9 barow na zimnym silniku, to wowczas olej bedac zimny i gesty nie uszczelnial doskonale przestrzeni miedzy pierscieniem a scianka/gladzia cilindra, co powodowalo, ze pozostala czesc cisnienia, ktora powinna byc i osiagac lacznie 13barow, wiec 13-9=4bary, to te 4 bary szly by w olej do michy przez czysta analize. Ale nie pojda te 4 bary tylko mniej. Zaluzmy, ze przy tych 9 barach pojawia sie takie cisnienie na olej w misie, ze olej ten nie jest w stanie przedostac sie przez standardowy czwornik do dolotu. Czyli na poczatku jest wszystko dobrze. Silnik jak na 9 barow, zimny, jest nisko krecony przez nas zawsze rano obrotami, i powoli sie nagrzewa. Czwornik standardowy daje wowczas rade odprowadzac caly olej z wydychanym slabo powietrzem ze skrzyni korbowej. Jednak wraz ze wzrostem temp. silniak, czyli oleju, to wzrasta jego cisnienie sprezania w cylindrze czyli wzrasta lub pojawia sie prawidlowa moc samochodu, czyli olej staje sie tak zadki, ze dokladnie penetruje/wypelnia przestrzen miedzy pierscieniami a gladzia cylindryczna, co powoduje pojawienia sie cisnienia na poziomie 13barow. Ale te 13 barow to jest cisnienie, ktore pozostaje po calkowitym cisnieniu jakie mogloby sie pojawic, gdyby miedzy gladzia cylindryczna a piersciem na tloku nie bylo oleju tylko jeszcze lepszy penetrator lub gdyby przyjac, ze nie ma tam zadnej przestrzeni - komora w 100% zamknieta. Wowczas cisnienie byloby o wiele wieksze. Moze, np. 40barow albo i 100 barow. Jak sie nie myle to blok cylindra jest liczony lub moze wytrzymac cisnienie rzedu 100 barow. Ale do rzeczy. Wiec pozostala czesc wypracowanego cisnienia sprezenia po przejsciu przez pierscienie, powoduje, ze wzrasta cisnienie w misie olejowej na tyle, ze olej nie jest w stanie przejsc przez czwornik w 100% do od odmy i z powrotem do michy olejowej, tylko przelazi do dolotu, gdzie nastepnie bylby mieszany z powietrzem i spalany.

Tylko to dotyczy chlopcow ktorym porobiles remonty silnikow. Wowczas Ci chlopcy z nowymi wyremontowanymi silnikam borykaja sie ze zbyt wysokim cisnieniem sprezania, ktorego znaczna czesc przechodzac przez pierscienie wybija olej czwornikiem do dolotu. Wowczas mod z odma w tym wypadku odbiera wyrzucony ze skrzynie korbowej olej i zabiera go spowrotem do miski olejowej. Tam z kolei pojawia sie kolejne wypracowane cisnienie sprezenia, ktore ponownie wypycha olej z powietrzem (opary olejowe) przez odpowietrzenie skrzyni korbowej jak sam nazwa mowi i przez mod odmy z powrotem olej odbierany jest na dol do michy. I tak w kolko. Czyli jest pewne stabilne w tym wypadku cisnienie w obiegu olejowym, ktore nie jest za wysokie i nie jest za niskie. Za wysokie nie jest, bo mod odmy ma odpowietrzenie zrobione na wysokosci zgrubienia odmy. W przeciwnm wypadku, gdyby nie bylo odpowietrzenia odmy, to mogloby pewnie silnik rozerwac od nadcisnienia. Za niskie cisnienie tez nie jest, bo wowczas silnik nie mialby mocy czyli by sie np. zalal olejem lub olej ten przelazilby przez pierscienie, czyli nie trzymalby cisnienia, bo przeciez u gory jest odpowietrzenie odmy.

A powiedz mi w takim wypadku. Dlaczego robiles tym wszystkim kolegom remont silnika. Czy oni czasem nie narzekali na spalanie oleju? Moze jest tak, ze przed remontem silniki te zjadaly wiekszosc oleju przez zurzyte powiedzmy pierscienie co wyniakolby z malego cisnienia sprezania. Po wymianie pierscieni cisnienie sprezenia wzroslo i olej nie byl wowczas przepalany przez pierscienie ale przes zla odme, ktora im zmodziles. Wowczas wszystko wrocilo do normy. Czyli:

- naprawiles niskie cisnienie przez wymiane pierscieni, nastepnie,

- poprawiles odme, aby naprawione/prawidlowe cisnienie sprezenia i wynikajace z niego cisnienie oparow oleju moglo z powrotem wrocic do michy olejowej.

Czy tak serdeczny kolego?

---------- Post dopisany at 00:21 ---------- Poprzedni post napisany at 00:12 ----------

Przyszla mi jeszcze jedna rzecz do glowy/natchnienie.

Przeciez jak tlok pracuje do gory, czyli zaczyna sprezac powietrze w cilindrze, to tak to powietrze sciska, ze az chce je w jakis sposob wyrzucic ktoredys. Jesliby w cylindrze podczas sciskania powietrza przez poruszajacy sie ku gorze tlok cos jeszcze bylo np. olej lub np. zauwazcie, ziemniaki w przeciskarce na kluski, to olej/ziemniaki wylazilyby/wylazilyby przez wszelkie nieszczelnosci. W przypadku oleju przez pierscienie w dol do miski olejowej. W przypadku ziemniakow na kluski, przez specjalnie umieszczone dziurki.

Opublikowano
Kolego "yarosyaros" są "remonty" i remonty. Maćkowi.W o który benyA4 pisze wyżej spalanie oleju spadło znacznie z 1l /1000 km do 300 ml / 1000 km, ale warto zaznaczyć że po mojej sugestii Maciek spytał swojego mechanika czy mierzył średnicówką wytarcie cylindra i tłoki , to gościu mówił że coś tam mierzył , ale się wykręcał. Jasne że idealnie zrobiony remont może być nieopłacalny, ale nie to jest istotą problemu. Jedno jest raczej pewne że w tym silniku zapiekają się pierścienie szczególnie olejowe, i zgodzę się że może być to wina konstrukcji pierścieni ale i serwisowanie silnika w trybie Long Life czyli wymiana oleju co 30 tkm. Przez odmę lubi ciągnąć olej jeżeli jakaś część jej układu jest nieszczelna a i wypadku jeżeli jest sprawna a są w silniku przedmuchy to i odmą pcha olej do kolektora ssącego.

Zgadzam sie calkowicie z Toba kolego. Chodzi wlasnie o srednice cylindra i srednice pierscienia na tloku. Jesli pierscienie dojadly scianke cylindra, to nawet nowy pierscien nie pomoze. Pomoze nowy ale tylko o wiekszej sciance. Wg mnie to jest ten problem. Skoro mechanik Macka sie wykrecal mowiac o pomiarach to tylko tu dal d*py wg mnie. Pozostala czesc silnika mechanik ten zrobil na 100%. Oddalbym do niego na zrobienie swoj silnik ale najpierw wypytalbym go o te pomiary i mozliwosci zastosowania innych pierscieni.

Co do pomiaru tych cylindrów u mnie to pewnie tak jak piszesz; mógł tu z lekka dać d*py w tym temacie :wink: Pytałem go o ten pomiar to mówił, że pomierzył i że wszystko jest w normie (być może zrobił to nie dość dokładnie :eusathink: ); wierzę mu bo znamy się długie lata, on sam jest mechanikiem pewnie ponad 15 lat i widziałem u niego już sporo silników porozkręcanych tak jak był mój w drobny mak i potem zamontowanych w autach, znam ludzi którym robił takie remonty i są zadowoleni; auta śmigają bezproblemowo. Zauważyłem jednak u siebie olej w okolicy kolektora ssącego, dokładnie na łączeniu tych króćców tak jak to zaznaczyłem swoim artystycznym zmysłem :decayed: na fotce poniżej

dolot2.jpg

Te gumowe króćce są zaolejone, a były czyściutkie po remoncie, więc rzeczywiście gdzieś ten olej mi musi chyba przeciągać :eusathink: przez tę pier..loną odme (co do szczelności to wszystkie elementy odmy miałem przy remoncie wymienione na nowe ori z ASO) i może nie ma się co czepiać mechanika w kwestii tłoki/cylindry bo tam mógł robotę zrobić na tip top a cały problem leży rzeczywiście gdzieś w temacie odpowietrzenia/odmy :kox:

---------- Post dopisany at 10:30 ---------- Poprzedni post napisany at 10:27 ----------

wystarczy separator na odme i z głowy

ale jak chcecie bawic sie w remonty pierscienie i inne gó....wna to gratuluję pełnej kieszenie która niebawem będzie pusta

Dev chodzi Ci o taki sposób/patent który był wałkowany w wątku "Propozycja rozwiązania problemu olejowego......" czy masz jakiś inny patent na to?

---------- Post dopisany at 10:33 ---------- Poprzedni post napisany at 10:30 ----------

dziwne, chyba ze 6 aut zrobiłem i z zadnym nie ma problemu :grin:

---------- Post dopisany at 21:15 ---------- Poprzedni post napisany at 21:14 ----------

no ale nic rób remont, gówno wyjdzie :polew:

Dev te 6 aut to były ALT-ki? Robiłeś w nich kapitalki czy modziłeś z odmą?

Opublikowano

Maciek jeżeli u Ciebie mechanik zrobił dobrze robote to spróbuj zrobić moda odmy moim zdaniem w Twoim przypadku może pomóc :) A do kolegi devastation : przy jakiej temperaturze mierzyłeś ciśnienie po remoncie, bo napisałeś że po ostygnięciu. Jeżeli jesteś mechanikiem z zawodu to powinieneś wiedzieć że ciśnienie sprężania mierzy sie na rozgrzanym silniku minimum 70 stopni. Zbyt niska temp. zaniża wartość ciśnienia stąd prawdopodobnie namierzyłeś w granicach 9 atm. gdzie powinno być jeżeli dobrze pamiętam 10-13 atm. czyli jak Ci wyszło potem . Pozdrawiam.

Opublikowano

Panowie większość ma ten problem ja po zrobieniu odmy i węzyków i zmianie oleju na inny dalej bierze tylko dolewam i ciesze się z jazdy :D

Opublikowano

Panowie, co prawda osobiście poszedłem na łatwiznę i chociaż do tej pory jeszcze pozostał we mnie strach i z dusza na ramieniu wyciągam bagnet:kox: to obecnie sprawdzam olej co 5000tys km:banan:

Ale do rzeczy.

Ogólnie ALT nie jest złym silnikiem. Odnośnie tematu jeszcze raz powtórzę moje uwagi i spostrzeżenia

1. Modyfikacja odmy - lepszy efekt daje naklejka "tribal" na tylnej szybie szczególnie w połączeniu z dużym spojlerem z laminatu.

2. Olej jest spalany w komorze spalania - pomiędzy tłokiem i głowicą- na wskutek przedostawania się go do komory spalania z powodu niezgarniania przez pierścienie oraz poprzez przedmuchy jest wtłaczany przez odmę i kolektor ssący do komory spalania.

3. Ewentualnie może się dostawać poprzez uszczelniacze zaworów ssących też do komory spalania lub uszczelniacze zaworów wydechowych do kanałów wydechowych

I jedynym powodem brania oleju są problemy we współpracy tłoka z cylindrem: http://a4-klub.pl/audi-a4-b6-b7-132/b6-alt-propozycja-rozwiazania-problemu-oleju-silniku-2-0-alt-149198/index73.html

Czyli tylko wymiana pierścieni najlepiej na coś pasującego z innego modelu i to co najważniejsze po uprzednim zmierzeniu i weryfikacji tulei cylindrów.

Odnośnie zalewania naftą, nie zaszkodzi spróbować ale musisz odkręcić korek spustowy oleju i dolewać małe ilości nafty w miarę ubywania do cylindrów. Przy pomocy nafty należałoby taką operację przeprowadzać przynajmniej z tydzień żeby się ten nagar trochę rozpuścił.

Opublikowano

Mądrze prawisz darkle :) z tym tribalem :) Ja bede mojego naftą zalewał może akurat pomoże. Chce go na 5 dni zalać naftą, potem jakaś dobra płukanka. Jak się coś poprawi to powtórka z rozrywki. Może jakś efekt będzie :) Nie wiem jak ludzie z forum robili remonty, ale wydaje mi się że nie do końca fachowo i tyle.

Opublikowano
Panowie, co prawda osobiście poszedłem na łatwiznę i chociaż do tej pory jeszcze pozostał we mnie strach i z dusza na ramieniu wyciągam bagnet:kox: to obecnie sprawdzam olej co 5000tys km:banan:

Ale do rzeczy.

Ogólnie ALT nie jest złym silnikiem. Odnośnie tematu jeszcze raz powtórzę moje uwagi i spostrzeżenia

1. Modyfikacja odmy - lepszy efekt daje naklejka "tribal" na tylnej szybie szczególnie w połączeniu z dużym spojlerem z laminatu.

2. Olej jest spalany w komorze spalania - pomiędzy tłokiem i głowicą- na wskutek przedostawania się go do komory spalania z powodu niezgarniania przez pierścienie oraz poprzez przedmuchy jest wtłaczany przez odmę i kolektor ssący do komory spalania.

3. Ewentualnie może się dostawać poprzez uszczelniacze zaworów ssących też do komory spalania lub uszczelniacze zaworów wydechowych do kanałów wydechowych

I jedynym powodem brania oleju są problemy we współpracy tłoka z cylindrem: http://a4-klub.pl/audi-a4-b6-b7-132/b6-alt-propozycja-rozwiazania-problemu-oleju-silniku-2-0-alt-149198/index73.html

Czyli tylko wymiana pierścieni najlepiej na coś pasującego z innego modelu i to co najważniejsze po uprzednim zmierzeniu i weryfikacji tulei cylindrów.

Odnośnie zalewania naftą, nie zaszkodzi spróbować ale musisz odkręcić korek spustowy oleju i dolewać małe ilości nafty w miarę ubywania do cylindrów. Przy pomocy nafty należałoby taką operację przeprowadzać przynajmniej z tydzień żeby się ten nagar trochę rozpuścił.

Wyczytałem już wszystko w temacie brania oleju przez ALT, ale nie próbowałem jeszcze patentu z tribalem :grin: Tyle kasy w remont :doh: a wystarczyło wejść na Alle..o i zapodać fajny motyw na tylną szybę :wink:

Tak jak pisze lukassteryd- dobrze prawisz Darku :wink:

Opublikowano

Moje sugestie na temat spalania oleju sa prawidlowe. Rzecz polega na dobrym uszczelnieniu. Pierscienie. Uszczelniacze zaworowe od podawania mieszanki i odprowadzania spalin.

Na ty h dwoch rzeczach trzeba zrobic doktorat. Jesli chodzi o uszczelniacze zaworowe i o gniazda to czy jest u nas ich 20scia?

Opublikowano

Tak jest to silnik 20v po 5 zaworów na cylinder.

---------- Post dopisany 04-01-2014 at 09:47 ---------- Poprzedni post napisany 02-12-2013 at 21:26 ----------

Witam!Po dłuższym czasie zmierzyłem kompresje w moim alt-ku i tak: na pierwszych 3 cylindrach od chłodnicy 13 atm. na ostatnim garku 12,5 atm. Ciśnienie chyba wzorowe :) przy zużyciu oleju na poziomie 1l/1000 km. Teraz od wczoraj autko stoi ze spuszczonym olejem i leje nafte na cylindry. Wypoziomowałem garki na "równo" i mam zamiar lać tą naftę do piątku czyli trwało by to 7 dni.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...