Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wycieraczki działają tylko na 3 biegu. Prośba o pomoc w poskładaniu silniczkal


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam problem jak w temacie. Wycieraczki chodzą tylko na 3 biegu ( najszybszym). Kiedy opuszczę manetkę to zatrzymują się w tym miejscu gdzie została wyłączona a nie na dole. Nie załączają się również przy spryskiwaniu szyby. Ostatnio przez dłuższy czas używałem ich na 3 biegu i po wyłączeniu w dół powoli skokowo zjechały na dół ale to wydarzyło się tylko raz. Po rozebraniu podszybia i ręcznym ruszaniu mechanizmem wycieraczek ( w miejscu gdzie mechanizm łączy się z silniczkiem ) można nimi w miarę swobodnie poruszać w całym zakresie obrotu wycieraczek ( bez jakiegoś większego oporu ) więc podejrzewam, że nie będzie to problem zatarcia mechanizmu. Wymieniłem już przekaźnik wycieraczek i dalej jest lipa :/ Podajcie proszę jakieś sugestie co na następny rzut : manetka, silniczek a może jeszcze jakieś inne sugestie.

Opublikowano

Pozostaje sprawdzić manetkę.

Opublikowano

właśnie chyba zamówię na allegor bo wyczaiłem w dobrej cenie. Jak już to nie pomoże to zostaje silniczek i instalacja.

Opublikowano

ja bym stawial na silniczek ale na odlegosc to ciezko cos poradzic

Opublikowano

kurczę chyba możesz mieć rację. Dziś zauważyłem, że po przełączeniu manetki słychać odgłos " pstryknięcia" przekaźnika. Wcześniej jakoś tego nie zauważyłem. Więc podejrzenia teraz ukierunkowują się jednak na silniczek

Opublikowano

Wypnij kostkę z silnika wycieraczek i sprawdż probówką czy po koleji dochodzi sterowanie do silnika (przełączając manetkę na poszczególne biegi) i wszystko będziesz wiedział co masz do naprawy albo do wymiany.

Opublikowano

Witam. Okazało się faktycznie że silniczek był walnięty ( zawieszone szczotki oraz pełno pozostałości po nich na komutatorze) Jednak po renimacji silnika zdałem sobie sprawę, że popełniłem zarypisty błąd przy jego rozmontowywaniu. Jeśli ktoś to robił to będzie wiedział o co kaman,- mianowicie nie zrobiłem znaków położenia tych dwóch plastikowych kołków oraz miedzianego talerzyka który ustala pozycję "0" dla silniczka. Czy ktoś ma możliwość poratować. np może ktoś posiada silniczek z końcówką 113C na szafce i mógł ( nawet salony) i mógł by zrobić fotkę tych elementów pod dekielkiem silnika jak one są wzajemnie położone? może ktoś już wykonywał operację wymiany szczotek i robił fotki elementów zaraz po rozebraniu ( ja nie byłem na tyle sprytny :/) Bardzo proszę o pomoc.

Opublikowano

Kolego dokładnie to samo mi się zrobilo po umyciu auta na myjni ręcznej... 3-ci bieg i nic więcej:/ jednak dzisiaj trochę pojeździłem po mieście (i padało) wiec wycieraczki non stop na 3-cim biegu. No i .... się naprawiły ;) jednak i tak będę musiał do silniczka zajrzeć. Czy masz może jakieś foto odnośnie reperowania silniczka? co wyczyścić, co wymienić? jak rozbiorę silniczek (czyli jak będzie trochę cieplej i nie będzie padało)to zrobie ci foto no chyba ze już sobie poradziłeś z problemem;)

Opublikowano

Poradziłem bo bym do taj pory nie miał wycieraczek w ogóle :wink:. Jak okaże się, że to silniczek u Ciebie jest walnięty ( częściej jednak zdarza się, że jest to zatarty mechanizm wycieraczek pod podszybiem ) Jak wyciągniesz silniczek i pędziesz zdejmował mu korpus ( dekielek w miejscu gdzie wychodzi trzpień z wieloklinem) to zrób to delikatnie i od razu po zdjęciu zrób sobie fotkę wzajemnego położenia miedzianego kółeczka w dekielku oraz takich dwóch plastikowych słupków na zębatce z trzepieniem. Fotka oczywiście zanim wyciągniesz tą zębatkę. Jak to porozbierasz to będziesz wiedział o co chodzi.

Opublikowano

ok będę ostrożny ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...