Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Ciągle spadająca temperatura


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Problemem była spadająca temperatura - po nagrzaniu się do 90* przy włączeniu nawiewu temperatura momentalnie spadała (zaczęło się to dziać zanim przyszły mrozy).

Po wymianie czujnika temp., termostatu oraz pompy wody (bo ciekła) nadal jest to samo, czasem nawet spada samoistnie, bez włączania nawiewów. Co może być przyczyną, gdzie jej szukać?

Druga rzecz to świecący się "airbag". Mechanior nie może go wykasować bo pojawia się błąd zwarcie kontrolki nf czy coś takiego (nie posiada konkretnie VAGa tylko jakiś inny program). Da się coś z tym zrobić?

Pozdrawiam :)

Opublikowano

Sorry, taki mamy klimat, był czas przywyknac.

Z ajerbagiem musisz jechac do kumatego elektryka.

Opublikowano

termostat kupiłeś nowy czy używkę, oryginalny czy nie? temperatura na blacie spada tylko czy również z nawiewów leci chłodniejsze powietrze? może masz nadal zapowietrzony układ ,dobrze dokręcone wszystkie opaski

Opublikowano

Odnośnie airbaga to poszukaj speca co sprawdzi błędy . Po sprawdzeniu będzie wiadomo gdzie szukać . Wykasować możesz je tylko vagiem .

Opublikowano
Sorry, taki mamy klimat, był czas przywyknac.

Z ajerbagiem musisz jechac do kumatego elektryka.

Co do klimatu - nawet jak bylo cieplo to temperaturka spadała a nie powinna :wink:

---------- Post dopisany at 16:16 ---------- Poprzedni post napisany at 16:15 ----------

termostat kupiłeś nowy czy używkę, oryginalny czy nie? temperatura na blacie spada tylko czy również z nawiewów leci chłodniejsze powietrze? może masz nadal zapowietrzony układ ,dobrze dokręcone wszystkie opaski

Nowy, nie oryginalny, ze "średniej" półki.

Z nawiewow napierdziela cieple powietrze a temperatura spada, nawet gdy sa wyłączone.

---------- Post dopisany at 16:19 ---------- Poprzedni post napisany at 16:16 ----------

Odnośnie airbaga to poszukaj speca co sprawdzi błędy . Po sprawdzeniu będzie wiadomo gdzie szukać . Wykasować możesz je tylko vagiem .

No właśnie a gościu ma program podobno za 1500zl do wszystkich aut a glupiej poduszki nie potrafi usunac :decayed:

Opublikowano

Troszkę to zastanawiające temperatura nie powinna spadać powinna utrzymywać się na stałym poziomie ,jeżeli tak się nie dzieje to winien termostat lub czujnik temperatury warto by było sprawdzic porównać temperaturę na blacie z temperatura silnika w vag jeżeli tam temperatura będzie ok to coś z czujnikiem ,chyba że coś blokuje termostat przed całkowitym zamknięciem jakiś syf z obiegu , ale skoro cały czas masz temperaturę a na liczniku pokazuje coś innego to tam bym szukał przyczyny , a może we wtyczce słabo przewodzą kabelki , aczkolwiek temperatura otwarcia termostatu jezeli wynosi 87 no to napewno wskazówka opadnie na chwilę po jedo otwarciu ale powinna zaraz wzrosnąć:naughty:

Opublikowano
Troszkę to zastanawiające temperatura nie powinna spadać powinna utrzymywać się na stałym poziomie ,jeżeli tak się nie dzieje to winien termostat lub czujnik temperatury warto by było sprawdzic porównać temperaturę na blacie z temperatura silnika w vag jeżeli tam temperatura będzie ok to coś z czujnikiem ,chyba że coś blokuje termostat przed całkowitym zamknięciem jakiś syf z obiegu , ale skoro cały czas masz temperaturę a na liczniku pokazuje coś innego to tam bym szukał przyczyny , a może we wtyczce słabo przewodzą kabelki , aczkolwiek temperatura otwarcia termostatu jezeli wynosi 87 no to napewno wskazówka opadnie na chwilę po jedo otwarciu ale powinna zaraz wzrosnąć:naughty:

No właśnie tylko znaleźć kogos mądrego z vagiem :/

Czyli mozna obstawiać kopniety licznik.

Ktoś mi jeszcze podpowiadal ze moze uszczelka pod głowicą?

Opublikowano

Temat przerabiany, temperatura będzie spadać przy korzystaniu z ogrzewania podczas takich mrozów, taki urok diesla:wink: Natomiast jeżeli taka sytuacja występuje gdy nie ma mrozu to nie jest to prawidłowe. Sprawdź czy jak zacznie opadać temperatura czy górny wąż do chłodnicy jest zimny, jeżeli tak to wszystko jest dobrze.

Uszczelkę pod głowicą i licznik zostaw w spokoju:decayed:

Opublikowano

u mnie jest czasem tak że po długiej jeździe na 24C ( na klimatroniku) z nawiewów leci letnie powietrze, temp. zawsze wmurowane 90C, silnik szybko się nagrzewa nie traci temp, nie ubywa płynu ani nic. Po podninesieniu temp na 26-max leci gorące powietrze jak nie wiem. Dzieje się tak po ok godzinie jazdy, tak przyuważyłem czasem.

Opublikowano

na przyszłość zdradzę że termostat i czujnik tem tylko z ASO. Nie są to duże pieniążki ale pewność ich działanie jest dużo większa. Sam przerabiałem to w swojej b5. Kupiłem z allegro z średniej półki jak piszesz, 2 tygodnie i musiałem znowu wymieniać. Co do elektryka to mam bardzo kumatego chłopa ale koło Tucholi więc kawałek od 3mista :kwasny:

Opublikowano
u mnie jest czasem tak że po długiej jeździe na 24C ( na klimatroniku) z nawiewów leci letnie powietrze, temp. zawsze wmurowane 90C, silnik szybko się nagrzewa nie traci temp, nie ubywa płynu ani nic. Po podninesieniu temp na 26-max leci gorące powietrze jak nie wiem. Dzieje się tak po ok godzinie jazdy, tak przyuważyłem czasem.

A może klimatronik osiągnął zadaną temperaturę i dlatego dmucha chłodniejszym powietrzem:wink:

Opublikowano

No właśnie tego nie wiem. Ale jak zwiększenie to leci ciepłe. Myślałem ze klimatronik dmucha ciagle ciepłym tylko o rożnej temp.

Opublikowano
No właśnie tego nie wiem. Ale jak zwiększenie to leci ciepłe. Myślałem ze klimatronik dmucha ciagle ciepłym tylko o rożnej temp.

Klimatronik dmucha tak aby utrzymać zadaną temperaturą, czyli prędkość dmuchawy i ciepła dmuchanego może być inna :naughty:

! sory !!! taki mamy klimat ! :polew:

Opublikowano
na przyszłość zdradzę że termostat i czujnik tem tylko z ASO. Nie są to duże pieniążki ale pewność ich działanie jest dużo większa. Sam przerabiałem to w swojej b5. Kupiłem z allegro z średniej półki jak piszesz, 2 tygodnie i musiałem znowu wymieniać. Co do elektryka to mam bardzo kumatego chłopa ale koło Tucholi więc kawałek od 3mista :kwasny:

Dopytalam i okazalo sie xe termostat jest z ASO ;)

Opublikowano

Panowie mam ten sam problem,po wymianie termostatu auto nie łapie 90 stopni,jest 60-70,jak wyłączę ogrzewanie to momentalnie wzrasta do 90 stopni.Na postoju to samo:auto 90 stopni,włączam ogrzewanie i temp. spada do 70 stopni.Wg.vaga temp. się zgrywają,nie mam pojęcia co robić.

Opublikowano
Panowie mam ten sam problem,po wymianie termostatu auto nie łapie 90 stopni,jest 60-70,jak wyłączę ogrzewanie to momentalnie wzrasta do 90 stopni.Na postoju to samo:auto 90 stopni,włączam ogrzewanie i temp. spada do 70 stopni.Wg.vaga temp. się zgrywają,nie mam pojęcia co robić.
Nic nie robić. Tak moze byc w dieslach przy obecnych temperaturach.
Opublikowano

po sprawdzeniu wyskoczyły mi błędy:

771 Czujnik poziomu paliwa-G

zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY

787 Czujnik temperatury kanału zasysanego powietrza-G89

przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY

co one oznaczają i gdzie szukać usterki?

Opublikowano

Witam, podłącze się żeby nie zakładac nowego wątku. U mnie na liczniku temperatura dochodzi prawie do 80 tzn do kreski która jest przed 90, a w tym samym czasie na klimatroniku na kanale 51 jest 90 stopni. Czy to oznacza, że muszę wymienic czujnik temperatury cieczy? Czy mam sugerowac się temperaturą na klimatroniku czy też tą podawaną na liczniku? Bo sam już nie wiem która jest prawdziwa i czy silnik osiąga temperaturę roboczą czy nie :decayed:

Opublikowano
Witam, podłącze się żeby nie zakładac nowego wątku. U mnie na liczniku temperatura dochodzi prawie do 80 tzn do kreski która jest przed 90, a w tym samym czasie na klimatroniku na kanale 51 jest 90 stopni. Czy to oznacza, że muszę wymienic czujnik temperatury cieczy? Czy mam sugerowac się temperaturą na klimatroniku czy też tą podawaną na liczniku? Bo sam już nie wiem która jest prawdziwa i czy silnik osiąga temperaturę roboczą czy nie :decayed:

Na klimatroniku temperaturę sprawdzaj na kanale 49:wink:

---------- Post dopisany at 20:34 ---------- Poprzedni post napisany at 20:30 ----------

po sprawdzeniu wyskoczyły mi błędy:

771 Czujnik poziomu paliwa-G

zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY

787 Czujnik temperatury kanału zasysanego powietrza-G89

przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY

co one oznaczają i gdzie szukać usterki?

Oba błędy zostały zapamiętane przez sterownik i w chwili odczytu nie występowały. Możliwe że chwilowo był problem z połączeniem z tymi czujnikami. Pierwszy to czujnik w baku, a drugi to czujnik temperatury powietrza zasysanego przez klimatronik, znajduję się w kanale pod filtrem przeciwpyłkowym. Żeby go zdemontowac to trzeba się dostać od strony dmuchawy pomiędzy dmuchawą a grodzią.

Wykasuj błędy i sprawdź za jakiś czas jak nie wyskocza ponownie to nic z tym nie rób.

Opublikowano

Będę musiał sprawdzić jeszcze raz.

Qrde nie mogę wejść w te kody klimatronika

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...