blez88 Opublikowano 6 Stycznia 2014 Opublikowano 6 Stycznia 2014 Sprawdzałem przeguby wewnętrzne. Ogólnie mam problem z drżeniem auta, czytałem że jednym z powodów mogą być przeguby wewnętrzne. Jak kręce to jest lekki luz, z lewej większy z prawej mniejszy (z tego co wyczytałem luz musi być). Ruszam w poziomie w lewo i w prawo i też jest luz (tutaj też luz powinien być?). Ruszam w pionie, i jest lekki luz (z tego z wyczytałem to świadczy że czas na wymiane). Pierwszy raz sprawdzałem przeguby wewnętrzne i nie wiem jak dokładnie wszystko ma wyglądać odnośnie luzów.
pj_pe_jot Opublikowano 6 Stycznia 2014 Opublikowano 6 Stycznia 2014 Zrób prosty test. Podnieś jedno koło do góry na lewarku. Wejdź do kanału i kręć kołem do przodu i do tyłu i drugą ręką przytrzymaj przegub wewnętrzny. Kręcąc kołem to na przegubie nie powinno być żadnego luzu. Jak możesz pokręcić kołem trochę do przodu i do tyłu a półoś wchodząca do skrzyni stoi w miejscu i luz jest na przegubie to przegub wewnętrzny do wymiany. Przerabiałem to już.
vp-tdi Opublikowano 8 Stycznia 2014 Opublikowano 8 Stycznia 2014 Zrób prosty test. Podnieś jedno koło do góry na lewarku. Wejdź do kanału i kręć kołem do przodu i do tyłu i drugą ręką przytrzymaj przegub wewnętrzny. Kręcąc kołem to na przegubie nie powinno być żadnego luzu. Jak możesz pokręcić kołem trochę do przodu i do tyłu a półoś wchodząca do skrzyni stoi w miejscu i luz jest na przegubie to przegub wewnętrzny do wymiany. Przerabiałem to już. trza miec do tego długie rece i siłe ?
lukas551 Opublikowano 8 Stycznia 2014 Opublikowano 8 Stycznia 2014 Koledzy a co moze byc powodem ruszania sie lewarka przy dodawaniu i odejmowaniu gazu??Moze wina lezy po stronie luzu na przegubie??
Mauros88 Opublikowano 8 Stycznia 2014 Opublikowano 8 Stycznia 2014 Jak Ci lewarek goni przy dodawaniu i odejmowaniu gazu to sprawdz sobie poduszki silnika. Luz na przegubie nie ma nic do tego
blez88 Opublikowano 8 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2014 Ja mam wymienione poduszki silnika na nowe (lemfolder) i drążek też się cofa.
martin0485 Opublikowano 8 Stycznia 2014 Opublikowano 8 Stycznia 2014 Lewarek zawsze będzie się ruszał jak się dodaje gazu na biegu jałowym. Szczególnie jeśli mamy układ wzdłużny tak jak jest to w a4.
eu4yaon Opublikowano 8 Stycznia 2014 Opublikowano 8 Stycznia 2014 a czy przegub zewnetrzny tez powinien mieć lekki luz ?
Bartollo Opublikowano 8 Stycznia 2014 Opublikowano 8 Stycznia 2014 Minimalny na zewnętrznym jest dopuszczalny. Ale naprawdę minimalny. Wysłane z telefonu stacjonarnego.
lukas551 Opublikowano 8 Stycznia 2014 Opublikowano 8 Stycznia 2014 Poduszki mam sprawne sprawdzane.Jak raptownie dodam gazu to czuc tak jak by był jakis luz w ukladzie napedowym:kwasny:
martin0485 Opublikowano 9 Stycznia 2014 Opublikowano 9 Stycznia 2014 Poduszki mam sprawne sprawdzane.Jak raptownie dodam gazu to czuc tak jak by był jakis luz w ukladzie napedowym:kwasny: Może koło dwu masowe Ci siada I sprawdz czy masz sprawny czujnik położenia pedału sprzęgła Bo jak jest uszkodzony to komputer myśli że sprzęgło jest cały czas wciśnięty, A wtedy silnik na postoju sporo żwawiej reaguje na gaz i też bardziej telepie budą.
lukas551 Opublikowano 13 Stycznia 2014 Opublikowano 13 Stycznia 2014 martin0485 u siebie nie mam dwumasa i dodam ze sprzegło nowe sachsa.Gdzie jest czujnik polozenia pedału sprzegła?Jak spr czy jest sprawny?Vagiem?(podpinalem i nie ma zadnych błedów) I dodam ze jak puszczam sprzegło to w tym momencie jak sprzeglo zaczyna lapac to jest takie szarpniecie jakbym mial gdzies poduszke zerwaną Poduszki sprawdzane i sa ok. Ostatnio wymienialem lacznik pomiedzy lewarkiem skrzyni biegów a skrzynią.Po wyjeachaniu od mechanika zauwazylem kolosalną rozniece na +.Sprzeglo zaczelo brac łagodnie (auto płynnie ruszalo przy szybkim puszczeniu sprzegla) ale niestety miła jazda trwała 2 tyg i znowu jest jak wczesniej.Pytalem mechanika czy cos robil przy sprzegle to mowil ze nic,tylko wymienil łącznik. Jadac na nie wazne ktorym biegu przy puszczeniu gazu to lewarkiem rzuca i tak samo jest przy dodaniu gazu.Dlaczego jest taka reakcja na gaz?? I jeszcze jedna rzecz moze wazna...Podczas jazdy w momencie gdy wylacze tempomat to tez jest takie szarpniecie lewarkiem (odczucie jak by gzies byl luz w ukladzie napedowym) ---------- Post dopisany 10-01-2014 at 18:48 ---------- Poprzedni post napisany 09-01-2014 at 20:12 ---------- Nikt nie wie co to moze byc?? ---------- Post dopisany 13-01-2014 at 20:08 ---------- Poprzedni post napisany 10-01-2014 at 18:48 ---------- Wyczytalem na necie ze przyczyna szarpania przy ruszaniu i podczas jazdy (dodawaniu/puszczaniu) gazu moga byc zużyte tuleje w sankach.Ktos miał stycznosc z takim problemem??
vp-tdi Opublikowano 14 Stycznia 2014 Opublikowano 14 Stycznia 2014 szukał bym przyczyny bardziej w układzie wtryskowym-paliwowym ---------- Post dopisany 14-01-2014 at 11:05 ---------- Poprzedni post napisany 13-01-2014 at 21:39 ---------- dopisze ci ze duzo b5 tdi 90km boryka sie z tym problemem (szarpania itp ) ja tez z tego wzgledu kiedys zrezygnowalem z jazdy audi i go sprzedalem na czesci ,teraz mam juz 4-ta z kolei b5 tyle ze maly przebieg i sam go kupilem z Wiednia to wiem co mam i ile ma przebiegu. do 230tys km te auto jezdza dobrze ( bez napraw ) jak ktos nie dbał wczesniej szybciej zaczynaja sie dziac cuda , w te auta tak narawde trzeba troche inwestowac ,to ni jest auto typu kupujesz i nic nie robisz przez 3 lata ,chyba ze kupisz za duuuuuza kase i od kogos kto stale dbał o nie. czytam duzo postów gdzie ktos kupil taka b5 za 4500zl i ma problem ze to i tamto ,ze szarpie ,a stan auta idealny, idealny z wygladu.... technicznie szrot ale taka jest polityka kupowania auta ,ważna buda... silnik może być szrot sie wymieni.... na innego szrota....błedne koło...
lukas551 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Kolego b5 kupilem 3 lata temu,malo nie zaplacilem i jak zaczyna cos pukac stukac na drugi dzien jestem w serwisie.Moge chodzic w dziurawych skarpetach:decayed: ale auto u mnie ma smigac tak jak powinno i ma sprawiac przyjemnosc z jazdy.Co do tematu....Jeszcze raz dokladnie bylo wszystko sprawdzone i mechanik postawil na mechanizm roznicowy.Na forum bylo sporo tematow z takimi objawami ale zaden nie zostal potwierdzony czy były efekty po naprawie tego czy nie:kwasny: Podobne tematy: http://a4-klub.pl/uklad-napedowy-skrzynia-biegow-12/b5-1z-szarpanie-skrzyni-biegow-audi-a4-1-9-tdi-14638/ http://a4-klub.pl/silniki-benzynowe-30/b5-adp-trzesie-sie-cala-skrzynia-lewarek-34767/
vp-tdi Opublikowano 17 Stycznia 2014 Opublikowano 17 Stycznia 2014 o wlasnie mechanizm roznicowy ,to tez szybko pada zaraz za synchronizatorami .
Frimuś Opublikowano 10 Czerwca 2014 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Sluchajcie jakiej firmy brac przeguby wewnetrzne ??? Widziałem ze obejma mi sie porwala i sadzi samrem wiec jesli okaze sie ze nie do odratowania to wymieniam tylko na jakie?
vp-tdi Opublikowano 10 Czerwca 2014 Opublikowano 10 Czerwca 2014 ja mialem 2 szt i poszly i kazdy zadowolony
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się