Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pije za dużo LPG i PB; quattro


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, nie wiem czy powinienem się przejmować, mam nadzieję że powiecie mi Wy.

Mieszkam w Łodzi, większym mieście gdzie jazda wygląda wiadomo jak. Jeżdżę dynamicznie, często gaz do końca, auto pali około 16,5L/100km.

W trasie mogę zejść do około 11-13L/100km ale nic poniżej. Zrobiłem na instalacji gazowej już jakieś 13.000km, na benzynie pali standardowego litra mniej.

Gaz to KME silver, wtryski czarne HANA.

Problem który istnieje od początku to nierówna praca na biegu jałowym, obroty delikatnie falują powodując wibracje nieodczuwalne w zdrowym silniku tego typu.

Oto błędy które odczytałem przed chwilą:

tf0i.jpg

Przepustnicę czyściłem i adaptowałem, nic się nie zmieniło. Błąd ze zbyt ubogą mieszanką kasuję i odczytuję od początku posiadania auta (10 miesięcy). Wydaje mi się że nierówną pracę może powodować zasysanie lewego powietrza na jakimś dolocie pod przepustnicą (niestety mechanik czyszczący ją nie sprawdził przewodów)

Czasem kiedy np. przy dynamicznej jeździe na wysokich obrotach zmieniam bieg powiedzmy z 2 na 3, czuję delikatne szarpnięcie, tak jakby przez chwilę mieszanka była nieodpowiednia.

Pomożecie?

Opublikowano

Witam serdecznie jeżeli chodzi o te delikatne falowanie obrotów na biegu jałowym i drgania to obawiam się że jest to normą w tych silnikach i nie ma się czym szczególnie przejmowac ponieważ ja u siebie też takie drgania posiadam silnik 2,4 APS jak i mój szwagier 2,4 ARJ a spowodowane to jest przez zbyt niskie obroty na biegu jałowym według mnie, w obu przypadkach brak jakichkolwiek błędów. Jeżeli zaś chodzi Ci o te szarpnięcia to sprawdziłbym na początek czy gdzieś nie przyłamuje się wężyk od wtryskiwacza do kolektora. U mnie spalanie w okolicach 12-13 litrów gazu.

Opublikowano

mariuszolek problem z rozjazdem Banków. Bank 2 za ubogo co generuje falowanie i drgania. Zrób na początek screen kanału 007.

Oraz zdjęcie spod maski gdzie widać bedzie jak podłaczone są wtryskiwacze lpg.

Opublikowano

Dzięki Panowie

Witam serdecznie jeżeli chodzi o te delikatne falowanie obrotów na biegu jałowym i drgania to obawiam się że jest to normą w tych silnikach i nie ma się czym szczególnie przejmowac ponieważ ja u siebie też takie drgania posiadam silnik 2,4 APS jak i mój szwagier 2,4 ARJ a spowodowane to jest przez zbyt niskie obroty.

Raczej nie chodzi tutaj o zbyt niskie obroty, moje wahają się jak pokazuje VAG pomiędzy 720 a 760, co daje podręcznikową średnią dla tego silnika 740 obrotów. Jeśli chodzi o szarpnięcia to nie jest to dla mnie problem sam w sobie bo jest praktycznie niezauważalny, napisałem o tym w ramach sugestii dla rozwiązania głównego problemu :wink:

mariuszolek problem z rozjazdem Banków. Bank 2 za ubogo co generuje falowanie i drgania. Zrób na początek screen kanału 007.

Oraz zdjęcie spod maski gdzie widać bedzie jak podłaczone są wtryskiwacze lpg.

Niestety nie mam pojęcia co to banki :decayed: Jeśli chodzi o kanał 007, wchodzę w bloki pomiarowe i tam wklepuje blok 007, tak? Jeśli tak to we wszystkich polach wyskakuje "N/A"

Zdjęcia spod maski, oto one (sorry za burdel zrobiony przez mojego gazownika):

2v91.jpg

hnl2.jpg

nafp.jpg

4fa9.jpg

c1p0.jpg

Jeśli chodzi o falowanie, na benzynie też występuje, choć być może delikatnie mniejsze.

---------- Post dopisany 06-01-2014 at 02:06 ---------- Poprzedni post napisany 05-01-2014 at 13:33 ----------

Please Panowie, mówcie jeśli coś Wam się nasuwa. Mam te problemy już od wielu miesięcy...

Opublikowano

1. czujnik wody

2. sondy

3. termostat

wszystko do sprawdzenia ewentualnie do wymiany

Opublikowano

Ja nie ruszałbym nic innego jak tylko regulacja lpg. Poprawna regulacja przez kogoś kto pojęcie ma a nie próbuje. U mnie było podobnie z wolnymi obrotami. Spalanie masz w normie. W moim przypadku winne było ustawione za duże ciśnienie gazu. Przez to rozjeżdżał się też sterownik silnika i błędy jak u Ciebie. Do tego w momencie np. dojeżdżania do skrzyżowania i wciśnięciu sprzęgła obroty spadały prawie do 200.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi

Ja nie ruszałbym nic innego jak tylko regulacja lpg. Poprawna regulacja przez kogoś kto pojęcie ma a nie próbuje. U mnie było podobnie z wolnymi obrotami. Spalanie masz w normie. W moim przypadku winne było ustawione za duże ciśnienie gazu. Przez to rozjeżdżał się też sterownik silnika i błędy jak u Ciebie. Do tego w momencie np. dojeżdżania do skrzyżowania i wciśnięciu sprzęgła obroty spadały prawie do 200.

Pewnie masz rację że powinienem od tego zacząć, ale dobrze pamiętam że zanim załadowałem LPG do auta, obroty na wolnym wariowały dokładnie tak samo. Co do spalania, sam nie wiem, niektórzy piszą że ten silnik w quattro bierze im na trasie 9-10 litrów LPG co jest dla mnie nie do osiągnięcia

1. czujnik wody

2. sondy

3. termostat

wszystko do sprawdzenia ewentualnie do wymiany

Faktycznie muszę posprawdzać co się da. Nie do końca wiem jak się do tego zabrać, a sam sondy chciałem sprawdzić już dawno.

Znam np. grupy w VAGu dla obu sond które muszę sprawdzić, ale jakie powinienem uzyskać wartości?

Czujnik wody i termostat też sprawdzę VAGiem?

Opublikowano

Kolego mariuszolek takiego rozpier..nika pod maską to ja dawno nie widziałem. Zabił bym gazownika gdyby mi tak to poskładał , dlatego sam sobie jestem gazownikiem :decayed:

Skoro kanał 007 niekatywny , więc sprawdź 032 i zrób screen.

ps. jak ty dolewasz oleju ??:facepalm:

Opublikowano

Kolego bawół1, ro***erducha jest nieziemska, na szczęście oleju idzie dolać po niezłej gimnastyce, ale np. wymieniając uszczelkę pod pokrywą zaworów trzeba rozebrać pół instalacji :facepalm:

Proszę screen z 32:

iy1e.jpg

Opublikowano

nie no poważnie kolego, to co masz pod maska z ta instalka to jest niezly meksyk :shock3:

az sie dziwie ze ten gazownik sie nie pomylil przy wkladaniu tego, albo montowal na zasadzie "zapomnialem tego kabelka podciagnac, to go na szybko przez srodek" - i tak wszystkie inne :decayed:

Opublikowano

jak te wszystkie przewody są luzem to pogratulować gazownikowi...ciekawe czy gumy od wtrysku mają równą długość i dlaczego są tak długie :facepalm:

Opublikowano

Żal. Chłopak tłumaczył że nie miał miejsca :grin:

A wracając do tematu, co powiecie o moich lambdach? Chyba ok? Co proponujecie sprawdzić dalej?

Opublikowano
Żal. Chłopak tłumaczył że nie miał miejsca :grin:

A wracając do tematu, co powiecie o moich lambdach? Chyba ok? Co proponujecie sprawdzić dalej?

O lambdach ? A gdzie zamieściłęś LOG z którego mogli bysmy to stwierdzić ?

Po jedynym screenie widac ze adaptacje rozjechane . LPG do regulacji .

Opublikowano
O lambdach ? A gdzie zamieściłęś LOG z którego mogli bysmy to stwierdzić ?

Po jedynym screenie widac ze adaptacje rozjechane . LPG do regulacji .

Kolego bawłół1, jestem bardzo wdzięczny za pomoc. Jak widzisz jestem zupełnie początkujący w temacie i wszystko o czym mówi mi forum, zazwyczaj nie wprost, staram się rozwinąć na czuja chcąc wyciągnąć jakieś wnioski.

Dlatego nie denerwuj się proszę, że widząc 4x napis "lambda" i jakieś wartości, o których gdzieś tam przeczytałem że muszą oscylować w okolicach od -10 do +10%, uważam je za wskaźniki mogące powiedzieć coś o sprawności sond.

Jeśli macie ochotę i czas na to spojrzeć, chętnie wykonam logi i inne potrzebne czynności, tak jak starałem się robić to co polecacie dotychczas :wink:

Bez urazy :decayed:

Na których kanałach mam wykonać logi?

Opublikowano

Wyłącz lpg, skasuj w VAG błędy ( wyczyści to adaptacje w kanale 032) .

Następnie na PB zrób z 10 km .

Uruchom LOG kanałów : 002 , 033 , 032 . Log z jazdy , 2-4 minut normalnej jazdy oraz z 2 x przyciśniej na 2-3 biegu do odcinki ( koniecznie).

Następnie oddzielny log na lpg te same kanały.

Pliki zamieszacz tu VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM a nam linki.

Opublikowano

Rewelacja, dzięki. Logi robiłem w obrębie miasta i na Pb i LPG udało mi się tylko po razie na 2 i 3 biegu do odcinki, nie było warunków do takiej jazdy. Mam nadzieję że starczy

Poniżej logi...

Pierwszy z biegu jałowego po jeździe ok 10km na Pb, silnik zagrzany:

Log (0 - 002,033,032)

Kolejny z jazdy na Pb, tak jak mówiłeś, normalna jazda + odcinka:

Log (0 - 002,033,032)

Po przełączeniu na LPG, bieg jałowy:

Log (0 - 002,033,032)

Jazda na LPG:

Log (0 - 002,033,032)

I na wszelki wypadek po ok. 10km jazdy na LPG, jeszcze raz na jałowym:

Log (0 - 002,033,032)

Będę niezmiernie wdzięczny za ocenę tego wszystkiego:decayed:

Opublikowano

masz quattro, wiec moze takie jest spalanie, ja mam fwd i minimalne spalanie jakie udalo mi sie osiagnac na lpg to 8,7 :decayed: przy na prawde spokojnej jezdzie do max 90km/h. w codziennym uzytkowaniu po miescie waha sie od 12 do 15.

jesli myslisz ze Twoje jest za duze, to sprawdz wrzystkie przewody od i do przeplywomierza. kiedys jakis mechanik grzebal mi w bmw 525ix bo jakis czujnik mi padl ( o zgrozo nigdy wiecej bmw), czujnik naprawili, ale to co pozniej bylo z obrotami to jakas masakra, wymienilem przeplywomierz i nic, zaden mechanik nie mial pojecia o co chodzi. wystawilem na sprzedaz po miesiacu posiadania, przyjechal koles ktory byl mega obcykany w bmw. posprawdzal przewody i sie okazalo, ze ktorys nie dokonca byl wsuniety i dostawalo sie lewe powietrze. obroty wrocily do normy spalanie spadlo do normy.

Opublikowano

po skasowaniu korekt wygląda w miarę dobrze . Sondy w jakim są stanie , ile mają przebiegu ?

Na PB przy pedale w podłogę jakośtak trochę nisko "stoją".

Na lpg za ubogo w dużych obciązeniach . Nie ciśnij go powyzej 4 tys rpm puki gazownik nie wyreguluje instalki bo szkoda silnika.

Opublikowano

w logi nie patrzylem bo nie jestem na "ty" z 2.4 ale powiem tak. instalacja musi byc jak najszybciej przerobiona tak zeby doslownie nie bylo jej widac. dlaczego wtryskiwacze sa tak daleko i pozniej wezyki do czwornika. masakra jakas. nie wyregulujesz tego dobrze jesli bedzie tak to popierniczone masakra jakas. niech Ci gosciu lepiej czesc kasy odda i pojedz do ogarnietego magika od gazu to ci dobrze mapy poustawia bo widocznie masz cos z dawkami zle jesli ci tak faluje i twierdzisz ze duzo pali. normalnie w miescie jak moj znajomy w Lublinie nie zejdziesz nizej jak 12-13 litrow trasa srednio 11 w gore zalezy od ruchu i zapierniczania i nie sluchaj bajek ze pali 10 w trasie bo to jest nie mozliwe chyba ze jedzie sie caly czas 80km/h.

wiec:

najpierw porządek z instalacja, jak najkrótsze przewody do wtrysków gazu i wszystko ladnie upiete. jak bym znalazl fotke to bym Ci pokazal jak jest u znajomego. ty masz o tyle latwiej ze masz kazdy wtrysk osobno. jak to zrobisz wtedy na korekte u dobrego gazownika lapka w samochod i jedziecie. to jest prawidlowe ustawienie map a nie autokalibracja na postoju tak to mozna sobie jalowy ustawic.

w 32 bloku dziwnie stoja wskazania -5.5 nie wiem czy tak powinno byc ale dziwnie.

powodzenia i daj foto jak to ogarniesz ladnie pod macha

---------- Post dopisany at 23:07 ---------- Poprzedni post napisany at 23:05 ----------

co do bledow beda one raczej wystepowac, ten typ tak ma jesli ma instalacje gazowa. trzeba by bylo pewnie dac tuleje dystansujaca pod sondy

Opublikowano

-5,5 tylko dla biegu jałowego , nie ma tragedii.

---------- Post dopisany at 23:25 ---------- Poprzedni post napisany at 23:23 ----------

Nie trzeba tulejek pod sondy , tam są tylko 2 .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...