Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Po serwisie zapala się żółta lampka oleju "min"


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, po zapaleniu sie kontrolki z niskim stanem oleju w BRD mozemy zalozyc ile trzeba dolac? 100ml ? 200? wiadomo kiedy sie zapala, przy jakim ubytku? Po cudownym ganecie ciezko czasami zweryfikowac cokolwiek

Opublikowano

próbuj. :decayed:

np.0,25 - 0,5 L

Opublikowano

Koledzy rozwiązał ktoś finalnie ten problem? Bo niektórzy pisali, że rozwiązany ale po jakimś tam upływie czasu problem wracał.

Co u Was było winne? jak najłatwiej znaleźć winowajcę?

Jeszcze jedno pytanie, jeśli olej zmieniałem w lipcu i został mi około litr tego oleju w butli, do dziś i był trzymany w piwnicy czy nadaje się do użytku? Czy lepiej kupić nowy 1l na ewentualną dolewkę?


Jeszcze jedno: Ile optymalnie powinien mieć oleju na bagnecie 2.0tdi BRD równo między minimum a maksimum czy bardziej pod maximum?

Bagnet chyba oryginał, nie ten nowszy mniejszy.

Ogólnie BRD mają tendencję do jakiegoś tam picia oleju czy raczej nie?

Bardzo dziękuje temu który odpowie mi na te ważne pytania.

Opublikowano

Jeszcze jedno pytanie, jeśli olej zmieniałem w lipcu i został mi około litr tego oleju w butli, do dziś i był trzymany w piwnicy czy nadaje się do użytku? Czy lepiej kupić nowy 1l na ewentualną dolewkę?

Jeszcze jedno: Ile optymalnie powinien mieć oleju na bagnecie 2.0tdi BRD równo między minimum a maksimum czy bardziej pod maximum?

Bagnet chyba oryginał, nie ten nowszy mniejszy.

Ogólnie BRD mają tendencję do jakiegoś tam picia oleju czy raczej nie?

Bardzo dziękuje temu który odpowie mi na te ważne pytania.

to co ci zostało około litra mozesz smiało wykorzystac

poziom oleju pod zgrubieniem z oznaczeniem MAX

ja do swojej na 10000km w zależności od ujeżdżania - do 0,5L dolewam.

Opublikowano (edytowane)

Hmm no to ja mam w tej chwili tak trochę powyżej tego zgrubienia MIN.

Możliwe, że to przez to mam ten komunikat? Wyskoczył mi dopiero 2 razy, raz na trasie miesiąc temu, zgasiłem auto sprawdziłem stan i błąd zniknął. Tydzień jeździłem po mieście i nic nie wyskoczyło. Później auto stało ponad tydzień nie jeżdżone i wczoraj jechałem w trasie i znów wywaliło, że oil min. Znów zgasiłem poczekałem chwile sprawdziłem olej i błąd zniknął, dojechałem bez błędu do domu.

Olej zmieniany w lipcu tego roku zrobione 3500km na nim dopiero.

Edytowane przez PawelVK
Opublikowano

Paweł tu Paweł.

Każde otwarcie maski kasuje żółty alarm olejowy. Dlatego po sprawdzeniu kontrolka Ci gasła.

Dolej oleju do 3/4 miarki czyli wg. tego co zmierzyłeś około 0,5 do 0,7 litra.

Gdy zaświeci Ci się żółta kontrolka sprawdź ponownie stan oleju i daj znać.

Opublikowano

Paweł tu Paweł.

Każde otwarcie maski kasuje żółty alarm olejowy. Dlatego po sprawdzeniu kontrolka Ci gasła.

Dolej oleju do 3/4 miarki czyli wg. tego co zmierzyłeś około 0,5 do 0,7 litra.

Gdy zaświeci Ci się żółta kontrolka sprawdź ponownie stan oleju i daj znać.

Dzięki Paweł

A to otwarcie maski kasuje ten żółty alarm na jakiś czas lub przebieg? Bo dzień przed trasą (tą drugą wczoraj) otwierałem maskę celem wymiany żarówki, od tego momentu zrobiłem może 150km i wtedy na trasie pojawił się ten komunikat.

Muszę aż pół litra dolać :o? Może zaczne od mniejszych ilości i bedę sprawdzał na bagnecie by było na 3/4 od min do max.

Szkoda, że w lipcu po wymianie oleju nie sprawdziłęm ile go jest na bagnecie, bo bym teraz wiedział czy auto coś podpiło czy nie, jedynie co sprawdzałem to około miesiąc temu profilaktycznie to było coś pomiędzy min a max chociaż ten bagnet jest o dupe rozbić bo teraz jak mierzę kilka razy dziennie to czasem pokazuje np milimetr powyżej minimum a czasem 2 milimetry.

Jeszcze jedno czy brd ogólnie mają tendencje do picia oleju? Bo od wymiany (lipiec zrobiłem 3500km)

Opublikowano

Kontrolka jest kasowana tylko wtedy gdy wcześniej była zaświecona.

Samo otwarcie maski bez zaświeconej kontrolki nie oddala w czasie jej zaświecenia.

Nie mniej czujnik w misce olejowej gdy wykryje za niski poziom zaświeci ją z powrotem.

BRD pije tyle samo oleju co inne. Może tylko turbina o nieco większej konstrukcji czasami lubi puścić więcej oleju przez uszczelniacze ale to jest już zależne od jej stanu technicznego.

Opublikowano (edytowane)

Tyle samo co inne tzn jaka jest "norma" dolewania na 10000km (od wymiany do wymiany)

Póki co w swojej dolałem około 300-350ml i już mam na tym cienkim miejscu pomiędzy min a max na około 3/4 skali.

Edytowane przez PawelVK
Opublikowano

Norma VAG do remontu silnika to zużycie oleju 1l/1000km

Oczywiście to już szrot nie silnika.

Pytanie jest jak to 250-300ml dolewasz?

Podaj zużycie oleju w l/kkm ok.

Wtedy będziemy wiedzieć czy jest w normie.

Opublikowano (edytowane)

Pisałem wcześniej, w lipcu 3900km temu był olej zmieniany, ale nie sprawdzałem wtedy na bagnecie ile go było, dlatego nie jestem w stanie dokładnie określić.

Tak jak pisałem dwa tygodnie temu dolałem te 300-350ml i póki co stan 3/4 pomiędzy zgrubieniem min a zgrubieniem max trzyma się cały czas, błędu póki co brak.

No ale wcześniej gdy pierwszy raz mi to wyskoczyło, tylko otworzyłem maskę sprawdziłem stan zamknąłem i błąd zniknął. Nic nie dolewałem, jeździłem tydzień po mieście i nic nie wyskakiwało aż do następnej dłuższej trasy, wtedy znów wywaliło ten komunikat.

No nic teraz będę monitorował stan oleju co 2 tygodnie będę patrzył czy coś go na bagnecie ubywa, póki co kontrola się nie zapala, ale nie było żadnej dłuższej trasy.

--------------------------


Dziś sprawdzałem czterokrotnie stan oleju i mam trochę wątpliwości, czy nie przeholowałem z dolewaniem oleju.

Zaznaczyłem Wam na 2 zdjęciach jak to mniej więcej wygląda. O dziwo z jednej strony bagnetu mam praktycznie pod maximum (cała ta cienka część bagnetu) ale nie wchodzi na to zgrubienie MAX.

Z drugiej strony bagnetu mam jakieś 3/4 tej cienkiej rureczki pomiędzy min a max.

Na zdjęciach mniej więcej Wam to zaznaczyłem.

Przesadziłem z tym dolewaniem? Czy mogę bez martwienia się zostawić to tak jak jest zaznaczone tymi czerwonymi kreskami.

a566b408b24c47efgen.jpg

7e791c8571435f92gen.jpg

Edytowane przez PawelVK
Opublikowano (edytowane)

Spoko , max masz na wysokości zielonej kreski , czyli jeszcze możesz dolać :decayed:

7e791c8571435f92.jpgupload gifs

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

No to dobrze, bo już myślałem, że przesadziłem z dolewką.

Do tego stanu co mam już raczej nie bede dolewał, teraz poobserwuje sobie czy ten stan za jakiś czas spadnie czy nie.

Opublikowano

A gdzie znajduje się ten drugi czujnik pod maska, bo ten pierwszy jest w misce olejowej, a ten drugi gdzie on dokładnie jest mile widziane fotki

Opublikowano

Panowie temat niestety powrócił po 2 miesiącach...

 

Tak jak wrzucałem wyżej zdjęcia dolałem te 2 miesiące temu ok 350ml oleju, na bagnecie miałem tak jak wrzucałem kilka postów wyżej fotki z jednej strony pod zgrubieniem max, na drugiej stronie bagnetu troszkę niżej.

Od tamtej pory przejechałem trochę ponad 1600km.

3 dni temu zapaliła mi się znów kontrolka Olej MIN. Rano po nocy postoju sprawdziłem stan i było trochę powyżej zgrubienia MIN.

Powinienem się już zacząć martwić? Od czego zacząć poszukiwania w ubywaniu oleju w takich ilościach jak opisałem?

Auto A4 B7 2.0TDI BRD 2007r przebieg 183000 Zalany olejem Millers XF LONGLIFE 5w30 5L

Bardzo proszę o pomoc w temacie, w "dziurze" której mieszkam niestety nie ma ogarniętego mechanika od Audi który znałby dobrze bolączki i konstrukcje tych silników, dlatego muszę naprowadzić swojego mechanika na właściwy trop.

Opublikowano

Paweł z moich wyliczeń wychodzi 1 litr oleju na ok. 5000 km.

Fakt może inni mają mniejsze zużycie ale to jeszcze nie jest żaden dramat.

W większości BRD na pierwszy starzał brał bym pod uwagę turbosprężarkę bo ona najczęściej jest przyczyną ubytku oleju. 

Opublikowano

Dziękuje Paweł bardzo za odpowiedź.

Powiedz mi czy średnio ogarnięty mechanik w audi po demontażu turbiny będzie w stanie ocenić czy to z jej winy ubywa oleju? Po czym można poznać, że to wina Turbosprężarki?

Opublikowano
15 godzin temu, PawelVK napisał:

 muszę naprowadzić swojego mechanika na właściwy trop.

nie lepiej poszukać mechanika, którego naprowadzać nie trzeba? ma przynajmniej doświadczenie w jednostkach wysokoprężnych?

Opublikowano

Ten mój ma lata doświadczenia ale bardziej w starszych silnikach np 1.9tdi itp

Także bardzo proszę o pomoc w sprawie tego od czego zacząć w moim przypadku, na co zwrócić uwagę i co podpowiedzieć mechanikowi by prawidłowo zlokalizować usterkę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...