Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tiptronic ślizga na 2 i 3 biegu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jestem pierwszy raz na forum i szukam pomocy mam taki problem ze przy spokojnej jezdzie biegi zmieniaja sie troche dziwnie z 1 na 2 jest ok z 2 na 3 ju jest wyczuwalny poslizg dosc spory z 3 na 4 jest w miare ok moze tak delikatnie czuc poslizg a z 4 na 5 jest ok wymieniona pompa oleju załozone regenerowane sprzeglo hydrokinetyczne nalany nowy olej i nowy filtr i dalej takie zeczy sie dzieja pomocy bo juz nie wiem co robic znowu jak gwałtownie przyspieszam od 1 biegu jest wszysko ok irytuje mnie to pomocy

Opublikowano

Skoro wszystko praktycznie wymienione i przy dynamicznym przyspieszaniu tego nie ma to chyba będzie to normalne - przed remontem tego nie było? Czy dzieje się to na zimnym/ciepłym oleju czy zawsze?

U mnie jeśli jeździ się w trybie pi...dowatym czyli lekkie muskanie gazu to skrzynia też z 2 na 3 troszkę dlużej przełącza się tak jakby sterownik nie wiedział czy juz przełączyć czy nie , jak dynamiczniej lub w trybie ręcznym to jest lepiej

A co na zakład gdzie robiłeś skrzynie?

Opublikowano

Naprawialem ostatnio taka skrzynie i mialem dokladnie to samo - skrzynia nie byla zdecydowana na jakim biegu chce jechac :) - zmiany byly bardzo "dlugie" z 2 na 3 i 4 na 5

Szukalem na roznych forach czy czasem nie przeprowadza sie adaptacji tej skrzyni i dowiedzialem sie ze nie

Ale rowniez ze po takiej naprawie skrzynia(sterownik) uczy sie od nowa stylu jazdy - nie wiem jak to jest w rzeczywistosci ale moj pacjent po przejechaniu okolo 120 km zaczal prawidlowo przezucac biegi (wszystko jedno czy jazda emerycka czy dynamiczna

Byl wymieniany konwerter i pompa oleju

Czytalem tez gdziec ze jezeli sie nie uspokoi po kilkudziesieciu kilometrach to taka wlasnie usterka wskazuje na niedomagajacy konwerter - lepiej sie tym zainteresowac bo uwalony konwerter ponownie uszkodzi pompe i zabawa zaczyna sie od poczatku :(

Opublikowano

witam odpowiadam najpierw zaczne o tego ze remont robilem z powodu zatarcia sie panewki na pompie i wylalo mi caly olej do zeczy przed remontem tez tak bylo czyli slizgalo myslalem ze po remoncie troszke sie to uspokoi ale nie wydaje mi sie ze jak wyjechalem z warsztatu to bylo w miare fajnie ale zrobilem juz 400 km i wyczuwam pogorszenie . druga sprawa dzieje sie to na zimnym i cieplym oleju na zimnym jak by mniej to bylo wyczuwalne a na cieplym lipa pompe wymienial mi gosc z myslenic i od niego bralem tez konwenter a skrzynie zakladalem u znajomych w warsztacie

---------- Post dopisany at 12:10 ---------- Poprzedni post napisany at 12:06 ----------

teraz odpowiadam fokusmokowi konwenter byl wymieniony na regenerowany ale jak dzwonilem do goscia od ktorego bralem ten konwenter to on stwierdzil ze konwenter odpowiada za 4 i 5 bieg nie wiem czy ma racje czy nie ja sie tak mocno na tym nie znam a z ta nauka jazdy to u mnie wszystko odwrotnie jest bo do 150 km wydaje mi sie ze bylo lepiej a teraz jest gorzej

---------- Post dopisany at 12:17 ---------- Poprzedni post napisany at 12:10 ----------

chyba ze jeszcze jakis sterownik jest walniety albo cos takiego nie mam pojecia zadnych bledow nie ma

---------- Post dopisany at 12:52 ---------- Poprzedni post napisany at 12:17 ----------

pomagajcie

Opublikowano

Konwerter załącza Lock-up między 2 a 3 ( w 99% przypadków )

Opublikowano

czyli konwerter walniety niby po regeneracji??

---------- Post dopisany at 17:57 ---------- Poprzedni post napisany at 17:02 ----------

cosik mi slabo pomagacie panowie dalej nie wiem co robic grzebac dalej ale gdzie szukac przyczyn moze jakies zawory w sterowniku padniete od zmiany biegow z 2 na 3 nie wiem wezcie panowie sie skupcie i razem cos wymyslimy

Opublikowano

Na sterowniku w skrzyni(plycie) jest 6 elektrozaworow , gdyby ktorys niedomagal bylby blad w sterowniku skrzyni - takowego nie masz

Moze byc tez zabrudzony, niesprawny ktorys z zaworow hydraulicznych na tej plycie (ja osobiscie watpie)

Zapytaj sie czlowieka ktory robil ta skrzynie czy wymienil gumki pomiedzy plyta sterujaca a pompa(5 szt) - gdy te polaczenia sa nieszczelne ucieka czesc cisnienia oleju i skrzynia tez bedzie zle pracowala

Opublikowano

No ale chyba ktoś kto wymieniał pompę oleju to zajrzał do reszty podzespołów , wyczyścił płytę elektrozaworów itd. ?

Uzupełnię info co do lock-up konwertera w naszych skrzyniach 5HP19 - jeśli masz Vag to wejdź do bloku pomiarowego skrzyni numer 007 , masz tam 4 pola:

1 - temperatura ATF - wiadomo o co chodzi :decayed:

2 - przepływa prądu na zawór N94 - sterujący lock-up konwertera , im wyższy amperaż tym większy przepływ płynu hydraulicznego i blokada konwertera

3 - stan konwertera , są 3: TC OPEN(lub TCC disengaged) - chyba jasne ( na niskich biegach i przy dużym obciążeniu ) , control (lub TCC regul. ) - częściowo zblokowany konwerter ( niskie biegi i mocno wciśniety pedał gazu ) , TC CLOSED ( lub TCC engaged )- full lock-up ( przy wyższych biegach 3 , 4 , 5 i lekkim wciśnięciu gazu )

4 - uślizg konwertera ( porównuje obroty silnika z prędkościa wejściową skrzyni z czujnika G182 - pole drugie w bloku 001 ) - przy control powinno być między 20 a 120 ( w sytuacji np przy jeździe pod górkę może dopiero się ustatkować przynajmniej 20 s po ostatnim przełączeniu biegu ) , a przy TC CLOSED między 0 a 20

Aha wg dokumentów VW/AUDI - konwerter może się załączyć wcześniej nawet na 1 i 2 biegu przy zjeździe z górki aby hamować silnikiem oraz przy wysokiej temperaturze oleju skrzyni aby chronić przed przegrzaniem , większość ciepła powstaje w konwerterze w czasie uślizgu kiedy olej przekazuje obroty z silnika na skrzynię.

Opublikowano

Panowie, nie chce sie madralowac ale konwerter to nic innego jak sprzeglo hydrokinetyczne. Jest miedzy kolem zamachowym a skrzynia i dziala zawsze przy uruchomionym silniku. W jednej puszce zamknieta jest pompa, turbina i stator. Zasada dzialania: najprosciej wyobrazic sobie dwa wiatraki, jeden zasilany i sie kreci a drugi zaczyna sie krecic sila 'wiatru' z tego zasilanego. W konwerterze zamiast 'wiatru' jest plyn. To o czym chyba piszecie to tzw. lock-up. Element konwertera, ktory w okreslonych warunkach spina na sztywno caly uklad i eleminuje straty wynikajace z przeplywu plynu. To taka tarcza na walku. Zapina sie zaleznie chyba od rozwiazania/producenta itp.

Sorry jeszcze raz, jesli pisze rzeczy dla Was oczywiste. Ja temat troche liznalem jak szukalem roznic miedzy automatem moim a kumpla w A5. Jego skrzynia ladniej pracuje, lepiej hamuje sie silnikiem i ma jakby mniejsze uslizgi. I za to odpowiedzialny jest konwerter a w nim lock-up.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

No ale my o tym cały czas piszemy :wink:

Opublikowano

No ok, choc ciegle przewija sie sformulowanie 'konwerter sie zalacza' a IMHO to lock-up w konwerterze sie zalacza. Tak czy inaczej czytam z zainteresowaniem :-)

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Rzeczywiście wyrażenie mało precyzyjne , zaraz poprawię :thumbup1:

Opublikowano

wiec sprawa wygląda tak ;

jezeli chodzi o amperaż to na wolnych obrotach jest 0,05 jak sie jedzie w miare normalnie to jest miedzy 0,30 a 0,45 a jak sie mu depnie ale bez kicka to jest 0,70.

stan konwektera jest tak jak stoi jest tc open jak ruszysz na pierwszym biegu tez jest tc open potem drugi bieg tez tc open i jak sie zaczyna tak motac to wtedy pokazuje tc zamknięty i zaraz po tym jak wskoczy na caly bieg to pokazuje tc stabilny albo cos takiego reszta biegów już normalnie

co wy na to jestem zielony z tego

Opublikowano

To wygląda ok ale jakie wartości tych obrotów czy są w normie?

Aha zastanawiam się co dokładnie rozumiesz przez uślizg - widać na obrotomierzu że obroty wzrastają? Czy po prostu czujesz że nie chce jechać?

Nie odpowiedziałeś też czy tak samo zachowuje się w trybie ręcznym.

Kontaktowałeś sie z fachowcem co skrzynie remontował - on wie co siedziało w skrzyni :-) no i czy rozbierali i czyścili sterownik hydrauliczny bo jak ci pompa strzeliła i konwerter był zepsuty to na pewno jakiś syf w oleju musiał być.

Opublikowano

Wczoraj założyłem temat, miałem niemal identycznie, skrzynia fixowała mi biegami między 2 a 3, falowały obroty, ogólna masakra. Max 10km tryb awaryjny i nie ma żadnego biegu, chodziła jak multitronik. Okazało sie, że tak miałem zwalony kąt wtrysku, że był błąd 18265 chyba jak pamiętam "Błędne dane wysłane z ECU do skrzyni" ustawiłem kąt i skrzynia śmiga jak nowa, może też padł ci przepływomierz, mierzyłeś?

Opublikowano

wyglada to tak ze jak przyspieszasz delikatnie to wzrastaja obroty tak jagby na dwa razy najpierw ida do 2500 potem spadaja na 2000 i wtedy zapina bieg tak samo jest jak troche wiecej gazu dodasz np 3000 potem spada to na 2500 i zapina caly bieg w trybie recznym jest tak samo bo na wyswietlaczu jest juz 3 a on miesza tymi obrotami i wtedy zapina a znowu z 3 na 4 nie ma tak odrazu zapina i z 4 na 5 tez a tan co mi robil ta skrzynie powiedzial ze nie wygladala w srodku najgozej zalecil wymiane oleju po trzech miesiacach i tyle aaa i mowil ze tarczki te ktore widzial nie sa za piekne ale tez nie masakra i tyle

---------- Post dopisany at 21:29 ---------- Poprzedni post napisany at 21:26 ----------

odp na ten przeplywomierz ja nie mam zadnych bledow nic przeplywke nawet ostatnio przeczyscilem czasami wyskakuje blad w abs brak rozpoznania biegu ale jak go skasuje jezdzi tak samo

Opublikowano

tzn. dzieje się u ciebie coś takiego?

Jeśli tak to możliwe że któreś sprzęgło wewnątrz skrzyni się ślizga - z tabeli:

tabele5hp19.jpg

wynika z tego że przy zmianie z 2 na 3 - wyłącza się sprzęgło G i załącza sprzęgło F gdzieś tu może być problem - i teraz pytanie czy to kwestia zużytych tarczek danego sprzęgła , czy kwestia sterownika hydraulicznego - to już do oceny przez speców ( w sterowniku jest masa zaworków sprężyn opartyczh na przepływie oleju czyli hydraulice itd. sprzęgło F ma swój zawór tłumiący itd. itp. ) wystarczy że sprzęgło F załącza się z opóźnieniem po rozłączeniu G i mamy uślizg

Nie odpowiedziałeś jeszcze co ten gość co robił skrzynię na zachowanie przy przełączaniu z 2 na 3? No chyba że twierdzi że to normalne?

Opublikowano
czyli konwerter walniety niby po regeneracji??

---------- Post dopisany at 17:57 ---------- Poprzedni post napisany at 17:02 ----------

cosik mi slabo pomagacie panowie dalej nie wiem co robic grzebac dalej ale gdzie szukac przyczyn moze jakies zawory w sterowniku padniete od zmiany biegow z 2 na 3 nie wiem wezcie panowie sie skupcie i razem cos wymyslimy

jak skrzynia się zachowuje przy zwalnianiu ??

przy redukcji :

z 5 na 4

z 4 na 3

z 3 na 2 i

z 2 na 1 ??

tak samo?? ,

inaczej na wyższych z 5 na 4 , z 4 na 3 ,

inaczej schodząc na najniższe biegi ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...