slawinio Opublikowano 20 Grudnia 2013 Opublikowano 20 Grudnia 2013 Widzę że więcej minusów niż plusów posiada ten silnik chyba nie ma to jak stare sprawdzone grzechotniki 1.9 czy duzo problemów to zależy. koledzy po części ci odpowiedzieli. z 1.9 jest jeszcze wiecej problemów , poczytaj posty tu na forum...
lukasz1813 Opublikowano 20 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2013 jeszcze więcej problemów??? np jakich? ja ze swoim nie mam
michałswd Opublikowano 21 Grudnia 2013 Opublikowano 21 Grudnia 2013 Ile ludzi tyle opini , Jednak duzo zależy od poprzedniego wlasciciela Ja jezdze i nie płacze jednak zakup warto przemyslec
Arturoo Opublikowano 21 Grudnia 2013 Opublikowano 21 Grudnia 2013 Ile ludzi tyle opini , Jednak duzo zależy od poprzedniego wlasciciela Ja jezdze i nie płacze jednak zakup warto przemyslec wiesz...mam sąsiada ...ma afb w tipie w ośce....gadałem z nim kiedyś i mi się zwierzył ,że jebnął 7k km w ciągu roku ....mówię mu ,że szacun ...a on ,że miał dużo dojazdów do pracy.... chodzi mi o to ,że pojęcie dużo jeżdżę jest mało precyzyjne ...
majuDJ Opublikowano 22 Grudnia 2013 Opublikowano 22 Grudnia 2013 Moja mama ujeżdża takie auto już dobrych kilka lat Audi A6 C5 2.5TDI 150KM AFB. Jak do tej pory już z 2 lata jeździ na walniętej pompie vp44 słabiej przyspiesza v-mac ok 130km/h. Z tym, że ona jeździ mało, dziennie do pracy 5,5km w jedną stronę. Silnik fajny ale drogi w eksploatacji. Wymiana rozrządu + olej 5W40, termostat i 2800zł z kieszeni. Miałem okazje kilka razy jeździć tym autem i nawet przy walniętej vp44 zaskakuje mnie ten silnik elastycznością i przyspieszeniem Jednak te V6 robi robotę.
lukasz1813 Opublikowano 22 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 22 Grudnia 2013 Kolego rozrząd do niego chyba tyle nie kosztuje... 2800 zł?
bajowsado Opublikowano 22 Grudnia 2013 Opublikowano 22 Grudnia 2013 No bo nie kosztuje, cały zestaw z boscha u mnie w hurtowni: z pompą, rolki dwa paski, pasek alt i pasek klimy, termostat no i płyny itp 1560zł
lukasz1813 Opublikowano 22 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 22 Grudnia 2013 Do mojego 1.9 kosztował 1100 zł to dużej różnicy nie ma
KrzysiekA4 Opublikowano 22 Grudnia 2013 Opublikowano 22 Grudnia 2013 No bo nie kosztuje, cały zestaw z boscha u mnie w hurtowni: z pompą, rolki dwa paski, pasek alt i pasek klimy, termostat no i płyny itp 1560zł Ja kupiłem (sam rozrząd 2 paski,pompa,termostat,rolki) firmy INA za 1k ale przy otwarciu wychodzą inne sprawy.Więc cena 3k może wejść w rachubę
Smallsqn Opublikowano 22 Grudnia 2013 Opublikowano 22 Grudnia 2013 Prawda jest taka że wszystko zależy od tego na jaki okaz się trafiło, czy poprzedni właściciel o niego dbał czy też nie. Sam posiadam 2,5 tdi v6 150km afb i z silnikiem żadnych problemów fakt że motor drogi w utrzymaniu ale jestem zdania że jak się dba to się ma:naughty:
lukasz1813 Opublikowano 22 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 22 Grudnia 2013 A powiedz mi kolego jak dbać o te V6???
Smallsqn Opublikowano 22 Grudnia 2013 Opublikowano 22 Grudnia 2013 odpowiedz jest prosta wymieniać wszystko na czas, dobrej firmy części nie chińszczyzna i nie katować diesla na zimnym tym bardziej afb bo jak wiadomo układ smarowania jest słabym punktem tego silnika, częste wymiany olejów rzecz jasna. Wiadomo że wiele osób nie zgodzi się z moim zdaniem że "jak się dba to się ma" ale ja akurat z takiego założenia wychodzę, pozdrawiam
lukasz1813 Opublikowano 22 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 22 Grudnia 2013 Ja tam lubię mieć wszystko sprawne w autku olej to wiadomo u siebie w A4 wymieniam średnio co 7 tyś km. I powiem że z nim nie mam żadnego problemu mimo przebiegu prawie 400 tyś
Smallsqn Opublikowano 22 Grudnia 2013 Opublikowano 22 Grudnia 2013 kolego tak szczerze to w 2,5 v6 dużo zależy od szczęścia na jaki silnik się trafiło bo jak wiadomo nikt tego auta raczej u nas od nowości nie ma:) w każdym razie bezawaryjności życzę Tobie jak i sobie
lukasz1813 Opublikowano 22 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 22 Grudnia 2013 Znalazłem ładną A6 właśnie z tym silnikiem i w Q na liczniku teraz ma 320 tyś km. Właściciel twierdzi że wszystko w nim ok jest, oleju nie bierze silnik podobno chodzi oki ciekawe jak będzie na żywo się wszystko okaże. A z drugiej strony boje się tego silnika bo będzie on pokonywał trochę trasy...
Smallsqn Opublikowano 22 Grudnia 2013 Opublikowano 22 Grudnia 2013 niestety o sprawdzenie tego silnika jest bardzo ciężko, mało osób zna się dobrze na tym silniku żeby ocenić jego stan, przede wszystkim logi z tego co wiem, sprawdzić jak chodzi na zimnym jak odpala, przyśpieszenie, czy hydraulika się jako tako trzyma
Sebacyc Opublikowano 26 Grudnia 2013 Opublikowano 26 Grudnia 2013 lukasz1813 silniki 2,5tdi to niestety nie udane jednostki moim zdaniem zaraz troche to uzasadnie. Jest kilka 2,5tdi ktore bylo poprawione(produkowane od 2003r.) i sa juz calkiem spoko a mianowicie najbardziej udany to BAU- wersja 180KM, nie mowy o wytartych walkach, zatkanej odmie, zle pracujacych zaworkow w podstawie filtra oleju, usterki sterownika pompy wtryskowej(bo sama pompe to jak sie leje g*wno filtry z filtrona wklada co 60tkm wymiania to i tak sie zarżnie), przeplywomierz HITACHI i wiele innych pozytywow, poprostu najbardziej udana jednostka A potem BDG, BDH, BCZ. Reszta kodow silnika to juz te wadliwe BFC, AKE itd.....oczywiscie najbardziej wadliwa AFB a im mlodsze tym bardziej poprawiane. Eksploatacja takiego silnika jest droga bo kpl rozrzad(bez paskow PK i ich rolek) to koszt minimum ~1000zl + robocizna drozsza, niewspominajac ze wielu mechanikow i tak nie potrafi go poprawnie zalozyc(brak blokad, nie wyregulowany kat wtrsku itp) gdzie kpl do 1.9PD to ~700zl. Oleju wchodzi 5L kupujac taki silnik koniecznie musi byc zalany dobrym syntetykiem! nie daj sobie wmowic ze jak silnik ma powyzej 200tkm to sie leje polsyntetyk bla bla bla...tacy ludzie to partacze Przy kupnie najlepiej miec jak koledzy wspominali VAGA czy inny interfejs i samochod "przebadac" pod wzgledem: bledow w ECU(najbardziej znane to 550, 575....), dawki na biegu jalowym, wskazan z przeplywomierza, kat wtrysku i jego zakres na pompie wtryskowej, temperatura silnika, cisnienie doladowania, korekcje na wtryskach. Najlepiej miec okazje zapalic go na zimnym jak i na rozgrzanym motorze! czy zlapie od strzalu, czy bedzie kopcic(niepowinien, co najwyzej leciutka mgielka niebiesko szarawa....)Potem otwierasz maske rozgladasz sie czy nie ma wyciekow, i cala higiena pod maska, czy silnik nie stuka, czy nie slychac cykania/stukania pod pokrywami rozrzadu. Na rozgrzanym i odpalonym silniku odkrecasz korek wlewu oleju ale nie sciagasz, i patrzysz czy sobie lezy (powinnien lezec spokojnie) czy skacze jak wsciekly przez wypychane gazy z silnika(jezeli bd skakac to juz wiesz ze odma jest zatkana lub jakis inny problem, a co za tym idzie juz walki moga byc wytarte, turbo moze miec problem z cisnieniem oleju itp itd...) A i na zimnym silniku nie odpalonym najlepiej odkrecic korek wlewu oleju i juz masz jako taki widok na 2 krzywki na walku rozrzadu i juz je dokladnie ogladasz czy nie sa czasem wytarte do zera (co najwyzej lekkie wytarcie na 0,5mm jest dopuszczalne) czy dzwigienki gdzie nie leza itd. To tak troche co wiem na tamat 2.5TDI i co Ci podpowiem jak bys mial jakies pytania to wal smialo ---------- Post dopisany at 15:28 ---------- Poprzedni post napisany at 15:20 ---------- Tak szczerze to ja bym Ci polecil kupic A6 z AWX/AVF (131KM 310Nm, gdzie moc programem podnosisz o 25% samym programem w pelni bezpiecznie dla sinika, te silniki wytrzymuja po 250KM w gore) gdzie V6 AFB ma 150KM i tez 310Nm, ale warkot sprawnej V-ki jest piekny Bo tak: -spalanie w V6 ~9l/ w 1.9PD ~6,5L ! -przeglady (oleje, rozrzady, robocizna itd.) w V6 drozsza i to o wiele - wtryski do V6 okolo 1800zl regeneracja, 3000zl pompa VP44(mowa tutaj o pelnej i profesjonalnej regeneracji)/ do PD 2000zl kpl ale brak pompy wtryskowej - drozsze ubezpieczenie przy V6 - i inne Oczywiscie to moje zdanie nie kazdy musi sie z nim zgadzac
lukasz1813 Opublikowano 26 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2013 Dzięki kolego Sebacyc za radę, dość dobrze to przedstawiłeś ja w swojej A4 za rozrząd dałem prawie 1200 zł tylko że robiłem to razem z kuzynem Teraz mam okazję zamienić moją A4 na A6 właśnie z tym 2.5. Bardzo mi się podoba dźwięk tego silnika Co do serwisowania jego i kosztów z tym poniesionych to jestem przygotowany na takie wydatki. Mam takie pytanie czemu większość silników 2.5 ma czarną pokrywę silnika a mała część ich srebrną? Tak jak wspominasz że im młodsze tym bardziej poprawione , słyszałem taką opinię że od któregoś roku są bezproblemowe. A czy połączenie tego silnika ze skrzynią automatyczną było by dobrym wyborem czy te skrzynie też coś boli?
Sebacyc Opublikowano 27 Grudnia 2013 Opublikowano 27 Grudnia 2013 srebrne pokrywy to wlasnie chyba mialy wersje 180konne . jesli chodzi o automata to tylko tip tronic bo jak wiadomo multitroniki to tez mocno wadliwe aczkolwiek jak trafisz na zarnietego tipa i to i tak bd lipa...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się