Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie zawieszenie gwintowane polecacie do Audi A4 B6/B7?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
7 godzin temu, Trewor87 napisał:

Bilstein, jesli chodzi o komfort jest za****ty. Ale jeśli szukasz mocnego obniżenia to możesz się zawieść - oni mocno się trzymają tematu obniżeń zgodnych z TUV.

tutaj i tak gleby nie mogę robić bo niestety teren nie pozwala na to :D

2 godziny temu, Ralph53 napisał:

Od ponad roku jeżdżę na b14 i jest spoko, nie mam porównania z innymi więc ciężko coś więcej napisać ;)

Dzięki za opinie ! ale niestety już ktoś zakosił mi tego gwincika :( a no nowy...no tyle pieniędzy to myślę ze Air'a bym zmontował  :D

 

Opublikowano

Słyszał ktoś pochlebne słowo o gwincie firmy V-MAXX. Na ale... jest wystawiony za 1600 piszą że to holenderski produkt. 

Zastanawiam się nad zrobieniem zawieszenia bo amorki z przodu już nie pracują za dobrze a tył mi siedzi z 3 cm niżej.  Myślałem o gwincie ale chiniola za tysiąc nie kupie bo to szkoda kasy a 2500 na AP trochę za bardzo boli. 

Opublikowano
W dniu 17.10.2017 o 21:20, sagakama napisał:

Słyszał ktoś pochlebne słowo o gwincie firmy V-MAXX. Na ale... jest wystawiony za 1600 piszą że to holenderski produkt. 

Zastanawiam się nad zrobieniem zawieszenia bo amorki z przodu już nie pracują za dobrze a tył mi siedzi z 3 cm niżej.  Myślałem o gwincie ale chiniola za tysiąc nie kupie bo to szkoda kasy a 2500 na AP trochę za bardzo boli. 

To poluj na używkę AP... ja do byłej a6 trafiłem za tysiaka w super stanie i byłem mega zadowolony.... brat który był przeciwny gwintom jak sie przewiózł to sam szukał do swojej b6 AP, kupił za 1200zł praktycznie nówkę... zaledwie 8 miesięcy miał... założył i mega zadowolony... a wcześniej miał 1bv...

Teraz jest po sezonie więc nic tylko czaić sie na ogłoszeniach ;)

Opublikowano (edytowane)

Panowie, W KOŃCU, po długim oczekiwaniu na dostarczenie wszystkich komponentów, w sprzedaży pojawił się gwint MTS-Technik do A4 8E.

Z atutów:

- Jak wszystkie MTSy - poprawiona ochrona antykorozyjna ("złoty ocynk")

- dodatkowa regulacja wysokości przy dolnym mocowaniu. Dzięki temu można kombinować z ustawieniem wysokości bez wpływania na charakterystykę sprężyny

- sprężyny Eibacha na obu osiach

- nakrętki hexaCOIL - po zestawie do BMW E90 jest to drugi gwint który ma te nakrętki w serii

 

b92cf26aedde48e2med.jpg

d0a38e1af2fb4be7med.jpg

1ec4dff5495b9ef1med.jpg

885cf700255bfee0med.jpg

b6a7b7b33af18e85med.jpg

20eb04fd6d8cd115med.jpg

70f436ec0b748a0emed.jpg

f52131ee1e4a590cmed.jpg

 

 

Na testy oddałem własne auto. Ciężkie 3.0 TDI + fakt że już jeździłem na gwincie. Wywaliliśmy KW V2, które miałem do tej pory i wrzuciliśmy MTSa. Obiektywne odczucia:

-przód radzi sobie dobrze. Wg mnie przyjemny kompromis między komfortem a betonem. Fakt że mam dość pochowane koła z przodu, ale w trakcie testów nie było żadnych problemów z pływającym przodem.

-tył na low-speedzie dość miękki, dla ludzi z mocnymi spasami to może być drażniące. Aczkolwiek przy high-speedzie amortyzator działa już ostrzej, jest sztywniej, ale nadal pozostaje ta doza komfortu która pozwala jeździć na tym gwincie na co dzień po mieście. Ogólnie jak ja to mówię, jest "sprężyście" (bo "miękko" w przypadku gwintów kojarzy mi się negatywnie)

 

Szybkie strzały na MTSie:

 

8887c0f72c05257fmed.jpg

caf8131544d485e2med.jpg

 

Conek składa film. Jak będzie gotowy, wrzucę go tutaj ;)

Edytowane przez Trewor87
Opublikowano

Jakie koszta tego Mts'a?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
W dniu 30.11.2017 o 03:49, zakix napisał:

Jakie koszta tego Mts'a?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Detal 1599 PLN. Do końca roku mamy ceny promocyjne -10%

Opublikowano

Czyli Trewor87  jako tańszą alternatywę gwintu polecasz ten zestaw ? Cena jest bardzo ciekawa bo jednak 1k PLN'ów mniej robi wrażenie na zwykłym użytkowniku ;) Pytanko przy okazji czy tego MTS'a wsadzić do koła 19" czy 18" ?

 

Opublikowano
1 godzinę temu, Matthews napisał:

 Pytanko przy okazji czy tego MTS'a wsadzić do koła 19" czy 18" ?

A co za róznica ?

Opublikowano
A co za róznica ?
Właśnie nie wiem czy jest różnica dlatego pytam ;)


Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
3 minuty temu, Matthews napisał:

Właśnie nie wiem czy jest różnica dlatego pytam ;)


Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka
 

Jak ma dobrze wyglądac to 19:hi:

Opublikowano

Tak, nadkola 8E pięknie łykają 19"

 

Czy polecam? "poświęciłem" własne auto. Gdyby to była jakaś beznadzieja to bym się na to nie decydował ;) Nowy kompletny zawias, z porządnymi sprężynami za cenę poniżej 2 tys PLN. Wg mnie bardzo dobra alternatywa na pewno dla TA-Technixa, ale i AP, którego na dzień dzisiejszy jedyną przewagą pozostaje już chyba tylko grube nagwintowanie. Chociaż z hexaCOILem w MTSie zapiekanie się nakrętek też powinno zostać wyeliminowane.

Opublikowano (edytowane)

Dawid, a jak wygląda prowadzenie w porównaniu z KW V2? szukam czegoś rozsądnego co zapewni podobne odczucia z jazdy jak KW, bo na takim jeździłem dłuższy czas w b5 i tęsknie.

Chodzi mi tu o zachowanie na nierównościach poprzecznych, przechyły w zakrętach i skłonność auta do "podskakiwania" (na pewno wiesz o czym mowa)

Edytowane przez misiek95
Opublikowano

Pany mam problem z gwintem AP bo strasznie nisko tył mi siadł i nie bardzo rozumiem dlaczego.

Kupiłem zestaw nowy w okazyjnej cenie 2100 dedykowany do quattro GF10-029, specjalnie pytałem i sprawdzałem klasy wagowe i powinno być dobrze ale tył siedzi. Na rozkreconym na maks błotnik oponę przysłania. Chyba będzie trzeba jakieś podkładki pod sprężyny dorobić pytanie tylko czemu tak jest?

 

 

Opublikowano

@Trewor87 a który według Ciebie jest "twardszy" ? Testowałeś oba na jednakowych wysokościach auta ? Ta dodatkowa sprężyna w jakimś znacznym stopniu zmienia charakterystykę? 

Opublikowano
16 godzin temu, misiek95 napisał:

Dawid, a jak wygląda prowadzenie w porównaniu z KW V2? szukam czegoś rozsądnego co zapewni podobne odczucia z jazdy jak KW, bo na takim jeździłem dłuższy czas w b5 i tęsknie.

Chodzi mi tu o zachowanie na nierównościach poprzecznych, przechyły w zakrętach i skłonność auta do "podskakiwania" (na pewno wiesz o czym mowa)


 

12 godzin temu, KoJ@K napisał:

@Trewor87 a który według Ciebie jest "twardszy" ? Testowałeś oba na jednakowych wysokościach auta ? Ta dodatkowa sprężyna w jakimś znacznym stopniu zmienia charakterystykę? 

 

B7 kupiłem już razem z tym V2. Ani w wysokości, ani w sile tłumienia nic nie robiłem po poprzednim właścicielu. Dopiero po wyciągnięciu wszystkiego z auta wrzuciliśmy amory na maszynę i wyszło że były ustawione niemal max twardo. Ale mimo to zawieszenie działało sprężyście.

Po montażu MTSa obie osie są bardziej miękkie. Wiadomo, nie ma co porównywać zawieszenia o optymalnych parametrach do zawiasu z oddzielną regulacją twardości... Na początku nie do końca odpowiadał mi tył - przy niskich prędkościach sprawiał wrażenie zbyt miękkiego. Ale przy wyższych prędkościach wszystko się normowało. Zawias po prostu pracował, ale nie irytował.  Zrobiliśmy raptem kilka kilometrów wokół firmy. Studzienki, hopki, podwyższenia przed skrzyżowaniami - wszystko zaliczone, z prędkościami do ok 90 kmh. Zawieszenie wykonało to zadanie, które miało wykonać - pracować i tłumić. Auto po szybkim wpadnięciu w studzienkę szczęśliwie nie robiło się nerwowe, tył nie podskakiwał czy przód nie dobijał. Cała energia była właściwie wytłumiana przez amortyzator.

 

Czasu i wolnego podnośnika na warsztacie nie mieliśmy na zbyt długo, ale staraliśmy się postawić auto na dokładnie takim samym setupie jak miałem KW.

 

Teraz auto stoi w garażu i większe trasy będzie robić dopiero na wiosnę. Wtedy potestujemy MTSa na dłuższych dystansach.

Opublikowano

Okej dzięki. A jak wygląda sprawa tylnej regulacji? Jest jak w KW na imbusa, czy na te nie szczęsne klucze ... ?

Opublikowano
7 godzin temu, KoJ@K napisał:

Okej dzięki. A jak wygląda sprawa tylnej regulacji? Jest jak w KW na imbusa, czy na te nie szczęsne klucze ... ?

Stety i niestety - na klucz. Jak regulujesz wysokość sam, to imbus bywa fajny, ale jak zlecasz to mechanikowi, który nie ma pojęcia o zawieszeniach gwintowanych to będzie walczył z wielką żabą bez luzowania imbusa i nakrętka, a często i regulacja na śmietnik... Poza tym przyznam że jeszcze się nie spotkałem aby Z TYŁU była nakrętka z kontrą na imbusa ;) Również KW ma zwyczajną nakrętkę. Tylna oś w zdecydowanej większości przypadków ma mniejsze obciążenia od przedniej więc nie potrzeba kontry.

Opublikowano

Nie zrozumieliśmy się - nie chodzi mi o kontry nakrętki na imbusa, (tu się jeszcze nigdy nie spotkałem, żeby się coś poluzowywało bez jej dokręcania, czy to przód, czy tył) tylko o możliwość kręcenia gwintu imbusem 10mm, a nie kluczem do regulacji z zestawu. 

Opublikowano

Tył tylko kluczem. Przód z nakrętką hexaCOIL jest właśnie na imbusa - luzujesz i kręcisz ręką. Podobnie jak na początku tego filmu:

 

 

 

Widziałem już roboczą wersję filmu z Audi, tam też będzie to pokazane

Opublikowano

...no i film gotowy. Auto do tej pory nie wyjeżdżało w taką pogodę (najpierw dzień kręcenia w dużym deszczu, potem drugi dzień w słońcu) i nie miałem pojęcia że ta lampa aż tak mi paruje :o Niestety ujęte na filmie... Ale ważne że zawieszenie działa :P

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...