wesz82 Opublikowano 7 Grudnia 2013 Opublikowano 7 Grudnia 2013 Ostatnio zaczęły sie problemy z hamowaniem tzn po 3krotnym dość szybkim hamowaniu za 4 razem hamulce nie działają jak powinny. Zacząłem od wymiany Vaku pompy na używkę,niestety lipa,nie pomogło,następnie wywaliłem gumowy łącznik w grodzi silnika i dąłem wężyk i opaski,dalej lipa. Zakupiłem wakuometr i tak po zdjęciu wężyka z zaworka w grodzi silnika i podłączeniu w jego miejsce waku podciśnienie za 4 razem spada prawie do zera,wskazówka leniwie dochodzi prawie do -1 zaś po podłączeniu bezpośrednio do vaku wskazówka zapierdziela od razu do -1 i naciśnięcie pedału hamulca nie robi żadnej różnicy.Zaworek działa poprawnie,tzn przepuszcza powietrze w stronę vaku. Powiedźcie teraz z tego co orientuje się to podciśnienie powinno być -1 tak??? Ile powinno wynosić na gruszce z turbo(ja mam -0.6)??? Jeżeli ciśnienie spada to jest to spowodowane nieszczelnością,awarią serwa czy też awarią vacu??
ws_2000 Opublikowano 7 Grudnia 2013 Opublikowano 7 Grudnia 2013 Witaj, miałem podobny przypadek. U mnie przetarł się ten gruby podcisnieniowy wąż (biegnie po przegrodzie silnika), przy zbiorniku wyrównawczym od płynu chłodzącego silnika (o wystającą tam śrubę) Nie jestem pewien czy 1.9 ma tak samo przewody puszczone jak 2.5 AKN Sprawdz przewody Serdecznie pozdrawiam
wesz82 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2013 2.5 ma inaczej,w ogóle raczej inna pompa,ale wiadomo działanie te same. Kurna wszystkie przewody wydają się być dobre,także ten łącznik w grodzi. W poniedziałek postaram się dostać wąż i połączyć to na opaski z 2 zaworkiem. A co z ta pompą vacum jest ok??? Jedynie co zostało to nieszczelność lub też serwo.
ws_2000 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Opublikowano 8 Grudnia 2013 No właśnie to jest to, że wszystkie z wierzchu wyglądają na całe, mój musiałem obrócić, żeby zobaczyć dziurę o średnicy ok. 6 mm. W warsztacie mają pompę podciśnieniową, ja odpinałem przewody, jeden koniec zaślepiałem, a na drugim dmuchałem sprężone powietrze, tak długo, aż znalazłem. Wydaje mi się, że pompa podciśnieniowa działa bez zarzutu. Sprawdź, wszystkie miejsca, gdzie przewody wiszą, o coś mogą ocierać, bądź coś ociera podczas pracy silnika o przewód itd. Powodzenia
chosa Opublikowano 8 Grudnia 2013 Opublikowano 8 Grudnia 2013 mam podobny problem daj znac jak co bylo u ciebie, u mnie to wyglada tak: 1.podpinam wacuometr zapalam auto wskazowka powoli ok (10s) pnie sie do -0.9 2. wyciagam przewod z serwa i zatykam go palcem wskazowka momentalnie idzie na -0,9 3. dobile do -0.9 gasze auto i po 3 h wyciagam przewod z serwa slychac syczenie 4. pompuje hamulec na zgaszonym zeby byl twardy i na wcisnietym zapalam auto, pedal pomalutku opada. 5. lacznik gumowy wymieniony. jakies sugiestie co jeszce sprawdzic i jak, zeby podjac dobra decyzje co wymienic ??
wesz82 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2013 W tym tyg postaram sie wyrezać wszystkie przewody i sprawdzę je w wodzie dla pewności. Jak będą ok to zostaje wymiana serwa. Grzesiek gdzie podpinasz wacuometr-bezpośrednio pod wacuom pompę czy też zaworek jednokierunkowy w grodzi??? W 4 punkcie pedał opada Ci od razu czy np po -2 sek???? Sprawdź proszę jak masz wacuometr ile masz na gruszce??? Popatrz czy kruciec z wacu pompy nie jest luźny.
Dev Opublikowano 8 Grudnia 2013 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Jak vacuum jest ok to cos nie halo z servem Moze byc w srodku woda ktora zamarza i dlatego sa cyrki
wesz82 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2013 Też o tym czytałem ale wtedy serwo szwankuje na zimnym silniku,zaś na rozgrzanym wsio jest oki. Jak odczepię ten przewód co jest bezp przy serwie to wezmę strzykawkę 100 wężyk i postaram się odessać. Jak to nic nie da mam już 2 serwo,w każdym razie jak uleczę hamulce to dam znać co było nie tak. Ktoś wie ile powinno wynosić podciśnienie na gruszce??
chosa Opublikowano 11 Grudnia 2013 Opublikowano 11 Grudnia 2013 udalo sie juz wyjasnic zagadke ?? bo ja jeszcze walcze
wesz82 Opublikowano 11 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2013 Mało czasu niestety,może w sobotę powalczę
chosa Opublikowano 14 Grudnia 2013 Opublikowano 14 Grudnia 2013 problem rozwiazany tymczasowo, vacum pompa dawala popalic . narazie zaklepana i zaklejona ale czeka mnie wymiana. sprzedam serwo AB koncowka
lubieniecki Opublikowano 15 Grudnia 2013 Opublikowano 15 Grudnia 2013 czyli rozumiem że problem masz z luźnym kruciec na pompie vacum? pytam bo mam ten sam co u Ciebie(lużny kruciec) ale nie chce wymienić pompy na darmo.
wesz82 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2013 Wy w pompie macie ten króciec dokręcany nie zawsze podklejenie przynosi pożądany efekt. Zmierz podciśnienie z samej pompy wtedy bedziesz miał pewność,najprostszy wakumetr to koszt 20 zł.
chosa Opublikowano 17 Grudnia 2013 Opublikowano 17 Grudnia 2013 dokladnie problem byl z luznym kruccem . Chociaz vacuometr pokazywal ze bile do -0,9 to poprostu za wolno wysysal powietrze i tu problem . zaklap i zaklej ,zobaczysz czy jest efekt - 10 minut roboty
lubieniecki Opublikowano 19 Grudnia 2013 Opublikowano 19 Grudnia 2013 Mam jescze pytanie czy po wymianie tej pompy zauważyłeś jakieś róznice w odpalaniu, przyśpieszaniu auta, "pollepszeniu" turba?
chosa Opublikowano 19 Grudnia 2013 Opublikowano 19 Grudnia 2013 chodzi caly czas tak samo jak chodzilo, czyli nie mialem problemow z odpalaniem i przyspieszaniem
wesz82 Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2014 U mnie winny okazał sie łącznik gumowy w grodzi,przepuszczał. Dałem zdrowy wąż na ciasno i założyłem z powrotem tą osłonkę a żeby się nie przetarła i wsio jest ok. serwo kupione leży i kurzy się
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się