e2rd-85 Opublikowano 14 Stycznia 2014 Opublikowano 14 Stycznia 2014 5 lat według mnie to za duży szmat czasu myśle że max 3 lata.... 3 lata to zdecydowanie przesada i niepotrzebny wydatek . Guma się starzeje, ale nie aż w takim tempie Od zawsze zmieniam co 5-6lat (chyba że przebieg wymusi wcześniejszą zmianę) i jeszcze nigdy po wyjęciu starego paska nie był sparciały albo postrzępiony itp. Tak samo jak piszą że opony (nawet z dobrym bieżnikiem) należy po 6 latach od daty produkcji wymienić na nowe . Jak ktoś ma kasę i kapry to proszę bardzo niech sobie wymienia. Guma w oponach zachowuje swoje właściwości nawet do 10lat . Wszystko zależy od jakości i sposobu eksploatacji .
Tooomi Opublikowano 14 Stycznia 2014 Opublikowano 14 Stycznia 2014 Zestaw pasek Conti, rolki ina i ruville 75kkm spokojnie ,wzrokowa ocena co jakiś czas i sprawdzać naciąg kciukiem czy rolka pracuje i nic się nie powinno stać,nie ważne czy tyle się zrobi w rok czy w 10 lat,spis km licznika i według tego sie trzymać,bo wymieniać i patrzeć na lata moim zdaniem bez sensu i szkoda kasy,bo można w dobrym stanie wywalić pasek i rolki które mogą jeszcze pojeździć.
vp-tdi Opublikowano 14 Stycznia 2014 Opublikowano 14 Stycznia 2014 w benzyniaku jak ci peknie w zwyklym silniku nic sie nie dzieje ,zakladasz ustawiasz i jedziesz dalej totalna bzdura a to czemu niby ? ,miales ze wiesz ?
marjon Opublikowano 14 Stycznia 2014 Opublikowano 14 Stycznia 2014 a Ty ile takich samochodow miales i jakie to były auta??
wojtas9292 Opublikowano 14 Stycznia 2014 Opublikowano 14 Stycznia 2014 chyba punto 1.1 bądź 1.0 ma bezkolizyjny xD... i produkowane do 2000 r albo dalej i jakis silnik w skodzie felici chyba tez ma bezkolizyjny ---------- Post dopisany at 22:38 ---------- Poprzedni post napisany at 22:37 ---------- oraz któras 8V w oplu tez ---------- Post dopisany at 22:38 ---------- Poprzedni post napisany at 22:38 ---------- oraz któras 8V w oplu tez
martin0485 Opublikowano 14 Stycznia 2014 Opublikowano 14 Stycznia 2014 W oplu 1.4 8v jest na 100% kolizyjny 1.6 i 1.8 oczywiście 8v są bezkolizyjne. Oczywiście mowa tu o starych gruchotach. Na dzień dzisiejszy chyba już nie produkują bezkolizujnych silników.
Lukasz_N Opublikowano 14 Stycznia 2014 Opublikowano 14 Stycznia 2014 vp-tdi chyba nie zbyt wiele silnikow widziales na oczy. Bezkolizyjny rozrzad w PB to wąski temat
vp-tdi Opublikowano 15 Stycznia 2014 Opublikowano 15 Stycznia 2014 a Ty ile takich samochodow miales i jakie to były auta?? około 40 w ciagu 5 lat ,rózne od golf I do a6 c7 i benz i diesle
Lukasz_N Opublikowano 15 Stycznia 2014 Opublikowano 15 Stycznia 2014 A ile z tych 40 mialo bezkolizyjny rozrzad...?
Lukasz_N Opublikowano 15 Stycznia 2014 Opublikowano 15 Stycznia 2014 Jakies konkrety? Modele, oznaczenia silnikow...?
kamilb5 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Dokładnie tak jak koledzy piszą,punto 1,1 55,uno 1,0 ople 1,6 i 1,8 8v tam były silniki bezkolizyjne.
vp-tdi Opublikowano 18 Stycznia 2014 Opublikowano 18 Stycznia 2014 Jakies konkrety? Modele, oznaczenia silnikow...? nie pamietam dawno to bylo ,ale tak czy inaczej rozrzad w benzyniaku to banał ,w dieslu trzeba bardziej o to dbać.
Lukasz_N Opublikowano 18 Stycznia 2014 Opublikowano 18 Stycznia 2014 G...no prawda. O rozrzad trzeba dbac bez wzgledu czy to PB czy ON. Tym bardziej ze bezkolizyjnych konstrukcji PB jak na lekarstwo.
marjon Opublikowano 19 Stycznia 2014 Opublikowano 19 Stycznia 2014 G...no prawda. O rozrzad trzeba dbac bez wzgledu czy to PB czy ON. Tym bardziej ze bezkolizyjnych konstrukcji PB jak na lekarstwo. dokladnie, czym tu sie przechwalac...
fireman82 Opublikowano 3 Lutego 2014 Opublikowano 3 Lutego 2014 A jeżeli chodzi o napinacz w AFN, to ciężka sprawa z wymianą? No i jakiej firmy polecacie? żeby nie ćwierkał po paru miesiącach?
trepek Opublikowano 3 Lutego 2014 Opublikowano 3 Lutego 2014 Napinacz daloby sie wymienic bez zdejmowania przodu. Praktycznie wszystkie markowe zestawy mają jeden i ten sam napinacz - Litens z Canady.
Tooomi Opublikowano 3 Lutego 2014 Opublikowano 3 Lutego 2014 A jeżeli chodzi o napinacz w AFN, to ciężka sprawa z wymianą? No i jakiej firmy polecacie? żeby nie ćwierkał po paru miesiącach? Jeżeli chodzi o napinacz to ina,ruville, No Name na własne ryzyko,z wymiana nie ma większego problemu,sprawdź sobie odrazu sprzęgło alternatora też lubi popiskiwać.
KYZIOR Opublikowano 3 Lutego 2014 Opublikowano 3 Lutego 2014 przy wymianie rozrządu nie zapomnij wynienic pompy wody
ciahciah Opublikowano 3 Lutego 2014 Opublikowano 3 Lutego 2014 nie dotykaj pompy wody, koledze chyba się silniki pomyliły bo w AFN pompa wody nie ma nic wspólnego z rozrządem i dotykanie jej bez potrzeby jest nadgorliwością z kolei jak silnik jest szykowany pod ekstremalne traktowanie wypadało by zakupić części ori w aso: koło pasowe, śruba koła pasowego, klin pompy wtryskowej i zestaw naprawczy rozrządu, to wcale nie wychodzi drogi bo ori jest na 90tys km a nie na 60 jak w przypadku zmieników, ori pasek się mniej rozciąga, rzadziej trzeba kat wtrysku regulować z własnego doświadczenia powiem ze po 90tys pasek wygląda wzorowo, gwarantuje ze już bardziej ekstremalnie traktować się go nie da
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się