Tomasz665 Opublikowano 23 Grudnia 2013 Opublikowano 23 Grudnia 2013 Cześć No mam problem z odpaleniem mojej audi mam ją od 2 miesięcy i praktycznie od tego czasu jest ten sam problem a mianowicie, odpalanie po dłuższym postoju.Auto odpalało po czym od razu gasło, i musiałem się sporo nakręcić by je odpalić. Wymieniłem rozrząd,wszystkie filtry,zawór zwrotny paliwa, jeden z wężyków od paliwa,i napinacz alternatora. Mój mechanik podejrzewał że jest to spowodowane zapowietrzaniem się układu paliwowego przez zepsuty zawór zwrotny, po wymianie auto przez dwa dni ładnie odpalało po czym gdy po nocy odpaliłem auto zaczęło trząść silnikiem tak jak by odpalił na nie wszystkie cylindry po dodaniu gazu auto wyrównywało obroty i było wszystko od,dzisiaj z rano wszystko wróciło do punktu wyjścia auto odpaliło zgasło i znowu kręciłem z 5 razy by odpaliło. nie odczułem przez ten czas aby problemy z odpalaniem miały wpływ na jazdę wszystko jest ok moc się nie zmieniła.Dodam jeszcze że świece są ok (według mojego mechanika) Będę wdzięczny za pomoc,bo zaczyna mnie to strasznie irytować potrzebuje codziennie auta, nie chce się z nim męczyć co rano.
adriansline Opublikowano 25 Grudnia 2013 Opublikowano 25 Grudnia 2013 Jesli dobrze rozumiem rozrusznik kreci i nic ? żadnego zabezpieczenia nie masz przed kradzieza ?
Ra4al Opublikowano 25 Grudnia 2013 Opublikowano 25 Grudnia 2013 A może podstawowa rzecz to podpiąć pod VAG'a?? Może są jakieś błędy i to coś pomoże nam w rozwiązaniu problemu. Bo z Twojego opisu wychodzi iż auto ma problemy z dostarczeniem paliwa do cylindrów.
Jarek882 Opublikowano 25 Grudnia 2013 Opublikowano 25 Grudnia 2013 VAG i sprawdzić korekcje na pompkach, postawić auto na noc na podjezdzie zeby tył był wyżej od przodu to wyeliminuje czy paliwo się cofa.
wojtek123 Opublikowano 25 Grudnia 2013 Opublikowano 25 Grudnia 2013 Sprawdź imobilajzer kolega tak miał zapalał i odrazu mu gasł silnik , imo może załapać dopiero po kilkukrotnych próbach odpalenia silnika
piotrsob1 Opublikowano 26 Grudnia 2013 Opublikowano 26 Grudnia 2013 Walczyłem kiedyś z takimi objawami w A2 1,4TDI AMF 2001r. Powodem była zużyta pompa tandemowa, kupiłem używkę z 2007 r i śmiga do dziś bezproblemowo Układ zasilania u Ciebie jest prawie taki sam , dołożyli tylko pompę spiętrzającą w zbiorniku paliwa. Jak chcesz to poczytaj : http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/audi-a2-problem-uruchomieniem-dluzszym-postoju-207974/
Horneth Opublikowano 29 Grudnia 2013 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Proponuje zacząć od sprawdzenia pompy vacum - sprawdzić ją można po wydajności lecz jest to mało miarodajny sposób. Najlepiej będzie ją podmienić na próbę. Jednak silniki 1.9 borykają się problemem uszczelnień na pompowtryskiwaczach. Swego czasu było TPI ( opisany problem przez producenta ) dla Golfa IV / Bory w którym podawali za sposób usunięcia usterki wymianę owych uszczelnień.
artek_bartek Opublikowano 30 Grudnia 2013 Opublikowano 30 Grudnia 2013 Przerabialem taki temat kiedys w sharanie 1.9 tdi. Po wymienia pompy vacum auto pali bez problemu do dzis.
Nicco Opublikowano 2 Stycznia 2014 Opublikowano 2 Stycznia 2014 Zacznij od najprostszych rzeczy. Stawiam na przekaźnik 219. Miałem prawie takie same objawy. Wymieniłem pompke zasilającą w baku - bez zmian. Dopiero po wymianie przekaźnika objawy ustały.
Tomasz665 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2014 000.jpg | | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl 001.jpg | | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl 003 dynamiczny.jpg | | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl 003 statyczny.jpg | | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl 007.jpg | | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl 011dynamiczny.jpg | | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl 013.jpg | | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl 018.jpg | | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl 023.jpg | | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl nie wiem nic o żadnym zabezpieczeniu jak to sprawdzić, w serwisie BOSCHA powiedzieli mi od razu że to pompo wtryskiwacze po tym co im powiedziałem ale nie chce pochopnie tego wymieniać. chciał bym być pewny. Czyli nie mogę sprawdzić pompę vacum ? i co to jest przekaźnik 219 ? Nie ma żadnych błędów. dlaczego tył ma być wyżej od tyłu ? robiłem tak na początku przed wymianą zaworu zwrotnego paliwa ale przód stawiałem wyżej od tyłu
Nicco Opublikowano 4 Stycznia 2014 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Przekaźnik 219 odpowiada za pracę pompki zasilającej paliwa w baku. Jeśli jest popsuty, pompka nie będzie dostarczać paliwa do filtra. Co za tym idzie silnik wypali całe paliwo w filtrze i przewodach i silnik zgaśnie. Potem musisz kilka razy przekręcać stacyjką, zanim znów przekaźnik załapie. Chyba, że padnie całkiem, to już wtedy auta nie odpalisz. Wg mnie najlepszym sposobem na sprawdzenie byłoby to, jeśliby autko zgasło Ci na podwórku. Wtedy sprawdzasz, czy jest paliwo w filtrze. Jeśli jest, to nie wina przekaźnika. Jeśli nie ma - problem znaleziony. Taki przekaźnik kosztuje chyba z 30 zł. No chyba, że przekaźnik byłby dobry, to wtedy jeszcze wina może leżeć w samej pompce.
Tomasz665 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2014 Teraz objawy jak by się zmieniły bo zapala i już nie gaśnie tylko chodzi nierówno dodanie gazu wyrównuje mu dopiero obroty, jeśli bym nie dodał gazu to pochodzi chwile nie równo i zgaśnie.i trzęsie wtedy trochę jak chodzi nie równo
elmer80 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Tak jak kolega napisał sprawdź czy pompa w zbiorniku pracuje. Słychać ją po włączeniu zapłonu. Nabija ciśnienie i słychać ją przez sekundę. Innym sposobem jest zdjęcie węża co idzie ze zbiornika do filtra paliwa. Po zapłonie poleci paliwo. Tak w ogóle to przekaźnik jest na podszybiu strona kierowcy pod ECU wysłane z Commodore 64
mycha1236 Opublikowano 7 Stycznia 2014 Opublikowano 7 Stycznia 2014 :hi:Witam , u mnie problem jest tego typu , że trzeba dłużej kręcić po postoju ponad 8 godz. i temp ok 2-5 stopni C i niższych po odpleniu chwile trzesie i leci niebieski dym , uszczelniacze pd wymienione , filtr paliwa też , zakładałem zawor zwrotny z kawałkiem przezroczystego węzyka zaraz za filtrem na przewod idacy z filtra do vacum w trakcie pracy powietrza w wezyku nie było a odpalanie było ciagle słabe , jedyne co pomaga to zatankowanie pod sam korek i przez 3 -4 dni az nie wypale ok 3-5l ze zbiornika pali od strzała nie trzesie i nie dymi po odpaleniu . Gdzie szukac przyczyny ?
elmer80 Opublikowano 7 Stycznia 2014 Opublikowano 7 Stycznia 2014 Jak było ciepło to jak palił? Świece sprawdzałeś? wysłane z Commodore 64
mycha1236 Opublikowano 7 Stycznia 2014 Opublikowano 7 Stycznia 2014 Jak jest ciepło to i po 2 dniach pali dobrze świece wszystkie nowe prąd dochodzi doszukiwałbym sie związku miedzy pełnym zbiornikiem i dobrym paleniem bo tylko to poprawia palenie
Tomasz665 Opublikowano 23 Lutego 2014 Autor Opublikowano 23 Lutego 2014 Teraz tak sobie myślę że te objawy i u mnie występują jak jest mało paliwa blisko rezerwy, teraz tak skojarzyłem. mycha1236 a odpalałeś z wciśniętym delikatnie gazem próbowałem już 2 razy po dłuższym postoju i jak by pomagało bo nie gaśnie zaraz po odpaleniu, odpuszcze gaz i silnik chodzi normalnie nie szarpie i wszystko gra. ---------- Post dopisany 23-02-2014 at 18:54 ---------- Poprzedni post napisany 07-01-2014 at 21:16 ---------- Zalałem do pełna bak 70 litrów weszło od tygodnia problem zginą. O czym nam to mówi ? Ja myślę że paliwo się cofało teraz nie ma się gdzie cofać i pali ładnie od strzała ile by nie stał.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się