Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Automat szarpie z 2 na 3 bieg


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam problem ze skrzynią automatyczną w Audi A4 B5 Avant 1.9 TDI 110KM 1996r.

Problem polega na tym że skrzynia nie ma płynności (szarpniecie/wyczuwalna zmiana) przy zmianie z 2 na 3 bieg, pozostałe wchodzą poprawnie.

Dodam jeszcze że wyczuwalna zmiana biegu występuje tylko przy szybkim przyspieszaniu, gdy jadę spokojnie zmiana biegu następuje łagodnie jak przy pozostałych biegach.

Od sprzedawcy dowiedziałem się ze skrzynia pochodzi od audi a4 1.9 tdi z 2002 roku, lecz nie wiem czy w to wierzyć bo B6 miały już multitiptronica ale czy na pewno wszystkie? tego nie wiem...

Na innym forum dowiedziałem sie że synchronizacja kick-down interfejsem VAG może pomóc?

Mechanikiem nie jestem, dlatego założyłem ten temat aby dowiedzieć się co może być problemem?

---------- Post dopisany 08-02-2014 at 10:59 ---------- Poprzedni post napisany 05-02-2014 at 10:18 ----------

Pomoże ktoś?

Opublikowano

Rozumiem że kabelek już sobie kupiłeś? :-)

Opublikowano

Przepraszam za zwłokę...

Tak mam kabel VAG, logi których grup zrobić?

Opublikowano

Z góry poprawka bo nie masz Tiptronica czyli 5 biegowego automata tylko 4 biegowy :decayed:

Opublikowano

Tak, Bananku mam 4 biegowego, tzw. pancerny automat ale z tą "pancernością" bym nie szalał :banan:

Automat z taka "wajchą", jest to automat starego typu z tego co napotykam się u wujka google.

Jak jest zimny to lepiej przerzuca biegi, gdy się trochę zagrzeje to miedzy 2 a 3 szarpie, lekko przeciąga (minimalnie wyczuwalna zmiana biegu) na 4 biegu - niżej wrzuciłem filmik i klarownie to widać.

Miedzy tymi 2-3 biegami u mnie wygląda podobnie:

A tak wygląda to u mnie:

(zmiana miedzy 2 a 3 biegiem: 10-13 sek filmu)

Chłopaki pomożecie?

Opublikowano

Ogólnie można przyjąć że 4 biegówki były łączone z 1.9TDI na pompie ( np. AFN ) lub 1.8 bez turbiny , 5 biegów to TDI PD ( AJM ) i 1.8T oraz V6

W twoim filmiku chodzi o to przełączanie jakby na dwa razy?

Opublikowano

Gdy skrzynka zapina bieg to w tym momencie szarpie (dosłownie), zdarza się tez że przełącza na "dwa razy" tak jak widać na filmie którego wrzuciłem.

Mam Vaga, jutro myślę że ogarnę laptopa od znajomego... tylko czy jest sens w takim przypadku?

Coraz bardziej zastanawiam sie nad jakimś mechanikiem, ale w okolicy (mieszkam w okolicach Kępna) nie znam żadnego kto dobrze ogarnia skrzynki :/

---------- Post dopisany 08-03-2014 at 12:01 ---------- Poprzedni post napisany 28-02-2014 at 21:38 ----------

Dzisiaj w końu miałem możliwość podłączenia Vag'a.

Na skrzyni jest tylko ten błąd:

Address 02: Auto Trans Labels: None

Controller: 01N 927 733 BB

Component: AG4 Getriebe 01N 2781

Coding: 00000

Shop #: WSC 00000

VCID: 729759CB2DB7

1 Fault Found:

00300 - Transmission Fluid Temp. Sensor (G93)

34-10 - No Elaboration Available - Intermittent

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...