edekxp Opublikowano 29 Grudnia 2013 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Poczytaj tu: Drukuj stronę - Demontaz instalacji LPG a co do gratów parownik do zmiany,wtryski ujdą, sterownik pewnie też może być, ale nie znam go i nie wiem czy ma np.obcję zubożania na zimnym. W Alt czesto stosowana, osobiście wolałbym staga. Pewnie gość montuje tylko Tech
zapsu Opublikowano 29 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2013 Ok dzięki za pomoc. Bede w kontakcie. Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
waskivw Opublikowano 29 Grudnia 2013 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Tech jest porównywalny ze Stagiem , Ja osobiście wolę Techa , wtryskiwacze na jakiś czas mogą być , ludzie robią na nich po 60/80k ważne dobry filtr fazy lotnej min. poliester , reduktor do wymiany ( za słaby max 90 kM) , ale najważniejsze co gościu ma Ci wymienić ( jeśli to prawda co podaje homologacja ) to przewody gumowe , masz tam Fagumit , a to najgorszy szajs i dlatego śmierdzi gazem , najlepsze są węże Parker , sam takie stosuje. Nie widzę czy są opaski na wężach wtryskiwacz -kolektor , jak nie to niech zakłada . Kalibracja ma być na drodze z podglądem korekt PB i korekta od temp gazu przy regach by się przydała , lubią przylewać na zimnym silniku i są wolne , musi dobrze dobrać ciśnienie i rozmiar dyszy Co do cewek , mogą padać i będą jak świece masz stare , wymień na jednoelektrodowe np. Denso IK20 , sam takie mam i zmniejsz przerwę na 0.9/0.8 mm . Przy spalaniu mieszanki LPG cewki są zmuszane do trochę cięższej pracy i dlatego po montażu gazu wychodzą wszystkie bolączki i niedomagania układu zapłonowego , dla pocieszenia ja wymieniłem już wszystkie 8
zapsu Opublikowano 31 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2013 Reduktor mam tomasetto o nr homologacji e867r-014066. Wg producenta sa trzy reduktory o tym numerze. Jak sprawdzić który posiadam w aucie? Byłem dzisiaj u innego speca - była nieszczelność na pokrywie redaktora. Posmarowal uszczelkę szmarem silikonowych i powinno byc ok. Zobaczymy. Ogólnie auto pracuje średnio na gazie. Po wciągnięciu gazu jest chwila zapachania, zanim silnik zacznie wchodzić na obroty. Chyba pojade do kogoś innego na regulacje, bo ten sobie nie radzi. Każda regulacje robi na postoju. Ze swoim jestem umówiony na piatek. Ma wymienić listwe wtryskowa - zastanawia mnie czemu. Na pytanie o reduktor zaczął sie denerwować i kręcić. Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
rade Opublikowano 31 Grudnia 2013 Opublikowano 31 Grudnia 2013 Wg googla to jest Alaska do 136KM, czyli mało ... Z tego co ja czytałem przed założeniem gazu to reduktory Tomasetto prócz modelu Arctic się nie nadają do tego samochodu, bo nie ogarniają 130KM, więc może dlatego trzęsie portkami bo założył za słaby. Polecano albo AC R01 albo KME Silver, który mam założony. Listwe wtryskową ? Te REGi też za słabe ? Oo
edekxp Opublikowano 31 Grudnia 2013 Opublikowano 31 Grudnia 2013 wąż podciśnienia:facepalm: reduktor:facepalm: Jedź do tego co montował, ma zrobić dobrze a jak nie to niech zabiera i oddaje kasę. Nie rozumiem po co jeździsz po innych "specach" Masz nową instalkę i masz gwarancję na montaż
zapsu Opublikowano 31 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2013 Radzisz mi bardzo dobrze i sie w pełni z Tobą zgadzam. Jak mu wytłumaczyć, ze jest zły reduktor i pozostałe elementy? Ciężka jest z gościem dyskusja. Nie mam juz czasu jeździć, bo auta potrzebuje do pracy, a nie u gazownika. Fakt faktem musze mu przedstawić swoje racje i wymusić działanie. Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
waskivw Opublikowano 31 Grudnia 2013 Opublikowano 31 Grudnia 2013 Sprawa bardzo prosta , podjedź do pana niech podłączy program ,pokaże jakie jest ciśnienie na wolnych obrotach , potem w zakładce ustawienia niech pokaże jaki spadek ustawił w programie max to 0.4bara od ciśnienia kalibracji (przeważnie zostawiają na 0.6 , czyli jak reduktor ustawiony na 1,2 to masz 0,6 bara spadku - silnik idzie na ubogo ) jak wtryskiwacze są wydajne i dobrze dobrane , następnie niech pokaże jaki ustawił czas błędu do powrotu na pb ( pewnie 200 ms) ja ustawiam 20/30 ms i w drogę , przejedźcie się , Ty zapnij 3/4 bieg i w podłogę , pewnie ciśnienie padnie i zacznie się podpierać PB i wtedy zadaj panu pytanie , czy wymienia reduktor , czy na piśmie da Ci że jak padnie głowica to Ci ją wyremontuje na własny koszt . Po tych zabiegach jak nie będzie dalej chciał to każ mu demontować i oddać kasę . Ps. Zapytaj czy jest w sieci LPGTECH , jak tak to można spr. zgłosić do nich bezpośrednio , oni nie pozwalają na takie zabiegi , dobrze by było jak byś miał jakiś oscyloskop z jazdy nagrany , bym przejrzał . Kabel pasuje od Staga , a program można zassać ze strony LPGTECH.
zapsu Opublikowano 31 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2013 Kolego, trochę Cię pomęczę. Widzę, że sprawa jest poważniejsza niż myślałem, dlatego chcę się przygotować merytorycznie, żeby zbijać wszystkie argumenty gazownika. Ostrzegam, że nie studiowałem jeszcze działania LPG, zatem część pytań będzie poruszała podstawy podstaw. 1. Pierwsze co robię, to proszę o pokazanie ciśnienia gazu które jest podawane na wtryski? Oczywiście na biegu jałowym, wolne obroty. 2. Następnie proszę o pokazanie, jaki jest ustawiony spadek ciśnienia? Jest spadek ciśnienia na czym? Rozumiem, że wartość bliska 0,4 bara jest wartością odpowiednią? 3. Następnie proszę o pokazanie ciśnienia za reduktorem? Jaka wartość jest odpowiednia? 1,2 bara? 4. Co da czas błędu ustawiony na 20/30 ms względem wartości 200 ms? 5. Będąc w trasie i wciskając gaz do dechy przy 3/4 biegu kazać podać ciśnienie gazu za reduktorem (jaka powinna być wartość?) i informacje, czy podawane jest paliwo PB? 6. Jakie wartości parametrów sprawdzanych podczas jazdy wykażą, że został dobrany reduktor o zbyt niskiej wydajności? Ogólnie sprawa jest dla mnie trudna, bo nie mam wiedzy na temat instalacji LPG i trudno mi dyskutować z gościem który coś tam wie i montuje instalacje. Jeśli się uprze, to nie będzie miał trudności zbić moje argumenty. Dlatego chce się przygotować merytorycznie. Rozumiem, że pozostawienie obecnego reduktora może skutkować koniecznością wykonania remontu silnika? Jak ogólnie wygląda sytuacja, gdyby doszło do takiego zdarzenia? Mogę wtedy wymagać od niego poniesienia kosztów, wykazując, że winą był źle dobrany reduktor?
Henx29 Opublikowano 31 Grudnia 2013 Opublikowano 31 Grudnia 2013 A nie masz jakiegoś znajomego mechanika żeby przedstawić mu sytuacje w jakiej się znalazłeś i żeby podjechać do pseudo-gaziarza ? Ratuj ALT-ka póki nie jest za późno ... Szkoda bo fajne autko..
edekxp Opublikowano 31 Grudnia 2013 Opublikowano 31 Grudnia 2013 Ty nie musisz znać sie na lpg.Auto ma pracować jak na benzynie. W bloku 32 sprawdzaj adaptację powinno być bliskie zeru Zrobić logi na benzynie a potem na gazie. Aby to dobrze jeździło trzeba wymienić reduktor plus drobne poprawki i dobrze wystroić. Zapłaciłeś za komplet i powinno być ok.Rozumiem sytuację bo czesto gazownicy wszystkie rozumy pozjadali. Sam kiedyś zakładałem lpg w A3,ale mówiłem co ma być zamontowane.Owszem było to co chciałem ale poprawiać trzeba było po nich. W najgorszym przypadku kupisz sam parownik i wymienisz, a ten zamontowany sprzedaż.Stracisz około 100zł. Tapatalk4
waskivw Opublikowano 31 Grudnia 2013 Opublikowano 31 Grudnia 2013 Ad1. Tak Ad2. Tak ,ma Ci pokazać jakie ciśnienie jest ustawione jako minimalne , przy którym sterownik LPG widzi spadek i zaczyna podpierać się PB, czyli jeżeli ciśnienie na wolnych jest 1.2 bar to jako minimalne powinno być 0,8 = 0.4 bara spadku, Najlepiej jakby spadki były jak najmniejsze . Ad3. Ciśnienie ustawia się odpowiednio do zastosowanych wtryskiwaczy , reduktora itp. w przypadku twoich wtryskiwaczy (REG FAST) optymalne max 1.2 bara . przy większym mają problemy precyzyjnie dawkować i skraca się ich żywotność . Cisnienie za reduktorem to to samo co ciśnienie na wolnych obrotach. Ad4. Czas błędu to czas w którym silnik idzie na ubogo = brak paliwa im krótszy tym lepiej , szybciej wyłapiesz spadki ciśnienia , zapchany filtr itp. Ad5, Ad6. Podczas przyspieszania obserwować czas wtrysku LPG ( czy wtryski nie pętlą ) i spadek ciśnienia , nie powinien być większy niż 0,4bara ,czyli powiedzmy 1,2 bara -0,4= 0,8 bara , jak osiągnie taką wartość to instalacja jest na pograniczu wydajności. Jeśli chodzi o udowodnienie monterowi że jest to jego wina , jest ciężko , chyba że dostaniesz pisemną gwarancje , ale to i tak przeważnie opiera się o sondy i długo trwa , przeważnie ludzie jeżdżą na poprawki , a jak monter nie radzi sobie z ogarnieciem instalacji to poprawiają na własną rękę olewając gwarancje , ew. zlecają innym warsztatom , a fakturę pokrywa monter , wszystko do dogadania , zależy na kogo trafiłeś(Takie realia w naszym kraju)
zapsu Opublikowano 31 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2013 Dziękuję za pomoc, teraz wiem sporo więcej. Będę jeszcze czytał forum więc pojadę dość ogarnięty. Teraz koledzy proszę rzetelnie doradźcie mi, co jest do wymiany w tej instalacji? Pozwoli mi to przeanalizować koszty.
waskivw Opublikowano 31 Grudnia 2013 Opublikowano 31 Grudnia 2013 Reduktor i węże gumowe , wtryskiwacze można zostawić ,przy stabilnym i niższym ciśnieniu dadzą radę .
zapsu Opublikowano 2 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2014 Gazownik chce założyć reduktor omvl cpr 150km. Bedzie ok? Bądź co innego zamiast tego? Prosze o podanie konkretnych modeli, a najlepiej linków do sklepu:) Edition 2. Umówilem sie na kme silver. Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Łukasz13 Opublikowano 2 Stycznia 2014 Opublikowano 2 Stycznia 2014 Silver spokojnie wystarczy tej mocy. Wysłane za pomoca sputnika.
waskivw Opublikowano 2 Stycznia 2014 Opublikowano 2 Stycznia 2014 Zamontuj tego , jest troszkę mniejszy od silvera , ale ma lepiej rozwiązany zawór sterujący (dźwigniowy ) odporniejszy na zabrudzenia , termicznie i ciśnieniowo praktycznie to samo co silver R53 Reduktor KME Silver TUR 200KM sekwencja JACUŚ LPG - sklep internetowy LPG, części LPG, auto gaz, hurtownia lpg, części do instalacji gazowych, części lpg, akcesoria lpg,
Roboform550 Opublikowano 3 Stycznia 2014 Opublikowano 3 Stycznia 2014 Ogólnie sprzęt za slaby do tego auta. Reduktor jak kolega waskij pisze TUR lub Silver. Wtryski mogą zostać. Wbrew pozorom ten silnik ma apetyt na paliwo. Ja montując w nim LPG wkładam hany Zielone do niego bo nawet czerwone na ciśnieniu 1.3 bara potrafią pętlić. Aha tam jest sonda szerokopasmowa także bardzo ładnie można to wystroić.
zapsu Opublikowano 4 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2014 Zamontowany jest KME SILVER. Dzwoniłem do LPGTECH: - polecili reduktor, który został teraz wstawiony, - przewody miga zostać, lecz po zimie bede musiał je wymienić. Teraz musze znaleźć specjalistę, który mi dobrze wystęruje instalacje gazowa - nie wierze, ze gazownik u którego montowałem instalacje zrobił to dobrze. Ponadto zastanawiam sie, czy w sprawach gwarancyjnych mogę jechać do innego zakładu niż ten gdzie montowałem instalacje. Dowiem sie w LPGTECH. Dziękuje wszystkim za pomoc. Ostatecznie sprawa została rozwiązana pomyślnie i nie poniosłem żadnych kosztów. Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
rade Opublikowano 4 Stycznia 2014 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Tzn. kupiłeś nowy reduktor, sprzedałeś stary ? Czy gazownik wziął na siebie koszty? Trochę to tak wygląda z Twojego opisu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się