Mario Opublikowano 12 Marca 2017 Opublikowano 12 Marca 2017 Jako użytkownik obu powiem tak... nie żałuje przesiadki z jednego na drugi i z przyjemnością zamieniłbym jeden na drugi, wyłącznie dlatego, że to są świetne bezproblemowe silniki.
Olaa Opublikowano 4 Października 2017 Opublikowano 4 Października 2017 W dniu 23.01.2014 o 12:53, powaguspisz napisał: aro51 napisał: Bezstresowy silnik, nawet nie slychac ze pekaja bloki jak ma to miejsce w 3.0 asn Mam u siebie taki silniczek, zrobione ma już blisko 300 tyś, nie wiem czy nie było gdzieś kiedyś coś kasowane auto od 230 tyś jest na LPG, odpala jak laleczka, a Ty mówisz o pękających blokach. JAK SIĘ DBA TAK SIĘ MA !! taka sytuacja dotyczy tych co mówią że 200 tyś to trzeba zalać 10W40 bo to już dużo, to wiesz trzeba a wymianę robi się co 30 tyś. a na zimnym silniku z rana kręci się do 6 tyś wówczas bloki pewnie i pękają. Tyle ludzi w Białym ma ASN, i jeszcze nikomu blok nie pękł, a liczby przekraczają 300 tyś. Witam, Jakiego oleju używasz do swojego samochodu ?
powaguspisz Opublikowano 12 Października 2017 Opublikowano 12 Października 2017 (edytowane) ASN już nie mam, a olej jak kupowałem był lany 0W30 zaś przeszedłem na 5W30 i tak było cały czas. Zmiana max 12 tyś. Zawsze też płukanka do silnika, zawsze też dodatek MoS2 bądź ceratek. I nie mam złego zdania i słowa na temat ASN-a. Edytowane 12 Października 2017 przez powaguspisz
Smith91 Opublikowano 14 Maja 2018 Opublikowano 14 Maja 2018 witam, a4 b5 2000 rok z silnikiem 2.4 v6 manualna skrzynia, napęd na przód - co tam może paść? jakieś poważniejsze naprawy? drobne naprawy? i jak nie wiadomo jaki olej jest, to na jaki najlepiej zmienić? niecałe 300tys przejechane bardzo proszę o pomoc, bo chcę taką kupić, a rozważam też 1.8T i koniecznie chce gaz założyć
fikus04 Opublikowano 25 Maja 2018 Opublikowano 25 Maja 2018 2.4 bdv w b6 nie jest idealny. Ale nie mam problemow takich by stanal na trasie mimo 5 lat uzytkowania i przebiegu blisko 300k. Chodz w naprawach jest czasochlonny. Bardzo niekomfortowo umiejcowiony termostat to jedna z najwiekszych wad. Co do czujnika temperatury jest podobnie. No i wycieki... Z pod pokryw zaworow to pikus. Ale sa zaslepki z tylu glowic co tez lubia puszczac olej oraz nastawniki rozrzadu. Przy lewej glowicy nie ma problemu z wymianu uszczelnien ale w prawej sa z tylu co wiaze sie z wyjeciem silnika. No i ponad polowa napraw przy silniku odbywa sie bez pasa przedniego bo dostepu jest dosc malo do osprzetu umiejscowionego z przodu. Dzis wychodze z zalozenie ze jak 6 cylindrow to tylko w rzedzie. Pozdrawiam i polecam silnik chociazby patrzac na v6 w oplu ?
pila24 Opublikowano 25 Maja 2018 Opublikowano 25 Maja 2018 8 godzin temu, fikus04 napisał: Przy lewej glowicy nie ma problemu z wymianu uszczelnien ale w prawej sa z tylu co wiaze sie z wyjeciem silnika. Herezje kolego piszesz,ciasno jest ale nie ma opcji by wyciągać silnik. Trochę gimnastyki jest,po demontazu osprzętu z góry silnika i osłon jest dostęp,aczkolwiek chude rączki wskazane. Poza tym BDV to najbardziej pancerna jednostka benzynowa w B6.
radeek9 Opublikowano 6 Grudnia 2018 Opublikowano 6 Grudnia 2018 Panowie, przymierzam się niedługo do kupna drugiego auta i mój wybór chyba ponownie padnie na A4 B6, ale w benzynie. A6 C6 2.4 odpada, bo tam podobno problemy z rozrządem i kolektorem. Pierwszym podstawowym i głównym wymogiem, ma być kultura pracy silnika. Miałem już B6 1.9 w TDI, ale wiadomo diesel 1.9 kulturą pracy nie grzeszy, dlatego mój wybór padł na 2.4. I tutaj pytanie - autem w tygodniu będę robił znikome przebiegi (do 5-10 km dziennie), za to w weekendy będą wyższe. Wiem, że w takim wypadku ten silnik będzie palił jak smok, ale trudno. Wiem też że każdy bardziej poleca 1.8T (BEX?), z racji większej mocy. No i wiem też, że w 2.4 są te nieszczęsne łańcuchy i napinacze. Czy tak notorycznie robione krótkie odcinki na zimnym silniku nie wpływają znacząco na zużycie tych elementów? No i przeglądając forum co chwila jakiś temat o wypadaniu zapłonów... Najbardziej, bądź co bądź, boję się tych łańcuchów, zaworków i napinaczy
pila24 Opublikowano 6 Grudnia 2018 Opublikowano 6 Grudnia 2018 (edytowane) Notoryczne wypadanie zapłonów to raczej w 3.0 ASN a nie 2.4... Co do napinaczy to każdy 1.8t tez ma ale 1 sztukę i nie myśl sobie iż to tak często pada. Dużo ludzi wymienia je jak słyszą łańcuszek w pierwszej sekundzie po odpaleniu,a to norma w większosci silników-nie tylko 2.4 i nawet producent podaje ze to zjawisko normalne. Co do spalania to u mnie przy jeździe bez zamulania po mieście pali około 13-14l lpg. Więc podobnie lub taniej niż w traktorze z 1.9tdi,a kultura pracy to przepaść. Ogólnie 2.4 w B6 nie jest zbyt często spotykane,ale to obok 1.8t najlepszy motor benzynowy więc nie rozumiem Twoich obaw. Edytowane 6 Grudnia 2018 przez pila24 1
radeek9 Opublikowano 7 Grudnia 2018 Opublikowano 7 Grudnia 2018 (edytowane) Moje obawy wynikaja tylko z niewiedzy i opieram sie wylacznie na tym co przeczytalem Da sie jakoś przedluzyc zywotnosc tych napinaczy? W sensie ze jakis lepszy olej itp? W c6 czytalem ze, procz wady fabrycznej, padaly w wiekszosci przez to ze jezdzily na oleju long life przez co nie mialy odpowiedniego smarowania. Ale nie wiem czy to prawda. Jesli jednak to prawda to czy w 2.4 w B6 dziala to na tej samej zasadzie? Edytowane 7 Grudnia 2018 przez radeek9
pila24 Opublikowano 7 Grudnia 2018 Opublikowano 7 Grudnia 2018 Ten silnik z b6 to ma tylko taką samą pojemność jak ten z c6 i nic poza tym. 2.4 bdv bo to taki jest w B6 jest modyfikacją silników v6 2.4 z końca lat 90 tych. Jest równie dobry jak jego poprzednicy i to ostatnia dobra prosta v-ka w audi. Co do napinaczy to większość posiadaczy tego silnika nawet o nich nie słyszała,bo to się nie sypie tak jak rozrząd w 2.4 bdw (czyli ten z c6). Dobry olej jest zawsze wskazany i do tego płukanka przed każdą wymianą. Masz obawy przed kupnem chyba najbardziej trwałego silnika w a4b6,widziałem już przebiegi po 600 tys km w tych silnikach,jak kupisz taki z przebiegiem 250 tys i ze znaną historia serwisowania to możesz być pewien ze przejedzie drugie tyle.
Helix Opublikowano 9 Stycznia 2021 Opublikowano 9 Stycznia 2021 Hej, czy jest gdzieś na forum jakieś kompendium wiedzy na temat silnika 2.4 V6, w szczególności jego wariantów w A4 i A6 z biegiem lat? Szukam jakiegoś sensownego silnika do A6 C6. Z tego co widzę w prasie to polecają właśnie 2.4V6 w benzynie i 2.0 TDI CR w dieslu jako propozycje w miarę bezpieczne dla kieszeni. Jedni piszą, że 2.4 owszem, ale tylko do 2005 roku, czyli jak na C6 to trochę słabo, bo to by obejmowało tylko dwa pierwsze roczniki. Spotkałem się nawet w jednym zestawieniu, że po 2005 dostał bezpośredni wtrysk, co mnie trochę dziwi, bo przecież nie kwalifikuje się go chyba do rodziny FSI. Co tak naprawdę się zmieniało z biegiem lat: materiał z żeliwa na aluminium, głowica z 30 zaworowej na 24. Coś jeszcze popsuli?
pila24 Opublikowano 9 Stycznia 2021 Opublikowano 9 Stycznia 2021 27 minut temu, Helix napisał: Hej, czy jest gdzieś na forum jakieś kompendium wiedzy na temat silnika 2.4 V6, w szczególności jego wariantów w A4 i A6 z biegiem lat? Szukam jakiegoś sensownego silnika do A6 C6. Z tego co widzę w prasie to polecają właśnie 2.4V6 w benzynie i 2.0 TDI CR w dieslu jako propozycje w miarę bezpieczne dla kieszeni. Jedni piszą, że 2.4 owszem, ale tylko do 2005 roku, czyli jak na C6 to trochę słabo, bo to by obejmowało tylko dwa pierwsze roczniki. Spotkałem się nawet w jednym zestawieniu, że po 2005 dostał bezpośredni wtrysk, co mnie trochę dziwi, bo przecież nie kwalifikuje się go chyba do rodziny FSI. Co tak naprawdę się zmieniało z biegiem lat: materiał z żeliwa na aluminium, głowica z 30 zaworowej na 24. Coś jeszcze popsuli? 2.4 bdw z a6c6 był w rocznikach przedliftowych i na wtrysku pośrednim wyłącznie. Jest to konstrukcja niemal bliźniacza do 3.2fsi z c6. Czyli ma wszystkie jego bolączki-główna to rozrząd od strony grodzi na 4rech łańcuchach,do wego wymiany trzeba minimum skrzynie zrzucić. Ale wygodniej cały motor out,koszty z robocizną od 5tys. Druga bolączka to klapy wirowe w kolektorze ssącym,zacinają się,mogą zacząć klekotać itd. Trzeba wymienić kolektor wówczas,nowy to spory wydatek. Więc albo dobrą używkę trafisz albo klapy wylatują i silnik nieco traci mocy. Poza tymi wadami silnik jest ok,z tym 2.4 bdv z a4b6 ma wspólną jedynie pojemność. Na dole motor z c6 A to motor z a4b6
Helix Opublikowano 10 Stycznia 2021 Opublikowano 10 Stycznia 2021 OK, dzięki Łukaszu za wyjaśnienia. Zatem podawana w jakiś opracowaniach data 2005 jako rocznik graniczny nie ma sensu, gdyż w C6 od samego początku montowano tylko BDW?
pila24 Opublikowano 10 Stycznia 2021 Opublikowano 10 Stycznia 2021 4 minuty temu, Helix napisał: OK, dzięki Łukaszu za wyjaśnienia. Zatem podawana w jakiś opracowaniach data 2005 jako rocznik graniczny nie ma sensu, gdyż w C6 od samego początku montowano tylko BDW? Od początku produkcji aż do liftingu był tylko 2.4 bdw,po lifcie zastąpił go 2.8 fsi.
Banan Opublikowano 10 Stycznia 2021 Opublikowano 10 Stycznia 2021 (edytowane) 2.4v6 2005 na sens w odniesieniu do A6 C5 i A4B6 - bo w tym roczniku modelowym były ich ostatnie modele z 2.4v6 BDV Edytowane 10 Stycznia 2021 przez Banan
Helix Opublikowano 10 Stycznia 2021 Opublikowano 10 Stycznia 2021 OK, czyli A6C6 w benzynie za np. około 30tys. PLN trzeba sobie odpuścić. Fajna sylwetka, mimo upływu lat, ale jednak serwis będzie nieporównywalnie droższy niż A4B6. Można pójść chyba bezpiecznie w poliftowe z 2.0TDI CR, tylko trochę mocy brak. Z tego co widzę, to Audi w benzynie zaczyna się dopiero od chyba 2011/2012 EA888Gen3.
Kinderro Opublikowano 27 Lutego 2021 Opublikowano 27 Lutego 2021 Powiem wam tak silniczek bardzo fajny. 8 rok lata na gazie nic się nie dzieje. Zdecydowanie polecam, tylko licz się z tym, że jak padnie ci uszczelka pod głowicą to latasz po mechanikach, żeby dowiedziec się kto ci to ogarnie, mi osobiście 3 mechaników odmówiło.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się