Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Jak sprawdzić turbinę ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Dziwna rzecz sie stala mam wskaznik doladowania i zawsze turbo pompowalo mi 0,6 bar. otoz w sobote zrobilo sie chlodniej kolo 14 stopni i na wskazniku pokazalo sie tylko 0,3 bar i juz tak zostalo. czy turbina padla? czy mozna sprawdzic bez wykrecania czy wszystko z nia ok. dajcie jakies rady

Opublikowano

Witam. Dziwna rzecz sie stala mam wskaznik doladowania i zawsze turbo pompowalo mi 0,6 bar. otoz w sobote zrobilo sie chlodniej kolo 14 stopni i na wskazniku pokazalo sie tylko 0,3 bar i juz tak zostalo. czy turbina padla? czy mozna sprawdzic bez wykrecania czy wszystko z nia ok. dajcie jakies rady

Jesteś pewien, że to nie wina wskaźnika ?

Jeżeli doładowanie spadłoby do 0,3 bara to odczułbyś to od razu na dynamice auta.

Opublikowano

silnik tak samo chodzi tak mi sie wydaje a wskaznik przy zgaszonym aucie wskazuje 0 a na zapalonym -0,7 a jak hamuje silnikiem to jest -0,8do -0,9

Opublikowano

silnik tak samo chodzi tak mi sie wydaje a wskaznik przy zgaszonym aucie wskazuje 0 a na zapalonym -0,7 a jak hamuje silnikiem to jest -0,8do -0,9

Ja bym sprawdził mimo wszystko wskaźnik, bo jeżeli auto jest tak samo dynamiczne i nie odczuwasz nic to raczej turbo pompuje dobrze.

Chyba, że ktoś ma inny pomysł.

Opublikowano

Ja miałem podobny problem. Furka raz jechała raz nie jechała też myślałem że to wina turbiny i postanowiłem ją sprawdzić. Ruszyłem na Pruszkowie z buta i pod 5tys kręciłem silniczek i tak ogniem Alejami z Pruszkowa w strone Warszawy sprint zakończyłem na wysokości Łopuszańskiej po tym upaleniu samochód chodził dobrzei chodzi tak do tej pory na VAG'u zero błędów, może to była zamulona turbina czy coś nie wiem ale wiem że ten zabieg pomógł :cool1: przy okazji sprawidziłęm prędkość maksymalną która wynosi 220km/h :cool1:

Opublikowano

przy okazji sprawidziłęm prędkość maksymalną która wynosi 220km/h :cool1:

Sprawdzanie prędkości max na Al. Jerozolimskich to akurat nie jest powód do dumy.

Opublikowano

Dobra koniec tematu...bo zaraz będzie że A3 to jest taki....i taki.....

Wracając do tematu to według mnie jest objaw zamulonej turbiny słyszałem że istnieje takie stwierdzenie i można sprubować przykilować autko i zobaczyć co sie stanie a jak nie da rady to podłącz VAG'a i zobacz :)

Turbine to ja mam na wykończeniu bo jak dam do dechy to mówili mi że fioletowy dymek nie raz idzie z wydechu...no ale ja mam taki program co pompuje prawie 1.4 bara a to jest seryjne turbo :naughty:

Opublikowano

przy okazji sprawidziłęm prędkość maksymalną która wynosi 220km/h :cool1:

Wez Ty sie chłopaku lecz bo nie masz chyba równo pod sufitem..., w opisie 200 km/h na Połczyńskiej..., tu się chwalisz, że 220 na Al. Jerozolimskich... Jeśli myslisz, że tutaj czymś takim zaimponujesz to puknij sie w czółko bo nie zaimponujesz.

Opublikowano

Ja nie mówie że za imponuje i nie mam takie zamiaru źle to odebrałeś. Ludzie mają różne opisy ja mam ile mi pali na Połczyńskiej...ale akurat Tutaj nie chce nikomu imponować nie ma po co, a poza tym nie mam czym imponować dużo jest diesli co mają 152KM także nie imponuje.

Jak możesz to troche spuść z tonu i się nie odzywaj tak do mnie...teksty typu ,,nie równo pod sufitem" możesz mówić sobie do pana policjanta...ja Ciebie nie obrażam więc Ty mnie też.

Prosze jak możecie wypowiadajcie sie na temat aby pomuc koledze.

Opublikowano

Ludzie mają różne opisy ja mam ile mi pali na Połczyńskiej...

:polew:

Wnioskuję z tego,że na każdej ulicy masz inne spalanie. Ile pali na Alejach?

Opublikowano

Jeszcze jeden post nie na temat i poleci ostrzeżenie.

Opublikowano

najpierw sprawdz wskaznik tak jak radzi lukasz,pozniej sprawdz uklad czy jest szczelny?jakby turbina padla to zostawialbys za soba niebieska chmurke.

albo tak jak to sie przyjelo sprawdz czy kat nie jest przytkany :wink4:

Opublikowano

kata nie mam a dzis u elektryka bylem i wykasowal bledy i od razu cisnienie skoczylo na 0,6 dzieki wszystkim za rady po prostu byl w trybie awaryjnym ale zamowilem se juz kabel z programem wiec nie powinno byc wiecej takich tematow z mojej strony. pozdrawiam

Opublikowano

Co do przygody kolegi A3 to przyczyną takiego stanu rzeczy były zapieczone kierownice spalin w turbinie i taka praktyka pomaga niekiedy to fakt, no może lepiej gdzie indziej nie na Al. Jerozol... :tongue4:

Opublikowano

Hehe no racja Norbi miejsce torem wyścigowym nie było ale na drugi dzień miałem wazny wyjazd i o mechaniku nie było mowy...a mój mechanik którego zresztą i Ty znasz :wink4: doradził manerw przedmuchania furki i pomogło :wink4:

Opublikowano

podepne sie pod temat, mam wrazenie ze moje turbo nie pompuje tak jak powinno, tzn nie mam tego jakby strzala czy wyczuwalnego momentu "wlaczania" turbiny, samochod moge przeciagnac na dwojce do 100km/h wtedy ma blisko 6tys rpm jednak nie ma wyczuwalnego skoku mocy, niestety nie wiem jak w innych 1.8t poniewaz nie mam jak sprawdzic, czy na vagu mozna sprawdzic cisnienie doladowania?

Opublikowano

Hmm mi sie wydaje że można ale tylko wydaje :wink4: jak byś był z Wawy to bym Ci polecił pare osób co by Ci stwierdzili co i jak. Chyba że chce Ci się jechać do Wawy :naughty:

Opublikowano

podepne sie pod temat, mam wrazenie ze moje turbo nie pompuje tak jak powinno, tzn nie mam tego jakby strzala czy wyczuwalnego momentu "wlaczania" turbiny, samochod moge przeciagnac na dwojce do 100km/h wtedy ma blisko 6tys rpm jednak nie ma wyczuwalnego skoku mocy, niestety nie wiem jak w innych 1.8t poniewaz nie mam jak sprawdzic, czy na vagu mozna sprawdzic cisnienie doladowania?

Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć, że jeszcze w A4 B5 nie udało mi się znaleźć VAGiem bloku, gdzie jest wskazanie ciśnienia doładowania.

Opublikowano

podepne sie pod temat, mam wrazenie ze moje turbo nie pompuje tak jak powinno, tzn nie mam tego jakby strzala czy wyczuwalnego momentu "wlaczania" turbiny, samochod moge przeciagnac na dwojce do 100km/h wtedy ma blisko 6tys rpm jednak nie ma wyczuwalnego skoku mocy, niestety nie wiem jak w innych 1.8t poniewaz nie mam jak sprawdzic, czy na vagu mozna sprawdzic cisnienie doladowania?

Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć, że jeszcze w A4 B5 nie udało mi się znaleźć VAGiem bloku, gdzie jest wskazanie ciśnienia doładowania.

ale to nie znaczy ze nie ma ... :wink4:

wszystko zalezy od modelu B5-tki ... we wczesnych nie bylo ... dopiero po lifcie sterownik ma taka mozliwosc ze pokazuje doladowanie i jest to blok 115 ... :cool1:

Opublikowano

wszystko zalezy od modelu B5-tki ... we wczesnych nie bylo ... dopiero po lifcie sterownik ma taka mozliwosc ze pokazuje doladowanie i jest to blok 115 ... :cool1

Miałem przyjemność do tej pory sprawdzać w A4 B5, gdzie najmłodszy był rocznik 1997 także jest to bardzo prawdopodobne :wink4:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...